Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 19:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 sty 2014, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wasyl napisał(a):
Po pierwsze to chyba najważniejszą sprawą jest ustalenie, czym różnie nazywane w wątku (jacht/barka, łódź/barka, houseboat) w rzeczywistości w świetle prawa są.

Ależ oczywiście, że to ważne.
Dla każdego urzędnika jednostka zarejestrowana w rejestrze jachtów śródlądowych będzie w świetle prawa jachtem śródlądowym.
To proste sprzężenie zwrotne wynikające ze strzelistego, urzędniczego aktu rejestracji.
Oczywiście do prowadzenia jednostki zarejestrowanej jako jacht - wystarczające będą kwity, które potwierdzają uprawnienia wynikające z rozporządzenia ministry Muchy:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2013/460/1

Kto szuka dziury w całym i lubi sobie pokomplikować życie - ten oczywiście może próbować rejestrować swój jacht/barkę mieszkalną (że podkreślę tytuł wątku) w bardziej wyszukany sposób - np. jako statek żeglugi śródlądowej. Tak - to niewątpliwie da zainteresowanemu wiele wrażeń...
Moim zdaniem równie rozsądna i ciekawa z punktu widzenia "papierologii" będzie porada, by rejestrować jacht/barkę mieszkalną jako prom.
Najlepiej kosmiczny... ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 20:26 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
markrzy napisał(a):
(...) właściciel , mógł wreszcie po paru latach pracy przy budowie barki "odpoczywać " na pokładzie z rodzinką i znajomymi.
A zatem ów "statek" był przeznaczony i używany do uprawiania rekreacji. A że zapewniał także miejsca do spania, to jeszcze niekoniecznie czyni go "przeznaczonym lub używanym" do celów mieszkalnych. :) - bo przecież wszelkie jachty kabinowe miejsca do spania zapewniają. Bezkabinowe zresztą też - ech, piękne to były czasy, gdy się żagiel nad kokpitem na bomie zawieszało...

A tak w odniesieniu do tematu wątku: Jest sobie w Warszawie pomiędzy mostami hotel na barkach koszarowych Anita i Aldona - czy ktoś wie na jakiej podstawie żeglugowo-prawnej działa, jaki ma adres? Bo skoro może być taki hotel, to czemu nie dom mieszkalny?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 20:34 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Co prawda nie plywalem ale mialem okazje zwiedzac jak opiekowal sie "Luiza" w czasie postoju w Dabiu znajomy Romek K.Wnetrze naprawde fajne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregor39 napisał(a):
skoro art. 35 ust.7. UŻŚ stanowi, że przepisów ust. 1–6 dotyczących kwalifikacji załóg nie stosuje się do załogi statku używanego wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji? Definicja jachtu i powyższe wyłączenie nie wydają się pokrywać w 100%.


Ale wziąłeś pod uwagę, że dla każdego bez wyjątku urzędnika jednostka zarejestrowana jako jacht - jest jachtem?
I wiesz, że dla każdego urzędnika rejestracja w rejestrze jachtów śródlądowych potwierdza użytkowanie jednostki wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji?

Hmmm - pamiętasz pewnie, że dyskusję rozpoczęło stwierdzenie:
szkutnik napisał(a):
Z tego co ja wiem aby pływać takim "dużym " statkiem będziesz musiał posiadać uprawnienia zawodowe do żeglugi śródlądowej i to co najmniej kapitana klasy B ,lub zarejestrować to jako jacht morski to wtedy wystarczą uprawnienia sportowe . Niestety tej długości obiekt wymaga wszystkich procedur takich jak statki komercyjne .


Eeeechh - ciekawe w czym rejestracja pływającego jachtu/barki mieszkalnej "jako jacht morski" miałaby być "lepsza" od rejestracji takiej jednostki jako motorowego jachtu śródlądowego?
Albo na jakiej podstawie do prowadzenia takiego "dużego" statku, zarejestrowanego jako motorowy jacht śródlądowy, ktokolwiek miałby wymagać dokumentów, które potwierdzają zawodowe uprawnienia wymagane do prowadzenia statków przewożących towary i osoby... Które to dokumenty nie dają żadnych bezpośrednich uprawnień do prowadzenia jednostek zarejestrowanych jako jachty... ;)


Ot, forumowe zagwozdki na miarę starych szkutników :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 21 sty 2014, o 20:43 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
To proste sprzężenie zwrotne wynikające ze strzelistego, urzędniczego aktu rejestracji.
Oczywiście do prowadzenia jednostki zarejestrowanej jako jacht - wystarczające będą kwity, które potwierdzają uprawnienia wynikające z rozporządzenia ministry Muchy:
Temat mnie interesuje tyle o ile. Ale o ile do prowadzenia jednostki zarejestrowanej jako jacht wystarczą przepisy cytowane powyżej. To czy według innych przepisów taka jednostka będzie mogła być zarejestrowana jako jacht. Jakiś czas temu środowisko żeglarskie było oburzone, że PZŻ dla kasy zarejestrował jako jachty wszelkie stojące przy brzegu smażalnie, pijalnie czy tym podobne a nie powinien.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 22:46 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Pozostaję z nadzieją w Bogu, że żaden patrol rzecznej policji, inspektor itp. itd. nie będzie zgłębiał tych cokolwiek akademickich rozważań ;)

Ad rem:

pierdupierdu napisał(a):
Ale wziąłeś pod uwagę, że dla każdego bez wyjątku urzędnika jednostka zarejestrowana jako jacht - jest jachtem?
I wiesz, że dla każdego urzędnika rejestracja w rejestrze jachtów śródlądowych potwierdza użytkowanie jednostki wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji?


Ależ tak! Tyle, że rejestracja potwierdza deklarację przeznaczenia jednostki do uprawiania sportu lub rekreacji. Niekoniecznie wyłącznie.

Co jeszcze chciałem podkreślić, to że odróżnieniu od regulacji morskich (póki co...) na śródlądziu wątek rejestracyjno-inspekcyjny nie jest równoległy do uprawnieniowego.

Art. 5 ust. 5 p. 1 UŻŚ (cytat niżej) explicite rozróżnia "przeznaczenie" (w oparciu o co rejestrujemy, lub ewentualnie nie, statek jako jacht) i "używanie" (od czego zależy, jaki rodzaj uprawnień jest do jego prowadzenia wymagany).

[...] statek – urządzenie pływające o napędzie mechanicznym lub bez napędu
mechanicznego, w tym również prom, wodolot i poduszkowiec, przeznaczone
lub używane
na śródlądowych drogach wodnych do:
a) przewozu osób lub rzeczy,
b) pchania lub holowania,
c) inspekcji, nadzoru nad bezpieczeństwem ruchu żeglugowego lub szkolenia,
d) ratowania życia lub mienia,
e) połowu ryb,
f) wykonywania prac technicznych, utrzymania szlaków żeglugowych lub
eksploatacji złóż kruszyw,
g) uprawiania sportu lub rekreacji,
h) celów mieszkalnych, biurowych, gastronomicznych, hotelowych lub
warsztatowych, a także jako przystanie pływające, doki lub zakłady kąpielowe;
[...]

Jak wspominałem wcześniej, przepisów art 35. ust. 1–6 dotyczących wymogów co do kwalifikacji załóg nie stosuje się do załogi statku używanego wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.

Art. 37a definiuje zaś jacht, jako statek przeznaczony do uprawiania sportu lub rekreacji.

Jest zatem do pomyślenia sytuacja, gdy statek przeznaczony do uprawiania sportu lub rekreacji używa się do innego celu, i wtedy załoga winna mieć kwalifikacje "zawodowe" (ale już nie żeglarskie książeczki pracy - art 38), z zastrzeżeniem, że aby go prowadzić, kierownik statku musi dodatkowo posiadać dokument kwalifikacyjny wydany przez właściwy polski związek sportowy (znów kryterium przeznaczenia statku); szczęśliwie, dzięki § 13 ust. 3 rozporządzenia w sprawie uprawiania turystyki wodnej, patent sternika motorowodnego może uzyskać bez konieczności zdawania egzaminu.

I jeśli jakiś nierozsądny, lubiący mnożyć problemy urzędnik dojdzie do wniosku, że nie po to racjonalny ustawodawca tak, a nie inaczej uchwalił, i że nie jest możliwe, że mu (t.j. ustawodawcy) być może trochę nie wyszło, to może zechcieć zasilić budżet grzywną korzystając z art. 61 UŻŚ. Pewnie bez skutku, ale może krwi napsuć każąc szczęśliwemu dotąd armatorowi udowodnić, że mieszkając w hausbocie zasadniczo tam nie mieszka, a tylko się w nim rekreuje lub uprawia sport :cry:



Za ten post autor Gregor39 otrzymał podziękowanie od: VirMan
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2014, o 02:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Dlatego trzeba taki obiekt zarejestrować jako jacht morski - przypadek smażalni.
Wtedy wszystkie przepisy śródlądowe mamy w d... a morskie na śródlądziu są łagodne.

Oczywiście, urzędnik może zakwestionować zasadność zarejestrowania naszego obiektu pływającego jako jachtu morskiego. Po paru odwołaniach w paru instancjach nasi prawnukowie zapewne zgodzą się (ugoda!) dla celów ekologicznych na utylizację jachtu pradziadka na koszt państwa (oczywiście pod warunkiem pokrycia przez skarb państwa kosztów 99-letniego procesu).


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2014, o 20:49 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Może pomoże
http://www.wroc.uzs.gov.pl/upfiles/plik ... 82odzi.pdf
stan na 2012 rok, wg UŻŚ Wrocław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2014, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
jarex napisał(a):
Może pomoże
http://www.wroc.uzs.gov.pl/upfiles/plik ... 82odzi.pdf
stan na 2012 rok, wg UŻŚ Wrocław

Nieaktualne.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2014, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na stronie poświęconej żegludze śródlądowej pojawiło się takie ogłoszenie sprzedaży barki:
http://www.zegluga.wroclaw.pl/forum/viewthread.php?thread_id=1675&pid=11863#post_11863


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2014, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Wasyl napisał(a):
Jeśli nie ma jakiś powodów szczególnych to może przybliż co i jak z tymi przepisami:
1. Gdzie i jako co była zarejestrowana?
2. Czy były wydane: dokument bezpieczeństwa statku?
3. Czy były przeprowadzane: pomiary i inspekcje techniczne statku?
4. Czy stacjonowała gdzieś dłużej i jak to było rozwiązane? (najem nabrzeża, wykupiona działka nad wodą, przywiązanie do drzewa itp.)
5. Jak rozwiązany był problem postoju podczas zimy, piętrzenia kry lub stanów powodziowych?



Taką odpowiedź dostałem dziś od byłego właścicela:


> 1.
motorowka turystyczna, Polski zwiazek motorowodny i narciastwa wodnego
>
> 2. , tylko klasa staku i inspekcje co 5 lat w celu
odnowienia klasy
> 3.
tak budowa pod nadzorem prs , nadano klase statku
> 4.
oplaty portowe dogadywanie sie z wlascicielami portów
> 5.
przy stalowych łodziach nie ma problemu może zimować w
lodzie (wybierano raczej bezpieczne miejsca)keje w czasie zimy
sa puste więc nie bylo problemu np na jeziorze Dabie lub
port Gliwice

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowanie od: Wasyl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2014, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
markrzy napisał(a):
> 1.
motorowka turystyczna, Polski zwiazek motorowodny i narciastwa wodnego

Czyli w zupełności obecnie wystarczy patent sternika motorowodnego.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2014, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
jarex napisał(a):
Może pomoże
http://www.wroc.uzs.gov.pl/upfiles/plik ... 82odzi.pdf
stan na 2012 rok, wg UŻŚ Wrocław

To jest stan historyczny mocno.
Przede wszystkim - zmieniły się całkowicie uprawnienia przypisane do "patentów"
Ale "kwiatków" jest więcej, np. wymieniany w dokumencie z 2012 roku Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty nie istnieje od roku 2006...
Co nieźle oddaje wartość "informacji" jakie można uzyskać w UŻŚ... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2014, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Dla każdego urzędnika jednostka zarejestrowana w rejestrze jachtów śródlądowych będzie w świetle prawa jachtem śródlądowym.
To proste sprzężenie zwrotne wynikające ze strzelistego, urzędniczego aktu rejestracji.
Oczywiście do prowadzenia jednostki zarejestrowanej jako jacht - wystarczające będą kwity, które potwierdzają uprawnienia wynikające z rozporządzenia ministry Muchy:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2013/460/1

Wiem dokładnie o co Ci chodzi :D Po prostu nie trzeba dać z siebie zrobić wielbłąda ;)
Konkretnie nasz "obiekt pływający" w tym wypadku barka długości 27 m z silnikiem ponad 200 KM służąca jako mieszkanie najlepiej jak by była zarejestrowana jako śródlądowy jacht motorowy.

Stara Zientara napisał(a):
Dlatego trzeba taki obiekt zarejestrować jako jacht morski - przypadek smażalni.
Wtedy wszystkie przepisy śródlądowe mamy w d... a morskie na śródlądziu są łagodne.

No tak tylko my tu rozmawiamy o jednostce dużej, a konkretnie o długości około 27 metrów.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl



Za ten post autor Wasyl otrzymał podziękowanie od: VirMan
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2014, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2014, o 11:36
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A od ilu metrów wchodzi w grę?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2014, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Niekomercyjne jachty morskie do 15 m długości nie podlegają przeglądom i nie muszą posiadać Karty Bezpieczeństwa.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2014, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
A jak na ten "malutki" jachcik (przypominam 27 m) właściciel zaprosi sobie gości to musi ograniczyć ich liczbę do 12 ( plus załoga ) powyżej tej liczby ten jachcik Śródlądowy staje się statkiem pasażerskim i patent sportowy można sobie ... Nie słyszałem aby takie ograniczenie ilościowe osób dotyczyło jachtów morskich stąd moja sugestia aby tak to pływadło zarejestrować biorąc przykład z np. rybaków dorszowych

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2014, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jak goście będą załogą, to może być ich nawet 1000. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2014, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
A jak babcia będzie miała wąsy to będzie dziadkiem :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2014, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
szkutnik napisał(a):
Nie słyszałem aby takie ograniczenie ilościowe osób dotyczyło jachtów morskich
Ano właśnie dotyczy i to jest w tej chwili problem naszych żaglowców.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2014, o 18:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
VirMan napisał(a):
Mimo to absolutnie nie rezygnuję z pomysłu - prawdopodobnie zamieszkam sobie we Wrocławiu lub w innym nadodrzańskim miejscu - albo nawet w UK - czemu nie ? [...]
mam już dosyć użerania się z polskim prawem, urzędasami, sądami z ich pseudo sprawiedliwością i ogólnie mentalnością.
A najprościej, miast budować w naszej świetlanej rzeczywistości - kupić gotowe pod obcą banderą i spokój. Także u nas spokój jakby siem przypłynęło.
A o, wystarczająco obszernie? http://suffolk.boatshed.com/dutch_barge ... 44622.html
http://www.doevemakelaar.nl/en/ship-search
http://www.boatshop24.com/pl/barka-mies ... z-motorowa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2014, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2014, o 14:47
Posty: 3
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Koledzy - dziękuję serdecznie za wszystkie wpisy.

Łódź / barkę, chcę zbudować właśnie ze względu na koszty i rodzaj wybranych rozwiązań technologicznych. Kupując gotowca wydaję masę pieniędzy na to co ktoś sobie wymyślił używając bardzo starych zasad technologicznych + tumiwisiejstwo oraz optymalizacja kosztów. Niestety wiem jak to wygląda w przemyśle / motoryzacji / sprzęcie agd , komputerowym itd z racji swojego zawodu. A że jestem niepoprawnym maniakiem tworzenia czegoś własnymi rękoma, to zamiast budować "klocka z cegły" wolę zbudować "łódkę z blachy".

Bardzo pomogliście mi swoją wiedzą, za co może będę miał okazję odwdzięczyć się parapetówką - za prawdopodobnie 2-3 lata.

Zdecydowałem się na budowę prostszej, jednopoziomowej barki na początek (20x6m) wyłącznie do żeglugi śródlądowej - i jeśli pomysł się sprawdzi, to rok później zacznę budowę docelowego domku 27m do żeglugi pełnomorskiej (ten pomysł dopiero za 5-6 lat najszybciej)

W tym momencie jestem na etapie szukania odpowiedniego miejsca nad żeglowną rzeczką blisko Krakowa na wschód (może być żeglowna w podwyższonym stanie wodnym bo właściwie tylko w jedną stronę do Wisły) w celu wybudowania "stoczni" (ale to brzmi :D) i podnajęcia lądu na parę lat.

Nie chciałbym nadużywać życzliwości ale użyłbym pomocy jeśli ktoś miałby takie znane miejsce do podpowiedzi. Na pewno w którymś miejscu znalazłby się czas na (oczywiście odpłatne) konsultacje/doradztwo czy nawet pomoc przy budowie dla ludzi którzy mają doświadczenia w szkutnictwie tego rodzaju lub po prostu mieliby do zaoferowania przydatne informacje czy inne użyteczne rzeczy.

Czy ktoś orientuje się jakie są limity szerokości / długości na śluzach europejskich ?

_________________
Inteligence is not everything, wisdom is more than that.
Freedom for all - except idiots.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2014, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Skarbnicą wiedzy o szlakach i śluzach w Europie jest strona polecam :
http://www.zegluga.wroclaw.pl

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 10:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Zapytam o Rozporządzenie, przepis, który zezwala na prowadzenie housebota o: Lc < 13 m i mocy silnika do 75 kW bez żadnych uprawnień.
Nie mogę tego nigdzie znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 10:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Znalazłem:
"4. Nie wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego uprawianie turystyki wodnej na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW i o długości kadłuba do 13 m, których prędkość maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 15 km/h. W przypadku jachtów przeznaczonych do najmu, uprawianie turystyki wodnej wymaga odbycia przez prowadzącego jacht szkolenia z zakresu bezpieczeństwa na wodzie. Wymóg ten nie dotyczy osób posiadających kwalifikacje z zakresu żeglugi morskiej lub śródlądowej określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 5."
2013-09-25, Dz.U. 2001 Nr 5 poz. 43, USTAWA, z dnia 21 grudnia 2000 r., o żegludze śródlądowej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
jaszra napisał(a):
Nie mogę tego nigdzie znaleźć.
jaszra napisał(a):
Znalazłem:
No i okazało się, że ma rację Pismo, które mówi: szukajcie a znajdziecie :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
szukajcie a znajdziecie


Pytajcie a będziecie błądzić z innymi ... ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL