Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 cze 2025, o 11:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lut 2014, o 16:43 

Dołączył(a): 12 lut 2014, o 16:13
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz od 1974 roku
[Wojciech1968]Wydzieliłem z tematu viewtopic.php?f=22&t=14989&start=540#p238317

Jeżeli jest zainteresowanie planami klasycznego jachtu, projekt z 1938 r., wstępne dane:Data budowy pierwszego jachtu 1939 roku, pływa do dzisiaj (remont w 205 r.,). Włochy tam rejestrowana druga jednostka wybudowana w roku 1947. W roku 1960 budowana trzecia jednostka. Tyle wstępnie udało mi się ustalić.
Length overall 50 ft 9 in / 15.5 m
Length waterline 37 ft / 11.3 m
Beam12 ft 4 in / 3.78 m
Draft7 ft 6 in / 2.3 m
Krótki opis z obecnie budowanej jednostki.
Świetny przykład nowoczesnego szybkiego krążownika tego typu jest obecnie w trakcie budowy niedaleko Southampton, aby projekty można realizować obecnie. Pierwotne plany zostały przeprojektowane przez pracownię projektową w Londynie.
Właściciel wymaga szybkiego statku, który ma maksymalną możliwą do zakwaterowanie w 50 – stopach długości. Jacht nadaje się zarówno do wygodnego zakwaterowania 9 żeglarzy jak i odbycia rejsu na oceaniczny wyścig. Plany, które są odtwarzane, powinny spełniać te warunki bardzo dobrze.
Linie są płynne i łatwe, obiecują dobre tempo pływania. Mimo, że nie opiera się na systemie metra centrycznej linii, kadłub ma w rzeczywistości prawie prostą i doskonałą linię, w profilu jacht jest niezaprzeczalnie dobrej wąskiej linii. Całkowita długość wynosi 50 stóp 9 cali, długość linii wodnej jest 38 stóp, oraz 12 stopowe szerokości, a projekt pierwotny przewidział 7 ft 7 in. Powierzchnia żagli 1020 (sq ft) stóp kwadratowych, ( nie wiem czy dobrze tłumaczyłem, zrozumiałem).
Teraz w trakcie prowadzonej budowy, kadłub zbudowany jest z 1 ¼ cala sosny, (kryta zewnętrznie epoksydem poliestrowo szklanym), na ramkach dębowych, rozmieszczone, co 21 cali. Z jednej zagiętej i profilowanej z drewna amerykańskiego wiązu pomiędzy każdą parą ram. Pokłady wykonane są z Birmańskiego teku użytego na pokładzie, a stolarka wewnętrzna zostanie przeprowadzona w świetle woskowanego dębu. Konstrukcja do otaklowania to być na gotowa do końca kwietnia 2014 roku.
Zainstalowany pod podłogą pomostu jest 4-cylindrowy silnik o mocy 36 KM. Silnik benzynowy wyposażony w 2 do 1 przekładnią redukcyjną i dostępne za pomocą płaskiego wału.. Wentylacja przestrzeni silnika jest umieszczona za pomocą wlotu typu maska i otwory wyciągowe typu grzyb oraz dwa zbiorniki paliwa, każdy z 20 galonów pojemności, znajdują się pod pokładami bocznymi AFT. Dostaw świeżej wody to 2 x 120 galonów odbywa się w dwóch połączonych ze sobą zbiorników poniżej śródokręciu podłogi kabiny.
Jest 6 stóp 1 cal długości w całym zakwaterowaniu, włącznie z dziobówką, gdzie znajduje się jedna koja wbudowana i jedna składana jedno osobowe. Ukryta Toaleta dla załogi są przestronne pomieszczenia, dla kuchni, którą wyposażono w lodówkę Electrolux, umieszczony jest pomiędzy dziobówki i salonu, który oprócz kanapy, ma łóżka typu Pullman.
Drzwi przesuwne na zakończeniu salonu prowadzi do szerokiego holu, posiadające łazienkę i toaletę na swojej stronie portu i nabrzeża w jeden po przeciwnej stronie. Na prawej stronie tego holu jest wejście do dużego i komfortowo wyposażonej kabiny podwójna -osobowej mającej wyjście awaryjne na pokład.
Bermudzkie ożaglowanie typ Jol wydaje się być dobrze wyważony, i powinny być łatwo obsługiwane. Maszt Grota jest pusty w wysokości 60 stóp nad pokładem a stałą wysokości ma maszt bezan o wysokości 26 stóp. Roller refowania przewidziany jest z głównym ramieniem, a tam jest podwójny odpinany sztagu. Tak jak w 1939 roku?
Mogę udostępnić drogą elektroniczną posiadane materiały, bezpłatnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2014, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
A to wdzięczny byłbym bardzo (za materiały) :)

Wprawdzie jak na moje założenia jest dość wąski (zawsze coś za coś), ale takie "starocie" mnie zawsze interesowały! A może możesz wkleić na forum jakieś zdjęcie czy szkic - pewnie nie tylko ja jestem ciekaw :)

A tak w ogóle witamy na forum!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 15:37 

Dołączył(a): 12 lut 2014, o 16:13
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz od 1974 roku
Witam ponownie. Dla zainteresowanych zdjęcia classic jacht. Osoby zainteresowane moim postem i informacjami (zdjęcia, dokumentacja dużę pliki nie mogę wprowadzić) szczegółowymi proszę o maila na adres: ronin44abster@gmail.com


Załączniki:
1 (2).jpg
1 (2).jpg [ 425.65 KiB | Przeglądane 3022 razy ]
1 (6).jpg
1 (6).jpg [ 351.86 KiB | Przeglądane 3022 razy ]
1 (1).jpg
1 (1).jpg [ 280.44 KiB | Przeglądane 3022 razy ]

Za ten post autor Ronin44 otrzymał podziękowania - 2: el Szaman, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 15:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
piekna rzecz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 16:24 

Dołączył(a): 12 lut 2014, o 16:13
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz od 1974 roku
A tak budowano w 1939 roku.


Załączniki:
1 (23).jpg
1 (23).jpg [ 64.7 KiB | Przeglądane 2990 razy ]
1 (27).jpg
1 (27).jpg [ 65.2 KiB | Przeglądane 2990 razy ]
1 (14).jpg
1 (14).jpg [ 82.03 KiB | Przeglądane 2990 razy ]
1 (20).jpg
1 (20).jpg [ 75.72 KiB | Przeglądane 2990 razy ]

Za ten post autor Ronin44 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Proponuję ostatnich 8 postów wydzielić do innego tematu, bo nam się straszny offtop zrobił, a to później utrudnia śledzenie... Temat i tak jest już dość długi, a będzie się ciągnął dalej, ale chyba lepiej merytorycznie - w temacie "betonowym" :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 10:12 

Dołączył(a): 12 lut 2014, o 16:13
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz od 1974 roku
Do: Grzegorz "el Szaman" Roman
Witam.
W sprawie postu....A to wdzięczny byłbym bardzo (za materiały)....
Proszę podać adres swojej skrzynki mailowej. Na forum ie mogę dodać plików bo zbyt duże. Nie stanowi problemu wysłanie do prywatnej skrzynki mailowej. Proszę o kontakt na mój mail podany w poście.
Z poważaniem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Jasne - dziękuję za troskę!
Adres to :
info@fuerte-sailing.com

Zaraz wysyłam maila na podany powyżej adres :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 791
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ronin44 napisał(a):

jest obecnie w trakcie budowy niedaleko Southampton.

Mogę udostępnić drogą elektroniczną posiadane materiały, bezpłatnie.


Czesc,

A czy wiesz przypadkiem gdzie ta lodka jest budowana? Czy aby nie przypadkiem w okolicach Hamble?

I ja rowniez bym prosil o materialy jej dotyczace. Moj adres: cinas111@yahoo.com

A zdjecie, ktoro zalaczyles wyglada mi na wykonane na rzece Hamble a dalej, po lewo to juz wyjscie na Solent? Ale moge sie mylic...

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Marian J. i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL