Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 19:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lut 2014, o 18:52 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Rzecz ma pewnie źródło w niezrozumieniu sensu angielskiego słowa "commercial", które odnosi się do szeroko rozumianego biznesu (działalności zarobkowej), i w przełożeniu go wprost na polskie "komercyjny", którego to słowa, w większości słowników, pierwszym synonimem jest "płatny".

Brytyjczycy dość zrozumiale zdefiniowali w swoich przepisach pojawiające się w konwencjach SOLAS, IMO, STCW95, ICLL określenie "pleasure vessel not engaged in trade", których to jednostek wspomniane umowy nie dotyczą. Wszystkie inne uznali za komercyjne.
Polski ustawodawca zechciał odnieść się do tego w lokalnych przepisach implementujących kwestie bezpieczeństwa żeglugi (stąd definicja tu, a nie gdzie indziej), z tym, że poszedł odwrotną drogą: zdefiniował jacht komercyjny, a wszystkie jachty niespełniające tej definicji uznał za niekomercyjne (a więc pleasure vessels). Niestety: wyszło, jak wyszło...

Co do ubezpieczenia: Pantaenius (z ich usług akurat korzystam) we wniosku ma dwie kategorie, które mogą się na siebie nakładać: jacht komercyjny i jacht czarterowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2014, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 gru 2013, o 13:15
Posty: 79
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: posiada
No to lekko reasumując:
kupuję jacht na polską firmę (cały czas łódka stoi sobie w Chorwacji)
rejestruję jako niekomercyjny
ubezpieczam jako komercyjny (?!) w firmie zagranicznej
wożę sobie swoich nureczków i innych (za kasę) mając polskie uregulowania w poważaniu

mam wszystko gdzieś, a Urząd Skarbowy nie czepia się że wrzuciłem to w koszty jako środek transportu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
GregTheGrey napisał(a):
rejestruję jako niekomercyjny

Rejestrujesz jako jacht.
Zgodnie z art 23 KM statek morski, stanowiący polską własność, używany wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m powinien być zarejestrowany w polskim rejestrze jachtów.
Przepisy dotyczące prowadzenia polskiego rejestru jachtów nie przewidują rejestracji "jako niekomercyjny" albo "jako komercyjny". Choćby dlatego, ze w momencie wejścia w życie przepisów o polskim rejestrze jachtów pojęcie "jachtu komercyjnego" w polskim prawie...nie funkcjonowało. Sprawdź sam: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0043&min=1

Na życzenie właściciela statek morski, stanowiący polską własność, używany wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 może być zarejestrowany w Rejestrze Okrętowym, prowadzonym przez właściwą terytorialnie Izbę Morską (po spełnieniu szeregu warunków, w tym po potwierdzeniu nabycia w formie aktu notarialnego lub prawomocnego orzeczenia sądu).
Przepisy dotyczące prowadzenia Rejestru Okrętowego również nie przewidują rejestracji jachtu "jako niekomercyjny" albo "jako komercyjny". Można sprawdzić: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0030470400

W żadnym z tych dwu możliwych przypadków procedura rejestracji takiego statku nie służy do określania poziomu jego "komercyjności", ale ma na celu ujawnienie właściciela statku oraz ustalenie przynależności państwowej statku.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: GregTheGrey
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
RyśM napisał(a):
(...)
Natomiast jacht - jako statek morski - musi mieć odpowiedni dokument swej bandery by wejść na wody obcego państwa. Inny kraj Unii nie jest jeszcze "obcym krajem" więc niby można bez dokumentów 'okrętowych', ale poza Unię już nie, bo trzeba zrobić odprawę.

I tu się mylisz. Jak chcesz sprawdzić, spróbuj jachtem podnoszącym brytyjską banderę wpłynąć do Francji bez dokumentu rejestracji (może być potrzebne kilka razy, bo jednak wszystkiego nie kontrolują) - lub jeszcze lepiej do Belgii (choć ostatnio odpuszczają, jak włodarze nadmorskich miejscowości policzyli ile tracą na tym, że ich omijamy)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
Przepisy dotyczące prowadzenia polskiego rejestru jachtów nie przewidują rejestracji "jako niekomercyjny" albo "jako komercyjny".
Napisz to do PZŻ. Oni wpisują do dowodu rejestracyjnego "jacht komercyjny". :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Przepisy dotyczące prowadzenia polskiego rejestru jachtów nie przewidują rejestracji "jako niekomercyjny" albo "jako komercyjny".
Napisz to do PZŻ. Oni wpisują do dowodu rejestracyjnego "jacht komercyjny". :)

Napisałbym, gdyby próbowali uzależnić rejestrację w polskim rejestrze jachtów od uzyskania jakichkolwiek danych - innych, niż wymagane rozporządzeniem o polskim rejestrze jachtów. Na przykład danych na temat "komercyjności" czy tez "niekomercyjnosci" rejestrowanego jachtu.
Napisałbym wtedy aby jako organ rejestrowy podali podstawę prawną żądania takich danych - oraz wysłałbym jak zwykle do PZŻ...
Jak zwykle - czyli poleconym, za potwierdzeniem odbioru, z przypomnieniem o trybie i zasadach jakie obowiązują w razie wydania odmownej decyzji administracyjnej oraz z przypomnieniem biegu 30-dniowego terminu od wpływu dokumentów.

BTW - rozumiem, że są właściciele jachtów, którzy chcą, by magiczne słowa "jacht komercyjny" znalazły się na dokumencie rejestracyjnym. Jeżeli organ rejestrowy zgadza się takie słowa w dokumencie umieścić - to mi nic do tego... Chociaż warto wiedzieć, że żaden organ umieszczać tych słów w tym dokumencie - nie jest władny i że pozbawione są one formalnego znaczenia...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
BTW - rozumiem, że są właściciele jachtów, którzy chcą, by magiczne słowa "jacht komercyjny" znalazły się na dokumencie rejestracyjnym. Jeżeli organ rejestrowy zgadza się takie słowa w dokumencie umieścić - to mi nic do tego... Chociaż warto wiedzieć, że żaden organ umieszczać tych słów w tym dokumencie - nie jest władny i że pozbawione są one formalnego znaczenia...
Właśnie odwrotnie.
Właściciel wprowadzony w błąd, ma wpis "jacht komercyjny" i teraz będzie wymieniał dokument (jacht ma 14,95 m :) ). Poradziłem mu, żeby zażądał bezpłatnej wymiany, bo dokument ma wadę prawną z winy wystawiającego.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Poradziłem mu, żeby zażądał bezpłatnej wymiany, bo dokument ma wadę prawną z winy wystawiającego.

Tylko niech pamięta:
poleconym, za potwierdzeniem odbioru, z przypomnieniem o trybie i zasadach jakie obowiązują w razie wydania odmownej decyzji administracyjnej oraz z przypomnieniem biegu 30-dniowego terminu od wpływu dokumentów

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 14:25 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Stara Zientara napisał(a):
Właściciel wprowadzony w błąd, ma wpis "jacht komercyjny" [...].

W którym polu certyfikatu? Zasadniczo wzór nie przewiduje pola, w które można to wpisać. Tzw. przeznaczenie jachtu (jest o to pytanie we wniosku) pojawia się w decyzji o zatwierdzeniu nazwy, a dokument ten nie ma w innych kwestiach znaczenia.

Komercyjny/rekreacyjny to status jachtu wynikający z jego wykorzystywania w danym momencie. Każdy jacht komercyjny musi być przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, ale o kwalifikacji do kategorii "komercyjny" stanowi właśnie sposób jego wykorzystywania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 22:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Moniia napisał(a):
I tu się mylisz.
Jak chcesz sprawdzić, spróbuj jachtem podnoszącym brytyjską banderę wpłynąć do Francji bez dokumentu rejestracji ...
Nie muszę, zmieniłem banderę :lol:
A że Albion trwa w splendid isolation... Słowo kluczowe: Schengen :mrgreen:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
RyśM napisał(a):
Moniia napisał(a):
I tu się mylisz.
Jak chcesz sprawdzić, spróbuj jachtem podnoszącym brytyjską banderę wpłynąć do Francji bez dokumentu rejestracji ...
Nie muszę, zmieniłem banderę :lol:
A że Albion trwa w splendid isolation... Słowo kluczowe: Schengen :mrgreen:
Obrazek

Rysiu, Schengen i w ogóle Unia Europejska nic nie ma do bandery i obowiązku posiadania potwierdzenia prawa podnoszenia takowej.

RYA napisał(a):
The 1982 United Nations Convention on the Law of the Sea (‘UNCLOS’) provides a framework for the use of the oceans. Pursuant to UNCLOS the freedom of the high seas is open to all states, rather than to individuals, and thus every state has the right to sail ships flying its flag on the high seas. In order to enjoy the freedom of the high seas, therefore, a boat must be granted the nationality of a signatory state to UNCLOS


Ps. Przykład Francji podałam, bo akurat przy ewentualnej kontroli powodem otrzymania mandatu jest brak oryginałów dokumentów (posiadane tylko kopie). Należy domniemywać, że brak jakichkolwiek potraktowanoby podobnie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 02:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Moniiu, to była odpowiedź na konkretne pytanie.
_jp_ napisał(a):
wracam do tego jachtu "śródlądowego": czy jakiś polski przepis jednoznacznie zabrania "wywiezienia" polskiego jachtu śródlądowego do innego państwa i tam zwodowania i pływania?
A zaczynała siem od "jacht - jako statek morski - musi mieć odpowiedni dokument swej bandery by wejść na wody obcego państwa".
To o szszo chozi? Toć to samo mówimy.
Targowałem niezarejestrowaną łódkę od Niemca w Holandii... Niezarejestrowaną angielską w Hiszpanii... A w końcu kupiłem także niezarejestrowaną...
A jak pływały nasze śródlądowe łódki po jeszcze Jugosławii to już ze starości nie pomnę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
RyśM napisał(a):
(...). Inny kraj Unii nie jest jeszcze "obcym krajem" więc niby można bez dokumentów 'okrętowych', ale poza Unię już nie, bo trzeba zrobić odprawę.

O to mi Rysiu chodziło. Jest obcym państwem, jak na razie federacji nie mamy. I o ile ze względu na Schengen zwykle nie kontrolują - to skontrolować mogą, a wtedy mozesz mieć problem. Jak kupowales lokalnie, to nieistotne od kogo, jacht był LOKALNY. I zapewne (podobnie jak u mnie) na pływanie w ramach wód danego kraju nikt sobie rejestrowania nie wymyśla.
Ale nie mieszaj tego z pływaniem pomiędzy dwoma krajami - bo to inna kategoria. I jacht płynący z jednego kraju do drugiego musi mieć potwierdzenie prawa do podnoszenia bandery. Oczywiście, mozna próbować i zwykle się uda, ale zdaje się mówimy o prawie a nie o tym jak je omijać?

Zaraz potem było zresztą pytanie:
_jp_ napisał(a):
(...)

Ponawiam pytanie: czy dałoby się bez naruszenia prawa pływać polskim śródlądowym jachtem pomiędzy wysepkami Chorwacji, Grecji czy innego państwa Unii?

I tu twierdzę że nie, nie da się. Ze względu na przepisy międzynarodowe. Nie znam lokalnych chorwackich, greckich na ten przykład, ale jeśli chce się pływać pomiędzy wysepkami Chorwacji i Grecji - jednocześnie - to nie, nie da sie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 09:02 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Stare urzędnicze przysłowie mówi:
im więcej papieru tym czystsza dupa :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 09:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
jacht płynący z jednego kraju do drugiego musi mieć potwierdzenie prawa do podnoszenia bandery.

Sęk w tym, że "potwierdzenie" jest tylko powtarzającą się w niemal każdym państwie interpretacją biurokratów, interpretacją która ogranicza normalność własnym (i cudzym) obywatelom. Często ta interpretacja przybiera postać przepisu miejscowego, który daje frrancuskiemu czy belgijskiemu policjantowi jakże pożądaną możliwość pokazania tym wstrętnym Brytolom "kto tu rządzi"...
W Konwencji Prawa Morza wymogu posiadania kwita potwierdzającego przynależność państwową jednostki nie znajdziesz...
Niemniej - lepiej kwit mieć, niż z koniem się kopać...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moniia napisał(a):
Ze względu na przepisy międzynarodowe. Nie znam lokalnych chorwackich, greckich na ten przykład, ale jeśli chce się pływać pomiędzy wysepkami Chorwacji i Grecji - jednocześnie - to nie, nie da sie

Ja wiem...
Kłopoty zaczęłyby się dopiero od pierwszego czynownika, który podważałby polski dokument rejestracji śródlądowej (czy innej, np. "wędkarskiej") - w roli kwita potwierdzającego przynależność państwową jednostki.
Anyway - wobec tak egzotycznej na jachcie bandery jak polska, może się udawać z jakimkolwiek kwitem - i to przez wiele lat.
Znam przykład jachciku, który na przełomie wieków pływał po całym Adriatyku posługując się jedynie jakimś dawno pozbawionym podstaw prawnych, śródlądowym kwitkiem rejestracyjnym (z dawnej puli "harcerskiej" w woj. gdańskim- GDH na żaglu) - wydanym w latach 80-tych ub.w.. Ów kwitek, specjalnie dla potrzeb waaadzy lokalnej, został przetłumaczony "przysięgle" na włoski i angielski... I nie wzbudzał protestów :roll:

BTW - moja łódka pod poprzednim właścicielem pływała sporo po Bałtyku, mając za jedyny kwit potwierdzenie "rejestracji" z lat 90-tych, dokonanej... w bydgoskim OZŻ-cie. To był taki "powazny" dokument, z fotką jachtu wklejoną na "Wikol"...
I mimo że taki twór jak Bydgoski OZŻ nigdy nie miał prawa rejestrowania jachtów morskich, taki kwit nie wzbudził nigdy żadnych obiekcji - a pamiętajmy że były to czasy całkiem częstych kontroli wobec polskich jachtów (bo działo się to przed Polską w Schengen i częściowo przed Polską w Unii).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 09:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
pierdupierdu napisał(a):
Kłopoty zaczęłyby się dopiero od pierwszego czynownika, który podważałby polski dokument rejestracji śródlądowej (czy innej, np. "wędkarskiej") - w roli kwita potwierdzającego przynależność państwową jednostki.
Anyway - wobec tak egzotycznej na jachcie bandery jak polska, może się udawać z jakimkolwiek kwitem - i to przez wiele lat.
Pisałem o takim przypadku u Kulińskiego. :rotfl:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=946&page=15

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jaromirze, ja wiem, że w praktyce się da. Tylko po co?
Rejestr tutejszy, Part III - został stworzony tylko i wyłącznie po to, aby umożliwić małym jednostkom bezproblemowe pływanie W ZGODZIE Z PRAWEM MIĘDZYNARODOWYM. Taki był powód powstania Small Ship Register. To, że ja nie jestem w stanie sie doszukać przepisu - nie oznacza, że go nie ma, podejrzewam że jednak istnieje skoro państwo, które rejestracji u siebie w żaden sposob nie wymaga tworzy odrębny, uproszczony rejestr coby nie pakować jachtów niepotrzebnie w szykany dużego, statkowego rejestru.
Zacytowałam RYA bo to podają jako uzasadnienie. Jeśli sie doszukam lepszego to tez zacytuję :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Hehe, poszukałam i muszę przyznać Ci rację :)

Ponieważ prawnicy (tutaj cytowany Yachtlawyers) mówią:
Cytuj:
As an owner of a pleasure craft in the UK, registration of your vessel is not currently compulsory unless your vessel is subject to a marine mortgage, or unless you intend to sail in international waters as there is a legal requirement for vessel registration under international law


Ale najnowsza wersja konwencji na ten temat:
http://www.admiraltylawguide.com/conven/registration1986.html

ktora ponoc jest ujednoliceniem i wzmocnieniem poprzednich, miedzy innymi cytowanej przez RYA, ma jeden problem. Dotyczy jednostek powyżej 500GRT :D

Niemniej jednak nadal uważam, że dla własnego świętego spokoju lepiej taki jacht gdzieś morsko zarejestrować, wtedy "genuine link with flag state" jest łatwy do udowodnienia...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 12:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
pierdupierdu napisał(a):
Kłopoty zaczęłyby się dopiero od pierwszego czynownika, który podważałby polski dokument rejestracji śródlądowej (czy innej, np. "wędkarskiej") - w roli kwita potwierdzającego przynależność państwową jednostki.
Da liegt der Hund begraben.
Owóż istnieje przepis unijny (szczegółów nie pomnę) dotyczący 'pojazdów' wszelkich, stanowiący że pojazd zarejestrowany w jednym z krajów Unii ma prawo swobodnie poruszać się w innych krajach członkowskich.
Na gruncie tego prawa wyperswadowano niegdyś Portugalczykom żądanie od jachtów obcych posiadania "wymaganego wyposażenia ratowniczego" według ich przepisów. Bo nie wypuszczali z portu bez tratwy ratunkowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 17:56 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Chyba coś pomyliłeś z Konwencją wiedeńską o ruchu drogowym http://pl.wikipedia.org/wiki/Konwencja_wiede%C5%84ska_o_ruchu_drogowym. Ale ona dotyczy raczej jachtów... przewożonych na przyczepach :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Też nie pasuje, bo jak jedziesz autem za granicę to musisz mieć to co tam jest wymagane, czyli np. kamizelki odblaskowe, żarówki na wymianę, alkomat...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ejdzej napisał(a):
Też nie pasuje, bo jak jedziesz autem za granicę to musisz mieć to co tam jest wymagane, czyli np. kamizelki odblaskowe, żarówki na wymianę, alkomat...
Nieprawda. Obowiązują przepisy kraju rejestracji pojazdu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 22:47 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Stara Zientara napisał(a):
Ejdzej napisał(a):
Też nie pasuje, bo jak jedziesz autem za granicę to musisz mieć to co tam jest wymagane, czyli np. kamizelki odblaskowe, żarówki na wymianę, alkomat...
Nieprawda. Obowiązują przepisy kraju rejestracji pojazdu.


Pamiętam jak chyba w Austrii były wymagane kamizelki odblaskowe zanim "weszły" u Nas.
To samo chyba w Słowacji wymagali opon zimowych ...oczywiście w trakcie zimy :mrgreen:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Seba napisał(a):
Pamiętam jak chyba w Austrii były wymagane [...].
To samo chyba w Słowacji wymagali opon zimo
Czas przeszły. Oczywiście wina wrednej Unii.

Roaming też tanieje, z winy Unii. Ale niektórzy wolą narzekać na marchewkę i ślimaki.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2014, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Oczywiście wina wrednej Unii.
Roaming też tanieje, z winy Unii. Ale niektórzy wolą narzekać na marchewkę i ślimaki.


No cóż, przy tych tysiącach (dziesiątkach tysięcy?) stron aktów prawnych produkowanych przez unię rocznie, czasami coś pozytywnego się trafi. To pewnie wynika ze statystyki i/lub przypadku :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2014, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Seba napisał(a):
Pamiętam jak chyba w Austrii były wymagane kamizelki odblaskowe zanim "weszły" u Nas.
To samo chyba w Słowacji wymagali opon zimowych


http://nczas.com/wiadomosci/europa/niemcy-mandat-za-zbyt-krotkie-nozyczki-w-samochodowej-apteczce/

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2014, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Seba napisał(a):
w Austrii były wymagane kamizelki odblaskowe zanim "weszły" u Nas

W jakim sensie "weszły"? Z tego co wiem w PL nie ma wymogu wożenia kamizelki odblaskowej w samochodzie.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL