Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 lip 2025, o 00:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lut 2014, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na zaprzyjaźnionym forum znalazłem wątek na temat wykonania balastu:
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t=18109
To ja napiszę jak ja robiłem balast do swojego jachtu. W sumie to robiłem go dwa razy. Za pierwszym razem odlewałem ołów do płaskiej formy z ceownika. Forma ta była nieco dłuższa od najdłuższej przewidzianej kostki balastu wewnętrznego. Później obcinałem ten ołów piłką do metalu uwzględniając zbieżność tych kostek wynikających ze zbieżności ścianki koi która ograniczała miejsce przeznaczone na balast.
Z takim balastem pływałem wiele sezonów ale ciągle uważałem, że jacht jest niedobalastowany. Podczas jego modernizacji udało mi się załatwić jeszcze trochę ołowiu i postanowiłem wykonać gipsowy model każdej coraz mniejszej kostki balastu. Następnie model kostki owijałem folią aluminiową i dla każdej kostki zrobiłem gipsową formę uzbrojoną jakimś zbrojeniem ze złomu. Balast odlałem od nowa. Po odlaniu wszystkich kostek każdą kostkę ponumerowałem białą farbą z dodaniem litery P lub L symbolizującej burtę na której ta kostka ma się znaleźć. Jak wożę się z jachtem to kostki balastu przewożę w samochodzie w miejscu nóg pasażerów.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2014, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian J. napisał(a):
Jak wożę się z jachtem to kostki balastu przewożę w samochodzie w miejscu nóg pasażerów.


To ile tego balastu wyjmujesz dla transportu ?
A ile go masz w calości ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2014, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
To ile tego balastu wyjmujesz dla transportu ?
A ile go masz w calości ?
Około 150 kilogramów przekładam do samochodu. Z mieczem to będzie około 200 kg ale miecz zostaje w jachcie. Doradzono mi kiedyś żeby samochód holujący był bardziej dociążony jeżeli jest to możliwe. A ponieważ jeżdżę w dwie osoby to mi to pasuję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2014, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Ile twój jacht waży bez balastu?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2014, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ważyłem kiedyś jacht na dynamometrze w pełni wyposażony z masztem, bomem, z żaglami, z tapicerką, z kuchenką na kardanie i 3 kg butlą z gazem i to było około 700 kg.
Co do kostek balastowych to one wchodzą mi po cztery sztuki w przestrzeń ograniczoną ścianką koi, skrzynką mieczową i poszczególnymi dennikami. Są tak ściśle dopasowane w swoje miejsca, że gdybym o tym nie pomyślał to po ich włożeniu na miejsce nigdy bym już ich nie wyciągnął. Dlatego w każdej sekcji jedną kostkę balastu owijam krótką taśmą z tworzywa sztucznego która to taśma umożliwia mi wyjęcie tej kostki. Po wyjęciu jednej kostki z pozostałymi już idzie łatwiej. Po prostu już się można do nich dobrać.
Przy moim PIP-e i jego płaskim dnie i skośnych fragmentach dna (obła) te kostki umożliwiają mi łatwe obracanie kadłuba. Układam te kostki na jakimś kocu na jednej z ław kokpitowych, albo ciągnę w dół burtę obciążoną albo pcham do góry burtę nieobciążoną i ostrożnie asekuruję moment w którym kadłub opiera się o skos dna umożliwiając dostęp do dna właściwego np. w trakcie malowania.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2014, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian J. napisał(a):
Przy moim PIP-e i jego płaskim dnie i skośnych fragmentach dna (obła) te kostki umożliwiają mi łatwe obracanie kadłuba. Układam te kostki na jakimś kocu na jednej z ław kokpitowych, albo ciągnę w dół burtę obciążoną albo pcham do góry burtę nieobciążoną i ostrożnie asekuruję moment w którym kadłub opiera się o skos dna umożliwiając dostęp do dna właściwego np. w trakcie malowania.
Trochę OT jeżeli chodzi o wykonanie samego balastu. Ale jak już napisałem to pokażę jak obracałem mojego PIPa.
Załącznik:
DSCN0567.JPG
DSCN0567.JPG [ 113.45 KiB | Przeglądane 3780 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2014, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13985
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Straszysz tym dorobionym dziobem! ;)
Ja robiłem wszystko ,żeby jacht nie orał dziobem w przechyłach, co by nie ostrzył w szkwałach, a taki kawał płaszczyzny pod dziobem wszystko niweczy.
Pływałeś już na silnych wiatrach z tym czymś?
MJS

ps
Ale prześlij mi fotki jak masz więcej

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2014, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
Straszysz tym dorobionym dziobem! ;)
Nikt nie każe patrzeć :) To wszystko przez "Waldka3sztagi" :)
Marian Strzelecki napisał(a):
Pływałeś już na silnych wiatrach z tym czymś?
Tak, w ubiegłym sezonie i dwa lata temu. Wystarczyło się zarefować i nie używałem mniejszych foków. Już o tym pisałem w wątku o kroju mojego foka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2014, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13985
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No tak to jasne;
Nie musiałeś uzywać grota, bo boczny opór sam szedł do dzioba. :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 21:57 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
na formę do odlewania ołowiu można wykorzystać płyty krzemianowo wapniowe stosowane do izolacji i konstrukcji kominków ,klej ,wkręty do drzewa 6 cm. cena 1 m2 płyty to 100 zł. płytę docina się piłką do drzewa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL