Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 18:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lut 2014, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co do minimalizacji okuć to się zgadzam. Na Pallasie a i teraz na swoim wyrzuciłem zaczep do obciagacza bomu. Wierci się dwa otworki, skośnie przez bom (tak żeby były w linii obciągacza, przez otworki przetyka się linkę mocną, na jej końcu od góry bomu robi się supełek, na dole wiąże się do talli obciągacza. Zaczep talli można ciut inaczej. U góry bomu małe ucho, przez które się przewleka mocną linkę dookoła bomu ale z luzem. I to tej pętli zaczepia sie górny bloczek talii, przez szeklę, tak żeby szkela chodziła po lince, wtedy nie skręca bomu a pętla się ładnie układa. Robią też taśmy dookoła bomu i do tego szekla i bloczek.
To już mamy dwa okucia mniej i raczej małe szanse na wyrwanie czegoś, czego nie ma.
Refy można różnie, zalezy od wielu rzeczy.
Teraz zaczynam kombinować czy da się obniżyć likszparę, żeby te cholerne pełzacze schodziły niżej, ale to raczej ciężka sprawa w moim maszcie. Nie ma to jak liklina, ech.
Refy oczywiście trzy.

Teraz widzę, że sama idea owijania żagla na bomie może nie zawsze jest taka głupia, ale właśnie - pod warunkiem dobrego wykonania i przemyślenia całości. Czego jak dotąd realnie nie spotkałem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2014, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
RyśM napisał(a):
Klasyczne od topenanty, jak na gaflowcach - to tak.


Możesz coś więcej napisać lub pokazać.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2014, o 22:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Tak wygląda 'typowy system' ze sklepu:
Obrazek
Żywcem jak do gaflowego żagla - dwie dirki, z obu stron, z nich spuszczone 'lazy jacki'. To wymaga ekstra bloczków na maszt, wybierania linki do jakichś knag etc. Komplikacja. Zrozumiałe w przypadku żagla z szeroką głowicą na listwach, gdzie nie można mieć jednej topenanty. Muszą być po bokach. Ino w żaglu o wielkiej głowie listwy sięgają za lazy jacki, a w trójkątnym mogą haczyć. Bo przy stawianiu grota wszystkie listwy muszą wejść między te dwie 'dirki'... :roll:

A "oryginał" wyglądał np. tak:
Obrazek
Zauważmy co tam zwisa z dirki/topenanty. ;)
Jak topenanta już jest - to po co cudować? spuścić pionowo z topenanty. Dowiązać uszko i przepuścić linkę, na obie strony, uszkami zakończoną. Pionowo spuścić - ta zaleta że można je trafić strategicznie - np. by krótsza listwa do nich nie sięgła, a kolejna była już za nimi - i spokój.
Dalej się to rodziela jak komu pasi; do podtrzymania pokrowca na mniejszej łódce wystarczy rozdzielić na dwoje czy troje i to dość nisko nad bomem, gdzie jeszcze sięgnie by coś odplątać.

O ile ktoś chce wogle mieć niepotrzebny kłopot z pokrowcem na lazy jackach, oczywiście.
Albo niepotrzebny kłopot z listwami, boć przecie żagiel może być bez listew...
To tak w kwestii "prosto i maksymalnie bezobsługowo" :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2014, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zdjęcia mi się nie otwierają, ale z tego co zrozumiałem dirki lazyjacka są mocowane do topenanty ?
Blokowanie się listew o linki przy stawianiu grota z lazyjacka to bardzo częsta przypadłość....
Widziałem parę razy lazyjacka bez pokrowca gdzie linki były przymocowane do bomu....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2014, o 23:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Pierwsza fotka nieistotna, wikipedia ;) Druga to to: http://pic15.picturetrail.com/VOL595/42 ... 517931.jpg
Obrazek

Dirka to już jest 'topenanta', tylko od gaflowego żagla, czyli muszą być dwie, po obu stronach. I bywały takie rozwiązania że dirka jest stała (i utrzymuje bom) a lazy jacki z niej wiszą luźną pętlą pod bomem.
Obrazek

Bo mogły być też niezalezne od topenanty. Albo na mniejszym żaglu nie było topenanty/dirki, tylko same lazy jacki - by po zrzuceniu podtrzymac bom i gafel, a i złapać żagiel. O tak. Proste, nie?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dzisiaj zrobiłem rentgena w kabinie.
- Wyciągnąłem bom i okazało się, że nic nie trzeba do niego dorabiać. Jest już zamontowane okucie na końcówkę hakową do zapięcia obciągacza bomu. Więc tak jak pisałem jeśli grot nie jest zarefowany będę mógł z powodzeniem napinacza używać.
Nie będzie to też przeszkadzało lazyjackowi, bo w tym miejscu będzie wykonany otwór do zapięcia obciągacza.
- znalazłem szpulę rolfoka. Jast duża i ciężka i bardzo solidna. Nie znalazłem jednak logo producenta. Jutro zrobię focię i wkleję. Zastanawiam sie czy nie możnaby go przystosować do profili sztywnego sztagu ?
Jest to roler sztagowy działający na podobnej zasadzie jak przy mojej byłej. Czyli sztag obraca się razem z fałem foka. Problem, który sygnalizował poprzedni właściciel wynika IMHO ze zbyt małej odległości między nimi. Rolka, przez którą przechodzi fał w górnym krętliku ma średnicę około 3 cm. Dolne mocowanie fału do bębna podobnie. Więc w praktyce obydwie liny się stykają ze sobą na dużej długości. To nie może działać.... Rozwiązaniem może być wykonanie takiego jak na ilustracji profilu z knagą do napinania fału....

http://www.izoterm.net.pl/index.php?doc=produkt&id=1

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 16:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
tan roller miekki sztag to nadaje się do zwijania żagli w porcie, W trakcie pływania ok pow 3b nie nadaje się do niczego, Nie wiem czy lepiej nie wyrzucić lub zamontować sztywny sztag np. plastimo

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W tym sezonie sztywnego sztagu nie będzie......
Miałem taki roler z Izotermu, tylko mniejszy (RMS). Nie było problemu ze zwijaniem foka nawet przy silniejszym wietrze.
Ale jest jedno ale. Fok był nowy.......

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 20:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
to jesteś pierwszy który chwali, u mnie na foce nie sprawdził się a raczej stwarzał niebezpieczenstwo, pewnie im większy fok tym gorzej na podstawie moich i znajomych kompletnie nie polecam

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Spytaj Janny. Widziała to rozwiązanie w działaniu. Wprawdzie tak mocno wtedy nie wiało ale rolfok był używany.
Moim zdaniem to akurat rozwiazanie z blaszanym profilem utrzymujacym dystans między fałem, a sztagiem działa dobrze w przypadku nowego/mało używanego foka. I chyba wielkość nie ma z tym nic wspólnego, mój fok biorąc pod uwagę wielkosć jachtów był podobnych rozmiarów jak foczkowy. Nie mam natomiast doświadczenia jak się to sprawdza w przypadku zmęczonego żagla.
Oczywiście nie kwestionuję przewagi sztywnego sztagu :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2014, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zapadła diecezja.
W tym roku sztywnego sztagu nie będzie :-(
Jeśli miękki ze starą gienią się nie sprawdzi będę ją zrzucał i marlował jak to drzewniej bywało :D
Mam foczka sztormowego jest prawie nowy :)
Na następny sezon sztywny sztag jest w planie razem z nową genuą. Bo oprórz rolfoka musiałbym jeszcze przerobić starą genuę, w którą nie warto inwestować....
Wysłałem Krzyśkowi grota, gienię i szprycbudę. Wszystkie zostaną na nowo przeszyte, a szprycbuda dodatkowo wzmocniona tam gdzie przechodzi stelarz.
Krzysiek uszyje mi też leniwego Jacusia według mojego rozwiązania z możliwością zapięcia obciągacza (w bomie jest okucie na zaczep hakowy). Wiec przynajmniej przy postawionym pełnym grocie będzie można używać obciągacza. W przypadku konieczności refowania trzeba będzie z niego zrezygnować.
Zdemontowałem kabestany, są obydwa prawe i jeden ma wyłamaną częściowo podstawę.
Kupię pare Łysiaków K3 lub K4 z półkami na pieski. Skompletuję jeden sprawny kabestan i zamontuję jako fałowy.

Pytanko do fachowców. Ktoś ma pomysła jak zamontować bloczki zwrotne, spinlocki i kabestan w przekładkowym dachu kabiny - tak, żeby sie pewnie trzymały, a śtub i nakrętek nie było widać w kabinie?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wojtuś mogę prosić o przeniesienie tego wątku do sąsiedniego działu ?
Teraz to on już bardziej będzie pasował do działu remontowo - szkutniczo - takielarsko - żaglomistrzowsko - elekrtycznego :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13854
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Piotrze, załatwione :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kurczak napisał(a):
Pytanko do fachowców. Ktoś ma pomysła jak zamontować bloczki zwrotne, spinlocki i kabestan w przekładkowym dachu kabiny - tak, żeby sie pewnie trzymały, a śtub i nakrętek nie było widać w kabinie?



Wojtuś może Ty masz pomysła ? Najprościej byłoby się przewiercić na wylot, ale nie chcę wystajacych śrub i nakrętek w suficie. Dach składa sie z laminatowej wkładki wewnętrznej i laminatowego dachu kabiny. Biorąc pod uwagę sztywność i dźwięk (stukałem w sufit) mam wrażenie , że pomiędzy warstwami jest jakaś przekładka. Pianka czy cóś :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13854
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jeżeli nie ma możliwości w jakiś prosty sposób zdjąć laminatu podsufitówki, to trzeba by przewiercić pokład wiertłem pod śruby, które będą dedykowane do osprzętu pokładowego.
Natomiast na podsufitówce nawiercić otwory takie by można było kluczem nasadowym przytrzymać nakrętki samokontrujące. Otwory zamaskować zaślepkami , np .

Obrazek
http://dekosystem.com.pl/szyny-sufitowe ... owego.html

Dostęp musiałby być zaślepiony w razie potrzeby zmiany osprzętu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dokładnie o czymś takim myślałem. Od zewnątrz na wylot otwór fi 6 mm tak jak śruba.
Wewnątrz otwór na tyle szeroki, żeby weszła nakrętka z dużą podkładką i cienkościenna nasadka do przykręcania.

Kwestia czym zatkać otwór, żeby to estetycznie wyglądało. Te korki z linku są fajne, ale cześć otworów będzie na tyle blisko siebie, że musiałbym poszukać jakiegoś innego rozwiązania. Prostokątnej lub kwadratowej pokrywki...

Trochę tych dziur będzie - trzy dziury pod kabestan, cztery pod stoper i kilka pod bloczki zwrotne...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13854
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Te korki z linku są fajne, ale cześć otworów będzie na tyle blisko siebie, że musiałbym poszukać jakiegoś innego rozwiązania. Prostokątnej lub kwadratowej pokrywki...

https://www.google.pl/search?q=za%C5%9B ... 72&bih=631

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 14:20 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Kurczak napisał(a):
pomiędzy warstwami jest jakaś przekładka. Pianka czy cóś :D
Warto sprawdzić czy cuś :D I jakie grube skorupy, czyli co do czego będzie się trzymać.
Nie miała kłopotu, kupiła se... Od przekładek z dala się trzymam, po amerykańskich pomysłach z balsą ;)
Użyj gogli a znajdziesz amerykańskie pomysły, cuś może podpasuje.

Wojciech słusznie powiada - zaślepki ode spoda - zważ jednak że czegoś obciążonego (kabestan? ;) ) nie wypada kręcić tylko do jednej skorupy - będzie ją odrywać od reszty... Chyba że zasadniczy pokład to ta górna skorupa, a podsufitka jest tylko cienką, wiotką dekoracją. Znowuż kręcąc na wylot przez wszystko zgniatasz przekładkę a śruby się luzują...
Prawidłowa metoda: :-P
Obrazek
Można wyciąć większej średnicy dziurkę w podsufitce i podlaminować ją do górnej, a potem masz elegancką niszę na mutrę.

Metody prostsze - wydłubać, zagęszczone epoksy wlać. http://www3.telus.net/sail/sj23/g_chemicals/g08.html
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2014, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zakupiłem kabestany K3 z półkami. Zanim je przy mocuję muszę trochę popracować. Okazało sie, że każdy kabestan był przykręcony w innym miejscu, podobnie jak pieski, które będą wykorzystane - bo są OK i pasują do półki :)
Po wymontowaniu starych kabestanów okazało się, że pod nimi jest cała masa wywierconych otworów. Nie wiem dlaczego ktoś tak szalał z wiertarką :roll:
Muszę je zakleić, całość zaszpachtlować, nawiercić nowe, docelowe otwory i pomalować. Dopiero wtedy będzie można przykręcić nowe kabestany.
Muszę też zdemontować dwie spore aluminiowe knagi, które nie wiedzieć czemu ktoś przykręcił też na "chybił trafił" niedaleko kabestanów.....

Teraz czas na sprowadzenie fałów do kokpitu. Muszę kupić dwa organizery, potrójny stoper i przymocowac to wszystko dobro wraz z jednym z dwóch zdemontowanych kabestanów. Do wybierania fałów siem nada :)

Przy okazji czy ktoś miał do czynienia z takimi stoperami firmy Antal ? Cena jest przystępna, ale nie chciałbym kupić badziewia ......

http://zefir.sklep.pl/pl/stopery-falowe ... antal.html

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2014, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
http://www.antal.it/index.php/en/company

35 lat doświadczenia, do tej pory nie byli tanią firmą :) może dlatego że ich kabestany zaczynały się od dwubiegowych 16. W zeszłym roku w ofercie pojawiły sie mniejsze, 6, 7 i 8 - i okazało się że kompozytowe maluchy są najtanszymi kabestanami na rynku :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2014, o 08:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Aha, zauwazylam wlasnie ze ja o kabestanami a ty o stoperach :) ale tez może Ci się przydać :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2014, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na Pallasie jest taki Antal, tylko że pojedyńczy. Działa bardzo ładnie i nie mam (czy raczej nie miałem) zastrzeżeń. Wadą(?) tych Antali jest to, że żeby wybrać/podebrać linę należy knagę w zasadzie odknagować. Za to blokada liny chyba mniej ją zużywa, tak w porównaniu do znanych mi Lewmarów.
Jeszcze pytanie jaka gruba lina? Na Pallasie jest dynema o nietypowej średnicy ponad 10 mm, więc w zasadzie maksymalna dopuszczalna. I taki zestaw działa super.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2014, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To ważne.
Nie ma takiej możliwości, że pierwsze położenie dźwigni pozwala wybierać linę ale jednocześnie ją blokuje w drugą stronę, a drugie dopiero ją luzuje w dwie strony ? :roll:

Czyli tak jak te tanie spinlocki tylko zablokuj-odblokuj :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2014, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ano tak to działa, ale jak pisałem, sam nie mam do tego zastrzeżeń. Mocna knaga i dobrze trzyma, nie luzuje się lina w ogóle i mało zużywa. Choć jak czytam, są już inne, nowsze i może lepsze rozwiązania. Ale rzeczy proste mniej się psują ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2014, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wczoraj/dzisiaj był pracowity dzień. Wczoraj odwiedził mnie piotr6, dokonał oględzin, po czym jak starzy żeglarze wypiliśmy kawę na jachcie :lol: Podłubaliśmy tu i tam, przejrzelismy takielunek ...

Dzisiaj zamontowałem w szybie forluku kupiony w Juli wentylator solarny. Kręci siem jak szalony :) I to za rozsądne pieniądze :D

Przejrzałem instalację elektryczną, uruchomiłem podświetlenie kompasu. Wymontowałem wskaźnik Autohelma, rozkręciłem i wysuszyłem na grzejniku i zmontowałem do kupy - szybka była zaparowana od wewnątrz....
Spróbowałem sprawdzić miernikiem przetwornik echosond, ale nie mam danych ani punktu odniesienia więc na razie zrezygnowałem....

Odkręciłem półkę, na której stoi UKF-ka - bo została zamontowana w dość niepraktycznym i upierdliwym miejscu. Po zamontowaniu stoperów i kabestanu UKF-ka zostanie zamontowana "na wisząco pod sufitem przy zejścówce.
Ale z tym muszę poczekać aż wróci od Krzyśka moja szprycbuda po kapitalnym remoncie, żebym nie przykręcił osprzętu w bezsensownym miejscu...

Dalej kombinuję jak skrzyżować sterociągi żeby koło sterowe działało we właściwą stronę :roll:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2014, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Zrób zdjęcie będzie łatwiej wytłumaczyć

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2014, o 22:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
Wczoraj odwiedził mnie piotr6, dokonał oględzin, po czym jak starzy żeglarze wypiliśmy kawę na jachcie :lol:


bardzo dziękuję za herbatę mam nadzieję,że nie przeszkadzałem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2014, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Poprawka, Piotr herbatę - ja kawę :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2014, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kilka fotek kolumny sterowej oraz sterociągów i napędu steru jakie mi się udało zrobić...

Załącznik:
DSC07343.JPG
DSC07343.JPG [ 80.58 KiB | Przeglądane 7916 razy ]


Zdjęcie zrobione od góry kolumny z miejsca gdzie powinien być zamontowany kompas. Widać łańcuch, koło zębate, sterociągi i ułożyskowanie osi obrotu koła sterowego.

Załącznik:
DSC07344.JPG
DSC07344.JPG [ 71.56 KiB | Przeglądane 7916 razy ]


Widok na sterociągi zrobiony przez holta z przodu kolumny.

Załącznik:
DSC07345.JPG
DSC07345.JPG [ 69.26 KiB | Przeglądane 7916 razy ]


Koła prowadzące sterociągi pod podłogą kokpitu ( widok przez luk od strony rufy)

Załącznik:
DSC07348.JPG
DSC07348.JPG [ 101.37 KiB | Przeglądane 7916 razy ]


Załącznik:
DSC07349.JPG
DSC07349.JPG [ 93.75 KiB | Przeglądane 7916 razy ]


Wycinek koła zamocowany do kokera steru z widocznymi sterociągami.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2014, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Hmmm.... Będę upierdliwy narysuj schemat jak teraz jest.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: silver_stas i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL