Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 23:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 mar 2014, o 10:51 

Dołączył(a): 16 mar 2014, o 12:51
Posty: 81
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Hej, jestem teoretycznie po zakończeniu prac malarskich...
Efekt ładny i świeży, ale po położeniu 3 warstwy poliuretanu, nie dość, że wyszedł pół mat (co pewnie jest winą farby), to jeszcze struktura skórki pomarańczy!
Człowiek, od którego brałem farbę zapewniał, że powierzchnia miała być gładka.
Pierwsza warstwa została nałożona dyszą 1.4; po kontakcie ze sprzedawcą zaproponował szerszą dyszę; kolejno założyliśmy 2.0, a kolejną warstwę 2.5, ale efekt cały czas ten sam.

Co polecacie? Wodować ją w takim stanie, czy zrobić coś by wyprowadzić połysk, ewentualnie jak to teraz zrobić? Dodam, że jest już zdobienie pasem, pośpiech był konieczny bo w poniedziałek zdaje halę. Poradźcie co dalej?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Dodam że farba to poliuretan z antyporostem.


Ostatnio edytowano 30 mar 2014, o 12:04 przez Janna, łącznie edytowano 3 razy
korekta Wojciecha1968 i Janny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 11:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
podaj nazwę farby i

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, o 23:44
Posty: 309
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
Jak farba trzyma dobrze to polerka i jazda z koksem :p tylko nie oszczędzaj na pascie polerskiej bo narobisz jeszcze gorzej niż jest :)

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
http://www.rejsteam.dyn.pl/


Ostatnio edytowano 30 mar 2014, o 12:05 przez Janna, łącznie edytowano 1 raz
usunęłam dubel


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 13:01 

Dołączył(a): 16 mar 2014, o 12:51
Posty: 81
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
farbe kupiłem z allegro 48zł za litr, na zdjęciach było co innego na zdjęciu a w rzeczywistości okazało się że to z jakiejś prywatnej mieszalni czyli z nazwą tu ciężko, pokryła ładnie co prawda za 3 razem ale pokryła i jest twarda.
Czyli pasta polerska powinna tu wszystko załatwić?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 13:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a miałeś odpowiednią temperaturę w trakcie schnięcia? CZy dobrze aplikowałeś dobrze utwardzacz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Farba za gęsta.
Chropowatość powierzchni zmoczonej (jak i tej suchej) może przynieść zgoła korzystne efekty w zakresie mikroprędkości. Pływaj i zapomnij o lakierowaniu! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 14:04 

Dołączył(a): 16 mar 2014, o 12:51
Posty: 81
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
50letni lakiernik aplikował wiec myślę że zrobił to jak trzeba, utwardzacz był już w zestawie około 50g do każdej puszki temperatura może z 5 stopni poniżej zalecanej.
Jak dla mnie to wygląda nawet ładniej tylko pytanie czy nie będą mi włazić w to glony brud itp.no a i jeszcze do tego zyskam na osiągach hehe

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

no i czy jest sens polerować, czy przyniesie to efekt płaskiej powierzchni ze skórki pomarańcza czy tak czy i naczej tego już nie wyprowadze?
najchętniej to bym założył wanty okucia i ogień na rozpoczęcie sezonu!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2838
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 724
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mjs napisał(a):
Chropowatość powierzchni zmoczonej (jak i tej suchej) może przynieść zgoła korzystne efekty w zakresie mikroprędkości. Pływaj i zapomnij o lakierowaniu!
adsportina595 napisał(a):
Jak dla mnie to wygląda nawet ładniej tylko pytanie czy nie będą mi włazić w to glony brud itp.no a i jeszcze do tego zyskam na osiągach hehe

He he czytałem kiedyś artykuł o korzystnym wpływie takiej powierzchni na prędkość jachtu. Ale zaniedbałem umycia jachtu zaraz po wyjęciu z wody. I we wgłębieniach miałem później zaschnięte glony. Ale nie przejmuj się tym i pływaj.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
adsportina595 napisał(a):
50letni lakiernik aplikował wiec myślę że zrobił to jak trzeba,

Widocznie nie zrobił jak trzeba, bo efekt inny jest niż zamierzony.
Za mało rozcieńczalnika wlał, pewnie wymieszał "na czuja" czyli tak, żeby nie było zacieków. Lakier powinien mieć odpowiednią lepkość, mierzoną np. kubkiem Forda nr 4 i stoperem. Dobrze jest zrobić próbę lakieru na pionowej powierzchni przed lakierowaniem właściwym. :cry:
Każdy lakier ma inną charakterystykę i inne proporcje składników.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 17:57 

Dołączył(a): 16 mar 2014, o 12:51
Posty: 81
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jasne; nie twierdze, że coś z farbą nie tak, oczywiście przyjmuje do wiadomości że mogła być wina ilości rozcienczalnika lub grubości dyszy. Mówie, że mi to nie przeszkadza, ale wole kontrolnie sie dowiedziedzieć, czy po zwodowaniu nie stanie mi sie jakiś armagedon i po sezonie znów prace lakiernicze.
Czyli wodować i pływać bez stresu...?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 18:53 

Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 14:02
Posty: 10
Podziękował : 19
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
adsportina595 napisał(a):
Jak dla mnie to wygląda nawet ładniej tylko pytanie czy nie będą mi włazić w to glony brud itp.no a i jeszcze do tego zyskam na osiągach hehe

Witajcie :)
Jeśli położyłeś poniżej linii wodnej, i to poliuretan to w tym sezonie już z nim nic nie rób. Zobaczysz po sezonie jak się trzyma. Nie widziałem jeszcze poliuretanu który by się nadawał poniżej linii wodnej (ale nie wszystko widziałem:)) tam to raczej antyosmozę się kładzie na to ew.podkład i na to antyporostówkę.


Ostatnio edytowano 30 mar 2014, o 18:58 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem cytat


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 20:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a może malowałeś topkotem?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
A moze farba była wczesniej magazynowana w temp. ponizej zera i ja szlag trafił po prostu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Od zawsze zastanawiałem się (w ubiegłym stuleciu) nad wyższością lakierowania samochodów "zachodnich" od "wschodnich". (Wartburgi miały ją (skórkę) systematycznie a Maluchy czasem)
Lakierowałem amatorsko kilkadziesiąt "samochodów" ;) (głównie 2-CV) i prawie nie zdarzyło mi się dostać takiej skórki, ale gdy załapałem to było zimno i mokro więc wniosek o temperaturach też może być trafny.
Wyszło mi, że "skórka pomarańczy" wychodzi z za gęstej frakcji farby (więc temperatura też), ale także z za małej ilości warstw (co mogło być tożsame z gęstością ).
Za to na żywicy Epidian + Z1 wychodzi zawsze ale jakaś dziwna.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL