Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 23:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 maja 2014, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Przy check-in'ie znalazłem 3 szelki marnej jakości (w tym jedną niekompletną). Gdy powiedziałem, że załoga liczy 8 osób I oczekuję 8 szelek, pan powiedział mi, że Adriatic Charter nie tylko nam daje 3 szelki, ale wszystkim.... Poprosiłem Go o pozostałe szelki. Po chwili wrócił I powiedział, że boss potwierdził taką politykę. Dopiero po postraszeniu, że zadzwonię do polskiego agenta troche zmiękł.

Załoganci przyzwyczajeni do wysokich standardów bezpieczeństwa zauważyli też brak DSC i EPiRB. Brakuje także life-liny.

Wiem, że bardzo wielu Polaków korzysta z Adriatic Charter. Ile szelek dostawaliście, gdy pływaliście w 12 osób?

A argumenty obsługi?

- W czasie sztormu jedna osoba steruje. Dwie inne są na pokładzie. A pozostali pod pokładem.

Jestem ciekaw, czy jest to ogólna polityka Adriatic Charter, czy trafiłem na zły dzień pana z obsługi?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 17:52 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Dostałeś jacht wyposażony zgodnie z wymogami dot. żeglugi przybrzeżnej. Czytałeś dokładnie umowę? Obstawiam, że masz w niej zakaz wychylania dziobu poza pas wód przybrzeżnych, więc wyposażenie pełnomorskie po prostu Ci nie przysługuje ;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Obawiam się też, że masz w tej umowie zakaz pływania powyżej określonej siły wiatru. Bynajmniej nie sztormowego ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jeszcze żeby się nie okazało, że tak w ogóle to hulk jest... ;)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 373
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ja brałem jacht z AC i też miałem tylko 3 szelki, oraz zakaz pływania powyżej 6 BF.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
AYC też lifeliny nie daje. Ale jak poprosiliśmy znalazła się jakaś linka, a problemów nikt z tego nie robił, choć pracownik był nieco zdziwiony :D
A jacht był przygotowany do rejsu zagrabanicznego :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
a do czego te lifeliny przyczepiać? jak byłam na Oceanisie to nie było do czego. nie była za bardzo do czego się przypiąć szelką. w koi żadnego zabezpieczenia przed wypadnięciem przy przechyle. jacht do imprezowania a nie żeglowania.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 21:06 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zielony Tygrys napisał(a):
a do czego te lifeliny przyczepiać? jak byłam na Oceanisie to nie było do czego. nie była za bardzo do czego się przypiąć szelką. w koi żadnego zabezpieczenia przed wypadnięciem przy przechyle. jacht do imprezowania a nie żeglowania.


Do knag. Jak nie ma liny, uzywam cumy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
ja wiem, że czepiamy się do czego się da. chodzi mi o to, że to nie jachty tylko hotele na wodzie. najbezpieczniej zrobić kółko tuż koło portu i na podwieczorek zacumować.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2014, o 18:44
Posty: 5
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
To widać standard - podobną historię z szelkami miałem na ostatniej majówce w firmie Orvas w Splicie - dostałem 4 na 10 osób, rozklekotany EPIRB głęboko schowany w nawigacyjnej w wersji zrób to sam - baterie ponoć miały być gdzieś w bosmance, ale ich nie stwierdzono.

Standardy bezpieczeństwa w Chorwacji b, nisko, pewnie dopóki się im jachty nie potopią (odpukać) - i przy brzegu, a raczej zwłaszcza przy brzegu, potrafi powiać bura. Kasę za to biorą nader profesjonalnie. Zobaczymy, co na powie Ciocia Unia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 22:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zielony Tygrys napisał(a):
ja wiem, że czepiamy się do czego się da. chodzi mi o to, że to nie jachty tylko hotele na wodzie. najbezpieczniej zrobić kółko tuż koło portu i na podwieczorek zacumować.


Tylko dlatego, ze czarterownia nie zamowila tasmy na lifeline i nie dala szelek?

Nie mowie, ze to mega dzielne jednostki, ale przeplywaja one na codzien morza i oceany, z reguly doplywajac do celu. Czesto sa po prostu zwyczajnie zaniedbane. Ostatnio czarterowalem 3letni jacht ze stajni Jeanneau. Szczerze- stan byl taki, ze jakbym mial gdzies daleko plynac i dokonac wyboru, to wolalbym duuuzo starszy jacht z tej samej stoczni, ale z prywatnych rak naszego forumowego kolegi Marka (Jeanneau).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Z tego co pamiętam, pisałeś też o zniszczonym wnętrzu, niestety, ale w nowych tak już będzie, odkąd stocznie odeszły od sklejki, to mamy zabudowę made in ikea.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 07:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zielony Tygrys napisał(a):
a do czego te lifeliny przyczepiać? jak byłam na Oceanisie to nie było do czego. nie była za bardzo do czego się przypiąć szelką. w koi żadnego zabezpieczenia przed wypadnięciem przy przechyle. jacht do imprezowania a nie żeglowania.


W tych jachtach tak po prawdzie nie ma jak wypaść z koi :D
Można się jedynie turlać od ścianki do ścianki :lol:
Zostaje tylko messa, ale i to nie w każdym jachcie. Na tym Ocenisie, którym pływałem nawet z tej koi nie można było wypaść, a jedynie turlać między oparciem, a złożonym stolikiem. Wiem bo tam kimałem :mrgreen:
Pracownik czarterowni na naszą prośbę przyniósł buchtę liny. Nie pamiętam do czego ją przywiązaliśmy, ale chyba nie ma jachtu, na którym by się tego nie dało zrobić :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 08:51 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tommycat napisał(a):
na ostatniej majówce w firmie Orvas w Splicie - dostałem 4 na 10 osób

Ja w Orvasie w Splicie na majówkę też dostałem 4 pary szelek na 8 osób, ale nie było to dla mnie problemem, bo używały tego tylko maluchy do wychodzenia z kokpitu. Liny na lajfliny ze starych szotów już czakały, bo sobie po nie specjalnie zadzwoniłem dzień wcześniej. Kilka lat wcześniej brałem jacht bodaj z AC i było podobnie, czyli odpowiednio do tamtejszych standardów żeglowania.
Zielony Tygrys napisał(a):
jacht do imprezowania a nie żeglowania.

Bardziej niż brak lifeliny, uderzyło mnie to, że na maszcie nie było ani jednego kabestanu :) Jak przywiało 15 (!) węzłów, to się oba żagielki tak pięknie pomarszczyły, że aż nie chciało się zdjęć robić.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Andrzej Ty się czepiasz AC, a jak płynełeś z jedną Polską firmą to nie miałeś podobnej sytuacji?? Bo rejs opisywałeś, a ja byłem na następnym etapie i też z szelkami krucho było. No chyba że to tylko na moim etapie były 2,5 kompletu bo przy jednym wąsy to były tak postrzępione, że pewenie by poszły gdyby... od pukać.

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2014, o 18:44
Posty: 5
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
To się pewnie się z parę razy o siebie obijaliśmy na kei A ;) :

Cytuj:
Ja w Orvasie w Splicie na majówkę też dostałem 4 pary szelek na 8 osób, ale nie było to dla mnie problemem, bo używały tego tylko maluchy do wychodzenia z kokpitu. Liny na lajfliny ze starych szotów już czakały, bo sobie po nie specjalnie zadzwoniłem dzień wcześniej. Kilka lat wcześniej brałem jacht bodaj z AC i było podobnie, czyli odpowiednio do tamtejszych standardów żeglowania.


Szelki były niezbędne ze względów bezpieczeństwa, dzielna załoga s/y M&M (raczej nie maluchy) je zakładała, coby się nie zwalić przez sen do wachy z pomostu kąpielowego, czyli faktycznie:

Cytuj:
jacht do imprezowania a nie żeglowania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Kurczaku ale jest jeszcze szafa z której się wypada.
Plitkinie nie oceniam dzielności jachtów, tylko właśnie wyposażenie.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
noone napisał(a):
Dostałeś jacht wyposażony zgodnie z wymogami dot. żeglugi przybrzeżnej. Czytałeś dokładnie umowę? Obstawiam, że masz w niej zakaz wychylania dziobu poza pas wód przybrzeżnych, więc wyposażenie pełnomorskie po prostu Ci nie przysługuje ;-)


Nie chodzi o to, czy jest to zgodne z wymaganiami? Zdenerwowałem się, że jest poza sezonem i nie mogli po prostu przynieść brakujących szelek z innych jachtów.

Jeśli chodzi o AC to podałem nazwę czarterodawcy, aby zapytać, czy inni spotkali się z podobną sytuacją? Bo wiem, że wielu z Czytelników Forum korzysta z tej firmy. Ale jak słusznie domyślałem się, problem jest znacznie szerszy.

I teraz kolejne pytanie - jak skutecznie wymusić komplet szelek? Jedyne co przychodzi mi do głowy, to wymuszać na agentach pośredniczących:
1. Dodatkowy warunek, zapisany w aneksie o komplecie szelek.
albo:
2. Rezygnuję z czarteru.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Nie chodzi o to, czy jest to zgodne z wymaganiami?
Kuracent napisał(a):
I teraz kolejne pytanie - jak skutecznie wymusić komplet szelek?

Zgodnie z wymaganiami komplet to 3 sztuki!

Alternatywą jest żeglowanie pod inną flagą. W Polsce, jacht który posiada kartę bezpieczeństwa, posiada szelki dla tylu członków załogi, ilu członków załogi ma wpisanych w ową KB.

Nie wszystko ma wady ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 22:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Kuracent napisał(a):
Jeśli chodzi o AC to podałem nazwę czarterodawcy, aby zapytać, czy inni spotkali się z podobną sytuacją? Bo wiem, że wielu z Czytelników Forum korzysta z tej firmy. Ale jak słusznie domyślałem się, problem jest znacznie szerszy.

I teraz kolejne pytanie - jak skutecznie wymusić komplet szelek? Jedyne co przychodzi mi do głowy, to wymuszać na agentach pośredniczących:
1. Dodatkowy warunek, zapisany w aneksie o komplecie szelek.
albo:
2. Rezygnuję z czarteru.

Problem nie jest znacznie szerszy jeżeli kupiłeś czarter jachtu do żeglugi po wodach terytorialnych i taki dostałeś...

1. yhy, już widzę jak specjalnie dla ciebie Chorwaci i pośrednicy wypisują aneksy do umów... :rotfl:
2. To wtedy ty masz problem , bo nie masz jachtu ani kasy i nikt ci jej nie odda :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
W Polsce, jacht który posiada kartę bezpieczeństwa, posiada szelki dla tylu członków załogi, ilu członków załogi ma wpisanych w ową KB.
W Polsce jacht, który nie posiada karty bezpieczeństwa, wozi tylu członków załogi, dla ilu ma szelki i środki ratunkowe. :P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2014, o 22:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zielony Tygrys napisał(a):
Plitkinie nie oceniam dzielności jachtów, tylko właśnie wyposażenie.


Z tym rzeczywiście często jest słabo...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2014, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
I cała załoga będzie teraz miała nie tylko białe paski od okularów pod oczami, ale i białe paski od uprzęży :mrgreen:

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2014, o 07:55 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kuracent napisał(a):
I teraz kolejne pytanie - jak skutecznie wymusić komplet szelek? Jedyne co przychodzi mi do głowy, to wymuszać na agentach pośredniczących:
1. Dodatkowy warunek, zapisany w aneksie o komplecie szelek.
albo:
2. Rezygnuję z czarteru.

3. Wykorzystać czynnik ludzki :)
Przykład z tej samej majówki. Zastałem na tym samym jachcie lornetkę z marketu 10x50 przez którą w okularach nie byłem w stanie niczego zobaczyć. Wydający jacht bosman twierdził, że na wszystkich jachtach ma tylko takie, co się zgadzało z wyposażeniem drugiego branego przez nas jachtu. Niemniej jednak, godzinę później przyniósł nam nowiutką 7x50 - właśnie z innego jachtu. Ani razu nie wspomniałem ani o umowie ani rezygnacji z czarteru :)
Wymusić prawnie pewnie nic nie wymusisz, bo wszystkie jachty mają żeglugę przybrzeżną oraz zakaz pływania powyżej 6B.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2014, o 11:15 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Kuracent napisał(a):
I teraz kolejne pytanie - jak skutecznie wymusić komplet szelek?

maciek.k napisał(a):
Wymusić prawnie pewnie nic nie wymusisz, bo wszystkie jachty mają żeglugę przybrzeżną oraz zakaz pływania powyżej 6B.

Nie wiem, czy to działa we wszystkich czarterowniach, ale na przykładzie z tej majówki:
Cytuj:
Ja: Czy mogę wyjść poza pas wód terytorialnych?

Bosman: Gdybyś zgłosił takie zapotrzebowanie kilka dni wcześniej, nie byłoby najmniejszego problemu, doposażylibyśmy jacht (EPIRB, szelki, pirotechnika itp) i pływaj sobie, gdzie chcesz.


Znaczy niczego nie trzeba wymuszać - wystarczy poprosić przed rejsem, żeby mieli czas na dostosowanie jachtu.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2014, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jedni w tym wątku piszą o żegludze przybrzeżnej, inni o wodach terytorialnych.

Jak faktycznie jest w umowach czarterowych w Chorwacji? Żegluga przybrzeżna czy wody terytorialne? Jeśli przybrzeżna, to jak oni ją definiują?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2014, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Jedni w tym wątku piszą o żegludze przybrzeżnej, inni o wodach terytorialnych.

Jak faktycznie jest w umowach czarterowych w Chorwacji? Żegluga przybrzeżna czy wody terytorialne?

Ja miałem zawsze-wody terytorialne

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2014, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2010, o 20:45
Posty: 50
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: skipper trzeciej kategorii
Maar napisał(a):
Jak faktycznie jest w umowach czarterowych w Chorwacji? Żegluga przybrzeżna czy wody terytorialne? Jeśli przybrzeżna, to jak oni ją definiują?


Z tegorocznej majówki - charter z Elan Yachting:
Cytuj:
7. ZOBOWIAZANIA CZARTERUJACEGO
Czarterujący będzie użytkował jacht na wodach Chorwacji. Wyjątki wymagają specjalnego certyfikatu lub pozwolenia. Czarterujący nie ma prawa na podczarter lub przekazanie jachtu osobie trzeciej, żeglugi z większa ilością osób niż wykazano to w liście załogi, żeglugi w nocy w niepewnych warunkach pogodowych i przekraczania publicznych praw i zarządzeń. Czarterujący będzie w całości odpowiedzialny za konsekwencje przekroczenia powyższych postanowień.


Nie wiem co to są "niepewne warunki pogodowe". Ale wydaje mi się, że jak sztorm w nocy jest pewny na 100%, to można żeglować:)
--
Hubert

_________________
--
Hubert


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2014, o 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Dodam jeszcze, że młody człowiek od check-in'u, powiedział, że gdyby w trudnych warunkach na pokładzie było więcej niż 3 osoby w szelkach, to ... policja wodna ukarałaby mnie.

- Biorę to na siebie i zapłacę karę. Bezpieczeństwo jest najważniejsze. - odpowiedziałem, bo nie lubię dyskutować z takimi "faktami".

- Ale wtedy i my mielibyśmy nieprzyjemności!

Co za idiotyczne argumenty!

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2014, o 14:45 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Kuracent napisał(a):
gdyby w trudnych warunkach na pokładzie było więcej niż 3 osoby w szelkach, to ... policja wodna ukarałaby mnie.


A co policję wodną obchodzi fakt mania/nie mania na sobie (w sensie na załodze) szelek i kto określi, czy już są trudne warunki i dla kogo one są trudne?

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL