Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 16:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 559 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lip 2014, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
A mnie kusi dokładnie odwrotna sytuacja, czyli taki włoski strajk à rebours...


To co? W weekend są regaty w Gdańsku... Trzeba wejść, trzeba wyjść, trzeba wyjść/wejść do/z Górek. Umawiamy się? :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2014, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
trzeba wyjść/wejść do/z Górek.


Tomek
Ja będę wychodził z Górek w weekend tylko RAZ ale jak Wy się tam będziecie kręcić w te i spowrotem to dzialajcie...

Może jeszcze do takiej formulki zglaszania dodawać pewną jej modyfikację:

"Zgodnie z zarządzeniem Dyrektora Krolikowskiego zgłaszam wejście jednostki .......... (może przespelować :rotfl: ), Call Signal ......, długość ... szerokość ...., zanurzenie ....., ładunki niebezpieczne ogółem ......, itd, itd..."

To na pewno zapewni kapitanatom rozrywki :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 3: Alterus, Stara Zientara, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2014, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3735
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
to może być skuteczniejsze niż olewanie przepisów

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Akcja nie wypaliła zupełnie. Pogoda była tak paskudna i zmęczenie na tyle duże, że wchodząc do Gdańska w sobotę po regatach zupełnie nie miałem ochoty na walkę z kapitanatem. A jak już stanęliśmy to staliśmy w tym deszczu.
Tak, przyznaję się, okazałem słabość, słabą wolę i co tam jeszcze. Kajam się, ale nie obiecuję poprawy.

I tak to chyba działa w sumie - prościej jest się nie szarpać. Tak serio, to zazwyczaj wchodząc do portu myśli się o wszystkim, ale najmniej o zgłaszaniu się. A już na pewno na małym jachcie, płynąc w 1-2-3 osoby, w nieciekawą pogodę.
Inna sprawa, że nie była ta potencjalna akcja skoordynowana z ludźmi z regat, bo nie było okazji tego zrobić. :(

Ale temat będę drążył i poruszał, choćby podczas rozmów "integracyjnych".

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
temat będę drążył i poruszał, choćby podczas rozmów "integracyjnych".


Poruszaj, poruszaj...
Ja tez to robię choć efekt jest moim zdaniem mizerny.
Rozmowy sobie a zgłaszanie się sobie :-(
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Czyli jak zawsze. Weźmy się i zróbcie...
A pomysł jest naprawdę niezły i większą grupą konsekwentnie przeprowadzony efekt musiałby wywołać. :)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
Czyli jak zawsze. Weźmy się i zróbcie...


Zapraszam do współpracy, chętnie posłucham w UKF-ce jak walczysz z władzą portową :mrgreen:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
waliant napisał(a):
jak walczysz z władzą portową :mrgreen:

Nie mam o co walczyć - tam nie pływam. :-P
Na razie.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
tam nie pływam. :-P


Każdego szkoda! :mrgreen:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2014, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Sygnalizuję, że zamierzam jesienią zaproponować wniosek SAJ o nowelizację prawa.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2014, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A wracając nieco ku topicowi...

Wiem, że wiele osób, jeśli nawet nie napisze, to pomyśli, że judzę, ale... no sami popatrzcie i przekonajcie mnie, że na Mazurach i nie na Mazurach żeglarstwo jest takie samo :-)

Ogłoszenie, człowiek szuka załogi i opisuje jacht: miejsce na 8-osobowym jachcie (lodówka, ogrzewanie, instalacja 12V/230V, rolfok, tv, odtwarzacz cd/mp3) viewtopic.php?f=2&t=19535

:-) :-) Nic mi do tego, ale czuję przez spodnie, że to ja mam rację, mówiąc o różnicach. :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2014, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Maar napisał(a):
że na Mazurach i nie na Mazurach żeglarstwo jest takie samo :-)

Wyjąwszy drobne różnice (woda inna, wiatr inny, wiedza, wymagania i parametry jachtu inne) to jest toczka w toczkę to samo... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2014, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Alterus napisał(a):
(woda inna, wiatr inny, wiedza, wymagania i parametry jachtu inne)
Ludzi Alterusie, ludzie są inni.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2014, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Maar napisał(a):
ludzie są inni.

Też, skoro wymagania inne...
Żeglarstwo śródlądowe i morskie to dwa różne światy, chociaż w obu przypadkach chodzi o pływanie. W wielu punktach nie da się jednak ich porównać.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2014, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Marek, wróciłem trzy dni temu z morza i wiesz co?
Popływałbym sobie teraz po Mazurach :-D Bo to są jednak dwa, trochę inne światy. Nie próbuję oceniać który lepszy a który gorszy i często nawet drażni mnie takie porównywanie, bo trochę to jak udowadnianie wyższości jednych świąt nad drugimi. Bez sensu.
Są ludzie którzy lubią Mazury, są też i tacy co wolą tylko pływać po morzu. Są też i tacy co po prostu lubią pływać i robią to tam, gdzie mają możliwość i ochotę ;)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2014, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Maar napisał(a):
Ogłoszenie, człowiek szuka załogi i opisuje jacht: miejsce na 8-osobowym jachcie (lodówka, ogrzewanie, instalacja 12V/230V, rolfok, tv, odtwarzacz cd/mp3) viewtopic.php?f=2&t=19535


Przeczytałem to ogłoszenie. Nie widzę w nim nic dziwnego.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2014, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Szaman3 napisał(a):
Nie widzę w nim nic dziwnego.
Jak to nie widzisz? Przecież rzuca się w oczy brak zamrażarki. No i, oczywiście, klimatyzacji. Jak można pływać na takiej ruinie? :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2014, o 15:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Maar napisał(a):
Wiem, że wiele osób, jeśli nawet nie napisze, to pomyśli, że judzę


e tam przyjdzie Cape i najwyżej pozamiata :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
To, co zamierzam tu napisać, w zasadzie nadaje się bardziej do działu związanego z prawem, jednak tytuł wątku jest bardzo pojemny i zawiera sporo dygresji będących zwykłymi dewiacjami, powszechnymi w wielu wątkach Forum. Tak się składa, że na dwie sprawy, na które chciałbym zwrócić uwagę, mam w tym wątku wiadomości które mogę zacytować.
Maar napisał(a):
...
We wtorek na Polonusie długo paliło się światło, w środku nocy ktoś puka - facet szuka pomocy, bo na Hajduku, w główkach padł silnik, a wiatru jak na lekarstwo i jeśli cokolwiek podwiewa to od wejścia. Seba nie pomógł, bo miał rozbabrane chłodzenie, ale poradził, żeby krzyknąć na radiu - może ktoś szykuje się do wyjścia, albo zaraz będzie wchodził. Sam też włączył UKFkę.

Po kilku chwilach słychać proszącego o pomoc Hajduka i zaraz po tym... w odpowiedzi wiącha, której nie powstydziłby się syn Starej Sobieskiej. Jakiś pacan po łacinie i trochę po polsku tłumaczy załodze Hajduka, że są mazurskimi cieniasami co nie potrafią wejść do portu na żaglach...

Opowiadał mi Seba o tym incydencie, ale wówczas byłem przed lekturą "Przepisów portowych" wydanych zarządzeniem Dyr. UM w Szczecinie. Słusznie w komentarzach zwróciliście na chamskie uwagi jakiegoś żeglarza, wytrząsającego się przez radio na Hajduka. Zacytuję tu fragment przepisów portowych dotyczących żagli w porcie, cytuję cały paragraf:
Cytuj:
§ 33. 1. Poruszanie się wszystkich statków o długości całkowitej poniżej 20 m, w tym
jednostek sportowych, na torach wodnych, kotwicowiskach i obszarach wód portowych jest
podporządkowane ruchowi statków o długości całkowitej 20 m i większej.
2. Ruch jednostek wyłącznie pod żaglami na torach wodnych, kotwicowiskach
i obszarach wód portowych dozwolony jest tylko w porze dziennej i przy widzialności powyżej 5 kabli.

Wynikało z tego, że ten osobnik poza tym, że zachował się, zwyczajnie nie znał przepisów portowych.

Druga sprawa to pytanie, czy jachty zobowiązane są uzyskiwać zezwolenia na wejście i wyjście z portu.

Jaromir napisał(a):
Przepisy portowe są niespójne...
BTW - chyba w Świnoujściu był nawet i taki przypadek, w którym DyrUm wydał przepisy portowe ciut bardziej rozsądne, zwalniając z "uzyskiwania zezwolenia" sporą część jednostek. Zaistniała sytuacja, w której ustawa każe pytać o zezwolenia w każdym miejscu i każdemu, a przepisy portowe tylko w niektórych miejscach i tylko niektórym. Działało to bezproblemowo, ale jako że okazało się całkowicie sprzeczne z zapisami art. 87 ust 5 ustawy dotyczącymi powszechnego obowiązku "uzyskiwania zezwolenia" - zmieniono przepis. Dlatego AFAIK formalnie - trza się znów w Świnkowie meldować...
Anyway - dokąd nie ulegną zmianie zapisy ustawy o bezpieczeństwie morskim, w tym art 87 ust5 nakazujący wszystkim i zawsze "uzyskiwać zezwolenie" na wejście i wyjście do każdego portu morskiego - dotąd przepisy portowe będą wymagać bezsensownego zgłaszania się i "uzyskiwania zezwolenia". A jeżeli gdzieś wyjątkowo - nie wymagają - to stoją w sprzeczności do ustawy....

Jaromir przytacza tutaj art. 87 ust.5 ustawy o bezpieczeństwie morskim. Mamy jednak także art.4 ust. 2:
Cytuj:
Art 4.2. Przepisów ustawy w zakresie monitorowania i informacji o ruchu statków, z zastrzeżeniem przypadków określonych w ustawie dotyczących obowiązku zgłaszania kapitanowi portu informacji dotyczącej identyfikacji statku przed wejściem lub wyjściem z portu oraz uzyskania zezwolenia na wejście do portu lub wyjście z portu, nie stosuje się do:
...
4) jachtów rekreacyjnych o długości do 24 m;
5) jachtów komercyjnych o długości do 24 m odpłatnie udostępnianych bez załogi;
...

Zacytowany artykuł trzeba odnosić do cytowanego przez Jaromira art. 87 ust.5 który winien opisywać owe zastrzeżone przypadki...ale opisuje jakby wszystkie możliwe przypadki, a w takim razie dotyczy jakby każdego przypadku. Można się domyślać, że ustawodawca chciał umożliwić urzędom morskim dostosowanie przepisów portowych do specyfiki określonych portów. Tak twierdzę, bo w rejonie gdańskim obowiązek ten tu i ówdzie występuje, a w Świnoujściu go nie ma.

bury_kocur napisał(a):
...
Ja wychodzę z założenia - "No PROBLEM - NO CALL" i konsekwentnie od lat nie zglaszam ani wejścia ani wyjścia.
Jak będę potrzebował kontaktu to się zgloszę.
...

Zacytowałem bardzo sensowną wypowiedź Kocura, bo słuchając dzisiaj wieczorem trafiku trafiłem na radiowe pytanie jachtu o wyjście. Oficer dyżurny spokojnie, bez zniecierpliwienia zapytał o długość jachtu i jego zanurzenie, po czym stwierdził, że jachty o długości poniżej 20 m nie muszą zgłaszać wejść i wyjść, natomiast obowiązane są ustępować drogi wszystkim większym statkom, a wołać jedynie w przypadku zagrożenia. Usłyszałem więc to, co miało mi rozstrzygnąć rozterki związane z niespójnością przepisów, o których to niespójnościach wspomina Jaromir. Nie wiem też dlaczego w ustawie mowa o jachtach poniżej 24 m, a w przepisach portu Szczecin - Świnoujście mowa o tych o długości poniżej 20 m.
Na koniec, uprzedzając możliwe zapytania powiem, że nie uprawiam czynnie żeglarstwa od dobrych 12 lat zrządzeniem złego losu i stąd moje spóźnione zainteresowania prawem morskim.

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Niestety, Zbyszku, Twój optymizm jest równie wielki, co nieuzasadniony. Przeczytaj jeszcze raz to, co zacytowałeś z ustawy:
Art 4.2. Przepisów ustawy w zakresie monitorowania i informacji o ruchu statków, z zastrzeżeniem przypadków określonych w ustawie dotyczących obowiązku zgłaszania kapitanowi portu informacji dotyczącej identyfikacji statku przed wejściem lub wyjściem z portu oraz uzyskania zezwolenia na wejście do portu lub wyjście z portu, nie stosuje się do:
...
4) jachtów rekreacyjnych o długości do 24 m;
5) jachtów komercyjnych o długości do 24 m odpłatnie udostępnianych bez załogi;
...
Oznacza to jedynie, że jachty są zwolnione od podawania na piśmie (faxem, emalią etc.) ile maja ładunku niebezpiecznego, pasażerów i innych pierdół na ileś tam godzin przed wejściem. Ale UKF-owo (albo telefonicznie) muszą się zgłaszać i uzyskać zezwolenie.
W dawnych czasach obowiązywało bardzo rozsądne Zarządzenie Porządkowe nr 4 Dyrektora SUM, w którym "stało", że jachty do 20 m mają miły obowiązek niezawracania dupy kapitanatowi. Niestety, aktualna Ustawa o bezpieczeństwie żeglugi nie daje dyrektorom urzędów morskich możliwości wydania rozsądnych (z punktu widzenia żeglarstwa) przepisów.
zbigandrew napisał(a):
słuchając dzisiaj wieczorem trafiku trafiłem na radiowe pytanie jachtu o wyjście. Oficer dyżurny spokojnie, bez zniecierpliwienia zapytał o długość jachtu i jego zanurzenie, po czym stwierdził, że jachty o długości poniżej 20 m nie muszą zgłaszać wejść i wyjść, natomiast obowiązane są ustępować drogi wszystkim większym statkom, a wołać jedynie w przypadku zagrożenia.

Możliwości są takie:
1. Oficer dyżurny nie zauważył, że przepisy się zmieniły.
2. Olał głupie przepisy aktualne i zastosował (nie ukrywajmy - bezprawnie) przepisy nieaktualne.
3. Uznał, że jeśli Sejm Najjaśniejszej wydał durnowate przepisy, to niech się teraz Sejm martwi, a on się nie będzie wygłupiał. :lol:

Żeby była pełna jasność:
Było tak:
ZARZĄDZENIE NR 4
Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie
z dnia 17 września 2002 r.:
§ 13. 1. Każdy statek o długości 20m i więcej, nie może wejść do portu, uprawiać żeglugi w jego obszarze ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu lub bez zezwolenia VTS w portach, w których system ten obowiązuje.

Jest tak:
ZARZĄDZENIE NR 3
Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie
z dnia 26 lipca 2013 r.:
§ 13. 1. Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.

Jest to kolejny dowód mądrości Radia Erywań, które na pytanie, kiedy w Polsce będzie wreszcie dobrze, odpowiedziało: W Polsce już było dobrze. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Dziękuję Ci bardzo Janusz za "naprostowanie" moich optymistycznych i błędnych wniosków w kwestii zgłoszeń wejść i wyjść "drobnoustrojów" poniżej 24 czy też 20 m. Najnowsze (ubiegłoroczne) przepisy portowe UMS czytałem ca 1,5 krotnie co jest, zgodnie ze słusznym stwierdzeniem Jaromira, krotnością niewystarczającą. Umknął mi ważny paragraf (nomen omen) 13 i teraz rozumiem dlaczego okaleczyłem cytat z Jaromira który napisał:
Cytuj:
Dlatego AFAIK formalnie - trza się znów w Świnkowie meldować (nie do VTS ale do portu).

Owo "do portu", to jest ściśle do kapitanatu portu i procedura jest taka jaką przewiduje ust.5 cytowanego przez Ciebie paragrafu
Cytuj:
§ 13. 1. Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.

Cytuj:
5. W celu uzyskania zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, statek powinien nawiązać łączność
radiotelefoniczną lub telefoniczną z kapitanatem portu, na częstotliwościach i według zasad
określonych w załączniku nr 5 do zarządzenia.

W załączniku nr 5 do przepisów portowych zatytułowanym "Instrukcja łączności" mamy podane sposoby, czas i miejsce kontaktowania się z kapitanatami portów:
Cytuj:
6. W portach wymienionych poniżej, dla uzyskania zezwolenia na wejście lub wyjście z portu
statków nie korzystających z VTS:
Świnoujście:
- Nr tel. 91 321 2551, 91 4403 593
- Kanał 11 UKF ( wywołanie: KAPITANAT ŚWINOUJŚCIE )
Dziwnów:
- Nr tel. 91 381 3340,
- Kanał 10 UKF ( wywołanie: KAPITANAT DZIWNÓW )
Trzebież:
- Nr tel. 91 312 8346,
- Kanał 11 UKF ( wywołanie: KAPITANAT TRZEBIEŻ )
Szczecin:
- Nr tel. 91 4403 217,
- Kanał 11 UKF ( wywołanie: KAPITANAT SZCZECIN )
W celu uzyskania zezwolenia na wejście lub wyjście należy nawiązać łączność
telefoniczną lub radiotelefoniczną ze służbą dyżurną właściwego kapitanatu portu nie
później, niż 15 minut przed minięciem główek wejściowych do portu lub odcumowaniem z
miejsca postoju jednostki.

Myślę też, że oficer dyżurny VTS nie pomylił się we wspomnianej przeze mnie rozmowie ze skiperem jachtu, bo nie VTS, a kapitanat portu jest właściwy do takiego kontaktu.
Szkoda, że nie opracowano "Instrukcji łączności" w formie tabelarycznej tak jak załącznik do przepisów portowych z 2000 roku. Dla własnej wygody można taką tabelkę aktualizować, bo przeznaczenie wielu kanałów w zakresie "V" nie uległo zmianie.
Warto kilkakrotnie przeczytać też rozdział 7 ustawy o bezpieczeństwie traktujący o karach pieniężnych, bo norma prawna nie byłaby pełna bez sankcji.
Można też zapytać jaki mam interes w wałkowaniu tych kwestii, to powiem, że żaden. Jeśli jednak to, co napisałem, po odpowiednim "naprostowaniu", może okazać się przydatne komukolwiek kto np przetransferował się z Mazur na morze, to satysfakcję będę miał pełną.

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
zbigandrew napisał(a):
Myślę też, że oficer dyżurny VTS nie pomylił się we wspomnianej przeze mnie rozmowie ze skiperem jachtu, bo nie VTS, a kapitanat portu jest właściwy do takiego kontaktu.
Bo nie napisałeś, że chodzi o dyżurnego VTS, myślałem, że to był oficer dyżurny portu.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dobrze wiedzieć. Na początku października będę wchodził do Świnoujścia Roztoczem które nie ma ani 24 ani nawet 20 metrów, ale co mi tam. Przywitać się można. Ostatni raz rozmawiałem z kapitanatem gdy mi na opalu rozszczelniła sie instalacja hydrauliczna i byłem umówiony z kolega na holowanie ale chciałem pod żaglami schować sie pod osłone falochronów. Odpowiedź był a pozytywna.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
WhiteWhale napisał(a):
będę wchodził do Świnoujścia Roztoczem
A' propos Roztocza. :-)
Pewien dzielny forumowicz (wiek do wiadomości redakcji) wziął był się zgodził zastąpić znajomego i z ekipą "z łapanki" poprowadzić Roztocze w okolicach Norwegii.

Tak się umęczył, że w ramach leczenia depresji, pomimo wysokich kosztów rozmów w roamingu musiał zadzwonić i się wypłakać nad swoim psim losem. Na mnie to jego dzwonienie padło i teraz ja jestem w depresji i muszę się wypisać - radzę nie czytać, bo ty będziesz się musiał kurować. :-)

Na burcie w malowniczym porcie pojawiła się załoga, część to zupełnie nieznajome osoby, część to członkowie uczelnianego klubu żeglarskiego. Wśród grupy studentów było trzech skażonych instruktorstwem, jakichś miżów sryżów i cała kupa "doświadczonych" żeglarzy jachtowych made by PZŻ.

Nasz forumowicz w pierwszej chwili ucieszył się, bo łatwiej było mu oficerów wybrać, na wachty podzielić, no super życie skippera - będzie sobie siedział, papieroski palił, kawkę sączył a statek sportowy w służbie morskiej, będzie dziarsko płynął.

Pierwszy zgrzyt zazgrzytał przy pierwszym odejściu na szpringu, gdy "doświadczony" miż bardziej zajmował się telefonem komórkowym niż obijaczem. Później zgrzytało już cały czas. Nie będę ze szczegółami opisywał, bo mógłbym coś pokręcić - znam sprawę tylko z rozmowy telefonicznej, wszak - ale trzy rzeczy utkwiły mi w pamięci. ;-)

Pierwsze to kurs jakim należy iść zależy od tego, czy się steruje wygodnie czy niewygodnie. Jeśli steruje się niewygodnie, to według "żeglarza z dużym mazurskim doświadczeniem" należy - nie informując nikogo - odłożyć się w prawo lub w lewo o 20-30 stopni i będzie zdecydowanie wygodniej.

Druga rzecz to reakcja na widok jakiegokolwiek statku. Każdy statek inny niż jacht żaglowy ma pierwszeństwo (bo jest pracujący! sic!!!) i należy na jego widok odłożyć się na kontrkurs i uciekać czym prędzej. I tak jak na burcie było ze 12 załogantów, to każdy jak jeden mąż tak twierdził i tak czynił.

Trzecia, to reakcja na opady atmosferyczne jakie trafiają się w lipcu w okolicach półwyspu Skandynawskiego. Troszkę to niby znamy z opowieści o co poniektórych forumowiczach, ale widocznie kapitan Rozkrocza nie słyszał i strasznie się zdziwił. No bo w przypadku deszczu należy zostawić ster zejść na dół, no bo przecież pada!

Nasz forumowicz twierdzi, że jeszcze w życiu się tak nie napracował jako skipper i z utęsknieniem wyczekuje końca urlopu, żeby się wreszcie wyspać. :-) :-) :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3735
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
to ja może sobie obejrzę Piłę 25. mniej straszna.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak to jest jak się pływa z ludźmi z łapanki i za kasę.
To ja wolę sto razy nasze rejsy klubowe, że już nie wspomnę o prywatnych :-P
A jak biorę (jak wczoraj) rodzinę na "pokazanie morza" to wiem, że nikt niczego nie umie i wie, że nie umie, więc się pyta! I robi tak jak powiem - bo w sumie o to chyba chodzi... :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3735
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
chodzi o to, żeby było bezpiecznie i miło
jeden taki tak wymyślił i jak dotąd nikt nie wymyślił lepiej

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Miło dla tego na sterze, który zmienia kurs albo się chowa pod pokład, czy miło dla skipera? Bo to chyba nie idzie w parze w tym wypadku...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 05:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Roztoczem pływam zazwyczaj w doborowym towarzystwie i takie dramatyczne przygody mi się nie trafiają ale kiedyś rzeczywiście popłynąłem z samymi ( no prawie ) mazurantami i... wytłumaczyłem, że wprawdzie knagi są tutaj większe ale wszystko pozostałe działa tak samo. I działało. A statkom i tak ustępujemy nie dla tego, że "pracują" tylko że są większe a z większym kłócić się nie warto. ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 06:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Maar napisał(a):
z utęsknieniem wyczekuje końca urlopu, żeby się wreszcie wyspać.
Trzeba było mu (znaczy - onemu dzielnemu forumowiczu) zacytować Młynarskiego:
Tu się, psia nędza, nikt nie oszczędza. Odpoczniesz w pracy. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 559 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL