Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 09:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lip 2014, o 18:19 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jacek Woźniak napisał(a):
1. W sprawach wyposażenia statków żeglugi śródlądowej

Wyposażenia, nie rejestracji

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 18:19 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Udajesz głupiego? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 18:24 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jacek Woźniak napisał(a):
Udajesz głupiego? ;)

Jeżeli odpowiem, że po prostu tak uważam, to obrazisz mnie bardziej?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 18:34 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
No to zastanów się gdzie np. na Odrze jest miejsce w którym śródlądowe barki muszą zamienić się w statki morskie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 18:50 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jacek Woźniak napisał(a):
No to zastanów się gdzie np. na Odrze jest miejsce w którym śródlądowe barki muszą zamienić się w statki morskie.

No zastanów się gdzie barki wychodzą na otwarte morze? Czy udajesz?
Kodeks morski Art 23
Cytuj:
§ 3. Statek morski stanowiący polską własność, używany wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m, podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru jachtów prowadzonego przez polski związek sportowy, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857, z późn. zm.1)).

Na wszelki wypadek z tego samego kodeksu:
Cytuj:
Art. 2.
§ 1. Statkiem morskim jest każde urządzenie pływające przeznaczone lub używane do żeglugi morskiej, zwane dalej „statkiem”.

I powiązany z tym artykuł ustawy o sporcie
Cytuj:
Art. 66.
W ustawie z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2006 r. Nr 99, poz. 693, z późn. zm.18))w art. 7 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej może powierzyć, w drodze rozporządzenia, niektóre zadania organu inspekcyjnego w stosunku do statków sportowych o długości kadłuba do 24 m polskiemu związkowi sportowemu, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857), kierując się względami uproszczenia procedur i specjalistycznym charakterem zadań realizowanych przez polskie związki sportowe.”.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Wy naprawdę nie macie większych problemów? Prawo zawsze bedzie niedoskonałe, bo próbuje nieudolnie opisywać realne, dynamiczne sytuacje. Może być lepsze bądź gorsze, bo to zależy od wiedzy i wyobraźni tych którzy je stanowią. W naszym kraju bywa z tym różnie, miałem wielokrotnie okazje przekonać się o tym niemal organoleptycznie ;)
Nie chciałbym, żeby ktoś odebrał to co za chwilę napiszę jako zachętę do łamania prawa, ale ...
Nie mam najmniejszej ochoty ograniczać sie w swoich pomysłach i marzeniach tylko dlatego, bo ktoś nieudolnie stworzył akt prawny bądź zabrakło mu wyobraźni i w ten sposób nie znalazłem się w odpowiednich ramkach. Oczywiście przy założeniu, że nikomu nie robię krzywdy, nikomu nie zagrażam, nikt przez to nie ucierpi (chyba, że urażona duma waadzy). Każdy z nas ma tylko jedno życie i sam najlepiej wie, jak chciałby je przeżyć, urzędnik nie jest nikomu do tego potrzebny. natomiast jeśli urzędnik bardzo chce, bardzo zabrania, bardzo chce pokazać, że jest ważny, to naprawdę jest tyle pięknych miejsc na świecie ...

Waldi, jesteś obywatelem świata. Rób to na co masz ochotę. A zeby nie przejmować się nieudolnym prawem np. ubezpiecz łódkę w normalnej firmie, pływaj na normalnym akwenie, który jest poza jurysdykcją nienormalnych czy nadmiernie uwrażliwionych na to czego zabronić, a na co zezwolić. Czy naprawdę ktoś musi Ci mówić gdzie, czym i z kim pływać? ;)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowania - 3: cinematic, Marian Strzelecki, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 19:52 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Wiemy doskonale, że dopóki nic się nie stanie, to nie ma problemu. Ubezpieczyciele często też chętnie rozdają polisy, ale przy potencjalnej szkodzie, doszukają się każdej nieścisłości. Jako odpowiedzialny, wolny człowiek w razie Niemca wolałbym nie zostawiać mojej rodzinie długów ;)

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 19:54 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
No tak. Problem żeglugi statków śródlądowych po morzu i statków morskich po wodach śródlądowych powstał z chwilą wprowadzenia przez Polskę tzw. liberalizacji żeglarstwa...
Wisła, odra, Niemen to największe rzeki Europy...

Ale niech będzie, ogłaszam konkurs na wskazanie aktu prawnego zabraniającego żeglować statkami śródlądowymi po morzu a morskimi po śródlądziu.
Ps: Spraw regulacji żeglugi na Renie nie poruszamy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 19:59 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jacek Woźniak napisał(a):
Ale niech będzie, ogłaszam konkurs na wskazanie aktu prawnego zabraniającego żeglować statkami śródlądowymi po morzu a morskimi po śródlądziu.
Ps: Spraw regulacji żeglugi na Renie nie poruszamy.

1. Oczywiście możesz ogłosić konkurs, ale załóż sobie osobny temat.
2. Dlaczego pomijasz Ren? Bo tam są większe wymagania niż u nas na morzu? Niewygodne tematy odpuścimy by Twoja prawda była najtwojsza?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Waldi_L_N napisał(a):
Wiemy doskonale, że dopóki nic się nie stanie, to nie ma problemu. Ubezpieczyciele często też chętnie rozdają polisy, ale przy potencjalnej szkodzie, doszukają się każdej nieścisłości. Jako odpowiedzialny, wolny człowiek w razie Niemca wolałbym nie zostawiać mojej rodzinie długów ;)


No to na wszelki wypadek musisz pozbierać segregator zaświadczeń, pozwoleń, opinii i uzgodnień. I wiesz co? Możesz i tak mieć zepsuty urlop, bo będziesz próbował sobie przypomnieć o czym zapomniałeś :lol:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 20:22 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Już w pierwszych 2 swoich postach napisałem, że chciałbym z ciekawości poznać aktualny stan prawny, a nie co można olać. Dlaczego nie możemy się tego trzymać?
Kiedyś wystawił nas w ostatniej chwili kolega, który miał prowadzić rejs i doskonale znal z kilku poprzednich swoich samodzielnych rejsów ten jacht. Gorąco namawiał mnie, bym ja wziął ten rejs, byśmy nie stracili urlopu w ostatniej chwili. Dla mnie był to pierwszy samodzielny. Zajeżdżamy do mariny, zabieram się za przejmowanie łódki - na początek papiery i ze zdumieniem czytam w KB - 2 sterników morskich. Łódek zarejestrowany w PRS. A ja mam 2 żeglarzy (1 z morskim doświadczeniem) i 1 bez patentu... Na szczęście nic się nie stało, mimo, że przy 7B na Pianie padł nam silnik. Jedną sprawą jest świadome "olanie" przepisów a zupełnie inną ich znajomość.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
I powiązany z tym artykuł ustawy o sporcie

Po pierwsze - to artykuł ust. o bezp. morskim
Po drugie - tego artykułu już w ust. o bezp. morskim nie ma...
Po trzecie- zanim napiszesz coś o inspekcji, sprawdź jaki jest obecny stan prawny i których jednostek może dotyczyć inspekcja, którą nie wiedzieć po co tu mieszasz - zwłaszcza obowiązkowa.*

*)Pytasz o "małą łódkę plażową" o długości powyżej 15m? :-P
Jeżeli ma mniej - zapomnij o inspekcjach.... :roll:
Bowiem:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0326&min=1
§ 1. Rozporządzenie określa warunki bezpiecznego uprawiania żeglugi jachtów morskich, w zależności od ich długości oraz rejonu pływania.
§ 2. 1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1) jachtów regatowych, rozumianych jako jachty morskie przeznaczone wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadające klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz wiosłowych łodzi regatowych, uczestniczących w treningach lub regatach na wodach morskich, na akwenach znajdujących się pod stałą obserwacją i osłoną ratowniczą;
2) rowerów wodnych, kajaków, desek z żaglem, pontonów pneumatycznych bez napędu, bez względu na wielkość, oraz innych podobnych jednostek pływających o długości do 5 m, uprawiających żeglugę tylko w porze dziennej, rozumianej jako okres od wschodu do zachodu Słońca, na polskich obszarach morskich w odległości do 2 mil morskich od linii brzegu morskiego;
3) jachtów rekreacyjnych o długości do 15 m, które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;
4) skuterów używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 28 lip 2014, o 23:36 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Szaman3 napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
Wiemy doskonale, że dopóki nic się nie stanie, to nie ma problemu. Ubezpieczyciele często też chętnie rozdają polisy, ale przy potencjalnej szkodzie, doszukają się każdej nieścisłości. Jako odpowiedzialny, wolny człowiek w razie Niemca wolałbym nie zostawiać mojej rodzinie długów ;)


No to na wszelki wypadek musisz pozbierać segregator zaświadczeń, pozwoleń, opinii i uzgodnień. I wiesz co? Możesz i tak mieć zepsuty urlop, bo będziesz próbował sobie przypomnieć o czym zapomniałeś :lol:


Szerzysz defetyzm :-P
Obecnie jedynym wymogiem wobec pływającej po morzu rekreacyjnej jednostki polskiej do 15m długości jest jej rejestracja w polskim rejestrze jachtów.
Żadnych zaświadczeń, pozwoleń, opinii i uzgodnień...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Nie. Nabijam się :-D

A może poczucie humoru ciut podkręć? ;)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 13:03 

Dołączył(a): 2 lip 2014, o 13:03
Posty: 29
Lokalizacja: Ciemnogród
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
... pływającej po morzu rekreacyjnej jednostki polskiej do 15m długości.
A jak nie jest rekreacyjna?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
JacekN napisał(a):
... pływającej po morzu rekreacyjnej jednostki polskiej do 15m długości.
A jak nie jest rekreacyjna?

Czy jest czy nie jest - sprawdź wg. ustawowej definicji*. Definicje w ust. o bezp. morskim, art 5 pkt 7, 8, 9.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0112281368
Jeżeli nie jest - sprawdź co może być wymagane tu:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0326&min=1
Albo zarejestruj w Belgii :mrgreen:

*) Ustawowa definicja jest nieźle porąbana. I podlega stale niekorzystnym interpretacjom urzędników.
Jednak czytając ustawową definicję wprost, w zgodzie z zasadami interpretacji aktów prawnych - jacht, który nie jest używany do przewozu pasażerów nie powinien być uważany za jacht komercyjny.

PS. BTW - wspominałeś gdzieś wcześniej o Karcie Bezpieczeństwa. Też ciekawostka...
Nie wiem czy wiesz, że obecnie wszystkie inspekcje UM oraz wszystkie wystawiane KB (wobec jachtów komercyjnych, jachtów, które poddały się inspekcji dobrowolnie oraz jachtów powyżej 15m LOA) odbywają się bez żadnej podstawy prawnej.
Urzędy Morskie kasują za te czynności spore pieniądze - również bez żadnej podstawy prawnej. Cóż, taki kraj...
Więcej:
viewtopic.php?f=17&t=14229&start=60

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 29 lip 2014, o 13:33 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 13:19 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
pierdupierdu napisał(a):
Po trzecie- zanim napiszesz coś o inspekcji, sprawdź jaki jest obecny stan prawny i których jednostek może dotyczyć inspekcja, którą nie wiedzieć po co tu mieszasz - zwłaszcza obowiązkowa.*

*)Pytasz o "małą łódkę plażową" o długości powyżej 15m? :-P
Jeżeli ma mniej - zapomnij o inspekcjach.... :roll:

Może niezbyt precyzyjnie sformułowałem. Nie jestem prawnikiem, wybaczcie. Przy rejestracji jachtu wymagane są jego wymiary. Ponieważ moja potencjalna łódka będzie pozbawiona rzetelnej dokumentacji technicznej, z której można wyciągnąć wymiary, będę musiał spotkać się z inspektorem PZŻ, który ją pomierzy. Za niejasne skróty myślowe przepraszam. Wiem, że jacht do 15m nie podlega obowiązkowi inspekcji technicznej.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
Może niezbyt precyzyjnie sformułowałem. Nie jestem prawnikiem, wybaczcie. Przy rejestracji jachtu wymagane są jego wymiary. Ponieważ moja potencjalna łódka będzie pozbawiona rzetelnej dokumentacji technicznej, z której można wyciągnąć wymiary, będę musiał spotkać się z inspektorem PZŻ, który ją pomierzy. Za niejasne skróty myślowe przepraszam. Wiem, że jacht do 15m nie podlega obowiązkowi inspekcji technicznej.

1 Po pierwsze - nie myl pomiaru podstawowych wymiarów jachtu wymaganego przez rozporządzenia rejestracyjne (wydane na pdst. Kodeksu Morskiego) z "inspekcją" bezpieczeństwa czy inspekcją techniczną (w rozumieniu ust o bezp morskim). To całkiem co innego...

2. Po drugie - obowiązek dostarczania dokumentu wystawionego przez rzeczoznawcę bywał dotąd traktowany w polskim rejestrze jachtów (którego prowadzenia powierzono prawem kaduka PZŻ).... różnie.
W moim przypadku wystarczył np. nieaktualny dowód rejestracyjny śródlądowy, wystawiony przez jaki tam OZŻ, kilkanaście lat wcześniej, na poprzednią nazwę i poprzedniego właściciela. Nota bene wystawiony bez żadnej podstawy prawnej...
Innym wystarczały ulotki reklamowe producenta albo umowa kupna sprzedaży, z wstawionymi wymaganymi danymi.

3. W Twoim przypadku - łódeczki budowanej samodzielnie i całkiem pozbawionej kwitów - obejść tą durną biurokratyczną szykanę będzie trudniej... Cóż, opcja odpłatna, z wydrwigroszem zwanym "inspektorem PZŻ" jest najprostsza i nie sądzę, aby chciało ci się kopać z koniem na Stadionie Narodowym (obecna siedziba PZŻ).
Może warto jednak zauważyć, że rozporządzenie rejestracyjne nie określa, że "rzeczoznawcą" od długości i szerokości musi być jakiś samozwańczy pan "inspektor" z PZŻ. Czytamy bowiem, że należy dostarczyć "wystawiony przez rzeczoznawcę dokument potwierdzający wymiary jachtu, zawierający co najmniej długość i szerokość jachtu, a dla jachtów żaglowych - również powierzchnię ożaglowania, lub świadectwo pomiarowe, jeżeli jacht został pomierzony"
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 1313&min=1
Niestety - bezdyskusyjni rzeczoznawcy od pomiarów jednostek pływających - panowie inspektorzy PRS - za 10 minut używania taśmy mierniczej życzą sobie chyba jeszcze więcej, niż tzw. "inspektorzy" PZŻ"...
Ale poznałem przypadek użycia do rejestracji w polskim rejestrze jachtów dokumentu wystawionego przez znajomego właścicielowi łódki... geodetę. Cóż, w końcu na taśmie mierniczej geodeci znają się jak mało kto... ;) Serio, serio, niestety nie mam obecnie kontaktu, by sprawdzić jak biurokraci w PZŻ zareagowali na dokument wystawiony przez takiego rzeczoznawcę...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 29 lip 2014, o 14:08 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 14:06 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Cytuj:
Rozdział 4

4. Różne usługi rzeczoznawcze.

4.1. Pomiar rejestracyjny

Pomiar i określenie parametrów technicznych jednostki, z wystawieniem „Zaświadczenia o wymiarach jachtu” wynosi:

Tabela 5
L.p. Długość kadłuba jachtu LH: Opłata w PC
1 Poniżej 5,75 m 60
2 Od 5,76 m do 7,00 m 100
3 Od 7,01 m do 12,00 m 150
4 Powyżej 12,00 m 200

Wyciąg z cennika PZŻ.
Ponieważ pływadło ma mieć 5m, to taniocha. Najbliższy inspektor zespołu morskiego PZŻ jest w Sławie, a ja moczę łódki w Sławskim, więc nie jest to problem.
Fakt nie warto kopać się z koniem.
Ciekawe, czy w tą cenę jest wliczony pomiar żagla?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
Opłata w PC
......
Ponieważ pływadło ma mieć 5m, to taniocha.


Zapytaj raczej, ile dziś wynosi "1 PC" , bowiem poza tym, że:
3. Wartość 1 PC ustala Prezydium PZŻ.
kwestia ta jest objęta głęboką tajemnicą.

Poza tym spytaj o to, co nie jest wyliczone w tabeli kasowania za "pomiar rejestracyjny":

6. Koszty dojazdu celem wykonania czynności rzeczoznawczych rozlicza się następująco:
- rzeczywisty koszt przejazdu publicznymi środkami lokomocji jeżeli takie istnieją na danej trasie;
- w przypadku braku na danej trasie publicznych środków przejazdu lub uzgodnionego ze zleceniodawcą dojazdu samochodem rzeczoznawcy, obowiązuje urzędowa stawka za 1 km pomnożona przez ilość rzeczywiście przejechanych kilometrów;


7. Poza opłatami wynikającymi z pozycji wymienionych w cenniku pobierane są następujące opłaty:
- dolicza się opłatę za połowę czasu dojazdu do i z miejsca wykonywania czynności rzeczoznawczych wg stawki za roboczogodzinę,


3. Należność za usługę określaną wg zużytego czasu oblicza się przyjmując wartość jednej roboczogodziny równą 60 PC.

5. Do należności za usługę rzeczoznawcy dolicza się koszty:
.......
- diety wg ogólnie stosowanych zasad;
- inne wg udokumentowanej lub uzgodnionej wysokości.


Ewentualne dodatkowe koszty (np. VAT) wynikające z obowiązujących narzutów na należność obciążają zleceniodawcę.

ETC, ETC...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 14:56 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
No fakt, to "PC" brzmi tajemniczo.
A łódkę zatargam mu przyczepą pod dom :mrgreen:
-----------------------------------------------------
W jakimś PDF z tymże aktualnym cennikiem czyli od 23 marca 2011 na końcu jest notatka, że PC wtedy gdy zakładano ten PDF była 80 gr. Nie sądzę by wzrosło to 2x

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
W jakimś PDF z tymże aktualnym cennikiem czyli od 23 marca 2011 na końcu jest notatka, że PC wtedy gdy zakładano ten PDF była 80 gr. Nie sądzę by wzrosło to 2x

Fakt - nie jet to tajemnica, nie dojrzałem...:
http://inspected.pl/files/5414/0172/949 ... ZT_PZZ.pdf
"Plik utworzony 02 czerwca 2014"

Hmmm 0.80PLNx60+23%....to niewiele. Ale i tak za dużo - bo służy tylko spełnieniu jakiejś wydumanej, biurokratycznej szykany.
Ciekawe, że właściciel jachtu brytyjskiego sam deklaruje jego długość i szerokość dla celów rejestracji w SSR. I to on line...

BTW - dlaczego w 2005 panu Jerzemu M. wyliczyło się sporo ponad 1000PLN za czynności za które cennik przewiduje dzisiaj "250 PC" - pozostanie jego tajemnicą... (mam taką fakturę - poprzedni właściciel mojej łódki "uporządkował papiery" przed sprzedażą).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2014, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
Urzędy Morskie kasują za te czynności spore pieniądze - również bez żadnej podstawy prawnej.
Na dodatek dyrektor UM odmówił przyjazdu inspektora do Grecji autobusem i zażądał zapłacenia za bilet lotniczy. Zamiast podstawy prawnej powołał się na zwyczaj. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2014, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Zamiast podstawy prawnej powołał się na zwyczaj.
Bo od tysięcy lat, inspektorzy latali samolotami?
:-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2014, o 13:09 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Znalazłem następny problem :mrgreen:
W przepisach jest, że oznakowanie ma być z 2 stron dziobu i na rufie, z tym, że na rufie ma być jeszcze port. Jak w wekslującym proa (które dla niezorientowanych ma zamiennie rufę z dziobem) spełnić to życzenie? :rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2014, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No jakto?
Napisy 42cm wysokości z każdej strony w pełnym brzmieniu!
MJS

ps ...i wracamy do słusznego systemu z lat młodości. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2014, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
W przepisach jest, że oznakowanie ma być z 2 stron dziobu i na rufie, z tym, że na rufie ma być jeszcze port.
Jak w wekslującym proa (które dla niezorientowanych ma zamiennie rufę z dziobem) spełnić to życzenie?


To proste!
Trzeba po prostu przenosić napisy w trakcie zwrotu...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 06:28 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Waldi_L_N napisał(a):
2. Dlaczego pomijasz Ren? Bo tam są większe wymagania niż u nas na morzu? Niewygodne tematy odpuścimy by Twoja prawda była najtwojsza?
Może postarasz się zrozumieć różnicę w określeniu, upraszczając jacht morski musi byś zarejestrowany w rejestrze morskim od jacht pływający po morzu, tu w domyśle po wodach morskich musi być zarejestrowany w rejestrze morskim. Jaką łódkę zbudowałeś morską czy śródlądową?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Proa to łódki oceaniczne, tylko u nas są zdegradowane do pływań jeziornych i plazowych.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2014, o 19:18 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
No właśnie ;)

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL