Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 lis 2024, o 20:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 sie 2014, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12108
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1705
Otrzymał podziękowań: 4092
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W moim jachcie pletwa balastowa jest przykręcona (przez szpilki nierdzewne) do blach, leżących na dnie kadłuba. Szpilki są nowe, a blachy przy okazji wymiany szpilek zostały wycięte z dna (były oblaminowane) i pomalowane proszkowo. Takie mam wieści od wcześniejszych właścicieli jachtu.
To malowanie proszkowe albo z definicji jest kiepskie, albo zostało kiepsko zrobione. W efekcie blachy są zardzewiałe jak cholera.
Wymyśliłem, żeby je wymienić na nierdzewne.
Ale okazało się, że to jednak trochę będzie kosztowało bo blachy mają grubość 1 cm, długości różne, ale do 50 cm, i szerokości też różne, ale minimum 10 cm. I jest ich trochę...
Z tym że sam materiał, jego cięcie i wiercenie otworów pod szpilki to jeszcze nic, najgorzej jest z wyginaniem. No bo blachy nie są płaskie, ale dostosowane do kształtu dna.
W tej sytuacji pojawił się pomysł, żeby te blachy które są, ocynkować ogniowo. Wyjdzie zdecyfowanie taniej, i bez komplikacji z wyginaniem.
Propozycja jest kusząca, ocynk też trochę wytrzyma. Pytanie jak z korozją elektrochemiczną między ocynkowanymi blachami a stalą nierdzewną szpilek i nakrętek?
Nie ma problemu, czy jest problem, ale można mu zaradzić? Jak?
Inne pomysły?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2014, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
waliant napisał(a):
blachy mają grubość 1 cm

Może zrobić pakiet z cieńszych blach? Dopasować do dna, zespawać i nie martwić się korozjami

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2014, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Wystąpić wystąpi, takie prawa fizyki :-? Jedyny sposób jaki przychodzi mi do głowy to zastosowanie podkładek na przykład nylonowych. W teorii musisz oddzielić połączenie stali nierdzewnej od ocynkowanej czymś co nie przewodzi prądu. Generalnie dobrze było by zastosować takie przekładki, ale i tak jest to przypadek, gdzie korozja elektrochemiczna występuje z mniejszą intensywnością(duża powierzchnia stali ocynkowanej mała szlachetnej).
PS Na PW poszedł prosty szkic :)



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2014, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13828
Podziękował : 10370
Otrzymał podziękowań: 2459
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ejdzej napisał(a):
PS Na PW poszedł prosty szkic :)

A dlaczego na PW?
Ja bym też chciał nabyć wiedzy... :-x

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 06:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13527
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1551
Otrzymał podziękowań: 2268
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
Pytanie jak z korozją elektrochemiczną między ocynkowanymi blachami a stalą nierdzewną szpilek i nakrętek?

Kontakt stali nierdzewnej i innymi materiałami metalowymi ...
http://www.euro-inox.org/pdf/map/Contac ... her_PL.pdf

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 06:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12108
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1705
Otrzymał podziękowań: 4092
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Kontakt stali nierdzewnej i innymi materiałami metalowymi ...
http://www.euro-inox.org/pdf/map/Contac ... her_PL.pdf


Dzięki, lektura do poduszki :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 06:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14190
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2035
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A może je po prostu wyczyścić i jeszcze raz porządnie pomalować proszkowo lub inną odporną farbą ? :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12108
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1705
Otrzymał podziękowań: 4092
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak na razie skłaniam się do opcji cynkowania ogniowego, pomalowania epoksydem, dorobienia pod nakrętki podkładek izolacyjnych.
Najmniej problematyczne i najtańsze. Ale jeszcze nic nie jest przesądzone, do jesieni trochę czasu zostało.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Marian Strzelecki napisał(a):
Ejdzej napisał(a):
PS Na PW poszedł prosty szkic :)

A dlaczego na PW?
Ja bym też chciał nabyć wiedzy... :-x


Ty to wiedzy większej nie potrzebujesz :) Szybko nabazgrałem szkic w CADzie, wyeksportowałem PDFa i nie wiem jak go umieścić w poście:) Zresztą w PW chyba też nie przeszedł.

W sumie mam jeszcze takie pytanie. Szpilki trzymające balast pracują jako zwykłe śruby czy pasowane ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12108
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1705
Otrzymał podziękowań: 4092
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ejdzej napisał(a):
wyeksportowałem PDFa i nie wiem jak go umieścić w poście:)


Jako zwykły załącznik :)

Ejdzej napisał(a):
Zresztą w PW chyba też nie przeszedł.


Za drugim razem przeszedł.

Ejdzej napisał(a):
W sumie mam jeszcze takie pytanie. Szpilki trzymające balast pracują jako zwykłe śruby czy pasowane ?


Stawiam na zwykłe, szczerze wątpię, czy u mnie to jest pasowane.
Zresztą, pasowane może być bardzo trudno złożyć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13828
Podziękował : 10370
Otrzymał podziękowań: 2459
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ejdzej napisał(a):
Ty to wiedzy większej nie potrzebujesz :)

Nie ma ludzi nieomylnych, a "Nauki nigdy dość" :cool:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14073
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 350
Otrzymał podziękowań: 2440
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Jak na razie skłaniam się do opcji cynkowania ogniowego, pomalowania epoksydem, dorobienia pod nakrętki podkładek izolacyjnych.


Pytanie dość podstawowe - ile czasu wytrzyma Ci takie rozwiązanie a ile czasu wytrzymają Ci porządne nierdzewne podkładki ?
Myślę Tomek, że odpowiedż na to pytanie jest kluczowe.
Pzdr
Kocur
ps. u mnie wszystko to jest z nierdzewki ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12108
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1705
Otrzymał podziękowań: 4092
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Pytanie dość podstawowe - ile czasu wytrzyma Ci takie rozwiązanie a ile czasu wytrzymają Ci porządne nierdzewne podkładki ?


Jak na razie, bez ocynku, blachy wytrzymały 35 lat. Niech wytrzymają kolejne 30, chyba wystarczy...
Wiem że z nierdzewki byłoby lepiej, ale koszty i nakład pracy mnie zniechęcają. Stąd ten wątek zresztą.
Mam dużo innych rzeczy do zrobienia i kupienia i mocno ograniczony budżet.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 22:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ocynk przetrzyma łódkę i właściciela :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2014, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Tomek, nie kombinuj. Nierdzewka. Zrób raz a dobrze i zapomnisz o rdzy w zęzie :D

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14073
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 350
Otrzymał podziękowań: 2440
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
koszty i nakład pracy mnie zniechęcają


Koszty Tomek rozumiem, że moga być wieksze ale naklad pracy przy montażu chyba ten sam ?
Jestem tego samego zdania co Maciek - zrób raz a dobrze.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12108
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1705
Otrzymał podziękowań: 4092
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeżeli trzeba doginać nowe blachy, to nakład pracy większy i problemów też więcej. Chyba że dam stare na wzór i ktoś mi dognie, ale to znowu koszty.
Poza tym blachę trzeba kupić, pociąć, nawiercić. Jak samemu, to sporo z tym zachodu, a jak zlecę, to zapłacę.

Ja wiem, że najlepiej super porządnie, ale to naprawdę jest duża różnica w cenie. Ostatniej zimy robiłem wszystko czego się tknąłem porządnie. I wolałbym tego nie powtarzać aż w takim zakresie jak wtedy... ;)

W przypadku blach które mam, to muszę je odkręcić, wypiaskować, ocynkować, pomalować, zamontować. Też jest co robić, ale jednak znacząco mniej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
waliant napisał(a):
W przypadku blach które mam, to muszę je odkręcić, wypiaskować, ocynkować, pomalować, zamontować.

Ale to wytrzyma tylko 30 - 40 lat... Dasz z nierdzewki, to za jakieś dwieście przewodnik wycieczki, pokazując kilka metalowych szczątków, powie: Widzicie, jacht dawno się rozpadł, ale solidnie wykonane mocowanie kila ocalało!..
I dorzuci, zerkając nieznacznie na wyświetlacz zintegrowany z przedramieniem: Zaraz podam, jako ciekawostkę, nazwisko tego bogatego armatora z początku dwudziestego pierwszego wieku...
Waliancie - warto! :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Uważam, że kombinowanie z nowymi blachami z nierdzewki przekracza zdrowy rozsądek.
waliant napisał(a):
ak na razie, bez ocynku, blachy wytrzymały 35 lat. Niech wytrzymają kolejne 30, chyba wystarczy...

I wszystko na ten temat.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 18:51 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
waliant napisał(a):
Jeżeli trzeba doginać nowe blachy, to nakład pracy większy i problemów też więcej. Chyba że dam stare na wzór i ktoś mi dognie, ale to znowu koszty.
Poza tym blachę trzeba kupić, pociąć, nawiercić. Jak samemu, to sporo z tym zachodu, a jak zlecę, to zapłacę.
Udaj się do kowala który "habruje" resory i zapytaj ile by kosztowało wygięcie.

waliant napisał(a):
W przypadku blach które mam, to muszę je odkręcić, wypiaskować, ocynkować, pomalować, zamontować. Też jest co robić, ale jednak znacząco mniej.
Jak zauważył Colonel to ma największy sens.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12108
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1705
Otrzymał podziękowań: 4092
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak zbiorę dane na temat kosztów poszczególnych rozwiązań, to je tutaj podam. Ale myślę, że jednak wybiorę opcję cynkowania - najlepszy stosunek jakości do ceny ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2012, o 12:53
Posty: 69
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
495 mm x 100 mm x 4 szt - 126 zł/ szt.
240 mm x 100 mm x 1 szt - 76 zł
495 mm x 150 mm x 1 szt - 158 zł

RAZEM 738 zł bez otworów i wyginania



Za ten post autor zonti otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12108
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1705
Otrzymał podziękowań: 4092
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Policzylem teraz, że te blachy, ze stali nierdzewnej, ważyłyby około 23 kg łącznie. Ze stali zwykłej odrobinę mniej, powiedzmy 22 kg.
I wg wagi pewnie będzie wycenione cynkowanie.
Jeżeli chodzi o otwory, to jest ich 12. Szpilki mają średnicę 16 mm, czyli otwory 17-18 mm powinny mieć. Ja nie mam takiego wiertła, ani wiertarki.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2014, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13828
Podziękował : 10370
Otrzymał podziękowań: 2459
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
...Jeżeli chodzi o otwory, to jest ich 12. Szpilki mają średnicę 16 mm, czyli otwory 17-18 mm powinny mieć. Ja nie mam takiego wiertła, ani wiertarki.

To zrób 24 otwory po fi 10 :mrgreen: - będzie mocniej.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2014, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
będzie mocniej.

A jakie wyjdzie sumaryczne pole przekroju tych 12-u szesnastek vs 24-em dziesiątek..? :roll:

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2014, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12108
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1705
Otrzymał podziękowań: 4092
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wiecie, ja powaznie się pytałem. Zmiana szpilek na inny wymiar i ilość jest, napiszę delikatnie, bardzo mało sensowna... :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2014, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
waliant napisał(a):
Wiecie, ja powaznie się pytałem.

I poważne odpowiedzi już padły. Teraz dokonaj ich oceny i... Twój wybór.
Jasne, że z wielu powodów (jeden podałem) zmiana rozmiaru szpilek mija się z celem - ale też wypowiedź MJS-a odebrałem jako żartobliwo-retoryczną.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2014, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13828
Podziękował : 10370
Otrzymał podziękowań: 2459
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
:mrgreen: :lol:
Ale nie tek bezpodstawnie głupią. ;)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2014, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
:mrgreen: :lol:
Ale nie tak bezpodstawnie głupią. ;)

Wręcz przeciwnie - skłaniającą do myślenia. I zastanowienia się, na ile zmniejszenie czynnego przekroju przenoszącego obciążenia statyczne i dynamiczne - jedne i drugie wielokierunkowe, zostałoby zrekompensowane niewątpliwie korzystniejszym niż w obecnym przypadku rozłożeniem naprężeń...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12108
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1705
Otrzymał podziękowań: 4092
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
Wręcz przeciwnie - skłaniającą do myślenia. I zastanowienia się, na ile zmniejszenie czynnego przekroju przenoszącego obciążenia statyczne i dynamiczne - jedne i drugie wielokierunkowe, zostałoby zrekompensowane niewątpliwie korzystniejszym niż w obecnym przypadku rozłożeniem naprężeń...


Roboty w pip, koszty duże, a efekt żaden. Jeżeli wytrzymało 35 lat, i nie słyszalem o Granadzie, której odpadł balast, to można założyć, że obecny projekt jest prawidłowy.

"Więc skoro nie ma różnicy, to po co przepłacać?"

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, silver_stas i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL