Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 12:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sie 2014, o 01:47 

Dołączył(a): 13 lip 2012, o 19:18
Posty: 21
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czy ktoś z kolegów wie jaka jest możliwość holowania jachtu bez napędu (żagli, silnika) z Niemiec do Polski?
Oczywiście nie pytam jakie światła ma nieść holownik itd. tylko czy np. obiekt holowany musi być sterowny (działający ster + sternik), czy są jakieś inne wymogi?
Obiekt jest blisko Polski ale jest wyjątkowo "nieporęczny" do transportu lądowego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
cinematic napisał(a):
są jakieś inne wymogi?

Zastanawiam się czy to co chcesz holować będzie jachtem. Jak nie (i będziesz holował jachtem motorowym o mocy silnika ponad 10 kW) to w Polsce powinieneś (§ 3) mieć licencję do holowania... Dur(n)a lex, sed lex... :rotfl:

Rozsądek podpowiada, żeby (taki niesterowalny kadłub) holować przy burcie (jeśli to możliwe). Albo na jakimś "holu sztywnym" czy innym "dyszlu". Wszystko zależy od rodzaju i stosunku wielkości oraz masy obu jednostek, oraz akwenów.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Zastanawiam się czy to co chcesz holować będzie jachtem.
Może spójrz na tytuł wątku...
-----
"Holi sztywnych czy innych dyszli" na wodzie nigdy nie widziałem. Chyba nie bez powodu :mrgreen:
-----
Ale widziałem (i używałem) kilka odpowiednio "twardych" mototutek, również turystycznych - w roli pchacza.
Troszkę myślenia przy właściwym i odpowiednio sztywnym spięciu zespołu pchanego (trza mieć porządne pachołki cumownicze na dziobie i rufie lub 3/4 pokładu, kilka miękkich opon, kilka nierozciągliwych lin - nawet stalowych!) - i da się.
Dla wielu mototutek odpowiednio zaimprowizowane pchanie będzie lepszym rozwiązaniem niż holowanie.
-----
A do holowania "przy burcie" potrzebna jest spora moc, wskazana przewymiarowana płetwa steru i...(last but not least) ciut więcej umiejętności, niż do pchania.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 1 wrz 2014, o 12:52 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Wszystko zależy od rodzaju i stosunku wielkości oraz masy obu jednostek, oraz akwenów.

Czy to znaczy, że mały może więcej? ;)

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
pierdupierdu napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
napisał(a):
Zastanawiam się czy to co chcesz holować będzie jachtem.

Może spójrz na tytuł wątku...

Patrzyłem, ale czy "kadłub jachtu" jest "jachtem"... nie wiem... Dlatego się zastanawiam :-P

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
napisał(a):
Zastanawiam się czy to co chcesz holować będzie jachtem.

Może spójrz na tytuł wątku...

Patrzyłem, ale czy "kadłub jachtu" jest "jachtem"... nie wiem... Dlatego się zastanawiam :-P

Jest http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gen ... 32290.html :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 13:51 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Patrzyłem, ale czy "kadłub jachtu" jest "jachtem"... nie wiem... Dlatego się zastanawiam :-P
Jest jachtem w budowie :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 22:59 

Dołączył(a): 13 lip 2012, o 19:18
Posty: 21
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fajnie się koledzy bawicie w gierki słowne i różne inne osobiste wycieczki.
Tyle tylko że żaden z was nie nawiązał do właściwego pytania czyli: czy obiekt holowany musi być sterowny (działający ster + sternik), czy są jakieś inne wymogi?
Sprawa raczej jest już nieaktualna bo szkop odwraca kota tyłkiem więc odpuszczę ale przypomnę wszystkim tu obecnym, że podobno wszystko co pływa jest jachtem nawet gówno w przerębli o ile nie służy zarobkowaniu albo zabijaniu (umyślnemu).
Jak widać na zdjęciu zwłoki Generała Zaruskiego też były jachtem i szły na smyczy bez żadnego oznakowania. Ster tam tez raczej żaden nie działał.
Temat tymczasem zamknięty.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
cinematic napisał(a):
Fajnie się koledzy bawicie w gierki słowne i różne inne osobiste wycieczki.
Tyle tylko że żaden z was nie nawiązał do właściwego pytania czyli: czy obiekt holowany musi być sterowny (działający ster + sternik), czy są jakieś inne wymogi?
Sprawa raczej jest już nieaktualna bo szkop odwraca kota tyłkiem więc odpuszczę ale przypomnę wszystkim tu obecnym, że podobno wszystko co pływa jest jachtem nawet gówno w przerębli o ile nie służy zarobkowaniu albo zabijaniu (umyślnemu).
Jak widać na zdjęciu zwłoki Generała Zaruskiego też były jachtem i szły na smyczy bez żadnego oznakowania. Ster tam tez raczej żaden nie działał.
Temat tymczasem zamknięty.
Pozdrawiam


Gdybyś jednak dogadał się z Niemcem -> Polecam lekturę MPZZM:

Prawidło 24. Holowanie i pchanie.
a. Statek o napędzie mechanicznym podczas holowania powinien pokazywać:
i. dwa światła masztowe umieszczone w linii pionowej zamiast światła przewidzianego w prawidle 23 a) i) lub a) ii). Jeżeli długość zespołu
holowniczego, mierzona od rufy statku holującego do tylnego krańca zespołu przekracza 200 m, statek powinien pokazywać trzy takie
światła umieszczone w linii pionowej;
ii. światła burtowe;
iii. światło rufowe;
iv. światło holowania umieszczone w linii pionowej nad światłem rufowym;
v. znak w kształcie rombu w miejscu, skąd będzie najlepiej widoczny, jeżeli długość zespołu holowniczego przekracza 200 metrów.
b. Gdy statek pchający i statek pchany w przód są sztywno połączone w jednostkę zespoloną, powinny być uważane za statek o napędzie
mechanicznym i pokazywać światła przewidziane w prawidle 23.
c. Statek o napędzie mechanicznym podczas pchania w przód lub holowania przy burcie, lecz nie tworzący jednostki zespolonej, powinien
pokazywać:
i. dwa światła masztowe z przodu umieszczone w linii pionowej zamiast światła przewidzianego w prawidle 23 a) i) lub 23 a) ii);
ii. światła burtowe;
iii. światło rufowe.
d. Statek o napędzie mechanicznym, do którego mają zastosowania ustępy a) lub c) niniejszego prawidła, powinien również przestrzegać
prawidła 23 a) ii).
e. Statek lub obiekt holowany, inny niż wymieniony w ustępie g) niniejszego prawidła, powinien pokazywać:
i. światła burtowe;
ii. światło rufowe;
iii. znak w kształcie rombu w miejscu, skąd będzie najlepiej widoczny, gdy długość zespołu holowniczego przekracza 200 metrów.
f. Z wyjątkiem kilku statków holowanych przy burcie lub pchanych w grupie, które powinny być oświetlone jako jeden statek:
i. statek pchany nie będący częścią jednostki zespolonej powinien pokazywać w swej przedniej części światła burtowe;
ii. statek holowany przy burcie powinien pokazywać światło rufowe, a w swej przedniej części światła burtowe.
g. Holowany, trudno zauważalny, częściowo zalewany statek lub obiekt, lub zestaw takich statków lub obiektów, gdy są holowane, powinny
pokazywać:
i. jeżeli szerokość jest mniejsza niż 25 metrów -jedno białe światło widoczne dookoła widnokręgu umieszczone na lub w pobliżu
przedniego krańca, z wyjątkiem elastycznych pojemników (drakonów), które nie potrzebują pokazywać światła na lub w pobliżu
przedniego krańca;
ii. jeżeli szerokość wynosi 25 m lub więcej - dwa dodatkowe światła białe widoczne dookoła widnokręgu w miejscu lub w pobliżu
największej swej szerokości;
iii. jeżeli długość przekracza 100 m - dodatkowe białe światła widoczne dookoła widnokręgu umieszczone między światłami wymaganymi
punktami i) oraz ii) w taki sposób, aby odległość między światłami nie przekraczała 100 m;
iv. znak w kształcie rombu na lub w pobliżu najbardziej do tyłu wysuniętej części ostatniego statku lub obiektu holowanego, a jeżeli długość
zespołu holowniczego przekracza 200 m dodatkowy znak w kształcie rombu w miejscu, skąd będzie najlepiej widoczny tak daleko ku
przodowi na ile jest to możliwe.
h. Gdy z jakiejkolwiek wystarczającej przyczyny holowany statek lub obiekt nie jest w stanie pokazywać świateł lub znaków przewidzianych w
ustępie e) lub g) niniejszego prawidła, należy przedsięwziąć wszelkie możliwe środki w celu oświetlenia holowanego statku lub obiektu, lub
co najmniej w celu wskazania obecności takiego obiektu.
i. Gdy z jakiejkolwiek wystarczającej przyczyny statek nie zajmujący się zazwyczaj pracami holowniczymi nie jest w stanie pokazywać świateł
przewidzianych w ustępach a) lub c) niniejszego prawidła to statek taki nie jest obowiązany pokazywać tych świateł, gdy zajęty jest
holowaniem innego statku, znajdującego się w niebezpieczeństwie lub potrzebującego pomocy. Należy przedsięwziąć wszelkie możliwe
środki w celu pokazania rodzaju powiązania między statkiem holującym a holowanym, zwłaszcza przez oświetlenie liny holowniczej, do
czego upoważnia prawidło 36.


itd.itp.

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
cinematic napisał(a):
Fajnie się koledzy bawicie w gierki słowne i różne inne osobiste wycieczki.
Nie używaj zwrotów, których nie rozumiesz.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
cinematic napisał(a):
Tyle tylko że żaden z was nie nawiązał do właściwego pytania czyli: czy obiekt holowany musi być sterowny (działający ster + sternik), czy są jakieś inne wymogi?

W Polsce czy w Niemczech?
Holownik ma powyżej 20m czy mniej. Holowany ma powyżej 20m czy mniej?
To jednostka używana wyłącznie do sportu lub rekreacji?
Będziesz miał pewnie jakieś dokumenty na holownik i na obiekt holowany - polskie czy niemieckie?
Masz "aktualny egzemplarz przepisów żeglugowych oraz egzemplarz prawa miejscowego dla drogi wodnej, na której odbywa się podróż"? A może twój rodzaj statku został zwolniony z obowiązku ich posiadania?
Itd. itp...

Bo wiesz - każda z tych (no i jeszcze kilka innych) okoliczności - ma znaczenie, przynajmniej w kwestii "innych wymogów" stosowanych w Polsce:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 2072&min=1

Mam nadzieję, że nawiązałem do "właściwego" pytania....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wiedza wyniesiona z dyskusji, IMHO, może się przydać niejednemu - przenoszę na poprzednie miejsce.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL