Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 22:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 wrz 2014, o 21:04 

Dołączył(a): 22 wrz 2013, o 18:45
Posty: 97
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
06.09.2014 wg http://kapitancichocki.pl/aktualnosci/



Za ten post autor D40 otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, ObserwatorzRamienia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 07:21 

Dołączył(a): 22 wrz 2013, o 18:45
Posty: 97
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Problem w tym, że nie poczuwam się do eunucha, (co nieco spłodziłem :lol: )
A krytykować może każdy: na nic to nie wpływa.
Tyle, że jakoś moje krytyki współczesnych jachtów się nieco zaczęsto sprawdzają:
Kile i stery się urywają, (nawet na D. :-P ) kadłuby się rozpadają (Chemi...) maszty sie łamią( Mać... i spólka) katamaranami dookoła pod prąd nie idzie... szerokodziobe (pustaki) wygrywają regaty. :lol:
Jakoś tak dziwnie - życie weryfikuje w moją stronę: tylko trzeba nie mieć klapek na oczach. :roll:
pozdro
MJS

Ja OT bo poziom argumentów niebezpiecznie opada

Broń Panie Boże żebym miał na myśli eunucha. Krytyka tak. Nie mam klapek na oczach, a na nogach tak i to nowe mało chodzone. A krytyki się nie sprawdzają - moim zdaniem.
Argumenty? Ilość pływadeł w zeszłym stuleciu i obecnie. Ilość usterek w "Twoich" konstrukcjach i obecnych ( dobrze wykonanych)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jeżeli weżmi3emy pod uwagę ilość projektów , ilość żeglujących ilość produktów itp to coś w tym jest co piszesz.
Tyle, że wg. mnie to postęp w technologii robi tą jakość, a nie projekty.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A według mnie jedno i drugie!!!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 17:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Tyle, że wg. mnie to postęp w technologii robi tą jakość, a nie projekty.
MJS


I mowisz, ze to wszyscy inni maja klapki na oczach? :mrgreen:


Ostatnio edytowano 5 wrz 2014, o 09:16 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 18:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mozna zbudowac tradycyjny jacht z najnowszych materialow a i tak przyrost osiagow bedzie minimalny a te osiagi daleko w tyle za nowoczesnymi KONSTRUKCJAMI :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 19:15 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
a te osiagi daleko w tyle za nowoczesnymi KONSTRUKCJAMI :)

Tyle że nie dla wszystkich tylko "osiągi" się liczą, przecież jeszcze takie czynniki jak ładowność-pakowność, wygoda, łatwość napraw i cena nie tylko zakupu ale i późniejszej eksploatacji jachtu są istotne i tu starsze konstrukcje z bardziej tradycyjnych i mniej wysilonych materiałów są jednak lepsze.Jacht to jednak zestaw wielu kompromisów i porównywanie odmiennych jachtów zaprojektowanych często pod inne wymagania i zastanawianie się który lepszy jest niepoważne.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 19:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To co dla Ciebie ( i Mariana) jest lepsze niekoniecznie musi byc lepsze dla wiekszosci zeglarzy :) Prosty przyklad odnoszacy sie do tego co napisales. Porownaj pakownosc, wygode, latwosc napraw jachtu powiedzmy 12 m starej i nowej konstrukcji przeznaczonej do szeroko pojetej rekreacji :)
Marek, zwolennik wyprawowej turystyki i do tego przeciwnik regat wypowiedzial sie wyzej.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: SiliconMind
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 20:15 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Porownaj pakownosc, wygode, latwosc napraw jachtu powiedzmy 12 m starej i nowej konstrukcji przeznaczonej do szeroko pojetej rekreacji


Szeroko pojęta rekreacja? A co to za dziwny twór? Wszystkie jachty są projektowane pod określone cele, żaden nie jest projektowany jako uniwersalny bo wszyscy projektanci wiedzą że to nie jest możliwe. To użytkownicy próbują dostosować je do innych celów niż były projektowane. 90% jachtów z masowej produkcji to jachtu na potrzeby czarterów wywodzące się z tzw. racer-cruser czyli jachtów do popływania w weekend trochę z rodzinką czasem na regaty klubowe, dość szybkie w sprzyjających warunkach, dość wygodne na krótkie rejsiki w licznym gronie z minimalnym bagażem gdzie obiadki je się w marinach.O umiarkowanej wyporności. I nie ma co się dziwić że takich jachtów jest najwięcej bo na takie jest największe zapotrzebowanie. Ale nikt mi nie wmówi że taki jacht będzie DOBRYM jachtem wyprawowym albo do włóczęgi i mieszkania na nim (specjalnie odróżniam wyprawowe od mieszkalno-włóczęgowskich bo to zupełnie inne założenia projektowe), albo regatowym. Oczywiście że dobrze jest stosować nowoczesne rozwiązania i materiały ale z rozsądkiem i logiką. Bez sensu będzie stosowanie hi-tech takielunku na cięższych jachtach bo nie osiągnie on wszystkich możliwości, jak i bez sensu będzie stosowanie głębokich płetw balastowych na jachcie do włóczęgi bo tam małe zanurzenie jest ważne, itd itp. Można by długo mówić o różnych cechach jachtów jakie są potrzebne w zależności od przeznaczenia.Temat rzeka.... ale uniwersalnych jachtów po prostu nie ma!

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 20:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A kto mowi ze sa ? Znam niezle nowoczesne jachty wyprawowe, regatowe, regatowo turystyczne. Przez 50 lat dosc intensywnego zeglowania swoje widzialem a ewolucja konstrukcji odbywala sie na moich oczach.Nikt mnie nie przekona ze stare klasyczne konstrukcje sa lepsze od nowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 21:06 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
stare klasyczne konstrukcje sa lepsze od nowych.


A może byś tak bardziej sprecyzował co rozumiesz przez stare klasyczne i co przez nowe?
Bo twoja wypowiedź może być zrozumiana jak by kiedyś był jeden typ jachtu, stary,a teraz jest nowy typ,nowoczesny.A to nie jest prawda.Dzisiaj dalej projektuje się i buduje nowoczesne jachty z rozwiązaniami stosowanymi od dziesięcioleci. Powiedz co według ciebie jest "nowoczesny jacht"? albo lepiej pokaż oczywiście jednocześnie pokazując inny "stary, nienowoczesny" tylko proszę z podobnej półki cenowej, o podobnych parametrach itp czyli na przykład jacht wyprawowy z lat 50-60 i coś "nowoczesnego" i o cechach jakich nie miały te dawniejsze.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 21:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Peter, to ja poprosze bys Ty pokazal przyklady starych jachtow, ktprych pakownosc, ladownosc, prostota i koszt napraw i utrzymania byly lepsze i korzystnejsze od nowych konstrukcji w podpbnej cenie i o podobnym przeznaczeniu. Wszakze, toTwoja teza. Dobrze by bylo tez udowodnic przewage funkcjonalna i nautyczna. Najlepiej na kilku przykladach.


Ostatnio edytowano 4 wrz 2014, o 21:38 przez plitkin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 21:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja mam dawac przyklady ? To moze Ty z Marianem :) Podoba Ci sie Jego tok rozumowania to zamow u Niego jacht dla siebie :)
Podaj przyklad starej konstrukcji ktora nie ma nowego, lepszego odpowiednika.
Zreszta lepsze, gorsze to malo precyzyjne i bardzo subiektywne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 22:23 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Hola hola! ja nigdzie nie dzielę jachtów na jakieś stare, tradycyjne czyli niedobre i nowoczesne, nowe czyli cacy. W przeciwieństwie do was uważam że nie ma jakiejś magicznej granicy oddzielającej stare od nowego. Jacht wyprawowy 40 lat temu musiał mieć takie same cechy jak i dzisiaj, morze i ludzie się nie zmienili. Zdecydowany postęp nastąpił w jachtach regatowych ale te jachty są zdecydowanie poza moim zainteresowaniem z racji tego że jedynym ich kryterium projektowym jest prędkość,a nie wygoda,bezpieczeństwo,trwałość,cena,pakowność, itp.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To może byśmy tak sprecyzowali conieco?
Od samego początku mówię ,że dobre są jachty te, które są zaprojektowane z określonym przeznaczeniem!
Jeśli taka D... płynie dookoła i łamie ster to znaczy, że była nie do tego projektowana do czego była użyta = była złym jachtem na taka trasę.
Od zawsze bowiem wiadomo, że coś niepodparte na końcach ma tendencję do łamania się.
Od zawsze wiadomo, że jacht z głębokim V pod dziobem lepiej będzie pływał pod falę.
Lepiej nie znaczy szybciej.
Jeśli D...42 nie zrealizowała zakładanych przez sponsora producenta i kapitana wyczynów to pytam dlaczego D..45 ma je zrealizować lepiej? -bo ma grubsza ośkę steru?
No jeżeli postęp i nowoczesność na tym polega to ja wymiękam.
Dla mnie ten rejs (dookoła bez zawijania) trwa już od kilku lat i jeszcze jakiś czas potrwa, aż może (przypadkiem) nic się im nie urwie, a... miał bić jakiś rekord prędkości. :-P
Jacht ma być projektowany z jakimś konkretnym przeznaczeniem;
do regat - niech będzie żelazko.
do rejsu dookoła pod wiatr niech będzie długi kil.
Na rejsy czarterowe - niech będą De...ie Baw..ki Oc...ki itp.
Nie mieszajmy sobie i ludziom pojęć tak jak dzisiaj robią to nasze rządne sławy i splendoru stocznie.
Jedna duża, druga mniejsza.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: junak73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
M@rek napisał(a):
...
Podaj przyklad starej konstrukcji ktora nie ma nowego, lepszego odpowiednika.
Zreszta lepsze, gorsze to malo precyzyjne i bardzo subiektywne.


J klasa z Pucharu Ameryki :) Lepszego nie ma, bo nie ma ładniejszych jachtów, a sam napisałeś, że "lepszość" jest subiektywna. :lol:
...i jeszcze niech ktoś napisze, że nie chciał by takiego jachtu ;)



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 23:29 

Dołączył(a): 30 cze 2012, o 21:18
Posty: 54
Podziękował : 64
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: człowiek uczy się całe życie
peter napisał(a):
Tyle że nie dla wszystkich tylko "osiągi" się liczą, przecież jeszcze takie czynniki jak ładowność-pakowność, wygoda


Hehe, no tutaj chyba akurat słabo trafiłeś z argumentami :-) choćby ze względu na znaczącą różnicę szerokości jachtów starych i współczesnych przy tej samej długości kadłuba. O wykończeniu rufy nie wspominając.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
SiliconMind napisał(a):
peter napisał(a):
Tyle że nie dla wszystkich tylko "osiągi" się liczą, przecież jeszcze takie czynniki jak ładowność-pakowność, wygoda

Hehe, no tutaj chyba akurat słabo trafiłeś z argumentami :-) choćby ze względu na znaczącą różnicę szerokości jachtów starych i współczesnych przy tej samej długości kadłuba. O wykończeniu rufy nie wspominając.

Co masz na myśli pisząc o szerokości w aspekcie ładowności?
Bo dla mnie to raczej trzeba by porównywać wyporność... a tu :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 23:41 

Dołączył(a): 30 cze 2012, o 21:18
Posty: 54
Podziękował : 64
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: człowiek uczy się całe życie
Marian Strzelecki napisał(a):
Co masz na myśli pisząc o szerokości w aspekcie ładowności?
Bo dla mnie to raczej trzeba by porównywać wyporność... a tu :lol:


Miałem raczej na myśli warunki hotelowe. A co do wyporności, to przecież nie chodzi o to do której utki więcej zamieścisz sztabek ołowiu :mrgreen: bo smukłe długokilowce dużo miejsca mają chyba tylko pod podłogą ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 06:58 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SiliconMind napisał(a):
Hehe, no tutaj chyba akurat słabo trafiłeś z argumentami :-) choćby ze względu na znaczącą różnicę szerokości jachtów starych i współczesnych przy tej samej długości kadłuba. O wykończeniu rufy nie wspominając.

Co ty gadasz! Ty myślisz że dawniej nie było jachtów szerokich? ( pomijając to że sama szerokość nic nie znaczy nawet w aspekcie hotelowym, dopiero iloraz długości i wyporności coś mówi o wielkości jachtu.).
Zdaje się że mylicie jachty projektowane pod określone potrzeby z jachtami projektowanymi pod określone przepisy regatowe lub wzorujące się na nich, a moda miała wpływ na popularne,masowe projekty tak samo kiedyś jak i dziś.
A jako przykład można użyć np jachtu pana Slocum'a Spray. Jest szeroki,ma szeroką rufę jest stary,jest wygodny i jest kopiowany w wielu aspektach przez różnych projektantów do dziś. Poza nim można znaleźć wiele innych przykładów łodzi " starych" ale jarych.
Można by jeszcze powiedzieć że o nowoczesności świadczą nowoczesne materiały użyte do produkcji, i pewnie tak jest pod warunkiem użycia ich we właściwych miejscach, a nie byle więcej bo tak moda każe np użycie włókien aramidowych w laminatach do wzmocnienia krytycznych miejsc w kadłubie ma sens, ale żagle laminatowe z kevlaru do crusingu to już głupota,a widziałem już to.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 07:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Peter, to jaka w koncu jest Twoja teza? Pogibilem sie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 07:05 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SiliconMind napisał(a):
O wykończeniu rufy nie wspominając.

Chodzi ci o to że kiedyś je ładnie ozdabiali rzeźbami i wieszali na nich takie śliczne latarenki, a dzisiaj już nie? :mrgreen:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
Peter, to jaka w koncu jest Twoja teza? Pogibilem sie.

To że głupotą jest dyskwalifikowanie jachtów tylko dla tego że nie wyglądają jak najnowocześniejsze regatówki i że prędkość i ostrość pływania to najważniejsze ich cechy. :mrgreen:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
D40 napisał(a):


Juz za chwileczke, juz za momencik:
http://kapitancichocki.pl/przed-startem/

Jutro start...

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 08:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ejdzej napisał(a):
M@rek napisał(a):
...
Podaj przyklad starej konstrukcji ktora nie ma nowego, lepszego odpowiednika.
Zreszta lepsze, gorsze to malo precyzyjne i bardzo subiektywne.


J klasa z Pucharu Ameryki :) Lepszego nie ma, bo nie ma ładniejszych jachtów, a sam napisałeś, że "lepszość" jest subiektywna. :lol:
...i jeszcze niech ktoś napisze, że nie chciał by takiego jachtu ;)


Widzisz, ja bym takiej "J" nie chcial :) To piekne niewatpliwie jachty ale jak na swoja cene, zupelnie niepraktyczne. Fajnie ze sa, fajnie ze sa tacy , ktorzy zlecaja odbudowe i budowe nowych ale to praktycznie dla tych , ktorzy z nadmiarem pieniedzy nie wiedza co zrobic.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 08:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Peter, przypomne Ci ze watek ewoluowal w momencie kiedy Marianowi zamarzyl sie ( w kontekscie rejsu Cichockiego, jacht z dlugim kilem). Od tego sie zaczelo, Delphia jest be bo starcila ster itd.
Do takiego rejsu sa niewatpliwie znacznie lepsze konstrukcje, szybsze a szybsza lodka to krotrzy rejs, mniej zapasow i mniej zmeczenia . Im dluzsza trasa tym to istotniejsze.
O tym ze do roznych calow sa rozne konstrukcje i z roznych materialow bylo na forum wiele razy. Swoje zdanie tez prezentowalem nie raz. Do mieszkania na wodzie wybralbym klasycznego siatkobetonowca( choc, zleceniodawcy wybralem Nauticata 43) , do wypraw nowoczesnego aluminiowego z podnoszonym balastem, do regat rozne tak rozne, jak rozne sa regaty :)

Nie wiem co Cichocki by wybral, gdyby mial wolny wybor bez pozamerytorycznych ograniczen , Delphie pewnie nie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 08:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
O, w poscie pojawilo sie nazwisko bohatera watku. Czyzbysmy wracali do glownego tematu?
;)

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 09:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No wlasnie :) Nie chce wkladac kija w mrowisko, rozumiem ze kazdy moze miec wlasne marzenia i szuka sposobu na ich urzeczywistnienie. Z drugiej strony szum medialny wokol czegos co juz wczesniej zostalo zrobione i to nie raz wydaje mi sie czyms nienaturalnym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
M@rek napisał(a):
No wlasnie :) Nie chce wkladac kija w mrowisko, rozumiem ze kazdy moze miec wlasne marzenia i szuka sposobu na ich urzeczywistnienie.

No wlasnie. Nikt nam nie zabroni realizowac marzen. Chyba tylko kasa i Prezes ;)

M@rek napisał(a):
Z drugiej strony szum medialny wokol czegos co juz wczesniej zostalo zrobione i to nie raz wydaje mi sie czyms nienaturalnym.


Gdybym ja oplywal swiat, to nie koniecznie musialbym miec szum medialny wokol tego. Ale jezeli sponsor tego wymaga (a jest to wysoce prawdopodobne), to chyba musze sie liczyc z relacjami, blogami, spotkaniami porejsowymi i innymi pseudo-prostytuckimi atrakcjami. "Taki mamy klimat", ze zacytuje klasyka :D

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale jeżeli sponsorowi zależy na rozgłosie to taka ( i każda) dyskusja pięknie wpisuje się w jego oczekiwania. :lol:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Nasz watek ma 7,5k wyswietlen. Gdyby to bylo 7,5 mln to bylo by o czym rozmawiac :)
No i pomine fakt, ze ilosc osob wypowiadajacych sie w watku, takze wysoka nie jest :)

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL