Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 cze 2025, o 16:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 paź 2014, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Przeniosłem tu, bo nawet gdybym przeniósł do "Osprzęt jachtowy" to i tak, choćby ze względu na sam tytuł, miałbym zawodowe wyrzuty na sumieniu ;)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Szaman3 napisał(a):
Przeniosłem tu, bo nawet gdybym przeniósł do "Osprzęt jachtowy" to miałbym zawodowe wyrzuty na sumieniu ;)
A ks. Robak miał wyrzuty po mordzie i sobie jakoś radził.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Maar napisał(a):
A ks. Robak miał wyrzuty po mordzie i sobie jakoś radził.
:mrgreen: :rotfl: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Szaman3 napisał(a):
Przeniosłem tu, bo nawet gdybym przeniósł do "Osprzęt jachtowy" to i tak, choćby ze względu na sam tytuł, miałbym zawodowe wyrzuty na sumieniu ;)

w samą porę :rotfl:

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Porządna robota i SEP się nie obrazi :D

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
Szaman3 napisał(a):
Zbieraj sorry, ale nie da się zmierzyć "ile prądu zostało w akumulatorze" podłaczając amperomierz.

Da, wszak zegarek jest na każdym jachcie.

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Swoją drogą - nie tylko czarterowcy miewają o prądzie dziwne pojęcie.
Mój żeglujący i armatorujący od z górą czterdziestu lat Ojciec w to, że stan naładowania akumulatorów można oszacować mierząc napięcie baterii - uwierzył mi chyba tylko na słowo...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zielony Tygrys napisał(a):
Kluczowe jest, żeby odpiąć kabel zanim się odejdzie od kei.

Heh - w przypadku kilku pamiętanych przeze mnie załogantów kluczowe okazało się żeby nie odpinać kabla od "przejściówki", tylko żeby zabrać tę przejściówkę ze sobą na jacht, razem z kablem...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nowa lokalizacja wątku jest rzeczywiście doskonalsza :)
Ale pytania laików były, są i będą ;)

Np takie:
Podłączyłem grzałkę do akumulatora, żeby zagotować wodę na herbatkę.
Wodę zagotowałem, ale w międzyczasie zauważyłem, że obudowa
akumulatora zrobiła się ciepła...
Czyli w akumulatorze jest też taka grzałka... Elektryczna :twisted:
Która uruchamia się wtedy, jak podłączę swoją ?

Czy są tu jacyś elektrycy mogący odpowiedzieć na moje pytanie ?
( Czy jest na sali lekarz ? :rotfl: :rotfl: :rotfl: )
Ta zabawa zaczyna mnie wciągać ;) :oops: :lol:

PS:
Zaciekawiła mnie jedna rzecz...
Ten silnik od windy kotwicznej, który ulegnie uszkodzeniu, jak zmniejszy się
napięcie zasilające ? Jaki to silnik ? Fotonowy ? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
MarekSCO napisał(a):
Ten silnik od windy kotwicznej, który ulegnie uszkodzeniu, jak zmniejszy się
napięcie zasilające ? Jaki to silnik ? Fotonowy ? :rotfl:
To jest całkiem możliwe. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
pierdupierdu napisał(a):
Heh - w przypadku kilku pamiętanych przeze mnie załogantów kluczowe okazało się żeby nie odpinać kabla od "przejściówki", tylko żeby zabrać tę przejściówkę ze sobą na jacht, razem z kablem...


Zdarzyłosię, że kabel został odpięty od jachtu i pozostawiony na kei razem z przejściówką.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Ostatnio edytowano 12 paź 2014, o 20:33 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Korekta cytatu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
To jest całkiem możliwe. :lol:

Ale nie bądź zaskoczony, jak jakiś elektryk napisze tu zaraz, że obaj pleciemy bzdury ;)
I że po zatrzymaniu wału silnika windy, prąd w uzwojeniach drastycznie wzrośnie.
Bo tylko charakterystyka źródła (akumulatora) a nie silnika, uratuje naszą reputację :rotfl:
Ta "wewnętrzna grzałka w akumulatorze", którą chciałem jakos obrazowo pokazać w poprzednim poście, nie pozwoli na uszkodzenie uzwojeń w tym wypadku :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
MarekSCO napisał(a):
Fotonowy ?
Fajowy!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fajowy to musiał by być akumulator :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
MarekSCO napisał(a):
Zaciekawiła mnie jedna rzecz...
Ten silnik od windy kotwicznej, który ulegnie uszkodzeniu, jak zmniejszy się
napięcie zasilające ? Jaki to silnik ? Fotonowy ?

Ja na prądzie się znam, podobnie jak się nie znam na budowie komputera - to znaczy wiem jak go używać i naprawić po zalaniu herbatą (to moja ostatnia sprawność).

Odnośnie spalenia windy z powodu spadku napięcia to z mojej strony jako użytkownika mogę powiedzieć tylko tyle, że problem został wywołany sztucznie i jest zaiste teoretyczny.
Przy prawidłowym używaniu windy przez osobnika, który posiada odrobinę zdrowego rozsądku i mierną wiedzy o prądzie, spalenie silnika w windzie jest praktycznie niemożliwe. Przypadek o którym pisał Doktor zaliczyć należy do odosobnionych.

Prawdą jest, że wraz ze spadkiem napięcia przez obwód płynie większy prąd, ale nie to jest bezpośrednim zagrożeniem dla silnika.

Wraz ze spadkiem napięcia przy dość już mocno rozładowanym akumulatorze spadają obroty silnika w windzie. Zjawisko to znamy przy próbie uruchomienia sinika w samochodzie (zazwyczaj w zimie).
Co to oznacza dla silnika elektrycznego?
Ano, czas przepływu prądu przez uzwojenia wirnika wzrasta wraz ze spadkiem obrotów. Ostatecznie dochodzi do zatrzymania silnika. Jeżeli w takim stanie użytkownik nie zwolni włącznika, to przez uzwojenie zatrzymanego wirnika będzie płynął prąd. Będzie to nic innego jak zwarcie ze wszystkimi tego konsekwencjami.
No i teraz pytanie: Czy żeby puścić włącznik w takiej sytuacji, potrzebna jest wiedza o prądzie, czy odrobina zdrowego rozsądku?

Cała dyskusja rozgorzała z powodu spalonego w mgnieniu oka silnika na pokładzie jachtu Doktora.

Ja miałem zupełnie inną sytuację. Podnosząc kotwicę windą włącznik "nie odbił". Łańcuch się naprężył silnik windy stanął i buczał. Bez namysłu pościłem się pod pokład, żeby wyłączyć bezpiecznik, który nie zadziałał. Byłem nieomal pewny, że "zasłużyłem" na nową windę. Ale nic się nie stało. Wymieniłem miro włącznik i winda działa bez zarzutu.

Czytając opowiadanie Doktora, pomyślałem, że moja winda powinna się wtedy spalić dziesięć razy. Dlatego myślę, że przyczyna spalenia windy Doktora leżała w innym miejscu.

Cała tamta dyskusja była o tyle pouczająca, że fachowcy mieli okazję wyłożyć głębszą wiedzę o prądzie, byłą okazja przypomnieć sobie prawo Ohma, ale problem palenia się silników w windach kotwicznych jako taki nie istnieje.

Nie jestem gotowy do analizy charakterystyki przepływającego prądu przez uzwojenie wirnika windy kotwicznej zasilanej z akumulatora prądu stałego, którego stan wskazuje na rozładowanie w około 65%, a napięcie spadło poniżej 11,9 V - więc dyskusji nie podejmę.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
w przypadku kilku pamiętanych przeze mnie załogantów kluczowe okazało się żeby nie odpinać kabla od "przejściówki", tylko żeby zabrać tę przejściówkę ze sobą na jacht, razem z kablem...


Czy masz na myśli nie odjeżdżanie ze stacji CPNu wraz z wężem i pistoletem włożony do wlewu ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Takie coś raz widziałem i dość zabawnie to wyglądalo...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeanneau
Nie znałem szczegółów tej dyskusji o spalonej windzie...
Odniosłem się do tego, ze pytania laików mogą być trudne przez to, że nie posługują
się oni formalnym językiem a obserwują zjawisko wnikliwie...
( Czy ktoś mógłby mi podać link ? )
Ale rozumiem, że to:
Jeanneau napisał(a):
Prawdą jest, że wraz ze spadkiem napięcia przez obwód płynie większy prąd,

To jeden z wniosków z tej dyskusji ?
Mówimy o obwodzie prądu stałego, jak rozumiem...
Znaczy, uczestnicy musieli założyć, że moc tracona jest stała...
Dlaczego zatem silnik wykonuje mniejszą pracę ?
Albo ktoś z forumowiczów dostał Nobla i nic o tym nie wiem ?
Czy zjawisko odwrotne też zostało wzięte pod uwagę ?
Wraz ze wzrostem napięcia prąd maleje i tak przy około 3 kV zanika zupełnie ?

PS:Będzie to wielką niedyskrecją, jeśli spytam...
Komu gratulować ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Na poprzedniej stronie
Zbieraj napisał(a):
Każde pytanie na forum, które dotyczy jakiegokolwiek prądu, nie daje żadnej odpowiedzi, tylko wywołuje zażarte dyskusje między elektrykami, zakończone niczym, a po drodze jest mniej lub bardziej delikatne udowadnianie, że interlokutor jest idiotą. :rotfl:
Idę po czipsy. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
MarekSCO napisał(a):
To jeden z wniosków z tej dyskusji ?

Tak to zapamiętałem, jeżeli pamięć mnie nie myli.
Kasia wstawiła popcorn.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 21:58 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Ja tam siedzę cicho :lol:

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
A, że angielski znam jak Jan Himilsbach ;) , to przetłumaczcie ...

Check the voltage across the motor leads with the windlass
on. (Proper voltage is 13.5 V. Constant low voltage will destroy
the motor).
Is the voltage low? (Below 11.0 V on a 12 V system).

Powyższe cytat z http://www.lewmar.com/%5Cassets%5Cimg%5 ... 22iss2.pdf
I jeszcze taki przypadek http://www.sailnet.com/forums/gear-main ... oblem.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Jeanneau napisał(a):
Kasia wstawiła popcorn.
W garnku elektrycz..... NIEEEE! Niech gotuje na gazieeee!!! :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
MarekSCO napisał(a):
Jeanneau
Nie znałem szczegółów tej dyskusji o spalonej windzie...
Odniosłem się do tego, ze pytania laików mogą być trudne przez to, że nie posługują
się oni formalnym językiem a obserwują zjawisko wnikliwie...
( Czy ktoś mógłby mi podać link ? )
(...)


A prosiem Ciem Bardzom:

http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?t=15027#p315912

Tu masz początek. Weź chipsy i colę ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojciech1968 napisał(a):
A, że angielski znam jak Jan Himilsbach ;) , to przetłumaczcie ...
Tłumaczenie w skrócie: angielscy elektrycy (poza językiem) niczym szczególnym nie różnią się od polskich. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Idę po czipsy.


Ja kończę flaszkę wina :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Czekam na cd dyskusji :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bury_kocur napisał(a):
Czekam na cd dyskusji :lol:
Masz czas do środy? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Masz czas do środy? :rotfl:


Jestem wolny człowiek w wolnym kraju ... :lol:
Mam ... :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojciech1968 napisał(a):
A, że angielski znam jak Jan Himilsbach ;) , to przetłumaczcie ...

Check the voltage across the motor leads with the windlass
on. (Proper voltage is 13.5 V. Constant low voltage will destroy
the motor).
Is the voltage low? (Below 11.0 V on a 12 V system).

Powyższe cytat z (...)


http://www.lewmar.com/%5Cassets%5Cimg%5Cdataset%5CManual-V700_65001022iss2.pdf
Poprawnie link ;)

Troubleshooting chart daje pewne pojęcie o znaczeniu "stałego niskiego napięcia" - skoro masz czas sprawdzać napięcie na motorze windy (do którego najpierw trzeba się dostać).
Pomijam już nazwę tej tabelki - sluggish oznacza leniwą, powolną pracę windy...

Pomijam też uwagę w następnym zdaniu o dobraniu odpowiedniego przekroju kabla, aby uniknąć nadmiernego spadku napięcia na kablu.... ;)

Pomijam, że jeśli mamy czas na sprawdzanie, czy przełącznik się grzeje to raczej daleko nam do nagłego spalenia windy ;)

Jak wiadomo, ja się nie znam :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Monisiu, moje tłumaczenie (patrz wyżej) jest lepsze, bo krótsze, a wychodzi na to samo. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Zbieraj napisał(a):
W garnku elektrycz..... NIEEEE! Niech gotuje na gazieeee!!!

Popcorn zrobiony.
Gaz to ja mam w domu na jachcie a w domu na glebie mam elektrykę na prąd zmienny 230 V.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
moje tłumaczenie (patrz wyżej) jest lepsze, bo krótsze, a wychodzi na to samo. :rotfl:


Już środa ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Zbieraj napisał(a):
Monisiu, moje tłumaczenie (patrz wyżej) jest lepsze, bo krótsze, a wychodzi na to samo. :rotfl:

Nie znasz się ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL