Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 22:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 paź 2014, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kolega kupił jacht pod banedrą włoską. Jacht znajduje się we Włoszech i najprawdopodobniej prze kilka kolejnych lat będzie pływał (może także komercyjnie) na Morzu Śródziemnym. LOA=12m. Włoch tłumaczył nam, że rejestracja włoska to jest pain in the ass... Przegląd co 2 lata, obowiązkowa tratwa przy pływaniu dalej niż 12MM, jakieś ichnie inne papiery, które należy odnawiać co jakiś czas, obowiązkowe wyposażenie w zależności od akwenu na którym chcemy pływać. Do tego dochodzi powszechny brak znajomości języka angielskiego przez Włochów co implikuje problemy z "wadzami". Z Włochem rozmawialiśmy w miksie angielsko-hiszpańskim więc nie wiem czy aby nie przesadzał. W rachubę wchodzi przerejestrowanie łódki na POL. Jednak jak wtedy robić przeglądy? Czy są objazdowi inspektorzy, którzy operują w tamtych rejonach? Czy mogą się pojawić inne utrudnienia? Jeśli ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z włoską rejestracją to bardzo proszę o radę. THX :)

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
mchanga napisał(a):
Jednak jak wtedy robić przeglądy? Czy są objazdowi inspektorzy, którzy operują w tamtych rejonach?


Maciek
Za pieniądze ksiądz się nawet modli a Ty pytasz czy inspektor PZZ za NIE SWOJE pieniądze pojedzie do Włoch na inspekcje jachtu, z którą to inspekcje weźmie następne pieniądze ???
Oczywiście, że pojedzie :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Pytanie czy jacht będzie wykorzystywany komercyjnie.
Jeżeli nie to KB nie jest wymagana, więc żadnych przeglądów nie będzie.
W takim przypadku, żadna bandera nie jest w stanie dorównać polskiej.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Włodek, wszystko zależy ile tych pieniędzy będzie chciał. Może jest jakiś inny "system" z którego korzystają polscy armatorzy na tamtym akwenie? Nie mam doświadczenia bycia armatorem z KB i to jeszcze na Śródziemnym. Dlatego pytam.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeanneau napisał(a):
Pytanie czy jacht będzie wykorzystywany komercyjnie.


Tego jeszcze nie wiadomo bo zakup był, hmmm... pod wpływem impulsu i model biznesowy dopiero powstaje, jednak zakładam że czasami będzie pływał w rejsach komercyjnych.

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jeanneau napisał(a):
Jeżeli nie to KB nie jest wymagana, więc żadnych przeglądów nie będzie.
W takim przypadku, żadna bandera nie jest w stanie dorównać polskiej.

Khem..., serio?
Żadna?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
pierdupierdu napisał(a):
Jeanneau napisał(a):
Jeżeli nie to KB nie jest wymagana, więc żadnych przeglądów nie będzie.
W takim przypadku, żadna bandera nie jest w stanie dorównać polskiej.

Khem..., serio?
Żadna?

Jaromir wie co pisze pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
pierdupierdu napisał(a):
Khem..., serio?
Żadna?


Zawsze fajniej na rufie Biało-czerwona niż Saint Vincent and the Grenadines… nie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
pierdupierdu napisał(a):
Żadna?

No dobra, prawie żadna.
Ale,
Yigael napisał(a):
Zawsze fajniej na rufie Biało-czerwona

I tego żadna bandera nie przebije.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Tylko koszty Panowie? Pewnie, że Nasza. Ale .... .

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Pewnie, że polska fajniej ale ja się pytałem o papierologię włoskiej. Non EU nie wchodzi w rachubę.

p.s. Leszek co Ty z tym Jaromirem? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Leszek1954 napisał(a):
Tylko koszty Panowie? Pewnie, że Nasza. Ale .... .

Jakie koszty?

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
mchanga napisał(a):
Pewnie, że polska fajniej ale ja się pytałem o papierologię włoskiej. Non EU nie wchodzi w rachubę.

p.s. Leszek co Ty z tym Jaromirem? :rotfl:

Jak to co?
Jeżeli Jaromir zadaje pytanie to bądzmy przekonani, że Wie dlaczego.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeanneau napisał(a):
Leszek1954 napisał(a):
Tylko koszty Panowie? Pewnie, że Nasza. Ale .... .

Jakie koszty?

Tego co wiąże się z użytkowaniem.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jeanneau napisał(a):
Biało-czerwona

I tego żadna bandera nie przebije.


I to właśnie noszenia naszej bandery udało się znakomicie zniszczyć związkowi mającemu ponoć integrować polskie żeglarstwo morskie ...
Dziś aby wrócić po biało czerwoną musiałbym:
1. zmienić MMSI w dwóch radiach VHF
2. zmienić MMSI w Epirbie
3. zmienić Call Signal i MMSI w AIS-ie
4. dostarczyć do PZZ stosowne pismo dotyczące pomiaru jednostki (co za kretyn wymyślił ten przepis).
Może kiedyś - jak nutka polskości odznaczy się łezką w mym oku - to może zrobię to...
Dziś jakoś nie mam jeszcze motywacji...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Yigael napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Jeanneau napisał(a):
Jeżeli nie to KB nie jest wymagana, więc żadnych przeglądów nie będzie.
W takim przypadku, żadna bandera nie jest w stanie dorównać polskiej.

Khem..., serio?
Żadna?


Zawsze fajniej na rufie Biało-czerwona niż Saint Vincent and the Grenadines… nie?


Chodziło mi o to, że wobec jachtu niekomercyjnego omawianej wielkości (12m) żadne "przeglądy" nie są wymagane nie tylko pod banderą polską, bowiem "dorównuje" jej bandera UK, Holandii, Belgii, Szwecji, Danii, Niemiec, etc, etc...

A SV&G to nie jest do końca wygodna bandera do żeglowania w EU.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
pierdupierdu napisał(a):
SV&G
To był tylko przykład, wiesz o co chodzi, bandera to jednak nie tylko koszty, inspekcje i kolorowa chustka w jakieś wzorki.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: mchanga
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Leszek1954 napisał(a):
Tego co wiąże się z użytkowaniem.

Myślałem, że z banderą.
bury_kocur napisał(a):
dostarczyć do PZZ stosowne pismo dotyczące pomiaru jednostki (co za kretyn wymyślił ten przepis).

Jeżeli łódka jest budowana w stoczni, to pomiar nie jest wymagany.
bury_kocur napisał(a):
2. zmienić MMSI w Epirbie

Tego faktycznie samodzielnie nie zrobisz, ale sprzedawca zrobi to w kilka minut.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: mchanga
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jeanneau napisał(a):
sprzedawca zrobi to w kilka minut.


Nie do końca ...
Wiem ile czasu zajęło mi oficjalne wpisanie mego EPIRBA do rejestru w Goeteborgu.
Teraz należałoby ten wpis wycofać (prawdopodobnie wraz z oficjalnym papierem o wycofaniu tego wpisu) i uzyskać wpis z jakiegoś Mądrego Lotnictwa w PL.
Myślisz, że całość przeprowadzi tenże "sprzedawca"?
Wątpię
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeanneau napisał(a):
Jeżeli łódka jest budowana w stoczni, to pomiar nie jest wymagany.

A można spytać z czego ta pewność i w oparciu o jakie przepisy ?
Bo z tego co wiem to obecnie w dziale rejestracji PZZ pracują jakieś mocno świętojebliwe kobiety opierające się TYLKO na literze prawa....
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jeanneau napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
dostarczyć do PZZ stosowne pismo dotyczące pomiaru jednostki (co za kretyn wymyślił ten przepis).

Jeżeli łódka jest budowana w stoczni, to pomiar nie jest wymagany.


Tu nie ma problemu ponieważ jest to seryjny Benetau i ma wszelkie certyfikaty fabryczne.

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
bury_kocur napisał(a):
Myślisz, że całość przeprowadzi tenże "sprzedawca"?

Nie, nie, papierki to będzie Twoja przyjemność.
Chyba, że masz sekretarkę.

bury_kocur napisał(a):
A można spytać z czego ta pewność i w oparciu o jakie przepisy ?

Pewność z autopsji.
Powiedzieli, że se znajdą wymiary w necie.

bury_kocur napisał(a):
Bo z tego co wiem to obecnie w dziale rejestracji PZZ pracują jakieś mocno świętojebliwe kobiety opierające się TYLKO na literze prawa....

Pracuje tam Dorota. Jedyna chyba sensowna osoba.
Ja zarejestrowałem jacht bez najmniejszych problemów.
Jak potrzebowałem duplikat dowodu, to następnego dnia dostałem pocztą. Szok.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 04:34 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jeanneau napisał(a):
Pracuje tam Dorota. Jedyna chyba sensowna osoba.


Jeżeli miałeś na myśli Panią Hernik to już nie jest w innym dziale

bury_kocur napisał(a):
A można spytać z czego ta pewność i w oparciu o jakie przepisy ?


jest na to przepis i tak robią jak mozna dane znależć w internecie i jest to jacht seryjny na oficjalnych stronach stoczni lub jakąś broszurę

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 07:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie masz racji Kocurku. Jeśli łodka jest typowa, stoczniowa i jej dokumentacja jest dostępna nie potrzeba jej mierzyć. Wiem bo nie mierzyłem i Micuś swojej też :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Mierzyłem i musiałem mieć świadectwo pomiarowe inspektora PZŻ, a dlaczego to odpowiem:
Kupując od Szweda miałem tylko umowę kupna sprzedaży a to nie jest dokument mówiący co to za łódka . Może ktoś sobie zrobił łódkę na wzór Albina Vegi :roll:
Swiadectwo pomiarowe oprócz pomiarów stwierdza też markę, model, konstruktora, stocznię, nr zamontowanego silnika. Kosztowało stówkę i tyle ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 07:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Aaa, nie wiedziałem.
A tabliczki znamionowej nie było ? U mnie w papierach stoi jak byk, że tabliczki znamionowej nie ma, a ja ją znalazłem. Jest przynitowana do scianki prawoburtowej bakisty w kokpicie :D Szukajcie, a znajdziecie. Tak mówi..... :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 07:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Micubiszi napisał(a):
Mierzyłem i musiałem mieć świadectwo pomiarowe inspektora PZŻ, a dlaczego to odpowiem:
Kupując od Szweda miałem tylko umowę kupna sprzedaży a to nie jest dokument mówiący co to za łódka . Może ktoś sobie zrobił łódkę na wzór Albina Vegi :roll:
Swiadectwo pomiarowe oprócz pomiarów stwierdza też markę, model, konstruktora, stocznię, nr zamontowanego silnika. Kosztowało stówkę i tyle ;)

Po co?
Ot, retoryczne pytanie...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Jeśli łodka jest typowa, stoczniowa i jej dokumentacja jest dostępna nie potrzeba jej mierzyć


Widzisz...
Swoje wątpliwości oparłem na wielu znanych mi przypadkach, kiedy wymagano owego świadectwa pomiarowego.
Jak coś się zmienia na lepsze to tylko cieszyć się z tego niemniej zdaje się. że nie jest to oparte na prawie a na "uznaniowości".
Ale nadal nie rozumiem PO CO w ogóle żąda się tego świadectwa pomiarowego nawet od tych nietypowych jednostek ?
Rejestrując jacht w SE nie musiałem nic dostarczać.
Napisałem wszystkie dane na zgłoszeniu on line i wysłałem.
Nikt mnie nie pytał skąd mam - nikt nie żądał żadnej faktury, umowy kupna sprzedaży z poświadczeniem ze skarbowego o opłacie podatku idt.
Zgłaszając radio w SE nie musiałem przedstawiać ani dowodu rejestracyjnego ani swego SRC a w PL trzeba to zrobić.
Po co ?
I ktoś tu niedawno mówił, że rejestracja w Polsce to sama przyjemność.
Tylko czemu ta przyjemność jest taka upierdliwa ?
Pzdr
Kocur
ps. czy nadawczo oddiorczego AISa w PL gdzieś się zgłasza ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moniia napisał(a):
Po co?
Ot, retoryczne pytanie...


Oooo...
Patrz Monia - to mamy podobne pytania... :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
Napisałem wszystkie dane na zgłoszeniu on line i wysłałem.
A ile takie cóś kosztuje w Szwecji? W szczególności jeśli nie chciałoby się wnosić opłat za uczestnictwo w jakimś ichniejszym klubie?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 08:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
A ile takie cóś kosztuje w Szwecji? W szczególności jeśli nie chciałoby się wnosić opłat za uczestnictwo w jakimś ichniejszym klubie?


O ile dobrze pamiętam to sama rejestracja kosztowała mnie chyba 100 kr.
A przynależność do Klubu SXK jest akurat przydatna - szczególnie jak ktoś dużo pływa na tamtych wodach.
Masz w wielu marinach zniżki i np. bojki klubowe w całej SE.
To jest naprawdę opłacalne i 680 kr rocznej opłaty klubowej zwraca się z nawiązką.
Ale jak piszę - jest to opłacalne jak ktoś tam pływa.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
O ile dobrze pamiętam to sama rejestracja kosztowała mnie chyba 100 kr.
A nie wiesz ile kosztuje jak się nie należy do SXK?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
ile kosztuje jak się nie należy do SXK?


Nie wiem bo ten wariant nie byl mi potrzebny.
Ale jak masz czas to poszukaj - www.sxk.se
Pzdr

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Moniia napisał(a):
Po co?
Ot, retoryczne pytanie..


A to chyba zrozumiałe. Chciałem mieć biało-czerwoną banderę . Bo mieszkam w Polsce .
Bo polskie jachty rejestruje się w PZŻ.
Jak się to kiedyś zmieni to bardzo dobrze. Też mam wiele "ale" do obecnego stanu rzeczy.
Cała przyjemność kosztowała mnie 200 złotych. Posiadanie Polskiej Bandery - bezcenne :cool:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowania - 2: Cape, Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL