Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 16:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ryś napisał(a):
Tylko po co tak kombinować? Huragan? Prądy?

Zmiany kierunków wiatru na wiejący w burtę jachtu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Szaman3 napisał(a):
Kurde, jakie to wszystko proste. Niee, no wreszcie się nauczę
Wojciech1968 napisał(a):
Mogłeś podać cumę nabiegowo z kokpitu przez kosz dziobowy i drugi koniec liny (powrotny) również w kokpicie.
Po oddaniu cumy zbierasz ją do siebie. Klar cumy za jakiś czas.


Kurde, jakie to wszystko proste. Niee, no wreszcie się nauczę ;)


czytając wnikliwie forum,jeszcze wiele sie nauczysz :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:38 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Klasycznie rufą do kei to po śródziemnomorsku, na bardziej północnych akwenach klasycznie to protiwpołożnie. Ja tam wolę żeby mi nie zaglądano do kokpitu.
A odnosząc się do przykładu
sailhorse napisał(a):
I tu mam ciekawy przypadek. jeśli stoję klasycznie - rufą do kei na dwóch rufowych i muringu, jestem sam a wiatr jest ewidentnie dopychający - to jak byłoby najrozsądniej?

to stając dziobem do kei odcumowujemy dziób i z muringiem niema problemu.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Szaman3 napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Szaman3 napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Mogłeś podać cumę nabiegowo z kokpitu przez kosz dziobowy i drugi koniec liny (powrotny) również w kokpicie.
Po oddaniu cumy zbierasz ją do siebie. Klar cumy za jakiś czas.


Kurde, jakie to wszystko proste. Niee, no wreszcie się nauczę ;)

Gdybyś czegoś nie wiedział to pytaj ;)

Poważniej, to są tacy, którzy na tych podpowiedziach skorzystają :)


Są lepsi. Na pewno lepiej to opiszą ;)

W to nie wątpię :)
Też czekam na lekturę ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Szaman3 napisał(a):
Są lepsi. Na pewno lepiej to opiszą ;)


A po co ironizujesz? nie zrozumiałem, więc zapytałem. Nadal pytam, bo nadal nie rozumiem po co sobie tak komplikować?

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
secundo - niewiele jachtów* ma cumy 2,5x dłuższe od jachtu


Wszystkie łódki 7-8m pływające po Zalewie Szczecińskim jakie znam mają takie cumy, większe przynajmniej jedną też

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
sailhorse napisał(a):
Jesli wychodzę dużą łodką - nie pamiętam, żebym stawał dziobem do kei. W marinie staję rufą, albo longside do tankowania - tak, ale dziobem - po co?


Na przykład dlatego, że na rufie masz ster, a jeszcze dalej za nim samoster wiatrowy.
To naprawdę bardzo dobre powody do nie zezwalania na nadmierną bliskość pomiędzy rufą a pomostem.

BTW, w takim Puerto d'Andratx prawie wszyscy na municypalnym pomoście tak stoją ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
moris29 mniejsza o klasycznie. Wiatr masz dopychający. Stoisz rufą do kei. Idziesz na dziób zrzucasz muring, wracasz do steru. W tym czasie stoisz już rufą na odbijaczach na kei, bo Cię dopchnęło i jeszcze rzuca Cię na boki, bo rufowe nie pracują. Zastanawiam się, czy można tego uniknąć.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:51 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Można stając dziobem do kei. Stawałbym rufą tylko mając załogę.
Jak pływasz sam, to w Twoim przykładzie nie mam pomysłu jak odejść bez walnięcia rufą.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
No tak, zapomniałem ze zaczęła się zima i teraz będzie teoretyzowanie aż ... do wiosny.
A to takie proste. Wystarczy popatrzeć na wiatr, na wodę, wziąć cumę w rękę i już. Co najwyżej przez chwilę chronic burtę. Na zerowej prędkości. O czym kurcze tak debatujecie? Może o tym że odbijacz komuś zaczepi się o muring?
Bawcie się dobrze :-P

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:54 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Mariusz, jeszcze w Górkach pełno jachtów na wodzie, więc chyba jeszcze jesień?

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Moniia napisał(a):
Na przykład dlatego, że na rufie masz ster, a jeszcze dalej za nim samoster wiatrowy.
To naprawdę bardzo dobre powody do nie zezwalania na nadmierną bliskość pomiędzy rufą a pomostem.


Ok, brak mi doświadczenia z innym morz, niż Śródziemne. Zapewne dlatego stawania rufą do kei jest dla mnie oczywiste. Z rufy wygodniej się schodzi na keję, stabilniej leży trap...
Muring od dziobu i odbijacze na rufie jak do tej pory wystarczająco chroniły, a do kokpitu nikt mi nie zaglada, bo po co?

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Szaman3 napisał(a):
No tak, zapomniałem ze zaczęła się zima i teraz będzie teoretyzowanie aż ... do wiosny.

Za to oglądalność rośnie...
Użytkownicy przeglądający ten dział: bury_kocur, Katzenjammer, Leszek1954, mdados, Moniia, Moris29, piotr6, Ryś, sailhorse, Szaman3, Wojciech1968 i 8 gości

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Też siem w casie descu nudzo?
sailhorse napisał(a):
Stoisz rufą do kei. Idziesz na dziób zrzucasz muring, wracasz do steru. W tym czasie stoisz już rufą na odbijaczach na kei, bo Cię dopchnęło i jeszcze rzuca Cię na boki, bo rufowe nie pracują. Zastanawiam się, czy można tego uniknąć.
Stając dziobem? :-P A jak już wlazłeś odwrotnie czemu zrzucasz muring najpierw?
sailhorse napisał(a):
nie rozumiem po co sobie tak komplikować?
:lol:
A w temacie komplikowania: Szaman rzuca cumkie i odjeżdża bo tak najprościej - najmniej roboty. I wszyscy mu każą skomplikować bardziej.
A kto jak (od)cumuje toć zależy od łódki. Rozwiązań pokładu, sposobu manewrowania...
Jeśli ktoś sięga z kokpitu do cumy to tę mu wygodniej obsłużyć na koniec - z tej odejdzie. Jeśli komu wygodniej wchodzić na utke rufą to rufą stanie. Etc.
A dla przykładu ja nie sięgnę z kokpitu do żadnej cumy, a którędy włażę to wszystko jedno - mam kokpit centralnie. ICMPTZ? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 22:59 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bo dyskusia jak podczas dobrej żeglarskiej imprezki, dlatego też 8 gości :lol:

_________________
Maciej Stachowicz


Ostatnio edytowano 23 paź 2014, o 23:03 przez Moris29, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A innej nie widać... :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:02 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
sailhorse napisał(a):
Z rufy wygodniej się schodzi na keję, stabilniej leży trap...

Mało widuje się trapów na Bałtyku i dlatego większość staje dziobem.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Szaman3 napisał(a):
To nieprawdopodobnie trudny jacht w obsłudze.


Mariusz - jeszcze jedno - zrób coś aby Szaman się tak nie kiwał jak się na Niego wchodzi...
Strasznie to stresujące :oops:
I można się sper.....ć do wachy z dziobu ... :rotfl:
Koszmar..
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Ryś napisał(a):
Też siem w casie descu nudzo?
A w temacie komplikowania: Szaman rzuca cumkie i odjeżdża bo tak najprościej - najmniej roboty. I wszyscy mu każą skomplikować bardziej.


Ja nie widzę przeciwwskazań żeby rzucać, ale nabiegowo, z pokładu. Ale żeby rzucać z kei, a dopiero potem wsiadać na udkę? To ma być to proste?

_________________
Z wyrazami
JM


Ostatnio edytowano 23 paź 2014, o 23:14 przez sailhorse, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Moris29 napisał(a):
dlatego większość staje dziobem.


A mnie mówili, że rufami to stają ci ... kochający INACZEJ :rotfl:
Więc staję dziobem :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
bury_kocur napisał(a):
A mnie mówili, że rufami to stają ci ... kochający INACZEJ :rotfl:


Ktoś Cię oklamał :)

Na wszelki wypadek, na widok tak stojącego jachtu - nie rób sobie nadziei.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:14 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
bury_kocur napisał(a):
A mnie mówili, że rufami to stają ci ... kochający INACZEJ :rotfl:
Więc staję dziobem :lol:
Pzdr
Kocur

I masz muring z rufy i święty spokój. :lol:

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
sailhorse napisał(a):
Ja nie widzę przeciwwskazań żeby rzucać, ale nabiegowo, z pokładu. Ale żeby rzucać z kei, a dopiero potem wsiadać na udkę? To ma być to proste?
Przeanalizuj to dokładnie. A na wiosnę będziesz miał wypracowany pogląd, a może i dokładny algorytm odchodzenia od kei :-P

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:19 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
sailhorse napisał(a):
Ja nie widzę przeciwwskazań żeby rzucać, ale nabiegowo, z pokładu. Ale żeby rzucać z kei, a dopiero potem wsiadać na udkę? To ma być to proste?
Omegę czy wręcz Optymista też odcumowujesz nabożnie z pokładu? To taki nawyk, powiedzmy, śródlądowy, z lekkich udek - "regatowy czyli niebezpieczny" :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Szaman3 napisał(a):
Przeanalizuj to dokładnie. A na wiosnę będziesz miał wypracowany pogląd, a może i dokładny algorytm odchodzenia od kei :-P


Dobra :) Będę! :)

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Trochę o tym jachcie. Jest fantastyczny.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Ryś napisał(a):
sailhorse napisał(a):
Omegę czy wręcz Optymista też odcumowujesz nabożnie z pokładu? To taki nawyk, powiedzmy, śródlądowy, z lekkich udek - "regatowy czyli niebezpieczny" :mrgreen:


Ty mnie pod włos nie bierz. :) A w odcumowaniu z pokładu nie widzę niczego nabożnego, to po prostu wygoda.
W kwestii Optymiasta nie pamietam. ostatni raz siedziałem w nim jak miałem bodaj 9-10 lat. Omegę? Pewno też z pokladu, bo po co się męczyć?
Jakbym odcumowywał z kei skiffa? Nie wiem, bo wsiadam z wody.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
sailhorse napisał(a):
w odcumowaniu z pokładu nie widzę niczego nabożnego, to po prostu wygoda.

Szczególnie gdy dziób jachtu jest wysoko nad nadbrzeżem.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2014, o 00:12 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moris29 napisał(a):
sailhorse napisał(a):
Z rufy wygodniej się schodzi na keję, stabilniej leży trap...

Mało widuje się trapów na Bałtyku i dlatego większość staje dziobem.
to jak sie staje To raczej wynik przyzwyczajenia i potrzeb.
jak pomost jest pływający, którego podłoga" znajduje się 30 centymetrów nad wodą to stawanie jachtem typowym dla czarteru oznacza dla załogi ekwilibrystykę przy pokonywaniu kosza. O pakowaniu bagaży, prowiantu nie wspominając. Z kolei jest w Chorwacji np. Komiża tam nabrzeże ma wysokość grubo ponad metr, wychodzi się lepiej dziobem.
Na Bałtyku co raz częściej staje się własnie rufą bo wygodniej, bo jachty nowoczesne dobrze manewrują na wstecznym i sternikowi zwłaszcza na dużym jachcie z niewykwalifikowaną załogą znacznie łatwiej jest zaparkować rufą niż dziobem.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: rudekolek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2014, o 00:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Czy ktoś opisze mi ten jacht? Bo jak się staje to kwestia upodobań. We Wloszech wszyscy stają rufą bo tak wygodnie. Ja na Mazurach dużym jachtem też stawałem rufą np. Cobra33. I to w miejscach gdzie niektórzy pisali, że trudno. Np. Sztynort. Ale dawałem radę. Mimo, że jacht trudny. I odchodziłem też w trudnych warunkach. To wszystko kwestia umiejętności. Oczywiście nie sam. Ale gdyby sam, to zawsze na kei są ludzie co pomogą.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL