Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 22:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 paź 2014, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Czy ktoś zna tą książkę?
http://allegro.pl/niezawodnosc-statkow- ... 48309.html
ale nie wiem czy będzie przydatna dla mnie; projektanta amatora.
W każdym razie rarytas: 256 szt.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
U a cóż ci to za kniga ?

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Autor znamienity wszakże.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Marian Strzelecki napisał(a):
Autor znamienity wszakże.
A mógłbyś to jakoś uzasadnić? Mnie on się kojarzy wyłącznie jako współautor nieprawdopodobnego gniota "Okręty i żegluga", wydanego w 1977 r. przez Wydawnictwa Naukowo-Techniczne. Błąd na błędzie i błędem poganiał. Było to dzieło z cyklu jak mały Kazio wyobraża sobie encyklopedię morską. Zjechałem to w recenzji w "Polityce" (jak znajdę w szpargałach ten egzemplarz to zamieszczę).

Autorzy bubla (z p. Grzywaczewskim na czele) odpowiedzieli, że za błędy winni są ilustrator, korekta, wydawca i wszyscy święci, a ja nie mam prawa recenzować ich epokowego dzieła, bo oni mnie nie znają (!)

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: el Szaman, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
znaczy widać, że mało znają :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy ktoś zna tą książkę?

Nie znam. Ale ślepo mogę powiedzieć, że to bez sensu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Moniia napisał(a):
znaczy widać, że mało znają :)
Tak, to prawda. Ale nawet gdyby, to przecież Janusz w swojej recenzji zawarł argumenty które zapewne tak zdenerwowały autorów. Nieszczęście polega na tym, że często autor jest tak przekonany o "jedynie słuszności" tego co napisał, iż zapomina o istniejącej prawdzie. (w ocenie zero jedynkowej).

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zbieraj napisał(a):
Błąd na błędzie i błędem poganiał. Było to dzieło z cyklu jak mały Kazio wyobraża sobie encyklopedię morską.

I o to mi chodziło.. dzięki.
Sam nie czytałem nic jego autorstwa, ale obiło mi się o oczy, że drukuje wiekopomne dzieła w wydawnictwach naukowych.
Teraz wiem... dlaczego nakład tak unikalny. :rotfl:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy ktoś zna tą książkę?

Nie znam. Ale ślepo mogę powiedzieć, że to bez sensu.

Też nie znam.
I nie poznam. Bo zauważyłem datę wydania...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A ja mam Wytrzymałość kadłuba statku w eksploatacji, W. Orszuloka, Wydawnictwo Morskie Gdańsk 1983.
Ciekawa lektura, jest tam m.in. o: slammingu, bow flare impact, shipping green seas, water slap i (coś dla Robitaka) sloshing load :lol: . Intrygujący jest wpływ falowania na wytrzymałość kadłuba; obciążenia dynamiczne, przyspieszenia, ciśnienia, siły masowe. Coś dla Mariana... o pełnych kształtach dziobów:

Stosunkowo płaska powierzchnia dziobu zderza się z nadbiegajacą falą, co powoduje krótkotrwały udar. Udary te wywołują miejscowe ciśnienia o znacznej wartości, co z kolei prowadzi często do deformacji poszycia, jak również usztywnień (wręgów, wzdłużników), a nawet pokładów. (...) wpływ na uszkodzenia powodowane takimi udarami mają: nachylenie dziobnicy i promień zaokrąglenia dziobnicy. Im bardziej nachylona do wodnicy dziobnica i im większy promień zaokrąglenia dziobnicy, tym prawdopodobieństwo wystąpienia uszkodzeń większe.
(...)
- Slamming występuje dla pewnych długości fal w stosunku do długości statku. (...) od 0,7 do 1,5 L.
- Zjawisko slammingu maleje w miarę zwiększania zanurzenia (...) należy dążyć do zapewnienia zanurzenia na dziobie co najmniej równego 0,045 L
- Wzrost uginającego momentu gnącego powodowanego slammingiem ocenia się na 20 do 30%.
- Slamming występuje ze szczególnym nasileniem dla stanu morza powyżej 7 B.
Przy danym stanie morza ciśnienie slammingu rośnie w miarę zwiększania prędkości i zmniejszania kąta podoblenia.

Slamming jest efektem spiętrzenia ciśnienia wody na względnie niewielkim polu poszycia dna...
pod dziobem! :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Słusznie prawi:
pewnie go nie czytali konstruktorzy pustaka :rotfl:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
pierdupierdu napisał(a):
I nie poznam. Bo zauważyłem datę wydania...

A co ma data?
Posiadam np. dwa tomy Niewiarowskiego "Silniki spalinowe" z 1953 roku. Świetne, a jakie prognozy na rozwój motoryzacji! Paluszki lizać! :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Alterus napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
I nie poznam. Bo zauważyłem datę wydania...

A co ma data?

Do rozważań na temat niezawodności statków - współcześnie i ponad ćwierć wieku temu?...
Ma tyle, ile się zmieniły statki i ich wyposażenie w ciągu tych lat...

Ale jak kto lubi rozważania o archeologii techniki...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
pierdupierdu napisał(a):
Ma tyle, ile się zmieniły statki i ich wyposażenie w ciągu tych lat...

Niby tak.
Ale jak spojrzeć z boku, to cały czas takie samo koryto po wodzie zapycha... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Alterus napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Ma tyle, ile się zmieniły statki i ich wyposażenie w ciągu tych lat...

Niby tak.
Ale jak spojrzeć z boku, to cały czas takie samo koryto po wodzie zapycha... :-D

i podobnie (co jakiś czas) się łamie na pół. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 00:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Taki cytat z Robin Knox-Johnstona w "O żeglowaniu":
Około 1/3 rocznych strat we flocie statków handlowych, około 150 jednostek i 1200 ludzi, to ofiary złej pogody - a giną nie tylko stare jednostki.

Strach się bać... :-?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 01:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mjs napisał(a):
Taki cytat z Robin Knox-Johnstona w "O żeglowaniu":
Około 1/3 rocznych strat we flocie statków handlowych, około 150 jednostek i 1200 ludzi, to ofiary złej pogody - a giną nie tylko stare jednostki.

Strach się bać... :-?


Na strach generalnie niezły jest śmiech - a można się nieźle uśmiać, kiedy przeczytać, że "około 150 jednostek" zdaniem niektórych stanowić może 1/3 z.... 94...
Załącznik:
total loss of ships over 100 GT.JPG
total loss of ships over 100 GT.JPG [ 29.04 KiB | Przeglądane 4862 razy ]


Ale może być jeszcze śmieszniej - jak przeczytać, że "około 1200 ludzi" to może być 1/3 z 699. Albo z 250:
Załącznik:
life lost at sea ratio.JPG
life lost at sea ratio.JPG [ 103.63 KiB | Przeglądane 4851 razy ]


O związek wszystkich utraconych statków z ich "niezawodnością" można się już w takiej sytuacji przestać martwić.
Ale rzeczywiście - strach się bać.
Głównie o los matematyki... :-P

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 02:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
pierdupierdu napisał(a):
Ale rzeczywiście - strach się bać.
Głównie o los matematyki...

Liczba 150 nie jest zbyt odległa od liczby 94...
Zważywszy na fakt, że ta druga liczba dotyczy roku 2013,
podczas gdy wspomniany cytat pochodzi z polskiej edycji (first published '2010)
wydanej w połowie roku 2013 i jest podsumowaniem felietonów prasowych słynnego żeglarza z okresu 18 lat współpracy z "Yachting World", to śmieszne raczej nie jest.
Ale zaczyna być, gdy się cytat przeczyta z uwagą i zauważy, że owa 1/3 dotyczy... złej pogody. :lol:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 02:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mjs napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Ale rzeczywiście - strach się bać.
Głównie o los matematyki...

Liczba 150 nie jest zbyt odległa od liczby 94...
Zważywszy na fakt, że ta druga liczba dotyczy roku 2013,
podczas gdy wspomniany cytat pochodzi z polskiej edycji (first published '2010)
wydanej w połowie roku 2013 i jest podsumowaniem felietonów prasowych słynnego żeglarza z okresu 18 lat współpracy z "Yachting World", to śmieszne raczej nie jest.
Ale zaczyna być, gdy się cytat przeczyta z uwagą i zauważy, że owa 1/3 dotyczy... złej pogody. :lol:

Słuchaj - plumkamy tu sobie raczej luźnawo o archiwalnej wartości książeczce, traktującej o wysoce teoretycznym parametrze, jakim jest "niezawodność" statków.
Ty na to z ni z gruszki ni z pietruszki z enuncjacjami byłego (od prawie 50 lat byłego...) marynarza, który twierdzi ponoć, że liczba około 150 statków stanowi 1/3 wszystkich strat statków handlowych ponoszonych co rok.
Nawet mało rozgarnięty uczeń trzeciej klasy szkoły podstawowej wysnuć stąd może wniosek, że według K-J, wziętego felietonisty, statków handlowych to rok w rok traci się około 450. Bo 3x150 równa się 450 (przynajmniej kiedy ostatnio sprawdzałem)...

Tymczasem wszelkie dostępne statystyki (IMO, Lloyd - name it!) mówią, że rocznie przypadków straty statków handlowych (i rybackich, powyżej 100GT), jest kilkukrotnie mniej niż 450. Konkretnie - to w ostatnim dziesięcioleciu tracono średnio 167.3 statków rocznie - z wyraźną z resztą tendencją spadkową:
Załącznik:
10Y total loss of ships over 100 GT.JPG
10Y total loss of ships over 100 GT.JPG [ 53.83 KiB | Przeglądane 4816 razy ]


Przyczyna strat nie ma tu żadnego znaczenia - bo zauważam, że piszący (albo tłumacz, mniejsza z tym...) takie banialuki nie ma po prostu pojęcia o czym pisze. Pojęcia w ogóle, a nie w szczególe...

BTW - co całkowite straty statków handlowych miałyby mieć wspólnego z ich "niezawodnością" a'la Grzywaczewski, albo czy rzeczywiście liczba 3x150 "nie jest zbyt odległa" od liczby 94 - pozostawię już wyłącznie twoim przemyśleniom.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Moim zdaniem (popartym lekturą oryginału) - Knox-Johnston podaje akurat ogólną liczbę rocznie. 150 jednostek rocznie to jest 10-letnia średnia z lat 2001-2011. Książka - oryginał - była wydana w 2010 więc statystyki mogą być najwyżej z 2009.

a zdanie w oryginale brzmi:
"About a third of annual merchant ship loses, about 150 ships and 1200 lives, are put down to adverse weather and it is not just old tonnage that is lost."

Sir Robin średnio wyraźnie pisze (nigdy nie pisał pięknie, ot, po prostu ciekawie) - i w tym zdaniu udało mu się je sformułować doskonale niejasno. Po angielsku to sformułowanie jest niejasne, bo 150 może odnosić się do 1/3 a może do całkowitych strat.
Gdybym tłumaczyła, pewnie zapytałabym autora którą wersję ma na myśli - jeśli zauważyłabym niejasność. Podejrzewam (bo łatwo taka rzecz może się prześlizgnąć, to nie jest łatwo zauważyć) - że osoba tłumacząca niejasności nie zauważyła.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
pierdupierdu napisał(a):
w ostatnim dziesięcioleciu tracono średnio 167.3 statków rocznie - z wyraźną z resztą tendencją spadkową

A to jest już blisko owych 150-u, czyli interpretacja (dość luźna przyznać trzeba) żeglarskiego autorytetu jest trafiona. Wszak liczby nie kłamią...
Moniia napisał(a):
bo 150 może odnosić się do 1/3 a może do całkowitych strat.

pierdupierdu napisał(a):
co całkowite straty statków handlowych miałyby mieć wspólnego z ich "niezawodnością" a'la Grzywaczewski

Ano mają, bo on już w tytule mówi o "niezawodności" statków, a te które toną za niezawodne uważać się nie da.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
mjs napisał(a):
Ano mają, bo on już w tytule mówi o "niezawodności" statków, a te które toną za niezawodne uważać się nie da.


Nawet jak toną po błędzie nawigacyjnym i wjechaniu w skały albo trafieniu w burtę przez jakiś masowiec?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mjs napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
co całkowite straty statków handlowych miałyby mieć wspólnego z ich "niezawodnością" a'la Grzywaczewski

Ano mają, bo on już w tytule mówi o "niezawodności" statków, a te które toną za niezawodne uważać się nie da.

Ty na prawdę uważasz, że "niezawodność" należy mierzyć miarą zero-jedynkową? I że w przypadku statków tylko "niezatapialny = niezawodny"? Hmmm... serio...?
Anyway - dwa posty wyżej masz tabelkę - wyciąg z raportów IMO i ubezpieczycieli. Przedstawia ona podział przypadków całkowitej utraty statku ze względu na podstawową przyczynę takich strat (dotyczy statków handlowych oraz rybackich do 100GT). Może zechcesz spojrzeć i zauważyć, że dowolnie niezawodny statek może ulec całkowitej stracie, ba - może zatonąć! Całkiem bez związku ze swoją "niezawodnością"...

BTW- nie zauważyłem, by gdziekolwiek w dokumentach IMO albo w statystykach publikowanych przez ubezpieczycieli używana była kategoria "total loss due to adverse weather". Ciekawe czym felietoniści podpierają swoją wenę do pisania o statkach "ofiarach złej pogody"... Poza własnym ego, rzecz jasna, bo bez niego trudno napisać ciekawy felieton. ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2014, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Zbieraj napisał(a):
Zjechałem to w recenzji w "Polityce" (jak znajdę w szpargałach ten egzemplarz to zamieszczę).
Znalazłem. Sorry za jakość załączników, ale nie mam skanera, więc to są fotki:


Załączniki:
20141030_220754.jpg
20141030_220754.jpg [ 204.97 KiB | Przeglądane 4103 razy ]
20141030_220746.jpg
20141030_220746.jpg [ 257.19 KiB | Przeglądane 4103 razy ]
20141030_220724.jpg
20141030_220724.jpg [ 212.16 KiB | Przeglądane 4103 razy ]
20141030_220703.jpg
20141030_220703.jpg [ 304.92 KiB | Przeglądane 4103 razy ]
20141030_220655.jpg
20141030_220655.jpg [ 157.5 KiB | Przeglądane 4103 razy ]
20141030_220623.jpg
20141030_220623.jpg [ 207.99 KiB | Przeglądane 4103 razy ]
20141030_220550.jpg
20141030_220550.jpg [ 163.4 KiB | Przeglądane 4103 razy ]
20141030_220531.jpg
20141030_220531.jpg [ 159.05 KiB | Przeglądane 4103 razy ]
20141030_220446.jpg
20141030_220446.jpg [ 143.37 KiB | Przeglądane 4103 razy ]
20141030_220027.jpg
20141030_220027.jpg [ 62.07 KiB | Przeglądane 4103 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2014, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Pierwszy raz w życiu zdarzyło mi się zrobić najpierw korektę, a dopiero potem przeczytać co korygowałem... (Janusz wie o co chodzi) :rotfl:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2014, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Zjechałem to w recenzji w "Polityce" (


Jezu ...
Jaki to SMERF MARUDA :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Ręce opadają :lol: :lol: :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2014, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wąski napisał(a):
(Janusz wie o co chodzi)

Ja też...źle się czyta od dołu do góry i z prawa do lewa :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2014, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wąski napisał(a):
Pierwszy raz w życiu zdarzyło mi się zrobić najpierw korektę, a dopiero potem przeczytać co korygowałem... (Janusz wie o co chodzi) :rotfl:
A żeby wszyscy wiedzieli: Umieściłem zdjęcia tekstu. W skali 1:1 wyglądały normalnie, ale po powiększeniu drugie było poziomo, a trzecie i czwarte - do góry nogami. Zajrzałem do "Obecni na forum". Wąski miał pecha, bo jeszcze nie spał. :rotfl:
Poprosiłem go, żeby coś z tym zrobił, bo ja jestem za krótki Bolek. No i poobracał, jak cza! Dzięki. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2014, o 00:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A jak szybko! Ledwie zdążyłem przekręcić monitor... a tu myk, myk... :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2014, o 00:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Ryś napisał(a):
A jak szybko! Ledwie zdążyłem przekręcić monitor... a tu myk, myk... :D
Bo Sławek jest Wąski, a nie Wolny. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kurczak i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL