Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2025, o 16:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie poddawajmy się: :lol:
...mamy jeszcze trochę marzeń o jachcie idealnym na taki rejs ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12548
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A do tego, część osób wypowiada się krytycznie o jachcie, a zwłaszcza o jego przygotowaniu do rejsu ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
A to mamy chyba w cechach narodowych (vide kilka ostatnich i przyszlych regat oceanicznych (i nie tylko)). :)

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12548
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No tak, ale jeżeli przygotowanie było faktycznie do bani to co? Cisza nad tym?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Pare postów temu zadalem proste pytanie, czemu plynie na 47 a nie na 40.
Pozniej byla dluga dyskusja n/t dlugich/glebokich kili itp. Choc zasugerowanie dostepnosci egzemplarza w stoczni mial tu chyba decydujacy wplyw (wg mnie).
A skad wiemy czy przygotowanie bylo do bani (bo mowimy o obecnym rejsie, tak?).
Z historii wiemy, ze poprzedni rejs nie przebiegal tak, jakbysmy sobie tego zyczyli. Jak wyjdzie tym razem...."nołbady nołs". Może organizatorzy i shore team wzieli sobie do serca wydarzenia z poprzedniej próby? Mam nadzieje, że tak i że ew. awarie będą do naprawiania przez kapitana...

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 10:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tomku, troche sie na regatach znasz i sie nimi interesujesz. Jakie widzisz szanse naszych teraz juz 2 zalog w oceanicznych regatach ktore wystartuja na jachtach o 2 generacje starszych niz czolowka ? Warto sie do tego zabierac, czy moze zasadniejsze byloby sprobowac w tanszej klasie ? No ale tam konkurencja jest wieksza .
O sesownosci ustanawiania " rekordow" Sopot- Hel nawet szkoda gadac :)
I znowu wyszedlem mna zawistnego "polaczka" a moze nie ? :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Ejdzej, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 10:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
ObserwatorzRamienia napisał(a):
A skad wiemy czy przygotowanie bylo do bani (bo mowimy o obecnym rejsie, tak?).
.


Nie, wszyscy piszac o bledach i zlym przygotowaniu odnosilismy sie do poprzedniego rejsu majac rownoczesnie nadzieje ze zostaly z tego wyciagniete wlasciwe wnioski.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
M@rek napisał(a):
Tomku, troche sie na regatach znasz i sie nimi interesujesz. Jakie widzisz szanse naszych teraz juz 2 zalog w oceanicznych regatach ktore wystartuja na jachtach o 2 generacje starszych niz czolowka ? Warto sie do tego zabierac, czy moze zasadniejsze byloby sprobowac w tanszej klasie ? No ale tam konkurencja jest wieksza .
O sesownosci ustanawiania " rekordow" Sopot- Hel nawet szkoda gadac :)
I znowu wyszedlem mna zawistnego "polaczka" a moze nie ? :)

A ja moge sie wypowiedziec? :)

Poki co zglosil sie Gutek (ale jak wiadomo nadal szuka sponsora). Dżabes ma sponsora i ponoć jacht, ale nie ma kwalifikacji.
Czy start w takich regatach (mowimy o VG, BWR, TJV, RdR) na starszych jednostkach ma sens? Jasne! Dotarlo to do mnie, kiedy ogladalem wystepy Alessandro Di Benedetto. Jego jacht w kilku poprzenich regatach (VG i TJV) zazwyczaj byl na szarym koncu. Jest to tez najstarszy startujacy jacht we flocie IMOCI. Ale gosc plynie, nabiera doswiadczenia i moze za jakis czas przekona sponsora aby zakupic mu nowszy (nie nowy) jacht. Mam tez wrazenie, ze dla killku zeglarzy liczy sie sam start. Pewnie Gutek tez by chcial wygrac, a na Veluxie pokazal, ze umie i to na wiele starszym jachcie. W BWR pewnie nie wygra, ale doplywajac do mety, pokazujac sponsorowi dane marketingowe, bedzie mogl w stanie wynegocjowac inne, lepsze warunku na kolejna edycje. Taki, Alex T ma zakontraktowany dlugoletni kontrakt sponsorski oraz mozliwosc wybudowania nowego jachtu co 3-4 lata. A Gutek musi rozgladac sie za sponsorem praktycznie do roku, co jest problemem, gdyz zamiast orac morza i oceany i cwiczyc, musi wisiec na telefonach i szukac sposora.
Podsumowujac: niech startuja pod bialo-czerwona. A jak do tego stana na pudle, to chwiala im za to! :)

_________________
pozdrawiam
PawełB



Za ten post autor ObserwatorzRamienia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Mi się wydaje że płynie 47 z prostego powodu, taką dostał od sponsora

_________________
Mirosław Dados



Za ten post autor mdados otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, SiliconMind
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12548
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ObserwatorzRamienia napisał(a):
Czy start w takich regatach (mowimy o VG, BWR, TJV, RdR) na starszych jednostkach ma sens? Jasne!


Zgoda, tak też można patrzeć. Jeżeli ktoś lubi takie żeglowanie, ma swoją wizję, to każda droga jest dobra.
Zawsze tez trzeba docenić start w normalnych regatach, a nie bicie rekordu - tutaj M@rek się na pewno też zgodzi.
Tyle że u nas to się wszystko jakoś tak wrednie plącze, a że ludzie się nie znają, to i są ogłupiani.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Inna sparawa jest tez taka, ze shore team (czy to Cichockiego, Gutka czy Dżabesa) też się musi sporo nauczyć, jak przygotować jacht do rejsu/regat dookoła świata. Myślę, że obecnie w Polsce jest bardzo niewiele osób, które zrobią to naprawdę dobrze. A na zagranicznych polskie teamy mogą nie mieć pieniedzy :(

Tak, przy okazji, goście którzy przygotowywali jeden z jachtów na Veluxa w 2010/11, pływają teraz na 40 (brali udział wTJV i startuja w RdR)

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9251
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Trzy (!) wersje kila w Delphi 47: http://pl.delphiayachts.eu/yacht/delphi ... alizations

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13987
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ten kilowomieczowy - jakby powiększyć "długość" kila do 2,3m i jego długość :lol: tak od dzioba do propelera:
... to byłoby to o czym myślę.
No i oczywiście inna zamknięta rufa i podparty ster.
MJS


Załączniki:
Delphia 47 długi kil.jpg
Delphia 47 długi kil.jpg [ 74.92 KiB | Przeglądane 9619 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Teraz ciut bardziej na temat...
Dziś o godzinie 11.30 kpt. Tomasz Cichocki opuścił przyjazny Brest i rozpoczął swój samotny rejs.
Wiecej:

http://kapitancichocki.pl/wystartowal/

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Tu jeszcze taki material:
http://www.youtube.com/watch?v=K7s_33ZZm7Q

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
W najbliższą sobotę (13.09), o godz 11.40, w TVP Regionalna, 12 odc. "Dwóch żywiołów, dwóch pasji" ze startu Cichego

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2014, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Konkursik na podanie dokładnego czasu przejścia równika - na ksiązkoryju:
https://www.facebook.com/KapitanTomaszC ... 76/?type=1

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ostatnia pozycja na mapie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

wiatr


Załączniki:
wiatr kierunek i siła.jpg
wiatr kierunek i siła.jpg [ 83.59 KiB | Przeglądane 8567 razy ]
ostatnia pozycja.jpg
ostatnia pozycja.jpg [ 55.62 KiB | Przeglądane 8576 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Patrząc na pozycję na mapie można stwierdzić, w zestawieniu z mapą wiatrów, że Kapitan Cichocki wybiera bezpieczną i spokojną żeglugę. Zatem nie szybkość tylko rozwaga dominuje w tym rejsie.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszku, tak daleko od Afryki, to wyż nubijski bywa rzadko. W wielu rejsach "gra" się na ten ośrodek z centrum zwykle w okolicach 10° bardziej w prawo i 10° bardziej w dół.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
Leszku, tak daleko od Afryki, to wyż nubijski bywa rzadko. W wielu rejsach "gra" się na ten ośrodek z centrum zwykle w okolicach 10° bardziej w prawo i 10° bardziej w dół.

No niestety jest na 15° ale myślę, że Kapitanowi się uda.Patrząc na http://passageweather.com/index.htm?htt ... appage.htm, to chyba nic się złego nie wydarzy.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszek1954 napisał(a):
myślę, że Kapitanowi się uda.
Co się uda? Wyjście z tego wyżu?
Leszek1954 napisał(a):
Patrząc na http://passageweather.com/index.htm?htt ... appage.htm, to chyba nic się złego nie wydarzy.
Cóż takiego widzisz w owym prognostyku?
Zapewne kpt. Cichocki próbuje dojść do Dryfu Wiatrów Zachodnich i wykorzystać północne połówki niżów.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
Leszek1954 napisał(a):
myślę, że Kapitanowi się uda.
Co się uda? Wyjście z tego wyżu?
Leszek1954 napisał(a):
Patrząc na http://passageweather.com/index.htm?htt ... appage.htm, to chyba nic się złego nie wydarzy.
Cóż takiego widzisz w owym prognostyku?
Zapewne kpt. Cichocki próbuje dojść do Dryfu Wiatrów Zachodnich i wykorzystać północne połówki niżów.

Dokładnie tak samo myślę. Ale wydaje mi się, że jest ostrożny.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszek1954 napisał(a):
Dokładnie tak samo myślę. Ale wydaje mi się, że jest ostrożny.
Na jakiej podstawie te wnioski o ostrożności wyciągnąłeś?
Jeśli myślisz tak samo jak ja - że kpt. Cichocki próbuje dojść do niżów, które rozpędzają się w Pasażu Drake'a i nawet w listopadzie i grudniu potrafią dmuchnąć 60-cio węzłowym wiaterkiem, to nie bardzo rozumiem zdanie o ostrożności.

Oczywiście, że jest ostrożny. Przypina się, uważa, żeby go dziesięciometrowa fala nie wyjęła z kokpitu, ale - nie rozumiem - co to ma wspólnego z tym, że teraz jest w czarnej, bezwietrznej dupie?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 16:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
..., to nie bardzo rozumiem zdanie o ostrożności.

Marku masz rację. Warunki w jakich teraz płynie są do d. Ale ma, powiedzmy, cieplutko 16 C, wiaterek 6 knots W.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2014, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Tak dla przypomnienia. Pozycja Tomasza Cichockiego.


Załączniki:
pozycja na mapie.jpg
pozycja na mapie.jpg [ 9.28 KiB | Przeglądane 645 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2014, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Za https://www.facebook.com/KapitanTomaszCichocki .
--------------------
Nie mamy wciąż dokładnych informacji, ale Tomek każdemu coś powiedział. Spieszę poinformować, że jednak, mimo prognoz, okazało się, że "Indyk" stoczył walkę z 11 metrowymi falami. Rzeczywistość okazała się gorsza niż scenariusz przewidziany prognozami. Tomek mówi, że dorwał się do Niego najgorszy, najsilniejszy fragment niżu. Zakręciło jachtem. Tomek twierdzi, że nigdy wcześniej nie widział takich fal! Powiedział, że przeżył "łomot" życia. Wszyscy się cieszymy, że to nie trwało dłużej. Jutro rano, gdy wokół Tomka będzie spokojniej, z pewnością poznamy kompletny bilans strat. Na ten moment najważniejsze, że Kapitan jest cały i zdrowy.
-------------------
Navsim przekazał ciekawe wyjaśnienie dlaczego "Indyk" cały czas walczy z takim zafalowaniem. Przypomnijmy, że Tomek ciągle płynie po 8-mio metrowych falach! To było nie było, solidne drugie piętro. Otóż są przynajmniej trzy istotne przyczyny:
1. utrzymujący się długo rozkołys jest spowodowany silnym sztormem i jest świadectwem siły minionego sztormu.
2. mamy do czynienia z istotnym wypłyceniem, "Indyk" zbliża się do płyty kontynentalnej, różnica głębokości jest ogromna. Niedawno było 3000m., a teraz jest 1000m!
3. Navsim sugeruje, że istotną rolę odgrywa niezwykle silny Agulhas - prąd oceaniczny, którego wpływ na ruchy wód mają szeroki zasięg. Może on powodować zawirowania, zafalowania w stosunkowo dużych odległościach od głównego nurtu.
Problemem tych okolic jest fakt, że niezwykle rzadko, lub w ogóle, nie pływają tędy jednostki amerykańskie. Skutkuje to niestety tym, że nie powstały opracowania (modele) precyzyjnie opisujące różne sposoby zachowań wód tych okolic. Tym samym skazani jesteśmy na mniej precyzyjne przewidywania tego, z czym Tomek ma rzeczywiście do czynienia.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2014, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Leszek1954 napisał(a):
Navsim przekazał ciekawe wyjaśnienie dlaczego "Indyk" cały czas walczy z takim zafalowaniem. Przypomnijmy, że Tomek ciągle płynie po 8-mio metrowych falach! To było nie było, solidne drugie piętro. Otóż są przynajmniej trzy istotne przyczyny:
.../cut/...
2. mamy do czynienia z istotnym wypłyceniem, "Indyk" zbliża się do płyty kontynentalnej, różnica głębokości jest ogromna. Niedawno było 3000m., a teraz jest 1000m!


Hmmmm... to głębokości rzędu 1000 metrów mają wpływ na parametry falowania oceanu na powierzchni?

Bo ja słyszałem, że podstawa falowania, czyli powierzchnia, poniżej której dno przestaje oddziaływać na parametry fali (i odwrotnie) - to 1/2 długości fali.
Obrazek
O tak to schematycznie wygląda:
Obrazek

Dla opisywanych fal o średniej (przyjmijmy znacznej, czyli h1/3) wysokości 8m długość fali w falowaniu ustalonym (czyli największa długość fali osiągana przez taką falę) wynosi (wg Titova) średnio ca 337 metrów. Czyli głębokości poniżej 170m - nie mają wpływu na falowanie o wysokości średniej 8m.
Ale nie oszczędzajmy - przyjmijmy, że fala znaczna osiągnęła aż 12m wysokości (co oznacza, że ca 3% fal osiąga ok. 27m - czego nikomu nie życzę...) - długość takiej fali w falowaniu ustalonym będzie wynosić ca 500m.
Wychodzi na to, że na charakter nawet tak ekstremalnego zafalowania powierzchni głębokości poniżej 250m nie oddziałują...

No ale skoro Navsim przekazał wyjaśnienie, że zmiana głębokości z 3000m na 1000 m ma wpływ...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 17 lis 2014, o 21:18 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2014, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Niestety jak nie wiadomo o co chodzi....

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2014, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
baoo napisał(a):
Niestety jak nie wiadomo o co chodzi....
... to chodzi o fale? :-)

Trasa, którą płynie kpt. Cichocki jest bardzo mało optymalna, ale - wiem nieoficjalnie - to taka kurtuazyjna fanaberia prowadzącego. Chce podejść bliżej brzegu i podziękować przez radio tym, którzy pomogli mu w poprzednim rejsie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL