Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 lip 2025, o 20:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lis 2014, o 10:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Macku, kto, twoim zdaniem jest docelowym odbiorca tego tekstu i tej kampanii reklamowej ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Ja wiem.
Konsumenci indyków.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 11:11 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Macku, kto, twoim zdaniem jest docelowym odbiorca tego tekstu i tej kampanii reklamowej ?

Odbiorcą tego konkretnego tekstu są potencjalni klienci stoczni Delphia Yachts. Zaangażowanie tej firmy w projekt jest jak najbardziej sensowne.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
cors napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
kpt. Jaskuła dopłynął


A masz na to dowody? Ja mam, że nie opłynął.


I co? Gówienko kołysze się przecież na wody tafli… jakiś komentarz? Rozwinięcie? Czy będziesz się napawał widokiem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ja to myślę że Cichocki pierwszy raz to też nie opłynął bo po co by miał płynąć dwa razy w te samą stronę :mrgreen:
Podejrzany jest też brak łączności w ostatnim etapie :mrgreen: ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 15:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
maciek.k napisał(a):
M@rek napisał(a):
Macku, kto, twoim zdaniem jest docelowym odbiorca tego tekstu i tej kampanii reklamowej ?

Odbiorcą tego konkretnego tekstu są potencjalni klienci stoczni Delphia Yachts. Zaangażowanie tej firmy w projekt jest jak najbardziej sensowne.

Pozdrawiam,
Maciek


Widzisz, gdybym mial byc potencjalnym klijentem Delphii to po 2 niepowodzeniach na 2 roznych typach jachtow w tym jednym specjalnie przygotowanym to dalbym sobie z ta firma ( ktora cenie ) spokoj :). Po poprzednim rejsie Cichockiego czytalem na ktoryms z angielskojezycznym portalu pytania " Dlaczego kolko na nowym 40 stopowym jachcie trwalo tak dlugo " - to tak z pamieci ale ses byl wlasnie taki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 15:56 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Widzisz, gdybym mial byc potencjalnym klijentem Delphii to po 2 niepowodzeniach na 2 roznych typach jachtow w tym jednym specjalnie przygotowanym to dalbym sobie z ta firma ( ktora cenie ) spokoj .[...] "Dlaczego kolko na nowym 40 stopowym jachcie trwalo tak dlugo"

To racja :) ale kto nie próbuje ten nie wygrywa. Efekt o którym piszesz jest rezultatem tego jak się oba rejsy zakończyły - ale zamiary były zapewne inne. Nie tylko Ty i ja to widzimy i zobaczymy w ile jeszcze oceanicznych projektów zaangażuje się w przyszłości stocznia ;)
Dobrą promocję zrobili na przykład na "Trójce" (wiem, nie każdemu się to podoba). Oni przecież nie celują biznesowo w "wyczyn" ale raczej w zapełnienie marin na śródziemnym... Co im się coraz lepiej udaje patrząc na ilość dostępnych Delphii w czarterze.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13991
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pozytywem jest/będzie to , że jacht bezawaryjnie przepłynął cały Atlantyk wzdłuż, (a drugi w szerz) a z małą awarią całe kółko... nie każda "bawarka" to by potrafiła.
Nikt nie będzie potem pytał w ile czasu i co się po drodze zepsuło.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
maciek.k napisał(a):
M@rek napisał(a):
Macku, kto, twoim zdaniem jest docelowym odbiorca tego tekstu i tej kampanii reklamowej ?

Odbiorcą tego konkretnego tekstu są potencjalni klienci stoczni Delphia Yachts. Zaangażowanie tej firmy w projekt jest jak najbardziej sensowne.

Niestety bez sensu są jachty, które firma przygotowała do projektu...
Co w moim przekonaniu - kładzie projekt, kampanię i zniechęca istotną grupę potencjalnych klientów.
Próby ratowania sytuacji PR-owską gadką - szmatką zbyt wiele w kwestii złego doboru/przygotowania jednostek nie zmienią, przynajmniej wobec tych klientów, którzy mają pojęcie co chcą kupić...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
cors napisał(a):
Nie młody (62)


Urodziny 5 Luty?
Jeśli można to poproszę o więcej info. o Darze Przemyśla, na jakim etapie budowy dotarł do stoczni i co było robione.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 17:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sprawa masztu opisana jest lakonicznie - raczej pod szarą masę gapiów niż dla żeglarzy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
mariaciuncia napisał(a):
na jakim etapie budowy dotarł do stoczni i co było robione.

Jak budowy to na projektowym...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 17:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dla mnie i chyba nie tylko Delphia buduje znakomite jachty klasy wyzszej sredniej do rekreacyjnego zeglowania . Osobiscie bym widzial 40 i 47 w regatach ARC bo tam wlasnie mozna szukac potencjalnych zainteresowanych.
Do regat IRC, ORC czy 'duzego kolka" sa konstrukcje bardziej sie nadajace .



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Magister
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 17:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
plitkin napisał(a):
Sprawa masztu opisana jest lakonicznie - raczej pod szarą masę gapiów niż dla żeglarzy.


Victorze, sprawa masztu wcale nie jest opisana :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Colonel napisał(a):
mariaciuncia napisał(a):
na jakim etapie budowy dotarł do stoczni i co było robione.

Jak budowy to na projektowym...

Nie wiem dlaczego miałem wrażenie że był budowany gdzieś na południu Polski.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Był budowany w stoczni im. Conrada w Gdańsku, w jakimś sensie jako rozwinięcie "Copernicusa", którego z kolei poprzedziła przebudowa "Komodora".

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 17:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
pierdupierdu napisał(a):
Niestety bez sensu są jachty, które firma przygotowała do projektu...


mógłbyś wyjaśnić?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13991
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
cors napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Myślę, że młody i nie pamięta nawet tego rejsu który się zakończył... zna ten ostatni.
Nie młody (62), przekonstruowałem osobiście Dar Przemyśla, zatwierdzałem w PRS, wodowałem jako z-ca szefa produkcji Stoczni CONRADA, wyciągałem z wody po "rejsie", oceniałem stan jachtu, badałem szczelność po drugim rejsie................

Czyli nie jesteś jakiś tam nikomu nieznany ... amaetor :rotfl:
tylko wiesz co mówisz... ale piszesz tak enigmatycznie... że - jak zwykle zresztą. ;)
Z resztą nie to jest istotą dyskusji, a tylko dygresją.

Jacht Jaskuły był wąski, miał głęboki, ostry kadłub (i długi - wzdłużnie :lol: kil) oraz dwa niezadługie maszty, a jacht Cichockiego ma kształty o których ja mówię: zatokowo regatowe.
Te kształty, mogą być przyczyną awarii masztu, a mogły być też przyczyną awarii niczym nie podpartego steru w poprzedniej edycji rejsu.
Co od dłuższego już czasu krakałem.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 18:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
M@rek napisał(a):
plitkin napisał(a):
Sprawa masztu opisana jest lakonicznie - raczej pod szarą masę gapiów niż dla żeglarzy.


Victorze, sprawa masztu wcale nie jest opisana :)


Za to na stronie Kpt.Cichockiego znalazlem cos takiego

"Kadłub „Indykpolu” wykonany został z tkaniny aramidowowęglowej zdolnej wytrzymać najcięższe warunki. Specjalnie dobrany maszt z jednego odlewu wzmocniono strunowymi stalówkami."

Troche juz zyje i zegluje ale tego co napisano o maszcie zupelnie nie rozumiem :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 18:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I jeszcze cos takiego
"Typ balastu/kila - kil długi" :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13991
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
I jeszcze cos takiego
"Typ balastu/kila - kil długi" :)

Z tego to ja się naśmiewam od kilku miesięcy:
nasze stocznie chyba w każdym kierunku widzą przedłużenie męskości klienta.
Natomiast czytając o maszcie widział bym (oczyma wyobrażni) aluminium odlewane (ciągnione?) razem już z okuciami :rotfl: a strunówkami sprężane w środku. (jak belki sprężonego betonu). ;)

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 19:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
acht Jaskuły był wąski, miał głęboki, ostry kadłub (i długi - wzdłużnie kil) oraz dwa niezadługie maszty, a jacht Cichockiego ma kształty o których ja mówię: zatokowo regatowe.
Te kształty, mogą być przyczyną awarii masztu, a mogły być też przyczyną awarii niczym nie podpartego steru w poprzedniej edycji rejsu.
Co od dłuższego już czasu krakałem.


Marianie, nie masz wrażenia, że się robisz monotematyczny?

Kształt D47 nazwać kształtem regatowym... Nadużycie jak dla mnie. Po to by dopasować to jedynie do swojej religii (bo to już nawet nie teoria) i na te ateistyczne (czy wręcz heretyczne?) kształty zwalić nie opisaną, nie zdefiniowaną i nie określoną na ten moment, a więc dość abstrakcyjną w odbiorze gapiów, awarię masztu...

Wyjaśnij przynajmniej jak kształt Delphii wpłynął (mógł wpłynąć) na tą awarię masztu i jak można było tego uniknąć (jakim kształtem)?



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Magister
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 19:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie , to nie strona stoczni a Kpt.Cichockiego . Nawet jesli nie on te strone zrobil to chyba powiniem przeczytac, prawda ? Jesli czytal i nie zareagowal to co o tym myslec ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 19:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
plitkin napisał(a):
Marianie, nie masz wrażenia, że się robisz monotematyczny?

Wyjaśnij przynajmniej jak kształt Delphii wpłynął (mógł wpłynąć) na tą awarię masztu i jak można było tego uniknąć (jakim kształtem)?
Biedny Marian :rotfl: Co kto uważa za regatowe - Copernicus wszak też był regatowy :-P
Jak chcesz inaczej nazwać? Nie że regatowa w porównaniu do Open 60, tylko do jachtów na ryczące te tam. ;)
A kształt Delphi trzęsie, tak po prostu. To musiało potwornie trząść i rzucać na fali wystarczająco dużej (o takiej tam mowa), skoro podwodzia absolutne minimum a dno płaskie. Za to szerokie...
I zapewne o wstrząsy a kołysania idzie. Szczególnie dziób musi walić. A takielunek - wysokie okrutnie 9/10 trzymane na wantach, jak ten z sąsiedniego wątka. viewtopic.php?f=18&t=20445

Wyobraźmy sobie jak musiał szarpać okolicą topu forsztag obciążony rolerem (z żaglem być może, a jeszcze fał na maszt) zważywszy też że ten typ takielunku wymaga silnego naciągu i że liny strunowe są sztywne, bez elastyczności do amortyzowania szarpnięć.
Zaiste, dobrze świadczy o konstrukcji że się nie rozleciała...

Obrazek Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 19:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Rysiu, plywales kiedys na Delphii 40 ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13991
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Marianie, nie masz wrażenia, że się robisz monotematyczny?

Nie mam ponieważ życie samo dopisuje do mojej religii cuda potwierdzające. :lol:
Cytuj:
Kształt D47 nazwać kształtem regatowym... Nadużycie jak dla mnie.

Zatokowo regatowe wszakże pisałem.
Cytuj:
Po to by dopasować to jedynie do swojej religii (bo to już nawet nie teoria) i na te ateistyczne (czy wręcz heretyczne?) kształty zwalić nie opisaną, nie zdefiniowaną i nie określoną na ten moment, a więc dość abstrakcyjną w odbiorze gapiów, awarię masztu...
Fajnie pojechałeś :DD
Cytuj:
Wyjaśnij przynajmniej jak kształt Delphii wpłynął (mógł wpłynąć) na tą awarię masztu i jak można było tego uniknąć (jakim kształtem)?

Jak chcesz, ale mam przekonanie(graniczące z pewnością), że za rok będziesz chciał, abym Ci to znów powtarzał... w jeszcze bardziej uproszczony sposób.
Otóż gdy jacht jest szerszy to ma większą stateczność... więc większe siły występują na (dłuższym) maszcie: wielokrotnie większe.
Ile razy ? to niech Ci inżynier policzy moment'alnie.
Jeśli jacht ma przekroje bardziej płaskie, to bardziej wali kadłubem w falę.
Ile razy bardziej? tego już tak łatwo inżynier nie obliczy - trzeba by docenta.
Konstruktorzy Chemniees... się kropnęli trochę i im się połamał, a urwanych kilów, czy połamanych masztów nie zliczę.
Jacht szybki, a jacht dzielny to są dwie różne rzeczy pomimo tego, że dla dużej częśći żeglarzy to jest herezja.
Głoszone przeze mnie herezje systematycznie się potwierdzają w tych najdalszych i najtrudniejszych rejsach.
Prorok jakiś jestem czy co? :rotfl:
Tak było z naszym katamaranem dookoła pod wiatr, tak bywało z wieloma regatowcami, (przeze mnie zwanymi Gladiatorami oceanów) którzy fiknęli, połamali, zgubili, itp.
Tak samo jest dziś z nagminnie występującymi awariami takielunku (i nie podpartych niczym sterów) na jachtach wyścigowych (lub krążowniczych) pływających tam gdzie nie powinny.

Niestety mamy taką cywilizację, że gonimy za wynikiem, rekordem czy innym dziwactwem, nie oglądając się na fakty oczywiste.

Jeżeli Plitkinie; Tobie muszę to powtarzać kilka razy do roku, to nie dziw się, że powtarzam także tym anonimowym gapiom na których się powołujesz.

MJS


Marku, a pływałeś Delphią przy 11m falach i 75w wietrze? :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 19 lis 2014, o 20:14 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 20:05 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
Rysiu, plywales kiedys na Delphii 40 ?
Marku, nie zawracajmy do "definicji regatówki" :kiss:
Nie, nie pływałem Dephią 40. I Mariana też nie podejrzewam. Podejrzewam zas co przez "regatowy kształt" ma na myśli. Nie wolno już używać tego słowa gdy się nie jest regatowcem?
Pływałem zaś Opalem "typu copernicus" (na fali) i jak dla mnie jest zbyt regatowy :rotfl:
Tłucze dziobem, słabe tłumienie kołysań i brak stabilności w jeździe z falą, wywozi. A od wstrząsów siem nam nawet wanta pękła. Strunowa.
A jednak podejrzewam że Delphia rzuca bardziej. Niż Opal. Mylę się?



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Cytuj:
Problemem tych okolic jest fakt, że niezwykle rzadko, lub w ogóle, nie pływają tędy jednostki amerykańskie. Skutkuje to niestety tym, że nie powstały opracowania (modele) precyzyjnie opisujące różne sposoby zachowań wód tych okolic. Tym samym skazani jesteśmy na mniej precyzyjne przewidywania tego, z czym Tomek ma rzeczywiście do czynienia.


Czegoś nie rozumiem...
Możesz mi powiedzieć, co do opracowań dotyczących pogody i zafalowania w tych rejonach ma fakt, że jednostki amerykańskie tam nie pływały?

Bo pływały takiej jednej drobnej wysepki na północnym Atlantyku - a to do Indii, a to do Australii, a to na południowy Pacyfik, jak im się znudziło czekać pod Hornem (btw, amerykańskich to ostatnie tez dotyczyło, nie wszystkie były na zachodnim wybrzeżu...). Jednym słowem, całkiem sporo.

Aha, Admiralicja tej atlantyckiej wysepki opracowała dwa istotne dziełka. Routering charts i Ocean Passages of the World.

To jak z tymi amerykańskimi? Co to ma być za przyczyna?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 20:27 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Pamiętajmy jedno: nie wiemy co się stało.
A wyrokujesz, Marianie, o przyczynach. Nie znając skutku.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: cors, M@rek, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2014, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13991
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Pamiętajmy jedno: nie wiemy co się stało.
A wyrokujesz, Marianie, o przyczynach. Nie znając skutku.


plitkin napisał(a):
Pamiętajmy jedno: nie wiemy co się stało.
A wyrokujesz, Marianie, o przyczynach. Nie znając skutku.

A możesz mi podać gdzie ja wyrokuję?
bo przeszukałem całość i nie mogę znaleźć.
Ja domniemowuję ;)

Skutek jest taki, że z powodu awarii takielunku na maszcie przerwano rejs.
Przyczyną są prawie na pewno siły działające na maszt. :roll:
Siły na maszcie pochodzą od fal i wiatru.
Na siły na maszcie ma prawie na pewno wpływ kadłub.
Kadłub skacze; maszt się trzęsie, coś pękło.

Można bardziej oględnie pisać?
Teraz prorokuję:
Gdyby kadłub mniej się trząsł być może, krótszy maszt by wytrzymał.
Gdyby ster był od dołu podparty, być może by wytrzymał.
Co Was tak bulwersuje?

Przecież ja nie jestem komisją orzeczniczą.
Czy mam znów w stopkę wstawić tekst, że nie jestem wyrocznią?
Wstawił bym, ale tam mam już tylko 3 litery wolnego tekstu. :-P

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 480 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL