Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 17:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lip 2011, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
[Maar] Wydzieliłem z wątku "Grecja vs. Chorwacja".

misiu68 napisał(a):
jedyne zastrzeżenia można mieć do wyposażenia ratunkowego

To dodaj, że te Delphie mają wyposażenie ratunkowe wg wymagań PRS na żeglugę oceaniczną (m.in. i EPIRB - widziałeś kiedyś na jachcie czarterowym?)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Ostatnio edytowano 23 lip 2011, o 17:58 przez Maar, łącznie edytowano 2 razy
Po wydzieleniu usunąłem tekst OT


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2011, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
To dodaj, że te Delphie mają wyposażenie ratunkowe wg wymagań PRS na żeglugę oceaniczną
Jakie są wymagania PRS odnośnie wyposażenia ratunkowego na żeglugę oceaniczną? Czy gdzieś można znaleźć w sieci te wymagania?

Stara Zientara napisał(a):
(m.in. i EPIRB - widziałeś kiedyś na jachcie czarterowym?)
Myślę, że myślisz o transponderze SART a piszesz o EPIRB'ie. Serio w ciągu ostatnich 3-5 (?) lat nie widziałem jachtu bez EPIRB'a.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2011, o 14:08 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
Myślę, że myślisz o transponderze SART
O właśnie, tego na jachcie nie widziałem dotąd.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2011, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Pierwsza grupa na Korfu przylatuje 20 sierpnia, ale Ci akurat będą mieli podstawione jachty na Korfu, jednakże to dzięki nim zaczęliśmy interesować się dolotem właśnie w to miejsce, link do rezerwacji miejsc na lokalny prom Korfu Igumenista (wg Wojtka kursuje ich kilkanaście na dobę) Wojtek umieścił na naszej stronie, a dalej już autobusem albo taksówką w zależności od kieszeni, od przyszłego sezonu Bruno będzie miał w Lefkas 9 osobowego busa, właśnie po to aby dowieźć załogi z lotniska, gdy w danym okresie będzie jedna załoga korzystała z takiej formy to bezpośrednio z promu będą wiezieni do mariny, jeśli więcej niż 8 osób, to druga grupa będzie musiał poczekać około 3 h, na stałe będzie tam jeden samochód, będziemy też odbierali załogi z Aten, ale ze względu na odległość o dwóch, czy trzech kurach w jeden dzień nie może być mowy.


Marek wyposażenie oceaniczne od tego na B różni się nieznacznie,
- więcej rakiet nie 6 a 12,
- obowiązkowo tratwa Solas a nie CE,
- dodatkowo AIS,
- co do EPIRB, nie wiem jakie są wymagania w Grecji czy Chorwacji, ale nasze Delphie przyjechały z Chorwacji z pełnym na tamten akwen wyposażeniem i EPIRB'ów nie było,
- dwa koła ratunkowe (z Chorwacji przyjechały z jednym),
- transponder radarowy to chyba ten wspomniany przez Ciebie SART,
- dodatkowo Navtex,
- radio obowiązkowo z DSC,
- kapoki Solas, mieliśmy solidne z "kołnierzami" CE, UM zgodził się je uznać po uzupełnieniu o gwizdki i oświetlanie.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2011, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
doktor napisał(a):
- obowiązkowo tratwa Solas a nie CE,
- dodatkowo AIS,
- co do EPIRB, nie wiem jakie są wymagania w Grecji czy Chorwacji, ale nasze Delphie przyjechały z Chorwacji z pełnym na tamten akwen wyposażeniem i EPIRB'ów nie było,
- dwa koła ratunkowe (z Chorwacji przyjechały z jednym),
- transponder radarowy to chyba ten wspomniany przez Ciebie SART,
- dodatkowo Navtex,
- radio obowiązkowo z DSC,
- kapoki Solas, mieliśmy solidne z "kołnierzami" CE, UM zgodził się je uznać po uzupełnieniu o gwizdki i oświetlanie.

Jakbyś nie odpisał, to ewentualnie bym żył w nieświadomości a teraz to sam już nie wiem :-)
Rozrosły się Ci te Delfie, że pod konwencję zacząłeś podpadać? :-) Do tego jeszcze radio z DSC, hmmm, myślałem, że masz statkowy terminal satelitarny a tu się okazuje, że radio - nic nie piszesz, że skipperzy Twoich łódek powinni mieć LRC ;-)

A tak na poważnie, to co PRS ma do listy wyposażenia w kontekście dopuszczenia na określony rejon żeglugi?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2011, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Nie rozrosły się, tylko są zgłoszone jako czarterowe.

A co do PRS, PRS zajmuje się konstrukcją, a nie wyposażeniem, więc on to grubość laminatów, sposób zamocowania olinowania, grubość lin żagli, profili, stateczność itp, wydają na to świadectwo klasy, a wyposażenie, to domena UM a kwitek od nich, to karta bezpieczeństwa.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2011, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
doktor napisał(a):
wyposażenie, to domena UM a kwitek od nich, to karta bezpieczeństwa.
To jakby oczywiste i dlatego pytam się Wojtka o kwestie wyposażenia "zgodnego z PRS".

BTW jak załatwiłeś sprawę łączności "dalekiego zasięgu" przy uzyskiwaniu dopuszczenia na oceaniczną - co faktycznie macie na burcie?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2011, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Wydziel ten wątek do jakiegoś innego tematu, od połowy postu gdzie pisałem o transporcie z lotniska (to zostaw), czyli odpowiedzi na Twoje pytanie,

Dalej piszesz o PRS, radio i inne wyposażenie nawigacyjne nie podlega pod PRS a pod UM.
Mamy Reymarine z DSC, przy nowoczesnych urządzeniach UM nie wymaga wyższych uprawnienie niż typowe SRC.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2011, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
doktor napisał(a):
Dalej piszesz o PRS,
Ja piszę! To Wojtek napisał:
Stara Zientara napisał(a):
To dodaj, że te Delphie mają wyposażenie ratunkowe wg wymagań PRS na żeglugę oceaniczną (m.in. i EPIRB - widziałeś kiedyś na jachcie czarterowym?)
więc się pytam a odpowiedzi dostaję bardziej niż mętne, bo jak nazwać to:
doktor napisał(a):
Mamy Reymarine z DSC, przy nowoczesnych urządzeniach UM nie wymaga wyższych uprawnienie niż typowe SRC.


A może po prostu Wojtek pisząc o wyposażeniu Twoich Delphi pomylił się dwa razy? Raz z tym PRS'em a dwa z "oceaniczną"?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2011, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Pomylił się z PRS, może dlatego, że wszystkie formalności załatwiałem ja osobiście.
Mamy na wszystkie "oceaniczną", bo inaczej nie moglibyśmy organizować rejsów na Kanary, a może i dalej np na WZ Przylądka.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2011, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
doktor napisał(a):
Mamy na wszystkie "oceaniczną"
Beż żadnego środka łączności poza obszar A1?! Zawsze uważałem, że KB wydawaną przez UM można o kant tyłka potłuc, casus Twoich jachtów tylko utwierdził mnie w przekonaniu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2011, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
Wojtek pisząc o wyposażeniu Twoich Delphi pomylił się dwa razy? Raz z tym PRS'em a dwa z "oceaniczną"?

Pomyliłem się raz - w kwitach jest "oceaniczna", a wymagania są UM.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2011, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Tak właśnie myślałem od początku i to właśnie utwierdza mnie w przekonaniu, że wszelkie dopuszczenia, strenia i pierdzenia nazywane powszechnie (i błędnie) kartami bezpieczeństwa są o kant tyłka potłuc.
Chociaż... mają jedną pozytywną cechę, fajnie wyglądają na reklamowych stronach jachtów :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2014, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 14:58
Posty: 612
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 115
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jak to teraz w końcu jest z tą Kartą Bezpieczeństwa? Obowiązkowa, nieobowiązkowa? Mowa o jachtach niekomercyjnych.

_________________
Pozdrawiam,
Weronika

Dawniej statki były z drewna, a ludzie z żelaza...
facebook.com/jacht.jagiellonia

Robię zdjęcia https://balansbieli.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2014, o 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Do 15 m na wniosek właściciela, a jak spytasz Jaromira to Ci powie, że nawet wtedy wydawane bezprawnie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: essi001
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2014, o 13:52 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
A jakie zdumienie wywołala u mnie KB na wyczarterowanym Carterze, gdy przeczytałem, ze do hodowli, przepraszam żeglugi dookoła Bornholmu wymagana jest parka morsów :mrgreen:
Gdy wynajmowałem jacht nigdzie takiego obwarowania nie było, ani na stronie, ani na umowie.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2014, o 17:14 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
I jeśli nie ma tej parki "morsów" lub "kojotów" w załodze, to "pan władza" ma prawo uniemożliwić Ci wyjście z polskiego portu :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2014, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
_jp_ napisał(a):
I jeśli nie ma tej parki "morsów" lub "kojotów" w załodze, to "pan władza" ma prawo uniemożliwić Ci wyjście z polskiego portu
Nie Pan Władza uniemożliwić wyjście, tylko Pan Ubezpieczyciel wypłatę w przypadku jakiegoś kuku.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2014, o 17:43 

Dołączył(a): 27 cze 2013, o 22:25
Posty: 25
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waldi_L_N napisał(a):
A jakie zdumienie wywołala u mnie KB na wyczarterowanym Carterze, gdy przeczytałem, ze do hodowli, przepraszam żeglugi dookoła Bornholmu wymagana jest parka morsów :mrgreen:

Znaczy, tam, gdzie do tej pory starczał sternik jachtowy, teraz już nie wystarcza ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2014, o 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
szkunernoga napisał(a):
do tej pory starczał sternik jachtowy,
Ponieważ obecnie nie ma takiego stopnia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2014, o 17:58 

Dołączył(a): 27 cze 2013, o 22:25
Posty: 25
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No jak to nie ma? Tzn. wiem, że już się go nie nadaje, ale przecież ten plastik, co leży u mnie w szufladzie i, jak sądzę, w wielu innych szufladach, nie stracił ważności. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2014, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
szkunernoga napisał(a):
ten plastik, (...) nie stracił ważności
Zachował ważność, w zakresie opisanych na nim uprawnień. A jeśli właściciel zmienił KB, to trzeba zmienić patent.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: szkunernoga
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2014, o 20:01 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Maar napisał(a):
_jp_ napisał(a):
I jeśli nie ma tej parki "morsów" lub "kojotów" w załodze, to "pan władza" ma prawo uniemożliwić Ci wyjście z polskiego portu
Nie Pan Władza uniemożliwić wyjście, tylko Pan Ubezpieczyciel wypłatę w przypadku jakiegoś kuku.
Nie wiem, co pan Ubezpieczyciel napisał w warunkach swojego ubezpieczenia, ale
ustawa o bezpieczeństwie morskim napisał(a):
Art. 61. Statek nie może być używany w żegludze morskiej, jeżeli nie jest obsadzony załogą o właściwych kwalifikacjach i wymaganym składzie.

Art. 81. 1. W celu zapewnienia przestrzegania wymagań w zakresie kwalifikacji i składu załogi niezbędnego dla bezpieczeństwa morskiego statek, w ramach inspekcji przeprowadzanej przez organ inspekcyjny, podlega sprawdzeniu, czy członkowie załogi zatrudnieni na statku posiadają wymagane dokumenty oraz czy skład załogi jest zgodny z właściwym certyfikatem lub kartą bezpieczeństwa, a organizacja i pełnienie wacht odpowiadają wymaganiom Konwencji STCW.
2. W razie stwierdzenia, że członek załogi nie posiada wymaganego ważnego dokumentu potwierdzającego kwalifikacje, bądź stwierdzenia zaniedbań w organizacji lub pełnieniu wacht, jeżeli uchybienia te stwarzają niebezpieczeństwo dla osób, mienia lub środowiska, organ inspekcyjny podejmuje działania, w celu zapewnienia, aby statek nie rozpoczął żeglugi do czasu usunięcia tych uchybień.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL