Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 11:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 lis 2014, o 14:14 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
10 września Hipolit (Carter30) wszedł na kamienie. Myślałem że z PKBWM dowiem się coś konkretnego, ale oni odstępują od badania.
http://www.mir.gov.pl/Gospodarka_Morska ... 014_36.pdf
Czy ktoś wie coś więcej?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2014, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A po co mieliby badać???

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2014, o 15:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
setki jachtów się obciera o dno rocznie, coś z tego wynika?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2014, o 15:16 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Coś więcej to się możemy dowiedzieć porównując to stanowisko PKBWM z przepisami ustawy o PKBWM
PKBWM napisał(a):
Po rozpatrzeniu w dniu 30 października 2014 r. materiałów dotyczących poważnego wypadku morskiego jachtu żaglowego Hipolit, bandery polskiej, zaistniałego w dniu 10 września 2014 r. na podejściu do portu Svaneke (Bornholm), (...)
ustawa o PKBWM napisał(a):
Art. 2. 1. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
(...)
2) bardzo poważnym wypadku – należy przez to rozumieć wypadek morski, w wyniku którego doszło do całkowitej utraty statku, śmierci człowieka lub wyrządzenia szkody w środowisku w znacznych rozmiarach;
3) poważnym wypadku – należy przez to rozumieć wypadek morski inny niż określony w pkt 2, którego skutkiem jest:
a) unieruchomienie napędu głównego statku, rozległe uszkodzenie pomieszczeń mieszkalnych, zmiana w zakresie stateczności statku, poważne uszkodzenie konstrukcji statku w podwodnej części kadłuba – powodujące, że statek nie odpowiada wymaganiom określonym w umowach międzynarodowych i stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa osób na nim przebywających lub dla środowiska, czyniące go niezdatnym do kontynuowania podróży lub
b) wyrządzenie szkody w środowisku, innej niż szkoda, o której mowa w pkt 2, w tym szkody spowodowanej zanieczyszczeniem środowiska, lub
c) awaria, przy której istnieje konieczność holowania statku lub udzielenia statkowi pomocy z lądu;
Skoro był to tylko poważny wypadek a nie bardzo poważny wypadek, to znaczyłoby, że nikt nie zginął a i jachcik dało się uratować.

PKBWM napisał(a):
(...)Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich, biorąc pod uwagę okoliczności zdarzenia, w wyniku którego jacht wszedł na kamienistą mieliznę u wejścia do portu, uznaje że wyniki badania nie przyczynią się do zapobiegania tego rodzaju wypadkom morskim w przyszłości i na podstawie art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 31 sierpnia 2012 r. o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (Dz. U. poz. 1068) odstępuje od badania.
ustawa o PKBWM napisał(a):
Art. 20. 1. Komisja bada każdy bardzo poważny wypadek i poważny wypadek.
2. Po dokonaniu wstępnej oceny przyczyn zaistnienia poważnego wypadku Komisja może rozstrzygnąć o odstąpieniu od prowadzonego badania.
3. W przypadku zaistnienia wypadku innego niż wypadek, o którym mowa w ust. 1, lub incydentu morskiego, Komisja rozstrzyga o podjęciu albo o odstąpieniu od badania.
4. Przy podejmowaniu rozstrzygnięcia, o którym mowa w ust. 2 i 3, Komisja bierze pod uwagę powagę zaistniałego zdarzenia, typ statku lub ładunku oraz czy wyniki badania przyczynią się do zapobiegania wypadkom i incydentom morskim w przyszłości.
5. Przewodniczący Komisji powiadamia Komisję Europejską o każdym wypadku lub incydencie morskim oraz o odstąpieniu od badania wypadku lub incydentu morskiego, o którym mowa w ust. 2 i 3, umieszczając informacje na formularzu udostępnionym w bazie danych EMCIP.
Z pozoru wszystko jest w porządku, ale...
ustawa o PKBWM napisał(a):
Art. 15. 1.(...)
2. Komisja nie bada wypadków i incydentów morskich:
(...)
2) w których uczestniczyły wyłącznie:
a) inne, niż określone w pkt 1 lit. a, statki pełniące wyłącznie specjalną służbę państwową lub eksploatowane przez
państwo w celach niehandlowych,
b) statki rybackie o długości całkowitej do 15 m,
c) jachty rekreacyjne
– z wyjątkiem bardzo poważnych wypadków
;
Wniosek? Ponieważ Hipolit to jacht, w tym przypadku podstawą prawną odstąpienia od badania wypadku powinien być właśnie przepis art.15 ust.2 pkt 2 lit. c ustawy o PKBWM. Skoro Komisja wydała postanowienie w oparciu o art.20 ust.2, to albo wypadek był jednak poważny, albo wedle PKBWM Hipolit jako jacht komercyjny nie jest jachtem rekreacyjnym i wyłączenie z art.15 jego nie dotyczy?


Ostatnio edytowano 30 lis 2014, o 15:44 przez _jp_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2014, o 15:26 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Nie chodzi mi tutaj dlaczego odstąpili, tylko co się stało.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2014, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
10 września Hipolit (Carter30) wszedł na kamienie. Myślałem że z PKBWM dowiem się coś konkretnego, ale oni odstępują od badania.

W październiku moja sąsiadka najpierw poleciała ze schodów a potem twardo wylądowała.
Niemniej - jakoś nie wpadłem na pomysł, by narzekać, że Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych nie będzie badać tego przypadku.
A wszystkiego co konkretne dowiedziałem się od niej osobiście...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: mayenna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2014, o 20:28 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jaromir, nie narzekam i nic nie uprawnia Ciebie do stawiania takiej krzywdzącej dla mnie tezy. Po prostu jestem ciekaw czy ktoś wie co się stało z łódką, na której 2 lata z rzędu spędzałem urlop.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2014, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sie 2014, o 21:06
Posty: 79
Lokalizacja: Ełk
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie znam się i mogę sobie jedynie podywagować, ale w Svaneke jest wąskie wejście do portu i bywają kipiele przy skałach na podejściu, a jak wiało i były fale to w ogóle trzeba sporych umiejętności żeby tam wejść, bo jest sporo skał, często niewidocznych. W miarę dobre podejście jest chyba od północy. Jak szli od innej strony to mogli wpaść na te skały.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2014, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
mayenna napisał(a):
W miarę dobre podejście jest chyba od północy.


Tam jest chyba płytko...
Jeżeli o tym samym mówimy to jest to port bardziej rybacki..
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

mayenna napisał(a):
ale w Svaneke jest wąskie wejście do portu i bywają kipiele przy skałach na podejściu,


Tam się wchodzi na dwa łamania.
Mogli ściąć tę lewą mieliznę i tam usiąść.
Poniżej opis podejścia:
"Zmierzając do Svaneke można kierować się światłem latarni morskiej Sandkås Odde. Podczas podchodzenia do portu od strony północno-wschodniej, należy płynąć zgodnie ze światłami kierunkowymi na południe od portu aż do momentu dostrzeżenia nabieżnika prowadzącego do samego portu. Należy iść kursem 297°. Na południe od wejścia do portu są skały, a na północ od niego – betonowe bloki. Nigdy nie należy od razu kierować się światłami nabieżnika podczas podchodzenia do portu od południa lub wschodu, ponieważ grozi to nadzianiem się na skaliste wysepki Mågeflak".
I tu może być problem
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2014, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
Jaromir, nie narzekam i nic nie uprawnia Ciebie do stawiania takiej krzywdzącej dla mnie tezy. Po prostu jestem ciekaw czy ktoś wie co się stało z łódką, na której 2 lata z rzędu spędzałem urlop.

A czy ja w którymś miejscu zajmuję się czymś tak nudnym, jak "stawianie tezy"?
Anyway - o wypadek pytałbym uczestników wypadku, ew właściciela jachtu. Komisja w Warszawie jest... komisją w Warszawie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2014, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3094
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
można kierować się światłem latarni morskiej Sandkås Odde
Nie można. Wyłączona parę (2?) lat temu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2014, o 23:53 

Dołączył(a): 20 sty 2013, o 16:45
Posty: 17
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
O ile dobrze pamiętam i nic się nie zmieniło od 2013 roku, to na światła nabieżnika też bym za bardzo nie liczył.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL