Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 16:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 gru 2014, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2014, o 14:43
Posty: 4
Lokalizacja: Hamburg/Wrocław
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam kolegów,
od pewnego czasu szukam dla siebie jacht 8-9 m do zamieszkania oraz przemieszczania się po morzach i oceanach (skończyłem 60 lat i mam dosyć roboty) :D Znalazłem w Belgi jacht stalowy podaję link do niego http://www.yachtworld.de/Boote/1984/Stainless-Steel-Sloop-WEST-WA..-2654601/country.belgien#.VH8Qfme7af5 który przypadł mi do gustu (cena również). Niestety nie mam doświadczenia z jachtami stalowymi stąd prośba do kolegów o ewentualne uwagi. Przy okazji szukam kogoś z żeglarzy w Belgii kto mógłby na ten jacht rzucić fachowym okiem.
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
To na prawdę jacht ze stali nierdzewnej???

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ładny :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Good

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 19:06 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
pierdupierdu napisał(a):
To na prawdę jacht ze stali nierdzewnej???


Jeżeli jakość spawów, jest taka jak relingach, to ja bym się bał :mrgreen:
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
Ładny :)

Ktoś usiłował go sprzedawać w kilku portalach, za 15000 Euro, niedawno cena zjechała do 9500. Przy okazji - któryś z tych portali napisał, że to " (Sistership of 'ESQUILO' - Nicole Vanderkerckove ...) !"

Okazuje się, że rozmawiamy o konstrukcji bliźniaczej wobec jachtu, który posłużył do całkiem ciekawych podróży i do... mieszkania na jachcie.
Wystarczy nakarmić Googla = "l'Esquilo", Nicole van de Kerchove.
Kilka przykładów:
https://www.youtube.com/watch?v=8vbXc_Rf2V0
http://www.allboatsavenue.com/nicole-va ... de-bateau/
http://www.letrieux.com/esquilo.htm
http://www.sailaway.be/images/Eventail_nicole_1.jpg
Obrazek
Obrazek

Etc, etc...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: OldBastard
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2014, o 14:43
Posty: 4
Lokalizacja: Hamburg/Wrocław
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
Moniia napisał(a):
Ładny :)

Ktoś usiłował go sprzedawać w kilku portalach, za 15000 Euro, niedawno cena zjechała do 9500. Przy okazji - któryś z tych portali napisał, że to " (Sistership of 'ESQUILO' - Nicole Vanderkerckove ...) !"

Okazuje się, że rozmawiamy o konstrukcji bliźniaczej wobec jachtu, który posłużył do całkiem ciekawych podróży i do... mieszkania na jachcie.
Wystarczy nakarmić Googla = "l'Esquilo", Nicole van de Kerchove.
Kilka przykładów:
https://www.youtube.com/watch?v=8vbXc_Rf2V0
http://www.allboatsavenue.com/nicole-va ... de-bateau/
http://www.letrieux.com/esquilo.htm
http://www.sailaway.be/images/Eventail_nicole_1.jpg
Obrazek
Obrazek

Etc, etc...

Tak, czytałem już wcześniej tą informację o zmianie ceny (ciekawe dlaczego) oraz Nicole van Kerchove. Z Hamburga na miejsce mam 630 km, pewnie wybiorę się w przyszłym tygodniu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
OldBastard napisał(a):
Tak, czytałem już wcześniej tą informację o zmianie ceny (ciekawe dlaczego) oraz Nicole van Kerchove. Z Hamburga na miejsce mam 630 km, pewnie wybiorę się w przyszłym tygodniu.

W przypadku tak rzadko stosowanego materiału kadłuba przed ostateczną decyzją warto chyba zainwestować w zewnętrznego, profesjonalnego surveyera, przynajmniej w zakresie zmęczenia materiału, stanu poszycia, zabezpieczenia elektrolitycznego, etc...
Tyle, że oni słono cenią swoją pracę...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 21:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
pierdupierdu napisał(a):
przed ostateczną decyzją warto chyba zainwestować w zewnętrznego, profesjonalnego surveyera ...
Tyle, że oni słono cenią swoją pracę...
Ale to się opłaci. Warto. Ocena rzeczoznawcy jest doskonałą podstawą do stargowania ceny jeśli znajdzie wady - targować należy o 'koszt doprowadzenia do odpowiedniego stanu' co na zachodzie jest sumą znaczną :mrgreen:
Takielunek będzie do wymiany (1998). Jakieś jego elementy może się jeszcze przydadzą, zależy jakiej klasy, ale licz się z kosztem. Powiedzmy tysiączek.
Zbadać grubość stali (są mierniki, nie problem), stan spawów etc. Od wewnątrz zwłaszcza. Nie sugerować się że 'nierdzewna' gdyż różne są 'nierdzewki', a w warunkach słonej wody koroduje wszystko.
Oczywiście stal odporniejsza na korozję jest zaletą. Ale zwróć uwagę na powłoki antykorozyjne wewnątrz (zęzy szczególnie) - żywotność dobrych powłok epoksydowych 20-25 lat, a odnawianie ich wygodne nie jest - to w sprawie "Baujahr: 1998; Rigging 1998; skończyłem 60 lat i mam dosyć roboty :D "
Nierdzewka koroduje "pod przykryciem" - gdy nie ma dostepu powietrza a woda/sól dojdzie. Jeśli powłoki są w dobrym stanie może wystarczy przemalować nową warstwę na to co jest; jeśli nie to trzeba będzie czyścić i kłaść nowe. Obejrzyj w najtrudniej dostępnych zakamarkach. I czy w ogóle jest dostępność...

Nie jest ważne co taki jacht (czy siostrzany) już zrobił - ważne czy coś jeszcze w przyszłości da radę ;)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: OldBastard
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 06:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ryś napisał(a):
Nie jest ważne co taki jacht (czy siostrzany) już zrobił - ważne czy coś jeszcze w przyszłości da radę ;)


Jest ważne - bo 30-footerów, które okrążały świat drogą przez Cieśninę Magellana nie było zbyt wiele. Jeśli jacht takiej właśnie konstrukcji odbył taki właśnie rejs, to stanowi to podpowiedź, że prawdopodobnie można tej konstrukcji zaufać...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2014, o 14:43
Posty: 4
Lokalizacja: Hamburg/Wrocław
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Takielunek będzie do wymiany (1998). Jakieś jego elementy może się jeszcze przydadzą, zależy jakiej klasy, ale licz się z kosztem. Powiedzmy tysiączek.

Zdjęcie w miarę dobrze pokazuje zużycie takielunku więc na pewno będzie do wymiany


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2014, o 14:43
Posty: 4
Lokalizacja: Hamburg/Wrocław
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Zbadać grubość stali (są mierniki, nie problem), stan spawów etc. Od wewnątrz zwłaszcza. Nie sugerować się że 'nierdzewna' gdyż różne są 'nierdzewki', a w warunkach słonej wody koroduje wszystko.
Oczywiście stal odporniejsza na korozję jest zaletą. Ale zwróć uwagę na powłoki antykorozyjne wewnątrz (zęzy szczególnie) - żywotność dobrych powłok epoksydowych 20-25 lat, a odnawianie ich wygodne nie jest

Hmm, byłoby dziwne gdyby stalowy kadłub jachtu po tylu latach żeglugi był w nienaruszonym stanie (powłoki, spawy, korozje, itp.). Jestem tego świadomy jak również niezbędnych inwestycji dla zapewnienia mojego bezpieczeństwa i wygody no i do otrzymania ubezpieczenia. Pytanie czy warto kupować jacht stalowy z tego rocznika, czy poszukać np. w Szwecji SHIPMANA 28, a może Cartera 30 i mieć więcej pewności co do stanu kadłuba więc i mniejsze wydatki ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pierdupierdu napisał(a):
W przypadku tak rzadko stosowanego materiału kadłuba przed ostateczną decyzją warto chyba zainwestować w zewnętrznego, profesjonalnego surveyera, przynajmniej w zakresie zmęczenia materiału, stanu poszycia, zabezpieczenia elektrolitycznego, etc...

Rozmawiałem dzisiaj z belgijskim suveyerem, na początek zaśpiewał 1000 EUR za sam przegląd lecz kiedy uświadomił sobie, że chodzi o jacht stalowy natychmiast zmienił cenę na 2700 EUR.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 205 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL