Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 20:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 gru 2014, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Akademia Morska w Szczecinie będzie współtworzyła łódź wykorzystującą odnawialne źródła energii – z napędem hybrydowym słoneczno-wiatrowo-elektrycznym. Konsorcjum szczecińskiej uczelni, Politechniki Warszawskiej i spółki Autocomp Management otrzymało na ten cel dofinansowanie w wysokości miliona euro. AM chwali się, że będzie to "całkowicie nowy typ lekkiej jednostki hybrydowej".

- My stworzymy system sterowania i nawigacji, turecka stocznia Milper w Tuzli zbuduje kadłub i napęd, spółka Autocomp Management stworzy układy konwersji i zarządzania energią, natomiast zespół z Politechniki Warszawskiej pracował będzie nad źródłami energii – ekologicznymi akumulatorami - wylicza Bogna Bartkiewicz z AM.

Kluczowym napędem kilkunastometrowego jachtu dla sześciuosobowej załogi będzie siła wiatru działająca na żagle. Dodatkowym - silnik elektryczny zasilany hybrydowymi ogniwami słonecznymi, turbinami wiatrowymi oraz wirnikowymi układami odzyskującymi energię z fal. Dodatkowo koncepcja budowy jachtu obejmuje odzysk energii z wiatru. Energia kinetyczna będzie przekształcana w energię elektryczną niezbędną do ładowania akumulatorów.

- Akademia Morska jest odpowiedzialna za zaprojektowanie i budowę systemu nawigacji oraz kontroli o wysokiej wydajności, połączonego z systemem napędowym - opowiada Bogna Bartkieiwcz. - W ramach tego zadania zostaną opracowane, zaprojektowane i zbudowane podsystemy: nawigacji sterowania, układu napędowego oraz interakcji z użytkownikiem – oparty na panelach dotykowych i inteligentnych sterownikach.

Finalny montaż oraz uruchomienie całości i pierwszy rejs odbędą się na Morzu Marmara w 2016 roku.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 02:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Założymy się,
że wyjdzie im:



...żelazko? :rotfl: ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Obrazek

http://www.strefabiznesu.gp24.pl/artyku ... dz-hybryde

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 10:20 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Bardzo fajny projekt. Super że żelazko. :cool: Życzę im powodzenia.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 10:34 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A ja nie widze zadnego uzasadnienia zeby cos takiego budowac w Turcji. W Szczecinie sa i konstruktorzy i stocznie potrafiace budowac znacznie bardziej skomplikowane jednostki.
No chyba ze chodzi o " wyczesanie kasy" wtedy Turcja jest OK .



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 6: -O-, jedrek, junak73, MarekSCO, Mir, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
No chyba ze chodzi o " wyczesanie kasy"

I o nic innego.
Taki jacht, mając milion euro, każdy może sobie zamówić korzystając z dostępnych na rynku komponentów. Nie trzeba nic wymyślać. Jakoś nie wyobrażam sobie aby odkryto tu Amerykę, choćby wykonano lepsze akumulatory niż są w tej chwili dostępne. Kolejna para która posłuży do napędu gwizdka.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 12:57 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Jakoś czułem że tak się skończy. Design rżnięty z Pobiedy, trochę bajerów, masa marketingu i kolejny zmarnowany milion Euro.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Polemizował bym z Pobiedą i z żelazkiem i z rżnięciem:
Żeby coś zerżnąć trzeba mieć koncepcję rznięcia.
Tu widzę zlepek kilku przypadkowych brył nałożonych jedna na drugą tak, aby się zmieściły i miały jakąś założoną funkcję.
Pobieda była zaprojektowana w całości - konsekwentnie. (W końcu to Ford) (zapytać Zbieraja czy napewno) ;)
Żelazko ma płaska rufę, a nie tylko dużą jak tu.

Ale tak to zawsze wychodzi, gdy do roboty biorą się sami inżynierowie, (docent to też inżynier) a zapominają o dokoptowaniu na samym początku, do zespołu, stylisty czy designera.
Ciekawie brzmią te spirale energetyczne w kanałach w kadłubie:
By zwiększyć przepływ strugi wiatru będą zastosowane kanały wiatrowe oraz odpowiednie spirale na kadłubie statku.
...pewnie wyloty tych kanałów to te prostokąciki na burtach :mrgreen:

Natomiast zdanie:
Statki żaglowe są statkami hydrodynamicznie zbilansowanymi - wykorzystują siłę naporu wiatru przy minimalnym oporze wody. By zmniejszyć jej opór, część statku znajdująca się pod wodą będzie miała zaprojektowaną węższą część dziobową.

To rzeczywiście rewelacja na skalę:
kierunku rozwoju napędów i kadłubów jachtów tego typu w najbliższych 20 latach. :rotfl:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Hydrodynamicznie zbilansowany statek, to pewnie wyglądałby jakoś tak...
Załącznik:
jacht.jpg
jacht.jpg [ 148.63 KiB | Przeglądane 4181 razy ]

News Skrytoczytacza

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Hydrodynamicznie zbilansowany statek, to pewnie wyglądałby jakoś tak...
Załącznik:
Załącznik jacht.jpg nie jest już dostępny

News Skrytoczytacza

Nie wiem czy wiesz jaką dużą masz rację: :cool:
Tam jest zaprogramowane wyciszanie energii fal przez te boczne kadłubiki.
Było już coś o takich interferencjach na którymś forum.
MJS
Pomijając te dwa sławne na świecie trimarany ekologiczne, co to jednego złowiono; bo uznano go za wieloryba :rotfl:
MJS


Załączniki:
aft_view _large.jpg
aft_view _large.jpg [ 38.31 KiB | Przeglądane 4114 razy ]
adastra_heli_shot.jpg
adastra_heli_shot.jpg [ 54.71 KiB | Przeglądane 4114 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Marian Strzelecki napisał(a):
Pobieda była zaprojektowana w całości - konsekwentnie. (W końcu to Ford) (zapytać Zbieraja czy napewno) ;)
Wprawdzie nie wiem, co to jest napewno, ale wiem na pewno, że to Ford 1941. Było ich parę w Polsce. Na takim zdawałem egzamin na prawo jazdy.
Marian Strzelecki napisał(a):
Natomiast zdanie:
Statki żaglowe są statkami hydrodynamicznie zbilansowanymi - wykorzystują siłę naporu wiatru przy minimalnym oporze wody. By zmniejszyć jej opór, część statku znajdująca się pod wodą będzie miała zaprojektowaną węższą część dziobową.

To rzeczywiście rewelacja na skalę:
kierunku rozwoju napędów i kadłubów jachtów tego typu w najbliższych 20 latach.
Maniek, czepiasz siem. Najważniejsze, że

strefa biznesu napisał(a):

Jacht będzie poruszał się z prędkością 6-7 węzłów na godzinę. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zbieraj napisał(a):
Jacht będzie poruszał się z prędkością 6-7 węzłów na godzinę. :lol:


A...aa..acha :idea:
No tak przy takich parametrach to On może być nawet e- konomiczny.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: -O-, Marian Strzelecki i 246 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL