Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 cze 2025, o 23:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 lut 2010, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Ostatnio przeglądałem na mojej półce książkę "Polskie Jachty" J. Saleckiego.

Oczywiście jak mam to w zwyczaju zatrzymałem się na J-80 jakoś dziwny sentyment mam do tego jachty choć nigdy na nim nie pływałem, może przez zdjęcia s/y Grelach który jest odpicowany na połysk (tak apropos wiadomo co się z nim dzieje, strona działała ale od roku nie mogę znaleźć najnowszych informacji)


Wracając do tematu w książce są nie pełne informacje techniczne to raz. Więc mam prośbę może ktoś podeśle specyfikacje (może ktoś już budował J80 i ma swoje przemyślenia na jej temat jak również dane co to masy całkowitej, masy samego stalowego kadłuba, balastu ect. bo w internecie są sprzeczne informacje).

A drugie to w tej samej książce znalazłem wcześniejsza konstrukcję o nazwie EOS - R. Borawski, H. Kujawa, W. Kuchta, J. Szymańda (s/y Freja ją bardzo przypomina) w książce podane jest patrz też J80.
Typ ten różni się trochę od J80 również danymi technicznymi (np. J80 balast ołowiany EOS balast żeliwny z cementem). Jako prototyp podawany jest s/y Euros (w internecie s/y Euros podawany jest jako prototyp J80)

Moje pytanie to jakie są różnice pomiędzy tymi jednostkami, bo nie ukrywam EOS bardziej mi się podoba :D.
I tak jak w przypadku J80 może ktoś podeśle specyfikacje (może ktoś już budował J80 i ma swoje przemyślenia na jej temat jak również dane co to masy całkowitej, masy samego stalowego kadłuba, balastu ect. bo w internecie są sprzeczne informacje).

Z góry dziękuję

Marcin

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2010, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Spróbuj zapytać tutaj: http://www.symiracle.pl/

pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2010, o 11:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Przeczytaj książkę kpt Kaszowskiego. Tam jest o tym jak powstawał Euros. Wtedy dw dokumentacji jako typ wpisano Eos.
Było trochę zastrzeżeń od strony technicznej więc nanieniesiono poprawki.
Ponieważ kadłuby były budowane przez różne firmy to też mogą się różnić od siebie.
Ja bym na Saleckim zbytnio się nie opierał. Orientacyjnie tak, to dobra książka jednak dużo dokładniejsze były opisy w Żaglach.
Eos też jest opisany w dużym artykule.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2010, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
mbober1 napisał(a):
dane co to masy całkowitej, masy samego stalowego kadłuba, balastu ect. bo w internecie są sprzeczne informacje).

J80 mial wiele róznych wersji,wymienie cześc:
- pierwsze 4 (Euros, Freya, Mestwin, Alf (z chudą iniska rufa oraz niskim dziobem)
- Odkrywca i Tropiciel (nadal obniżone dziób i rufa, wysoka nadbudówka)
- wersja z podniesionym dziobem i niska rufą
- wersja z podniesiona rufą,
- wersja 4-kabinowa (Gerlach).
Do tego budowano je w róznych miejscach, różnie wyposażano. Co najmniej jedna z "jotek" została zrobiona z grubszej blachy, niż przewiduje dokumentacja. Stąd dane sa różne i czasem sprzeczne.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2010, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
boSmann napisał(a):
Przeczytaj książkę kpt Kaszowskiego. Tam jest o tym jak powstawał Euros. Wtedy dw dokumentacji jako typ wpisano Eos.
Było trochę zastrzeżeń od strony technicznej więc nanieniesiono poprawki.
Ponieważ kadłuby były budowane przez różne firmy to też mogą się różnić od siebie.
Ja bym na Saleckim zbytnio się nie opierał. Orientacyjnie tak, to dobra książka jednak dużo dokładniejsze były opisy w Żaglach.
Eos też jest opisany w dużym artykule.



Tak jak mówiłeś Salecki jest ok jeśli idzie o podstawowe info ogólny spis konstrukcji stąd moje pytanie.

Czy może pamiętasz w których żaglach było opisane te jednostki.

Jeszcze jedno jak z dostępnością do planów konstrukcyjnych

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2010, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Napisałem Ci wyżej link do strony - gość niedawno budował ten jacht to na pewno ma wszystkie info.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2010, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Dzięki Carlo byłem już na stronie i będę dzwonił do niego (z drugiej strony warto mieć na półce pare ciekawych pozycji)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2010, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Pewnie pewnie.
Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2010, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Eos -> Żagle 1/1968
Zainteresuj się też podobnej wielkości Bruceo* Żagle 11-12/1980
Porozglądaj się też po kraju. Czasem z szosy widać
Trochę kadłubów w różnych miejscach powstało ale wielu armatorów nie stać było (z różnych powodów) na zabudowę.
Gerlach jest też z "odzysku"
W Wrocławiu nad Odrą stoi/stał chyba jakiś Bruceo, Kiedyś jadąc z Mazur do Gdańska też jakieś dwa surow i pordzewiałe widziałem
---
* pooglądaj też jachty Robertsa http://www.bruceroberts.com/

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2010, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Ten we Wro to podobno należy do Harcerzy, ma na oku taki jeden kadłub J80, tylko pytanie jak to stało tak ze 20 lat pod goła chmurką to i stal będzie w nie najlepszym stanie.

Poza tym wybudować to mały pikuś utrzymać i przynajmniej wyjść na zero to już inna para kaloszy :D a tu taka ładna 80 w linku od Carlo, a czasami bardziej się opłaca czarter :D


Stronę Robertsa znam ciekawa ale są jeszcze ciekawsze ale dotyczące drewniaków.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 157 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL