Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 19:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 gru 2014, o 01:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Z Gliwic do Oświęcimia przez Gorzów Wlkp., Bydgoszcz, Warszawę i Kraków.
Odra, Noteć, Wisła - Kabinową żaglówką o długości prawie 8 metrów i zanurzeniu ok 35 cm jest szansa wykonać taki rejs w 2015 r w porze wakacyjnej?
Te i wiele innych porad już przeczytałem:
http://kanaly.info/
viewtopic.php?f=70&t=10007&hilit=rzek%C4%85#p116253
viewtopic.php?f=73&t=18545&hilit=rzek%C4%85
viewtopic.php?f=27&t=19318&hilit=rzek%C4%85&start=0
http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_wodn ... 5%82a-Odra

W pierwszym linku jachtem "W DAL" udowadnia, że płynąć można wszędzie, warto przejrzeć całą galerie.
Może ktoś podobną łódką przepłyną tą trasę? Jeśli tak ile czasu jest potrzeba na realizacje takiego marzenia? (pływamy w ciągu dnia)
Jakiej mocy silnik by dał rade ok 1,5 tony uciągnąć na rzece, a raczej upchać. :)

Jest wiele pytań ale najpierw poczekam bo może ma ktoś wieści o całkowitym braku szans powodzenia takiej misji. Będzie trzeba skrócić lub zmienić trasę. Hmyy

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2014, o 02:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mopsik napisał(a):
może ma ktoś wieści o całkowitym braku szans powodzenia takiej misji.

Szanse pewnie są - ale warto znać ograniczenia i niezależnie od Ciebie samego okoliczności.
I tak - nie daj się zaskoczyć ślimaczącymi się zwykle paskudnie remontami obiektów hydrotechnicznych. Tylko dla przykładu:
- Śluza we Włocławku, od lat awaryjna, od miesięcy pracująca w "trybie remontowym". I nikt nie wie jak długo to potrwa: http://www.warszawa.rzgw.gov.pl/gorne_m ... -2014.html

- Od przebiegu robót "wzmacniających" tamę we Włocławku zależy krytycznie poziom rzeki na odcinku wielu kilometrów poniżej tamy. Bywa, że daje się tam przejść rzekę w "gumoflcach" - nie mocząc przy tym specjalnie filcu...

- Śluza miejska w Bydgoszczy, będzie w remoncie co najmniej do maja 2015. Ale trzeba pamiętać, że w Polsce remont śluzy zakończony w planowanym terminie jest jak Yeti - wielu o nim czytało, ale nikt go nie widział: http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... zorem.aspx

Z "ciekawych" przeszkód będących dziełem ludzi warto wymienić "próg piętrzący" elektrowni Połaniec, który przy typowym, letnim poziomie wody potrafi wyglądać tak:
Obrazek
Tam, jeżeli uzgodnisz to na wiele dni wcześniej - złożą być może elastyczny element tej przeszkody wtedy i może, jeżeli stan wody pozwoli - przepłyniesz.

Ale do samego Krakowa nie dopłyniesz i tak. Zatrzyma Cię "śluza" w Przewozie, która od strony dolnej wody wygląda zwykle w ten sposób:
Obrazek

Anyway - na planowanej trasie, szczególnie w jej części przebiegającej po Wiśle - bardzo wiele zależeć będzie od stanów wody. Podczas stanów niskich sporo trudności ze znajdowaniem dostatecznych głębokości miał... Optymist (zanurzenie ca 10 cm...) - o czym poczytać można tu:
http://www.log24.pl/firmy/eurologistics/news

To oczywiście nie jedyna relacja - wypraw Wisłą w ostatnich latach było trochę, mozna znaleźć ich ślad w necie. Zauważ, że niemal wszystkie relacje z pływania Wisłą powyżej Warszawy podnoszą problemy z... brakiem wody w naszej "królowej rzek".

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Janna, mopsik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2014, o 23:49 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jak się przed rejsem posprawdza na stronach poszczególnych RZGW i jeszcze dopyta telefonicznie - o śluzy, to przy średnio wysokim stanie Wisły i założeniu, że czasami trzeba będzie "na piechotę" pomagać (na Wiśle) pewnie do Sandomierza da się. Przy nisko-średnim to i Warszawa może być nieosiągalna. Ja płynąłem przy bardzo wysokim (po alarmie) z Warszawy do Bydgoszczy na przełomie kwietnia i maja 2013 Janmorem 31 o zan. 60 cm i tylko raz stanąłem na płyciźnie koło Wyszogrodu. Potem płynąłem w końcu maja z Bydgoszczy do Szczecina i było bez problemów z wyjątkiem awarii śluz na Kanale Bydgoskim.
Relacja viewtopic.php?f=39&t=16633 Piter czytaj od tyłu.

_________________
Maciej Stachowicz



Za ten post autor Moris29 otrzymał podziękowanie od: mopsik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 07:00 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Mopsik, Wisla do samego Oswiecimia "letko" nie bedzie, zwlaszcza w gornej Wisle. Do Sandomierza lodka o zanurzeniu 35cm powinienes dac rade nawet przy niskich stanach wody. Licz sie z tym, ze poobdzierasz ja o dno i poobijasz o podwodne przeszkody. Na dziobie koniecznie ktos z lornetka "na oku". Silnik 15-20KM powinien dac rade. Nie zaszkodzi tez oslona sruby napedowej plus jedna sruba w zapasie. Sprawdzaj chlodzenie. Powyzej Sandomierza zaczynaja sie "schody". Zobacz relacje ekipy, ktora splawiala sie Wisla od kilometra zerowego do morza na pontonach: http://x4zagan.4x4.net.pl/


Załączniki:
sandomierz.jpg
sandomierz.jpg [ 98.35 KiB | Przeglądane 10619 razy ]

Za ten post autor Seagrams otrzymał podziękowanie od: mopsik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Ale do samego Krakowa nie dopłyniesz i tak. Zatrzyma Cię "śluza" w Przewozie, która od strony dolnej wody wygląda zwykle w ten sposób:




pierdupierdu napisał(a):
Anyway - na planowanej trasie, szczególnie w jej części przebiegającej po Wiśle - bardzo wiele zależeć będzie od stanów wody.





_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: mopsik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2014, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.
Trochę mi szkoda łódki by walczyć z wiatrakami i próbować minąć Sandomierz. Myślę że dla człowieka który zna tylko mazury i kilka innych jeziorek dopłynąć z Gliwic do Sandomierza to też nie lada wyczyn zwłaszcza z załogą która raczej wiele nie będzie miała ochoty pomagać (woli zwiedzać). W ostatniej chwili się okaże co z Bydgoszczą bo remont śluzy może nie wypalić. Stanem wód się na razie nie będę przejmował bo nie lubę się martwić czymś czego nie ma. :rotfl:
Nawet wymyśliłem że sternik może też być "okiem czytającym rzekę" jak by do rumpla dowiązać jakiś fał który by po rolkach szedł po obu burtach aż na dziób i tam zamontować drugi rumpel lub nawet koło sterowe czy coś w tym rodzaju lub nic tylko zwykła linka od burty do burty, ciągnąc za linkę ster się będzie słuchał. Chyba też konieczne jest połączenie steru z silnikiem by manewry szybciej wykonywać. Idąc dalej to manetka by się przydała a przynajmniej wyłącznik silnika na dziobie.
Co do sinika to mam 6 KM i normalnie przy "średnio większym" wiaterku wystarczał. No rozumiem, że na rzece to mało ale aż 15-20 KM ? Na prawdę nie wystarczy jakiś 10-12 KM ? 20 KM to straszny potwór który w zasadzie całkowicie nie nadaje się do pływania na żaglach po jeziorach bo jest za ciężki. Dość duży wydatek który może już nigdy się nie przyda. Przy 3 osobach na rufie muszę korki zamykać bo mi się woda wlewa jak powieszę taki duży sinik to i bez załogi się będzie wlewać.
Wszystkim jeszcze raz dziękuję za cenne rady i czekam na więcej.

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mopsik napisał(a):
Wszystkim jeszcze raz dziękuję za cenne rady i czekam na więcej.
To ja dorzucę coś takiego:



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 09:51 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Mopsik, w tej części Twojej planowanej podróży, w której będziesz płynął z prądem, silnik 6KM od biedy wystarczy. Natomiast przy żegludze pod prąd 6KM to już za mało. Przyjmuje się, że łódka ma dobre właściwości manewrowe, jeżeli na 1 tonę wyporności przypada 5KM mocy silnika. Czyli na "stojącej wodzie" optymalna moc silnika Twojej łódki to 7.5KM. Nie wdając się w teorię, podczas żeglugi pod prąd Wisły musisz moc silnika zwiększyć dwukrotnie. To daje 15KM. Poza tym, każde 100km rzeki Wisły wg tzw. znaków kilometrażowych to w praktyce nawet 110-120km "nad dnem" (musisz ostro manewrować między mieliznami). Jeśli załoga chce "zwiedzać" i wszyscy mają wystarczająco długi urlop to silnik 15KM wystarczy. Sam pomysł podróży na takiej trasie bardzo mi się podoba i będę trzymał za Was kciuki.

Pozdrawiam,
Seagrams


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Ja płynął bym Wisłą w dól a Odrą do góry, mniej pod prąd rzek.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 20:59 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Ja też. Zwłaszcza, że gdyby zacząć podróż przy odpowiednio wysokim stanie wód, można by pokonać przeszkody na Górnej Wiśle "bez strat w ludziach i sprzęcie" i zrobić całą trasę Oświęcim/Gliwice. Dalsza podróż była by już tylko czystą przyjemnością.


Ostatnio edytowano 12 gru 2014, o 21:20 przez Seagrams, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Macie racje obaj. Myślałem o tym ale... jeśli coś pójdzie "nie tak" na Wiśle a jest tak opcja, to szlag trafi wakacje bo mam tylko trzy tygodnie i nie chciał bym zostać w okolicy Warszawy a nawet Bydgoszcz od tej strony mnie nie bardzo zadowala.
Odrą nie powinno być większych problemów bez znaczenia na stan wód. Koniec trasy może być w dowolnym momencie gdzie będzie się dało wyciągnąć łajbę na przyczepę gdy czas się skończy.
Start z Gliwic zaoszczędzi mi też jeden dzień. Do Gliwic mam 50km. Mogę zawieźć w czwartek łódkę i zwodować a w piątek po pracy drugi raz dojechać z całą załogą bez przyczepy i rozpocząć rejs od przyjemności i nauki a nie walki z rzeką.
Jeśli w co mocno wątpię patrząc już dziś za okno, stan wód będzie wysoki a śluzy czynne to zawsze można pojechać w drugą stronę. Nie chciał bym się napalić jak szczerbaty na suchara bo takie plany nigdy się nie udają.

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Ostatnio edytowano 12 gru 2014, o 21:25 przez mopsik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 21:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a powiedz jaka łódka?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
piotr6 napisał(a):
a powiedz jaka łódka?

Jollenkreuzer er20
Tu parę zdjęć na drugiej stronie:
viewtopic.php?f=22&t=8733&start=30

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 21:38 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Chłopie, takim okrętem dasz radę. Gdybyś potrzebował ochmistrza - daj znać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 22:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Pływałem 22 ok 1400kg wagi 6-konną Yamahą 2-suw, Odra , Warta .Pod prąd trochę ciężko ale jak najbrdziej mozliwe, z prądem żadnego problemu.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zastanawiam się czy wziąść maszt ale silniki to wezmę dwa i ten drugi na pewno powyżej 10KM

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2014, o 23:18 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1378
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 468
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Chyba w 1990 z Warszawy popłynęło sporo łódek przez Bydgoszcz do Odry Nysy i kawałek lądem i powrót Wisłą. Dwa dni na żaglach mieli więc maszt warto zostawić pod dachem...

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2015, o 02:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wakacje się rozpoczęły i czuje się zobowiązany do wytłumaczenia jako sprawca tego wątku.
W szalony rejs rzekami niestety nie popłynę w tym roku na pewno.
Informacje tu zawarte też ochłodziły mój zapał ale jednak główną przyczyną odwołania rejsu jest rodzina która nie wyobraża sobie trzech tygodni warczącego silnika na rufie. Tłumaczenie, że po kilku dniach się przyzwyczają i nie usłyszą nawet, że znów warczy jakoś nie pomogły.
Mam nadzieję, że jednak ktoś popłynie tym szlakiem i opisze tu na forum wraz z dokumentacją fotograficzną jak było.
Dziękuję wszystkim za pomoc i do zobaczenia na mazurach jak co roku :)

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL