Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 12:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: s/y Malbork
PostNapisane: 19 gru 2014, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wydzieliłem z wątku "Antyreklama"
Szaman3


A może byście parę słów napisali, jak się pływa na Malborku ?
Chodzi o jacht, a nie kapitanów.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Antyreklama
PostNapisane: 19 gru 2014, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Cape napisał(a):
A może byście parę słów napisali, jak się pływa na Malborku ?
Chodzi o jacht, a nie kapitanów.


Wygodnie i bezpiecznie. Jacht jest wygodny i bardzo dobrze wyposażony. Załoga ma do dyspozycji 4 kabiny z 3 toaletami. Do tego obszerna mesa, wygodny kambuz.
Jeśli chodzi o nawigację, to w zasadzie ma wszystko co potrzeba i to większość z repeaterami w kokpicie (plotter, ukfka, oczuwiście autopilot, a nawet sterowanie audio). Ma też odbiornik WiFi z własnym routerem, przez co wystarczy znaleźć nawet słabą otwartą sieć WiFi na brzegu i mamy internet na pokładzie. Tyle, ze trzeba umieć się tym posługiwać ;)
Jacht jest bezpieczny, kazdy z nas czuł się bardzo bezpiecznie. Fakt, że nie było żadnych trudnych warunków. Jak powiało 30 kn to on dopiero zaczął jechać (max 10,5 kn).
Trochę trudny do prowadzenia. Tylko raz szliśmy bajdewindem (przed Martyniką) a tak to cały czas kursy pełne, więc głównie o tym mogę powiedzieć. Gdy przychodził szkwał w baksztagu, Malbork ostrzy. Jak ktoś się zagapi to może wywieźć nawet do bajdewindu. Z kolei gdy wiatr zaczyna słabnąć, odpada. I znów, gdy ktoś się zagapi, moze być niekontrolowana rufa. Oczywiście mozna i należy jechać na autopilocie, ale skiper uparcie jechał na czułości "2". Wtedy reakcje są spóźnione i jacht jeździ na boki dość mocno. Dopiero gdy czułość jest ustawiona na "4" autopilot nadąża. Ale wtedy zdarzały się awantury ze skiperem.
To tak na szybko.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Cape
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Antyreklama
PostNapisane: 19 gru 2014, o 20:33 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
No to dziwne. Widzialem track Malborka wychodzacego na Zatoke afair z Gorek. Calkiem dobry track mimo duzej masy jachtu i waskiego przejscia. A tam chyba kreci i wiatrymsa nierowne (ja takie zastawalem). Ale podroz przez ocean to nie regaty na Zatoce: masa jachtu i zapewne ustawienia byly mniej brane pod uwage, niz w wyscigu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Antyreklama
PostNapisane: 19 gru 2014, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Nie wiem jakie wiatry miał Malbork na zatoce.
Gdy dochodziliśmy do Fort de France wiał fajny bajdewind i jacht pięknie jechał. Bardzo równo, wystarczały niewielkie korekty sterem (ostrzył).

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Antyreklama
PostNapisane: 21 gru 2014, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No dobra, a ja jestem ciekaw jak to jest z tym ostrzeniem Malborka. Skoro cors brał udział w projektowaniu, to można zakładać, że jacht jest dobrze zaprojektowany i zrobiony.
Więc?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Antyreklama
PostNapisane: 21 gru 2014, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Ostrzy w baksztagu przy szkwale nawet na samej gieni.

BTW. Źle są umieszczone prowadnice wózków szotowych, za blisko burty. Bez względu na położenie wózka trzeba odpinać reling, bo szot z nim koliduje. Z kolei jeżeli wózek szotowy jest przesunięty do przodu, to szarpie stójką relingu. Gdyby szyna była zamocowana bliżej kokpitu, nie byłoby tego problemu.


Załączniki:
IMG_4200a.jpg
IMG_4200a.jpg [ 394.05 KiB | Przeglądane 10579 razy ]

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Antyreklama
PostNapisane: 21 gru 2014, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Szaman3 napisał(a):
Ostrzy w baksztagu przy szkwale nawet na samej gieni.


Genuę też można przebrać... Nie upieram się, pytam.
Przy pełnych kursach to raczej na spinakerbomie żagiel powinien być.

Szaman3 napisał(a):
BTW. Źle są umieszczone prowadnice wózków szotowych, za blisko burty. Bez względu na położenie wózka trzeba odpinać reling, bo szot z nim koliduje. Z kolei jeżeli wózek szotowy jest przesunięty do przodu, to szarpie stójką relingu. Gdyby szyna była zamocowana bliżej kokpitu, nie byłoby tego problemu.


To może szot powinien iść na zewnątrz relingu?
Wózek na szynie ustawia się tak, żeby żagiel miał odpowiedni profil i tutaj nie ma za bardzo możliwości manewru. Jeżeli róg szotowy i cały żagiel jest odpowiednio wysoko, to może jednak szot nie powinien iść w środku...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Antyreklama
PostNapisane: 21 gru 2014, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
waliant napisał(a):
Genuę też można przebrać... Nie upieram się, pytam.
Przy pełnych kursach to raczej na spinakerbomie żagiel powinien być.


Nie była przebrana, pilnowaliśmy tego. Natomiast brakowało wytyku i przy słabszym wietrze na fali trzepało żaglem.
waliant napisał(a):
To może szot powinien iść na zewnątrz relingu?

Szedł na zewnątrz, ale i tak szarpał relingiem i stójką.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2014, o 15:30
Posty: 13
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dzięki bardzo, łatwiej będzie nam porozmawiać o tym co się dzieje na Malborku bez zbędnego podnoszenia ciśnienia, byłym kapitanem. Jest na forum konstruktor i penie już obmyśla jak przebudować jacht.

Malbork spokojnie może popłynąć pod Arktykę, myślicie że taki rejs miałby sens, czy byli by chętni?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
teli napisał(a):

Malbork spokojnie może popłynąć pod Arktykę, myślicie że taki rejs miałby sens, czy byli by chętni?


Polacy to naród chętny do pływania po zimnym. Kwestia jest tylko za ile??

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Cytuj:
Ale wtedy zdarzały się awantury ze skiperem.
To tak na szybko.

Ale to o skipperze, nie o jachcie.
Jakaś tam szyna, czy prowadnica, to oczywista choroba wieku dziecięcego - do prostego poprawienia.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Wydzieliłem cały post. Sądzisz, że powinienem nie tylko wątek ale i post podzielić?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
teli napisał(a):
Jest na forum konstruktor i penie już obmyśla jak przebudować jacht.

Kim jest ów konstruktor?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
mdados napisał(a):
teli napisał(a):

Malbork spokojnie może popłynąć pod Arktykę, myślicie że taki rejs miałby sens, czy byli by chętni?


Polacy to naród chętny do pływania po zimnym. Kwestia jest tylko za ile??

Za ile to masz tu. Berg pływał po ciepłych i po zimnych.
W 2015 znowu po zimnych.
http://syberg.pl/sezon-2015/

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Cape napisał(a):
Za ile to masz tu. Berg pływał po ciepłych i po zimnych.
W 2015 znowu po zimnych.
http://syberg.pl/sezon-2015/


Ja wiem ile takie rejsy kosztują. W 2015 nie tylko Berg w górę płynie

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2014, o 15:30
Posty: 13
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
O ceny na Malborku jestem raczej spokojny. Mają być konkurencyjne , a komfort nieporównywalny do innych jednostek.

Konstruktorem jest bardzo ciekawa osoba Cors Piotr Adamowicz, jak ktoś nie kojarzy to notka na jego cześć. http://www.sail-ho.pl/article.php?sid=997
.
Pytam o północ bo byłem w Norwegii, promami pływaliśmy po fiordach i wiem że zwiedzanie z własnej łodzi byłoby bardzo ciekawe. Zwłaszcza że połowiliśmy troszkę ryb.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
teli napisał(a):
Konstruktorem jest bardzo ciekawa osoba Cors Piotr Adamowicz, jak ktoś nie kojarzy to notka na jego cześć. http://www.sail-ho.pl/article.php?sid=997


A nie Bruce Roberts przypadkiem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
teli napisał(a):
Konstruktorem jest bardzo ciekawa osoba Cors Piotr Adamowicz, jak ktoś nie kojarzy to notka na jego cześć. http://www.sail-ho.pl/article.php?sid=997

Z całym szacunkiem do Piotra, na stronie jachtu podano:
s/y Malbork POL-13283
Model: VOYAGER 495
Konstruktor: Bruce Roberts


Wcześniej była wzmianka o tym typie jachtu viewtopic.php?f=22&t=9775&p=278327&hilit=Voyager+495#p278297

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 21 gru 2014, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2014, o 15:30
Posty: 13
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
oczywiście że projekt to Roberts Bruce , ale adaptacja i wszystkie zmiany są Piotra


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 22 gru 2014, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
To nie "dorabiaj" Piotrowi, bo On tego nie potrzebuje!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 22 gru 2014, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Koledzy - nie w tym problem:
Jeśli z pośród kilkuset projektów Bruce Robertsa wybrano moto-sajlera, to trzeba się z konsekwencjami tego faktu pogodzić.
Jacht który odpada na słabych wiatrach a ostrzy na silnych jest prawidłowo zaprojektowany.
Jeśli coś (kogoś) "winić" to decydenta.
Po prostu kadłub o pionowych burtach, smukłym wejściu linii wodnych, i prostokątnym przekroju rufy
Załącznik:
Malbork r.jpg
Malbork r.jpg [ 5.16 KiB | Przeglądane 9613 razy ]
ma doskonałe cechy parkingowego moto-sajlera, i nie można od niego wymagać, aby zachowywał się pod (wysokimi) żaglami
Załącznik:
Malbork zagle.jpg
Malbork zagle.jpg [ 14.03 KiB | Przeglądane 9592 razy ]
jak klasyk.
To zawsze będzie pakowna kobyła; pod żaglami bardziej przypominająca Pogorię, czy Gedanię;
Załącznik:
unnamed.png
unnamed.png [ 151.9 KiB | Przeglądane 9615 razy ]

Załącznik:
Zaglowiec-s-y-Zawisza-Czarny-Gdynia.jpg
Zaglowiec-s-y-Zawisza-Czarny-Gdynia.jpg [ 40.56 KiB | Przeglądane 9615 razy ]

niż Zawiasa ;)
Załącznik:
KAPITAN_GLOWACKI.jpg
KAPITAN_GLOWACKI.jpg [ 280.97 KiB | Przeglądane 9607 razy ]
lub Kapitana Głowackiego ;) .
I niewiele pomoże mu olbrzymi ster z ostrogą na rufie.

MJS

ps
Tu nic nie może pomóc - trzeba się przyzwyczaić i częściej używać silnika. :mrgreen:
Albo: dwa niskie patyki; długi bukszpryt i żagla gaflowe.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 22 gru 2014, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2014, o 15:30
Posty: 13
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Colonel napisał(a):
To nie "dorabiaj" Piotrowi, bo On tego nie potrzebuje!


to jak mam mówić na Piotra nadzór konstruktorski , albo inżynier projektu , czy może jest jakieś specjalne określenie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 22 gru 2014, o 21:54 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
smukłym wejściu linii wodnych

"Kula w płot" Marianie, kąt wejścia wodnic powyżej 20 stopni, to nie Skippi 650 lub D-24. Mam linie teoretyczne. Dziób o dużej wyporności, wręgi typu "U".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 22 gru 2014, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
cors napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
smukłym wejściu linii wodnych
"Kula w płot" Marianie, kąt wejścia wodnic powyżej 20 stopni, to nie Skippi 650 lub D-24. Mam linie teoretyczne. Dziób o dużej wyporności, wręgi typu "U".

Toć widzę jaki dziób, ale lepiej widzę jaka UU rufa. :rotfl:
...smukłym napisałem a nie wklęsłym jakimś, czy ostrym.
Załącznik:
Mantra Duży_Ptak2m.jpg
Mantra Duży_Ptak2m.jpg [ 13.2 KiB | Przeglądane 9454 razy ]

Ten też ma U i tamten też... co nie znienia faktu dużej różnicy między R i D


Załączniki:
i18npic.C150x150.image3.jpg
i18npic.C150x150.image3.jpg [ 7.52 KiB | Przeglądane 9446 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: s/y Malbork
PostNapisane: 22 gru 2014, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2014, o 15:30
Posty: 13
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
może takie zdjęcie


Załączniki:
P1080788.JPG
P1080788.JPG [ 64.31 KiB | Przeglądane 9446 razy ]

Za ten post autor teli otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 187 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL