Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 23:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lut 2010, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Postanowiliśmy zmienić śrubę w naszym jachcie.
Znaleźliśmy stronę niemieckiej firmy, na której można wypełnić formularz na podstawie, którego firma dobiera odpowiednią śrubę. Adres strony: http://www.spw-gmbh.de/propeller-request.html

Może znacie jeszcze jakieś linki do innych podobnych firm. Może w Polsce??

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 09:58 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Droga Anno.
Nie to abym się czepiał ale w/g mojego rozeznania to śrubę dobierasz do mocy silnika a nie do jachtu. Zaś do silnika śrubę dobiera jego konstruktor i niech on się o to martwi.
Tobie zasię pozostaje decyzja jaki motor chcesz mieć. Czy taki z zapasem mocy co by Cię
jakowyś "biały mazurski szkwał " w chabłozie nie wpędził, czy wystarczy ci aby nie wracać na bindugę czy do tawerny na pagajach gdy wieczorną porą wiater siądzie.
Podejrzewam również, że wypełnienie owego formularza firma wlicza sobie w cenę wiec jesli dysponujesz nadmiarem gotówki........!
Cały czas oczywiście mówimy o silnikach przyczepnych.
Oczywiście, jeśli masz zamiar zabudować sobie jakiś stacjonarny, jeszcze w dodatku nietypowy
motorek, wtedy to zmienia postać rzeczy. Wtedy / ale tylko wtedy /można skorzystać z tej oferty.
Tak ja przynajmniej uważam co nie znaczy, że nie możesz być innego zdania.:-)
Pozdrawiam,
Andrzej P.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
starypraktyk napisał(a):
w/g mojego rozeznania

To jeszcze rozeznaj jakim jachtem jest Berg. POtem możesz dobrac Ani silnik przyczepny:D

Ania z Berga napisał(a):
Postanowiliśmy zmienić śrubę w naszym jachcie...... Może znacie jeszcze jakieś linki do innych podobnych firm. Może w Polsce??


A czemu zmieniacie śrubę?
Zajrzyj tu:
http://www.majster.com.pl/oferta/sruby_napedowe/

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
starypraktyk napisał(a):
jakowyś "biały mazurski szkwał " w chabłozie nie wpędził,
A słyszałeś, żeby na północnym Atlantyku czy morzu Barentsa pojawiały się "białe mazurskie szkwały"? (że o chabłoziach nie wspomnę) :-)

Aniu, dlaczego zmieniacie śrubę?
Ze względu na rozmiar czy jej stan techniczny?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
starypraktyk napisał(a):

Cały czas oczywiście mówimy o silnikach przyczepnych.
Oczywiście, jeśli masz zamiar zabudować sobie jakiś stacjonarny (...)

Przepraszam, powinnam napisać, że chodzi o jacht morski, a silnik mamy stacjonarny.
Colonel napisał(a):
A czemu zmieniacie śrubę?

Chcemy zmienić, bo zaobserwowaliśmy na jachtach, że śruby są całkiem inne niż nasza.
Zupełnie inny kształt płatów i ich położenie względem siebie. Nasze płaty są bardzo ciasno ułożone i zachodzą na siebie.
Wcześniej nie mieliśmy możliwości się tym zająć.
Myślimy, że jeśli dobierzemy właściwą śrubę będziemy mieli lepsze "osiągi" na silniku :)

Nie mam zdjęcia samej śruby, ale przed czyszczeniem, w Kawiarni pod Bergiem na Kanarach wyglądała tak: zdjęcie śruby

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Ostatnio edytowano 9 lut 2010, o 11:15 przez Ania, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nie żebym się jakoś znał na śrubach szczególnie, ale ta na Bergu wygląda na strasznie malutką (może to wina fotografii).
Czy masz może wiedzę jakiej ona jest faktycznie średnicy?

ps. Jakie są marszowe a jakie maksymalne obroty tego waszego Kraba?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 11:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Średnica śruby: 54 cm
Średnica wału: 45 mm
Obroty marszowe: 1100-1200
Obroty maksymalne: 2200

Artur przejął tą śrubę "z dobrodziejstwem inwentarza", jak kupował kadłub Berga to razem z silnikiem i kompletną linia wału.

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
To jeszcze napisz jakie są osiągi jachtu na silniku, np. jaką prędkośc maksymalna na wodzie spokojnej, a jaką przy marszowych obrotach
Jeszcze jdno: taki sam zespół napędowy ma chyba "Rzeszowiak", warto slkonsultowac z nimi temat. Mam wrażenie, że ta śruba jest dobrana przez producenta PZMKrab" i warto byc ostrożnym ze zmianą.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maksymalna prędkość przy wysokich obrotach to: 5-5,5 węzła.
Przy obrotach 1100 prędkość pomiędzy 3,5 a 4 węzły.
Czyli niezbyt imponujące. Myślę, że zmiana może być tylko na lepsze...

Zapomniałam dodać, że to kompletna linia wału do kutra.

Z Rzeszowiakiem skonsultujemy.Dziękuję.

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Ania z Berga napisał(a):
Czyli niezbyt imponujące. Myślę, że zmiana może być tylko na lepsze...
Zdecydowanie tylko na lepsze :-) i faktycznie tak jak Jędruś pisze ostrożnie ze zmianą - przesłałem Piotrowi Mikołajewskiemu dane wału/śruby/motoru. Dobierał dla siebie, ciekawe jak skomentuje Wasz napęd - w sobotę mam mieć odpowiedź.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Ania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dzięki. Czekamy też na odpowiedź z tej firmy, o której pisałam w pierwszym poście. Wyniki oczywiście przedstawię :)

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Średnica śruby wydaje mi się prawidłowa. Natomiast wydaje się, że była ona projektowana na duży uciąg (a holownikiem nie jesteście), może trzeba by zastosowąc śrubę o nieco większym skoku. Te prędkości przy tej mocy silnika i wielkości jachtu nie są jakoś heretycko niskie, wedlug mojej intuicji odpowiednio ok. 6 i 4,5 węzla jest do osiągnięcia.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Colonel napisał(a):
Średnica śruby wydaje mi się prawidłowa. Natomiast wydaje się, że była ona projektowana na duży uciąg (a holownikiem nie jesteście)

Doszliśmy do podobnych wniosków. Dlatego postanowiliśmy coś z tym zrobić...

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mam jeszcze excelowski arkusz kalkulacyjny śrub (po angielsku) ale ty nie moge wstawić bo rozszerzenie xls jest zablokowane - jak podasz adres, to przyslę

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Ania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dziękuję. Adres posłałam na PW.

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
POszło :)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 20:28 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Napisał "Maar", - czy słyszałem o " mazurskich białych szkwałach na północnym Atlantyku...... "
Słyszałem drogi Marku, słyszałem. A nawet paru "słuchałem" osobiście. Może faktycznie trudno
je mazurskimi nazywać ale wiesz, to taka przenośnia jak by była.
A tych atlantyckich czy nowofunlandzkich szkwałów "słuchałem" od 1968 do 1972r po sześć miesięcy z małymi przerwami. I nie bardzo było jak przed nimi za cypel czy w jakąś zatokę się chować. :-)
A między nami; skąd ja niby miałem wiedzieć, że Ania taką dużą łódką pływa?!
Chyba ci już gdzieś zaznaczałem, że w klimaty żeglarskie to ja dopiero się "wciągam".
Musisz mi to za każdym razem wytykać?! - Chcesz, bym cię przestał lubić?!
Do Ani z "Berga"; - sorry, nie przypuszczałem z kim sprawa.
A Te Kapitany natychmiast nie omieszkały mi pokazać, gdzie moje miejsce.
I jak tu kochać to żeglarstwo gdy wszyscy miast cię pogłaskać, udowadniają Ci żeś lądowy szczur. Choć więcej morskiej wody wąchałem niż nie jeden z nich.
A przecie jeno pomóc usiłowałem. - Buuuuuuuu!
Pozdrawiam, Andrzej P.
stary praktyk



Za ten post autor starypraktyk otrzymał podziękowanie od: Cape
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
starypraktyk napisał(a):
A między nami; skąd ja niby miałem wiedzieć, że Ania taką dużą łódką pływa?!

Całkowita racja. Jeszcze raz podkreślę, że powinnam napisać o jaki jacht chodzi. Raczkuję na forum i zapominam czasem, że to nie tak, że skoro ja wiem to wszyscy wiedzą ;) (czy jakoś tak...)
starypraktyk napisał(a):
A Te Kapitany natychmiast nie omieszkały mi pokazać, gdzie moje miejsce.

Tak to już z nimi bywa :) ...ale Ty się nie daj starypraktyku.

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2010, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
starypraktyk napisał(a):
A Te Kapitany natychmiast nie omieszkały

Ania z Berga napisał(a):
Tak to już z nimi bywa
Czuję się napadnięty przez powstałe ad hoc TWA w osobach Ani i Andrzeja! :-)
Żądam publicznych przeprosin i ugłaskania a Colonel to nie wiem czego żąda, pewnie siódemek (nie dawajcie mu, bo będzie MACAO!) :-) :-) :-)

ps. StaryPraktyku, po to są między innymi sigi (znaczy się te podpisy automatycznie dołączane do postów), żeby je czytać a na linkach klikać i żeby wiedzieć z kim ma się acz :-)

pss. Wiem, że nie wiedziałeś jakim jachtem jest Berg, ale ubawiłeś mnie swoim postem czemu dałem wyraz za pomocą emotikona na końcu indagowanej wypowiedzi.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Maar napisał(a):
powstałe ad hoc TWA

Wariant 1:
Krótko mówiąc Maar, powinienes IM przykręcić śrubę... może byc ta stara z "Berga"
Maar napisał(a):
osobach Ani i Andrzeja!

Wariant 2:
Ja tez jestem Andrzej i chce do TWAni
Maar napisał(a):
Colonel to nie wiem czego żąda

... i juz wiesz!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na swoje usprawiedliwienie napiszę, że jako kobieta (bezbronna) zamysłu napadania nie miałam... no może tylko troszkę wziąć StaregoPraktyka w obronę... to może zostanę zwolniona z ugłaskiwania??

I ciągnąc dalej, jako kobieta (wrażliwa) nic przeciw adoracji nie mam, a wręcz przeciwnie... jestem za TWAni :)

Przykręcanie śruby, jeśli konieczne, to poproszę przy użyciu już nowej śruby bergowej... i tym sposobem wracamy do tematu... jaka śruba do Berga?? ;)

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A co powiedział arkusz excela?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 11:52 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Mam jeszcze excelowski arkusz kalkulacyjny śrub (po angielsku) ale ty nie moge wstawić bo rozszerzenie xls jest zablokowane - jak podasz adres, to przyslę

Widzę, że już sobie poradziliście mailem, ale gdyby taka potrzeba była w przyszłości, to można zawsze zmienić rozszerzenie, wrzucić na forum i później ściągający zmieni je sobie z powrotem na właściwe :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Już można wrzucać pomioty officowe (xls i doc)

*** dodano ***
Andrzej, weź wrzuć tutaj ten arkusz.
Może komuś się kiedyś przyda.


ps. Choć wrogiem TWA jestem z definicji, to do TWAni się chętnie zapiszę. Po ile składka? :-)


Załączniki:
test.xls [14 KiB]
Pobrane 188 razy

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa

Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Działa! :) Dzięki!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Maar napisał(a):
Andrzej, weź wrzuć tutaj ten arkusz.
Może komuś się kiedyś przyda.

To jest gdzies ściągniete z netu, nie wiem skąd. Wydaje sie wiarygodne, jak na moje skromne doswiadczenie ze śrubami.


Załączniki:
propellercalculator.xls [32.5 KiB]
Pobrane 188 razy

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl

Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Colonel napisał(a):
A co powiedział arkusz excela?

Jeszcze nie wiem. Przekazałam go Arturowi, on jest u nas od "wyższych celów" :)... a ja tylko od adoracji i do adoracji :wink:
Maar napisał(a):
ps. Choć wrogiem TWA jestem z definicji, to do TWAni się chętnie zapiszę. Po ile składka? :-)

Zrezygnuję ze składek (choć pięęękną złotą, świecącą śrubkę może udało by się za nie kupić)... ale niech tam! niech będzie coś na tym świecie, za darmo :)

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2010, o 19:27 
Witam (marek z tobiasa- ten śmieszny) podajesz obroty silnika czy śruby?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 10:28 

Dołączył(a): 20 gru 2009, o 17:16
Posty: 29
Podziękował : 345
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
witam ,
na stronie www.gori-propeller.dk dobierają śruby , odpowiedz mailem , przedstawicielem w Polsce jest Sail-service.



Za ten post autor Vela III otrzymał podziękowanie od: Ania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2010, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
marekkvk napisał(a):
Witam (marek z tobiasa- ten śmieszny) podajesz obroty silnika czy śruby?

Cześć Marku.Tutaj podałam obroty silnika. W ankiecie (z linku:http://www.spw-gmbh.de/propeller-request.html) należy podać obroty silnika i przełożenie przekładni.

VelaIII dziękuję za link.

Zrobiliśmy sesję zdjęciową obecnej śruby Berga. Zdjęcia TUTAJ

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cyjan i 218 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL