Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 cze 2025, o 18:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 gru 2014, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2012, o 07:01
Posty: 163
Lokalizacja: Gdynia/Gozdowice
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: .
http://www.sailingscuttlebutt.com/2014/ ... m=facebook

_________________
Pozdrawiam
Jacek Atroszko
http://www.poludnik-zero.pl
Całe życie w przechyle...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2014, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Na nielegalnych, poniewierających się w internecie mapach CM93, obrazowanie Cargados Carajos Shoals w różnych skalach wygląda tak jak na załącznikach.


Załączniki:
Komentarz: 1:113 000
113000.jpg
113000.jpg [ 37.57 KiB | Przeglądane 9468 razy ]
Komentarz: 1:903 300
903300.jpg
903300.jpg [ 22.08 KiB | Przeglądane 9468 razy ]
Komentarz: 1:7 369 200
7369200.jpg
7369200.jpg [ 32.5 KiB | Przeglądane 9468 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2014, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Ja mam takie. Na N i S krańcach mielizny są światła. Odległość miedzy nimi ok 32 Mm


Załączniki:
yjseore.jpg
yjseore.jpg [ 107.77 KiB | Przeglądane 9234 razy ]
gbndtdq.jpg
gbndtdq.jpg [ 125.76 KiB | Przeglądane 9234 razy ]
ufbjeob.jpg
ufbjeob.jpg [ 100.22 KiB | Przeglądane 9234 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2014, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To powinno być przeniesione do wątku o jakości map elektronicznych (chyba) :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2014, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tam nie tylko takie rzeczy się działy: :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2014, o 22:35 

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 08:38
Posty: 102
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 179
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pewnie dlatego, że żelazka...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 01:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
SKoper napisał(a):
Pewnie dlatego, że żelazka...

A tak w ogóle to dobrze się czujesz? :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 03:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
http://www.vsail.info/2014/12/05/dramat ... grounding/


No coments! Typuję to nagranie na żeglarskie video roku.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 05:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
:jednak mieli aktualne mapy☺


Załączniki:
Screenshot_2014-12-05-04-56-08-1.png
Screenshot_2014-12-05-04-56-08-1.png [ 426.38 KiB | Przeglądane 8828 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 08:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Co by to nie było, to jedno jest pewne - nawigacja była prowadzona bardzo niechlujnie. Lub, co bardziej pewne, nie prowadzona w ogóle - "jesteśmy na środku oceanu, do Indii nie ma lądu, idziemy na północ" - po jednym rzucie oka na ekran z mapą w malutkiej skali... A potem zdziwienie - o, tu jest ląd...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
Co by to nie było, to jedno jest pewne - nawigacja była prowadzona bardzo niechlujnie. Lub, co bardziej pewne, nie prowadzona w ogóle - "jesteśmy na środku oceanu, do Indii nie ma lądu, idziemy na północ" - po jednym rzucie oka na ekran z mapą w malutkiej skali...
A potem zdziwienie - o, tu jest ląd...

Choć przy tym poziomie zawodowstwa niełatwo to sobie wyobrazić - to chyba nie ma innego wytłumaczenia, niż "nawigacji nie prowadzono".
Cóż - pewnie na niedostatki pilności w prowadzeniu nawigacji pomógłby alarm ostrzegający przed niebezpieczeństwem typu "rafa na kursie"... Taki morski TAWS ("terrain ahead"...).
By było śmieszniej - nie trzeba by tu niczego od nowa wymyślać - wystarczyłoby zaadaptować istniejące rozwiązania, znane np. z ECDIS-ów statków konwencyjnych...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 14:17 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Na mv RENA też ECDISa nie mieli... http://www.taic.org.nz/LinkClick.aspx?fileticket=1O0%2bnlsp%2fBQ%3d&tabid=87&language=en-US i też na rafę wjechali.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2014, o 17:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
pierdupierdu napisał(a):
Moniia napisał(a):
Co by to nie było, to jedno jest pewne - nawigacja była prowadzona bardzo niechlujnie. Lub, co bardziej pewne, nie prowadzona w ogóle - "jesteśmy na środku oceanu, do Indii nie ma lądu, idziemy na północ" - po jednym rzucie oka na ekran z mapą w malutkiej skali...
A potem zdziwienie - o, tu jest ląd...

Choć przy tym poziomie zawodowstwa niełatwo to sobie wyobrazić - to chyba nie ma innego wytłumaczenia, niż "nawigacji nie prowadzono".
Cóż - pewnie na niedostatki pilności w prowadzeniu nawigacji pomógłby alarm ostrzegający przed niebezpieczeństwem typu "rafa na kursie"... Taki morski TAWS ("terrain ahead"...).
By było śmieszniej - nie trzeba by tu niczego od nowa wymyślać - wystarczyłoby zaadaptować istniejące rozwiązania, znane np. z ECDIS-ów statków konwencyjnych...

Ewidentnie jak Jaromir prawi, nawigacji nie prowadzono, może nie w ogóle bo to trudno sobie wyobrazić, ale od dawna jej nie prowadzono. A na jachcie idącym koło 30 węzłów 2 godziny i jest się w czarnej dooopie :oops:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 01:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Trochę nowych zdjęć jest tu:
http://www.dailymotion.com/video/x2bu1a ... es?start=5

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 10:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak dla rownowagi :)

http://www.nytimes.com/2013/02/01/world ... .html?_r=0


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 12:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Cytuj:
Pewnie dlatego, że żelazka...

ja jednak solidaryzuję się i winię za to "żelazka"...
Bo gdyby to był "normalny jacht" to byłby 500 mil z tyłu i doszedłby do pozycji mieliźnianej za ileś tam godzin....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 14:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
M@rek napisał(a):
Lepiej przeczytać odtajniony raport http://www.cpf.navy.mil/foia/reading-room/2013/06/uss-guardian-grounding.pdf
Cytuj:
(...)This tragic mishap was wholly preventable and was the product of poor voyage planning, poor execution, and unfortunate circumstances. This investigation uncovers no single point of failure; instead, there were numerous links in the error chain leading up to the grounding. Had any one of which been appropriately addressed, the grounding would have been prevented. USS GUARDIAN leadership and watch teams failed to adhere to prudent, safe, and sound navigation principles which would have alerted them to approaching dangers with sufficient time to take mitigating action. The watch team's observations of visual cues in the hours leading up to the grounding, combined with electronic cues and alarms, should have triggered immediate steps to resolve warnings and reconcile discrepancies. Further, notwithstanding multiple, readilyavailable sources of accurate information, the leadership and watch teams relied primarily on an inaccurate Digital Nautical Chart (DNC)® coastal chart during planning and execution of the navigation plan. Finally, USS GUARDIAN leadership failed to exercise due diligence to ensure the watch teams were knowledgeable and proficient, and failed to recognize that key personnel transfers within the navigation team had degraded USS GUARDIAN's navigation capability to an unacceptable level. Ultimately, the lack of leadership led to increased navigational risk to the ship and her crew.(...)
Zaznaczyłem to, co można przenieść do wątku o (nie)dokładności map elektronicznych ;) . A sam raport powypadkowy jest bardzo, bardzo szczegółowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Mnie zastanowiło zdanie o demontażu czesci drewnianych: myślałem ,że na takich ... juz same plastiki są.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2014, o 14:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Bo on... drewniany miał kadłub!
Cytuj:
3. On 16 December 1989, USS GUARDIAN was commissioned as a warship in the U.S. Navy. Her hull was constructed of wood. She had an overall length of 224 feet, an extreme beam of 39 feet, a maximum navigational draft of 15 feet, and a full displacement of 1,369 tons. She had a diesel engine propulsion plant with twin screws. Her crew complement was eight officers and 76 enlisted.
Pewnie Amerykanów taniej to wyszło niż szwedzkie VISBY z włókien węglowych :) (a efekt wobec min i torped magnetycznych podobny). tak, wiem - VISBY kilkanaście lat młodsze, ale to USA przodują w produkcji włókien węglowych itp. wynalazków
Tutaj http://gcaptain.com/tag/uss-guardian/ są zdjęcia podnoszonego kadłuba. Pytania do znawców: czemu planki poszycia są ułożone ukośnie? I czemu oskrobali go z farby przed podniesieniem (żeby był lżejszy?). A jak sobie radzili ze świdrakami podczas służby na tych ciepłych wodach?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2014, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tak sie po cichu domyślałem ale bałem się napisać, żeby ktoś mnie nie "obsobaczał". ;)
Ukośnie to normalne jak się klei na "diagonal", pewnie pierwsza wewnętrzna była wzdłuż, a reszta skosami (Na obłościach lepiej dociska)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2014, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
http://www.volvooceanrace.com/en/photo/ ... lvage.html

Akcja ratowania jachtu zakończona. Maersk zawiózł "wrak" Emiratów.

http://www.volvooceanrace.com/en/photo/ ... tml#/pic16

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Ostatnio edytowano 25 gru 2014, o 22:10 przez markrzy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2014, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
My, Prawdziwi Regatowcy (znaczy - wirtualni :D ) wiemy o tym od dawna:
viewtopic.php?p=336808#p336808

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2014, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
He he od wczoraj:)

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Podobno to się jeszcze nadaje do naprawy! Zabierają jacht z Kuala Lumpur do Włoch do stoczni. Uszkodzenia Polonusa przy tych to małe pikuś :rotfl:


Załączniki:
TVW.jpg
TVW.jpg [ 105.1 KiB | Przeglądane 6934 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 23:17
Posty: 893
Lokalizacja: Laxenburg/Kraków
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 83
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
... hm, stacja Arctowskiego daje duńczykom z Vestas zlecenie na postawienie kilku wiatraków prądotwórczych, a mając już wprawę, duńczycy mogliby Polonusa zabrać do Europy i zasponsorować jego remoncik, przy budżecie VOR to byłby rzeczywiście paenuts :roll: :rotfl:

_________________
Trzymaj się wiatru!
Adam Stępień
www.smartkat.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2015, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Nawet NASA się zainteresowało Cargados Shoals i wspomina w swoim opisie katastrofę podczas VOR


"The islands' submarine landscape proved hazardous during the Volvo Ocean Race in November 2014 when a racing yacht struck and became grounded on a reef."


http://earthobservatory.nasa.gov/IOTD/v ... c=eoa-iotd

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2014, o 15:17
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: kapitan, szantowyjec
Na filmie mówią, że było je widać dopiero po maksymalnym zbliżeniu mapy - pechowo nikt tego nie zrobił przed wypadkiem...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Mikuś napisał(a):
Na filmie mówią, że było je widać dopiero po maksymalnym zbliżeniu mapy - pechowo nikt tego nie zrobił przed wypadkiem...



Hihi...
Moniia napisał(a):
Co by to nie było, to jedno jest pewne - nawigacja była prowadzona bardzo niechlujnie. Lub, co bardziej pewne, nie prowadzona w ogóle - "jesteśmy na środku oceanu, do Indii nie ma lądu, idziemy na północ" - po jednym rzucie oka na ekran z mapą w malutkiej skali... A potem zdziwienie - o, tu jest ląd...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
Hihi...
Śmieszne bardzo. To powiedz Monia jak ty sobie radzisz z nawigacją oceaniczną na mapie elektronicznej, SCAMIN'em i prędkością 30 kn.
Kreślisz kurs, kręcisz kółeczkiem w myszy aż dojdziesz do skali 1:12000 i przeglądasz trasę?
A co robisz z tym, że sternik gibnie się o kilka stopni? No bo po dwóch godzinach, to przy tej szybkości, to 5 Nm błędu - ile ekranów w bok od wykreślonej linii przeglądasz na takiej dużej skali?

To twoje "hihi" jakoś tak mi się skojarzyło z wypowiedzią Maćka Chylaka na fejsowej grupie "Wirtualny klub żeglarski" - Maciuś opisywał jak to zawsze ma gotowe dwie kotwice i po chwili pojawił się post kolesia (nie pomnę nazwiska) ze zdjęciem i komentarzem: "jak płynąłem z tobą i wchodziliśmy gdzieśtam, to nie mieliśmy przygotowanej żadnej". (nb. to post został prawie natychmiast skasowany przez admina grupy).

pierdupierdu napisał(a):
Cóż - pewnie na niedostatki pilności w prowadzeniu nawigacji pomógłby alarm ostrzegający przed niebezpieczeństwem typu "rafa na kursie"... Taki morski TAWS ("terrain ahead"...).
By było śmieszniej - nie trzeba by tu niczego od nowa wymyślać - wystarczyłoby zaadaptować istniejące rozwiązania, znane np. z ECDIS-ów statków konwencyjnych...

Nie mam komputera na którym mógłbym uruchomić starego - któż jeszcze pamięta - CmapECS'a z "paseczkiem" pokazującym +-45° przed dziobem. Zdaje się, że "Safety sectors" olewał SCAMIN'a i brał dane ze wszystkich dostępnych skal, podobnie "Antigrounding alarm" - tak, że nie trzeba hi-techowych rozwiązań ECDIS'owych, bo rozwiązanie chyba nie jest zbyt skomplikowane skoro było w sofciku sprzed 15 lat.

BTW jaki oni program wykorzystywali do nawigacji?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tak, przeglądam. Na papierze, na którym niezależnie od skali ląd jest zaznaczony. Rafy takoż, zwłaszcza, jak są pośrodku niczego.
Ale ja taka staromodna jestem. Niemniej jednak, jak pośrodku białego gdzieś przede mną widzę nagle niebieskie, to przyglądam się dokładnie, co tam jest tak płytko. Ot, z ciekawości.
Tak, taka dziwna jestem.
Przy okazji, znasz takie śmieszne wysepki (kilka skał) pośrodku Atlantyku? Sao Pedro e Sao Paulo się nazywają.
Nawet na elektronicznej mapie dość łatwo wyłapać, że gdzieś jest płytko.
Ot, jak tutaj:
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1422818889.284812.jpg
ImageUploadedByTapatalk1422818889.284812.jpg [ 309.76 KiB | Przeglądane 5824 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1422818859.584210.jpg
ImageUploadedByTapatalk1422818859.584210.jpg [ 425.84 KiB | Przeglądane 5824 razy ]


Łatwo przewidzieć, nawet przy tak małej skali, gdzie trzeba powiększyć, prawda?

Ps. O Piotrze i Pawle zapomniałam zupełnie, dopiero jak przygotowywałam trasę dla Polonusa z Brazylii na Wyspy Zielonego Przylądka - to się do nich dokopalam. Właśnie poprzez przeglądanie, w dużej skali, wszystkich podejrzanych miejsc po drodze - circa 100 NM wokół planowanej trasy. Może nie pływam 30kn, ale lubię wiedzieć, co mam wokół siebie. Nawet, jeśli jest mało prawdopodobne, że będę blisko. Nazywam to dobrym przygotowaniem. Nie jest to jakaś nadzwyczajna sztuka, przynajmniej moim zdaniem. Może jestem taka niezwykła. Ale nie wydaje mi się jakoś...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL