Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 lip 2025, o 23:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 gru 2014, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ps. Bardzo chętnie zacytowałabym w odpowiedzi urywek z pierwszej książki Moitessiera, w którym podaje dokładnie ile wody musiał wypompowywać ze Snarka, a potem z obydwu "Marie Therese". A jednak dopłynął na nich na drugą stronę globu (a że zajęło dużo czasu? Owszem, skoro musisz po drodze zbudować nowy jacht, bo stary zgrabnie posadziłeś na skałach...).

Da sie. Że ryzykowne? Owszem, ryzykowne. Ale póki da się ściągnąć jacht ze skał bez przecieku (kto wie?) to nie obawiałbym sie o jego całość w drodze powrotnej. Jedyny problem może być, jeśli przeciek, nawet mały, istnieje i nie jest to punktowe uszkodzenie pomiędzy spawami (łatwe do "zakorkowania" i nie powodujące ryzyka rozszerzenia) a uszkodzenie (pęknięcie) na łączeniu płyt poszycia. W tym wypadku miałabym spore obawy - praca kadłuba na fali może takie pęknięcie mocno powiększyć. Podejrzewam, że w takiej sytuacji zabezpieczyłabym jacht na stacji (jeśli możliwe, bo rozumiem, że obecnie Słoń Morski siedzi na slipie), a sama wróciła jakimś wycieczkowcem, czymkolwiek, planując powrót na jacht z odpowiednim wyposażeniem. Chyba, że jest możliwe wykonanie spawu na miejscu.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
pough napisał(a):
Moniia napisał(a):
...ale ja tłumaczeniem na polski zajmuję sie zarobkowo...

Oh Ty podstępna, :D
W innym wątku pytałaś o tłumaczenie "storm management"... :lol:

Chcesz mieć dobrze przetlumaczoną książkę na przyszłe święta czy tylko "poprawnie"*?
To nie marudź :rotfl:

*w cudzysłowie, bo poprawne tłumaczenie powinno być dobre.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Przecież ubezpieczyciel warunkuje swoją odpowiedzialność posiadaniem przez właściciela dokumentów prawem wymaganych czyli m.in. ważnością owej nieszczęsnej KB ...


A jak myślisz, dlaczego gdy Paskuda płynął Stenią po Rzeszowiaka, zabrał na pokład Krzysia Maćkowiaka?

Podopwiem, Krzysiu ma uprawnienia inspektora...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jurmak napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Przecież ubezpieczyciel warunkuje swoją odpowiedzialność posiadaniem przez właściciela dokumentów prawem wymaganych czyli m.in. ważnością owej nieszczęsnej KB ...


A jak myślisz, dlaczego gdy Paskuda płynął Stenią po Rzeszowiaka, zabrał na pokład Krzysia Maćkowiaka?

Podopwiem, Krzysiu ma uprawnienia inspektora...

Podpowiem, w tamtych czasach KB miała (jakieś) umocowanie prawne, o ile dobrze pamiętam...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 10:05 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Moniia napisał(a):
pough napisał(a):
Moniia napisał(a):
...ale ja tłumaczeniem na polski zajmuję sie zarobkowo...

Oh Ty podstępna, :D
W innym wątku pytałaś o tłumaczenie "storm management"... :lol:

Chcesz mieć dobrze przetlumaczoną książkę na przyszłe święta czy tylko "poprawnie"*?
To nie marudź :rotfl:

*w cudzysłowie, bo poprawne tłumaczenie powinno być dobre.

Auć, jeszcze ścierą od kobiety tuż po Świetach dostałem... :rotfl:
OK, OK, już nic nie mówię... :D
Daj tylko znać jak będzie gotowa... ta książka... :D

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
Paskuda płynął Stenią po Rzeszowiaka,


Jurek - ja to wszystko wiem.
Tylko obecna sytuacja jest nieco dalej i warunki nie te.
Rzeszowiak nie był na skałach na drugim końcu świata.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Moniia napisał(a):
Podpowiem, w tamtych czasach KB miała (jakieś) umocowanie prawne, o ile dobrze pamiętam...


A wiesz co pisze w umowie ubezpieczenia Polonusa?

bury_kocur napisał(a):
Rzeszowiak nie był na skałach na drugim końcu świata.


Warta słynie z tego, że wykorzysta wszystko, żeby się wymiksować z wypłaty...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jurku, jak napisałam, nieistotne czy w umowie jest KB czy nie, ubezpieczenia w tej chwili nie ma. I nie bedzie, póki ktoś z odpowiednimi tytułami nie sprawdzi jachtu. Żaden ubezpieczyciel nie bedzie kontynuował ubezpieczenia po takim wypadku bez przeglądu, wiec dla ubezpieczenia kwestia KB jest nieistotna.

I nasza dyskusja jest nieistotna, bo Polonus na razie jest tam gdzie jest. Trzymam kciuki coby jednak przeżył. A co dalej, to dalej, nie ma co sie martwić na zapas. Na pewno nie papierkami. To nie polisa pływa, a jachty i ludzie. Jeśli jacht wyjdzie z tego w dobrej kondycji (a to jest niewiadoma) to podejrzewam, że jest tam akurat całkiem dobra grupka ludzi aby go przeprowadzić z powrotem SKUTECZNIE. Ostatnie, o co się w tym wszystkim martwię, to papiery.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Moniia napisał(a):
I nasza dyskusja jest nieistotna,

Taka jest - zostawmy tę dyskusję na potem a teraz trzymajmy kciuki za chłopaków :)
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 12:28 
bury_kocur napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Wiara Małgosi w moc sprawczą ważnej karty bezpieczeństwa wzrusza mię silnie.


Wypowiedź autorki typu "Kubuś Fatalista" ...


Abstrahując od tego, kim p.Czarnomska jest, to dla mnie wypowiedź autorki nie jest wypowiedzią typu "Kubuś Fatalista", tylko typowo rodzimą"mnie tam nie było, ja tam nie wiem, ale ja to nigdy bym tak nie zrobiła bo mam takie doświadczenie i w tyyylu strasznych sytuacjach byłam.." - bez komentarza, a na dodatek na poprawę humoru kilka jeszcze gorzkich słów.
W tym momencie wszystko zależy przede wszystkim od ubezpieczyciela i woli pomocy ze strony argentyńskiej marynarki, i ew. powrotem będzie się można martwić później.
Szkoda natomiast, że nie mówi się nic o tym, że polska stacja arktyczna, rodzaj naszej wizytówki na tym kontynencie i podstawa do ewentualnych przyszłych decyzji, jest tak rozpaczliwie niedoinwestowana, że nie posiada sprawnej jednostki pływającej zabezpieczającej komunikację lub ewakuację na wypadek sytuacji awaryjnych.
Chłopaki popłynęli, żeby pomóc gospodarzom stacji, która ZAWSZE witała żeglarzy z otwartymi ramionami i służy od lat pomocą. A stało się jak się stało.

Mam nadzieję, że- niezależnie od(mam nadzieję szczęśliwego) finału sprawy "Polonusa", ktoś może otworzy oczy i zamiast sypać kasę na obudowę nieistniejącego muzeum, zafunduje naszej stacji łódź(mały holownik?..) z prawdziwego zdarzenia.
Powodzenia dla załogi "Polonusa" i podziękowania za opiekę nad nimi dla całej załogi stacji!


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Moniia napisał(a):
Dziękuje, Andrzeju, za tłumaczenie


A jednak Zbieraj mocno ukierunkował dyskusję na jakieś głupoty, typu papiery, KB itd. I ciągniecie to dalej, mimo mojego apelu, aby ... nie skupiać się na tym. Siła autorytetu Zbieraja...

Pływałem zarówno z Mileną jak i z Gosią. I wiem, że Im głównie zależy na bezpieczeństwie. Pamiętam, jak kiedyś Gosia przejmowała jacht. I jak punkt po punkcie sprawdzała wszystko. Gdy bosman jachtu chciał odrzucić Jej postulaty, zagroziła, że w takim razie nie poprowadzi etapu rejsu. I wymusiła swoje postulaty.

Nie ma sensu w tej chwili gdybanie, nad tym co już się stało. Nie wierzę, aby rady, jak ściągnąć jacht, dały jakąś wartość dodaną załodze, która jest na miejscu.

Natomiast pytanie Mileny i Gosi pozostaje aktualne. Nawet gdyby udało się wyprowadzić Polonusa ze skał, to jak bez slipu sprawdzić, czy jacht nadaje się do dalszej żeglugi? Przypuśćmy, że załoga pozostawi Polonusa i wróci wycieczkowcem. I pojedzie po Polonusa inna ekipa. To będzie miała ten sam problem.

I tu gdyby ktoś miał rady, to mogłoby być pomocne.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Złote rady, z fotela dawane. :evil:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.



Za ten post autor Narjess otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 23:22
Posty: 78
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żegluję :-)
Może na wyposażeniu stacji jest mig? Na pewno to urządzenie znajdzie się na większych statkach. Może na wysłanym (ponoć) argentyńczyku...

Powodzenia.

_________________
J-80 S/Y WOŁODYJOWSKI :-) pozdrawia i zaprasza do polubienia :-)
https://www.facebook.com/JachtWolodyjowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7477
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3740
Otrzymał podziękowań: 2061
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Prosiek napisał(a):
"mnie tam nie było, ja tam nie wiem, ale ja to nigdy bym tak nie zrobiła bo mam takie doświadczenie i w tyyylu strasznych sytuacjach byłam.."

wężykiem
i jeszcze
"Najlepsi kapitanowie siedzą przed kompem"

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 12:51 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Rady, radami. Każdy ma jakieś emocje..
Podtrzymać na duchu w trudnych dla nich chwilach, każdy tutaj chyba chciał... Sercem jesteśmy z nimi...
Spekulacje jednak nic nie pomogą, a mogą zaszkodzić...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 12:54 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kuracent napisał(a):
Nie ma sensu w tej chwili gdybanie, nad tym co już się stało. Nie wierzę, aby rady, jak ściągnąć jacht, dały jakąś wartość dodaną załodze, która jest na miejscu.

Natomiast pytanie Mileny i Gosi pozostaje aktualne. Nawet gdyby udało się wyprowadzić Polonusa ze skał, to jak bez slipu sprawdzić, czy jacht nadaje się do dalszej żeglugi? Przypuśćmy, że załoga pozostawi Polonusa i wróci wycieczkowcem. I pojedzie po Polonusa inna ekipa. To będzie miała ten sam problem.

I tu gdyby ktoś miał rady, to mogłoby być pomocne
Rozdwojenie jaźni?
W tej chwili problemen nr 1 jest to, jak dostać się na pokład jachtu. Żeby sprawdzić czy i jak możnaby go ściągać. I żeby próbować uruchomić silnik, bo co zrobić potem z jachtem na holu bez sprawnego silnika? - przeciągnąć na kotwicowisko bliżej Stacji i co dalej?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Zielony Tygrys napisał(a):
Prosiek napisał(a):
"mnie tam nie było, ja tam nie wiem, ale ja to nigdy bym tak nie zrobiła bo mam takie doświadczenie i w tyyylu strasznych sytuacjach byłam.."

wężykiem
i jeszcze
"Najlepsi kapitanowie siedzą przed kompem"


Ależ to właśnie Gosia napisała, aby tak nie robić:

Cytuj:
Obserwowałam kiedyś nieudolne podchodzenie do kei francuskiego żaglowczyka i przysłuchiwałam się uczonym, wypowiadanym wieszczym tonem komentarzom braci żeglarskiej zgromadzonej na kei. Starszy pan stojący nieopodal skwitował to jednym krótkim zdaniem, które do dziś przytaczam sobie zanim wypowiem się na temat czyjegoś żeglarskiego niepowodzenia: "Najlepsi kapitanowie stoją na kei!"


pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Jak również napisała i to:
Cytuj:
Zakotwiczyli blisko stromego brzegu, zaczęli dragować, silnik nie odpalił, oparli się o dno. Sama z zasady unikam kotwiczenia w ten sposób, a jeśli już, to na krótko i przy bezwietrznej pogodzie. Jeśli wieje, to też na krótko i z włączonym silnikiem. Może kwestia ilości przeżytych i zaobserwowanych sytuacji, w których można stracić momentalnie kontrolę nad jachtem.

I co teraz?

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 13:27 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nie znalazłem tak na szybko zdjęcia podwodnej części Polonusa, ale Berg wygląda chyba podobnie? Obrazek To pokazuje, jakim wyzwaniem może być ściąganie go ze skały i ewentualne późniejsze slipowanie tak, aby nie rozedrzeć burt i nie odłamać płetwy balastowej i steru.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 13:31 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Zastanawia mnie, co chcecie osiągnąć tą przepychanką? Zostawcie spekulacje...
Gdy wróca opowiedzą nam...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
_jp_ napisał(a):
Nie znalazłem tak na szybko zdjęcia podwodnej części Polonusa, ale Berg wygląda chyba podobnie?

Myślę, że tak samo

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13876
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2385
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cape napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Nie znalazłem tak na szybko zdjęcia podwodnej części Polonusa, ale Berg wygląda chyba podobnie?

Myślę, że tak samo


Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
http://picasaweb.google.pl/bartosz77/Br ... directlink



W sumie delikatna konstrukcja

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 14:00 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A w której zatoczce stoi Polonus? Miało być jakieś 15 Mm od Stacji?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13876
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2385
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
_jp_ napisał(a):
A w której zatoczce stoi Polonus? Miało być jakieś 15 Mm od Stacji?

viewtopic.php?f=39&t=19095&start=600#p337195

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 14:11 

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:10
Posty: 808
Lokalizacja: Poznań, Powidz, ....
Podziękował : 474
Otrzymał podziękowań: 462
Uprawnienia żeglarskie: sternik z upr. morskimi
_jp_ napisał(a):
A w której zatoczce stoi Polonus? Miało być jakieś 15 Mm od Stacji?

Załącznik:
Komentarz: widok ogólny
Lions Rump general.jpg
Lions Rump general.jpg [ 126.26 KiB | Przeglądane 5982 razy ]

Załącznik:
Komentarz: gdzieś tutaj
Lins rupm szczeg 22.jpg
Lins rupm szczeg 22.jpg [ 242.38 KiB | Przeglądane 5986 razy ]

Pozdrawiam Krzysztof

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Tango 780S, przedtem MAK 747 GT przez 20 lat, a jeszcze wcześniej BEZ-4.


Ostatnio edytowano 27 gru 2014, o 14:13 przez soko, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Sluchajcie a wiadomo co sie tam u nich dzieje na teraz ? Statek doplynal czy nie bo jakas cisza od nocy .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Narjess napisał(a):
Jak również napisała i to:
Cytuj:
Zakotwiczyli blisko stromego brzegu, zaczęli dragować, silnik nie odpalił, oparli się o dno. Sama z zasady unikam kotwiczenia w ten sposób, a jeśli już, to na krótko i przy bezwietrznej pogodzie. Jeśli wieje, to też na krótko i z włączonym silnikiem. Może kwestia ilości przeżytych i zaobserwowanych sytuacji, w których można stracić momentalnie kontrolę nad jachtem.

I co teraz?


Wypowiedź ta była poprzedzona przez:

Cytuj:
Obserwowałam kiedyś nieudolne podchodzenie do kei francuskiego żaglowczyka i przysłuchiwałam się uczonym, wypowiadanym wieszczym tonem komentarzom braci żeglarskiej zgromadzonej na kei. Starszy pan stojący nieopodal skwitował to jednym krótkim zdaniem, które do dziś przytaczam sobie zanim wypowiem się na temat czyjegoś żeglarskiego niepowodzenia: "Najlepsi kapitanowie stoją na kei!"


A to niweczy topór krytyki Gosi. BTW Nie wiem, po co, o tych dość oczywistych rzeczach pisała?

Ale nadal nikt, oprócz mnie, nie zauważył obaw Mileny i Gosi co do przyszłości Polonusa. I tego, że obie, robią to w dobrej wierze.

Mam nadzieję, że Szanowni Czytelnicy Forum zrozumieją następujące ćwiczenie intelektualne:

Załóżmy, że uda się ściągnąć jacht. Załoga wróci wycieczkowcem lub śmigłowcem. Po jacht wyruszy inna ekipa, lepiej wyposażona i sprawdzi jacht.

Pytanie brzmi, czy ta "potencjalnie druga" ekipa nie mogłaby wysłać obecnej ekipie tych narzędzi? I instrukcji obsługi.

Jak rozumiem, obawy Mileny i Gosi dotyczą tego, czy w obecnej sytuacji, dysponując takimi narzędziami, jakie mają, są w stanie podjąć decyzję, że wypłyniecie choćby 1000 Nm jest bezpieczne?

pzdr,
Andrzej Kurowski



Za ten post autor Kuracent otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 14:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Narjess napisał(a):
I co teraz?


Teraz to proponuję powstrzymać od zbytecznych polemik, nikomu nie służą.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kuracent napisał(a):
są w stanie podjąć decyzję


Andrzej, raczej bym tak daleko nie wybiegał w przyszłość, zdarzyć się może wszystko od utraty jachtu do jego odzyskania bez istotnych uszkodzeń, to jest możliwe.
CZAS pokaże, decyzje będą podejmować inni

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2014, o 14:39 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jacht stoi zatem gdzieś w rejonie SSSI-34, czyli Site of Special Scientific Interest No. 34 obecnie Antarctic Specially Protected Area ASPA 151 (SSSI-34), Lions Rump, King George Island, South Shetland Islands. Taki tamtejszy "rezerwat przyrody"? tutaj opis tego miejsca http://www.nsf.gov/geo/plr/antarct/aca/nsf01151/aca2_spa151.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 81  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL