Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 cze 2025, o 06:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 sty 2010, o 14:08 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
jestem nowy na forum i chciałbym się ze wszystkimi przywitać
więc witam was wszystkich
mam pytanie czy jest ktoś w posiadaniu planów łódki p 60 Pana Plucińskiego albo jakiś link chociaż do wyżej wymienionej bo ja dysponuje tylko książką "sam zbuduj łódź" zamierzam zbudować tą łódeczkę i plany oczywiście kupie ale przed wydaniem 140 złotych na plany chciałbym chociaż zobaczyć jakie są wymiary więc potrzebuje przekroi wielkości masztu bomu żagli itp
i jeszcze czy budował ktoś tą właśnie łódkę lub jakąś inną chociaż metodą słomkową
jakby co to można na meila nastik@o2.pl lub gg 828881 lub po prostu na forum
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 1 lut 2010, o 16:22 przez nastik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: plany P 60
PostNapisane: 18 sty 2010, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
łódka; dł 3,36; szer 1,55; zan 0,12-0,80 (miecz szybrowy); wyp 245 kG; pow żagli 7 lub 8 qm (do wyboru)Poszycie kadłuba i pokładu z listew sosnowych lub świerkowych gr 15x20 mm.
Pozostałe wymiary orientacyjne (ale chyba mało się pomylę)
Maszt dł 4,80; śr 50-55 mm; bom dł 2,20 o przekroju 25x55 mm
Grot lik przedni ok 4 m dolny 2,10, fok lik przedni ok 3 m, dolny ok 1,40
Co do budowy.
To nie jest łódka o typowych okrągłodennych kształtach (jak np. Omega) ona ma płaskie burty i względnie płaskie dno. Największe krągłości występują na styku dna i burty.
Takie pomieszanie płaszczyzn może skutkować pewnymi problemami przy poszywaniu.
Ona była projektowana w czasach powszechnych braków materiałowych, dla tych co mieli problem z zakupem sklejki.
Do poszyć słomkowych wymagany jest dosyć dobry materiał, bez sęków i z prostym, zwartym słojem. Oczywiście wysezonowany a nie z suszarni (takie listwy pracują nadmiernie i potrafią pękać).
Nie wiem czy nie warto pomyśleć o innej konstrukcji?
Zanim Ci zaczniemy doradzać to może określ czego oczekujesz od łódki, gdzie będziesz pływał w ile osób itd

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: plany P 60
PostNapisane: 18 sty 2010, o 19:48 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
witam
oczekiwania od łódki pływał będę sam lub w dwoje łódka ma być nie za duża max 4 metry bo nie będę miał jej gdzie zbudować.
( tak po większym zastanowieniu BM o której rozmawialiśmy chyba musiałbym przeliczać na mniejszą). Dlatego chyba lepiej p 60 koniecznie listewkowa bo drewniana łódka na jednym maszcie grot i fok w proporcjach mniej więcej 3:1 coś ma w sobie taki jest mój wzorzec na najładniejszą łódkę i moje wielkie marzenie. Więcej konstrukcji listewkowych nie spotkałem a p 60 jest 4 m x1,36 m i odpowiada mi w zupełności to ideał poza jednym, ma rzeczywiście płasko dno i burty też ma płaski wolałbym całą okrągła ale jak sie nie ma co się lubi... Nie wiem czy robiłeś dokładnie tą łódkę czy tylko jakąś inną listewkową i na pewno masz duuużo większe doświadczenie ode mnie ale wydaje mi się że płaskie dno i burty właśnie upraszczają sprawę, ale mogę się mylić
jeśli ktoś miałby jakąś ciekawą konstrukcje to proszę podesłać decyzja jeszcze nie zapadła i chętnie bym obejrzał inne konstrukcje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: plany P 60
PostNapisane: 18 sty 2010, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Na początek to trzeba ustalić u p.Patalasa, która to łódka :)
W książce P60 ma 4 x 1,36, ma ładne linie i jest rozwinięciem P7 (nazywanego kajakiem żaglowym)
W Żaglach i w katalogu Saleckiego wygląda inaczej (podobna do Jungi) i ma inne wymiary 3,36x1,55.
Ta z książki wygląda interesująco, będzie jednak wymagać dużo pracy podczas pływania. P7 była dosyć narowista i wymagała uwagi od sternika.
--
płaskie dno i burty czywiście są łatwe w wymaganiu. Problemy się zaczynają jak te płaszczyzny trzeba zacząć wyginać i skręcać w okolicach dziobu. Mówię tu o kształtach łódki z Żagli, ta z książki będzie normalniejsza w wykonaniu bo listwy będą biegły zgodnie ze swoją naturą.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: plany P 60
PostNapisane: 18 sty 2010, o 21:03 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
no mam nadzieje że to ta podobna do p7 bo tak w książce pisało w wstępnej rozmowy z panem Patalasem to według mnie to ta bo jeżeli mnie pamięć nie myli to mówił coś o narowistości no i czekam wciąż na inne konstrukcje

*** Dodano ***

kurde naprawdę nie ma żadnej ciekawej konstrukcji słomkowej tej wielkości ?
ludziska podrzućcie coś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: plany P 60
PostNapisane: 1 lut 2010, o 16:00 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
mi udało się znaleźć tylko bm
w zasadzie to klasa holenderska 16m2
(no chyba że to coś innego to proszę sprostować)
ale to marzenie jest idealna
Załącznik:
2410.JPG
2410.JPG [ 44.77 KiB | Przeglądane 8300 razy ]

Załącznik:
2412.JPG
2412.JPG [ 45.75 KiB | Przeglądane 8300 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2010, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Te holenderskie faktycznie są większe i ciekawostka; w wersji balastowej (zan ok 1 m)
Takie cuda można było spotkać na Tałtach i w Mikołajkach.
Wykonane pięknie ale ciekną im stale i były na alledrogo chyba po 16 tys
Nasza BM jest adaptacją; mniejsza i mieczowa.
Popatrz też na to
http://www.maderskiyachts.alpha.pl/pomerank.htm

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2010, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Jeśli chodzi o kajaki Plucińskiego to chyba mam u siebie taka pozycje z planami, sprawdzę dzisiaj w wieczorem czy to jest P7 z żaglem bo coś mi świta że tak. Będzie mały problem bo plany były nie ruszane od nasty lat więc mam lekkiego stracha czy się nie podrą, ale jak by co to zrobię ksero 1:1 to odrazy będę miał kopie dla siebie :D

Jeśli mogę ci polecić inne stront to tylko te z zagranicy:

Anglia:
http://www.selway-fisher.com/
http://jordanboats.co.uk/JB/
http://www.classicmarine.co.uk/boatsearch.asp

USA:
http://www.atkinboatplans.com/
http://www.butlerprojects.com/index.htm

Spis stron gdzie można nabyć plany drewniaków:
http://www.by-the-sea.com/bplans.html
http://www.boat-links.com/linklists/boa ... 6.html#top

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2010, o 15:50 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
wielkie dzięki już się zabieram za przeglądanie i czekam na plany


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2010, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Mam dwie wiadomości

1.Mam plany i książkę budowa kajaka żeglownego p7

2. Jednak jest to budowa sklejkowa i jednak kanciasta.

Podaje wymiary :
całkowita dłudość 5m
linia wodna 4,73
największa szerokość 1,03
szerokość w lini wodnej 0,91
wysokość w środku 0,32
wolna burta: 0,20
zanurzenie 0,12
z mieczem 0,60
wyporność 180kg
ożeglowanie typu slup 7,5m

jak się zdecydujesz na plany to kontakt na skrzynkę

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: plany P 60
PostNapisane: 3 lut 2010, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
nastik napisał(a):
mi udało się znaleźć tylko bm
w zasadzie to klasa holenderska 16m2
(no chyba że to coś innego to proszę sprostować)
ale to marzenie jest idealna

Jednostki, które pokazujesz na fotkach, to jest rzeczywiście zupełnie coś innego niż popularne dość w latach 50-tych i 60-tych żaglówki mieczowe typu BM.
O tych ostatnich słowo tutaj:
http://yachtz.info/yachts/BM
Sam miałem przyjemność zaczynać jako dziecko na jednej z tych właśnie BM-ek, należącej do mego Ojca.
Na tej - z dorobioną półkabiną i zmienionym masztem.
Załącznik:
akuaku2.JPG
akuaku2.JPG [ 23.6 KiB | Przeglądane 8962 razy ]

Załącznik:
akuaku1.JPG
akuaku1.JPG [ 41.29 KiB | Przeglądane 8962 razy ]


Te łódki konstrukcyjnie przeznaczone były do garażowej, amatorskiej budowy - wręgi skręcane z desek, słomka z taniutkiej sosny, maszt pełny, drewniany, bez salingów, etc - same uproszczenia.
Niestety jakość używanych materiałów powoduje, że zostało BM-ek bardzo niewiele - tak w kraju pochodzenia (Holandia) jak w Polsce...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2010, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Tu jest trochę o tej większej, holenderskiej
http://www.holzsegelboot.de/41586.html
http://www.bm-jolle.de/
http://www.fky.org/yachtsportarchiv/yac ... jolle.html
http://www.16m2.nl/

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2010, o 12:43 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
strony genialne wreszcie trochę rysunków dzięki nim znalazłem też kilka rysunków bm 4,75 lecz raczej to tylko plany do modeli dokładne ale nie kompletne no i po niemiecku lub holendersku a te ze zdjęć rzeczywiście jest 6 metrową bm jest cudna i pozostanie marzeniem do budowy ale to na odległą przyszłość na razie skupie się na bm 4,75 bo ona zmieści się u mnie na zalewie i prostsza w budowie jak tylko zdobędę plany zabieram się za budowę

*** Dodano -- 4 lut 2010, o 12:45 ***

ale na pewno będzie to słomka sklejkowe też są ładne ale te mają to coś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2010, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Nie uprzedzaj się do sklejki :)
Z niej też można ciekawe łódki robić, np Ness Yawl też ma to coś
http://dory-man.blogspot.com/2009/01/im ... elkie.html
http://www.sailing-new-england.com/ness_yawl.html

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2010, o 15:12 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
racja też maja coś w sobie nawet te sklejkowe
ness yawl jest świetna ale metoda na zakładkę bo tak chyba jest robiona bliżej ma do desek niż do sklejki mimo że z niej robiona jak się nie mylę a przynajmni8ej dużo drewna na niej widać a czysto sklejkowa też jest super tylko że z praktycznego punktu widzenia jest najczęściej laminowana i traci swoje walory no i jeszcze sklejka by była ładna do polakierowania kosztuje już o wiele za drogo


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2010, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Też kiedyś byłem taki ortodoks - wszystko pod lakier. :)
Teraz trochę inaczej postrzegam łódki. Czasem nadmiar żywego drewna przynosi skutek estetyczny odwrotny do zamierzonego.
ad zakładkowego; wolę ze sklejki robić niż szukać odpowiedniego materiału (nie takie to łatwe, nie mówiąc o cenie)
ad laminowania; wymyślono coś takiego jak laminat transparentny
ad lisewkowego; jak chcesz zostawić to pod lakierem to musisz o dobry materiał się postarać, pamiętam jak wyglądały nasze Omegi, robione stoczniowo. Koszmar, różnice w odcieniach, sęki itp. Bardzo szybko je pomalowaliśmy bo mimo błyszczącego lakieru wyglądały niechlujnie. Najlepiej takie łódki pod lakierem wyglądają jak mają mahoniowe lub modrzewiowe poszycie.
A tu masz stronkę o budowie ze sklejkowym, zakładkowym poszyciem
http://seansboatbuild.blogspot.com/

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2010, o 18:23 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
materiał ,chce sosnę zastosować tak jak w założeniu słomki "tanio ", i ogólnodostępny materiał . Deski ,przeważnie z budowy i innych źródeł jest ich dużo. Mam dostęp do grubościówki i piły jak i heblarki, także listew mogę naprodukować dwa razy więcej i dopasowywać, czasem nie dysponuję nie ograniczonym, ale spodziewam się ją w ciągu roku zrobić i nie oszczędzać na czasie kosztem wyglądu i dokładności. Nie wiem czy mi się uda,ale chciałbym ją na koniec przyciemnić co pewnie zatuszuje pewne nieuniknione niedoskonałości .Nie wiem jeszcze czym, czy zwykła bejca wystarczy czy trzeba będzie coś innego ,a może drewnochron wnika głęboko i dodatkowo zabezpieczyłby drewno, tylko nie wiem jak się zachowa z klejem i lakierem .
Ale to późniejsze etap, najpierw plany


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2010, o 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13975
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Witaj
zajrzyj na znany portal aukcyjny
akurat pokazały się dwa białe kruki:

BM-plany do budowy.... (numer 913511922)

ale także na aukcję;

JOL JOLKA jacht BUDOWA Konstruktion und Bau 1927 (numer 913471304)

która jest wg. mnie dużo bardziej ciekawą książką
Marian J. Strzelecki

ps
czy jak już kupisz mogę liczyć na xero kilku obrazków?
pozdro
MJS


Załączniki:
konstruktion bau jachty 12a.jpg
konstruktion bau jachty 12a.jpg [ 310.66 KiB | Przeglądane 8933 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2010, o 17:07 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
wiem widziałem ta pierwsza mnie interesuje ale trochę za drogo jak dla mnie a ta druga niestety po niemiecku a nie znam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2010, o 23:09 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
jednak kupiłem te plany bm czekam na przesyłkę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 10:05 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
witam
takie małe pytanie odnośnie tej łódki lub też innych czy próbował ktoś kombinować z gwoździami to znaczy czy to muszą być gwoździe miedziane czy np nie wystarczyłyby miedziowane ja podejrzewam że nie ale dalej np drut miedziany przekrój 4 jest dość sztywny i w nawiercony otwór daje się go wbijać drut miedziany (mam sporo ) przekrój 2,5 jest trochę giętki ale jakby mu zrobił prowadnice to dałoby rade go wbić no i jeszcze drut spawalniczy występuje w prętach 1,6 2,0 2,4 do stali nierdzewnych cena za 1 kg 20-35 nie miałem go w rękach ale powinien być dość sztywny i tu moje pytanie co wy na to by któryś z powyższych materiałów pociąć na 40 mm odcinki i użyć jako gwoździ ja obstawiam że powinno wypalić najlepiej z tym nierdzewnym spawalniczym


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
nastik napisał(a):
takie małe pytanie odnośnie tej łódki lub też innych czy próbował ktoś kombinować z gwoździami to znaczy czy to muszą być gwoździe miedziane czy np nie wystarczyłyby miedziowane ja podejrzewam że nie


Odradzam użycie gwoździ stalowych, chociaż historia szkutnictwa zna takie przypadki...
np. ten:
http://www.kulinski.gdanskmarinecenter. ... 75&fload=1

W naszych warunkach klimatycznych mokre drewno w zestawieniu ze stalowymi gwoździami (choćby były one pokryte warstwą ochronną kadmu, cynku, miedzi itp. to jednak ta warstwa nie jest niezniszczalna i może się niszczyć już podczas wbijania tych gwoździ) gnije! Sam kiedyś miałem łódkę (P7) zrobioną z użyciem takich stalowych gwoździ ocynkowanych, wytrzymała sporo lat, ale szczerze odradzam takie rozwiązanie.

Można użyć gwoździ miedzianych, mosiężnych lub ze stali nierdzewnej, miedziane można zrobić samemu z miedzianego drutu... ale chyba są dostępne w handlu i nie są koszmarnie drogie. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
nastik napisał(a):
jako gwoździ ja obstawiam że powinno wypalić najlepiej z tym nierdzewnym spawalniczym

Odradzam bo drut spawalniczy ma w sobie niewielką ilość właściwego metalu a cała reszta to dodatki polepszające spawalność. Nie wiadomo jak będą się zachowywały w wodzie.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 12:51 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
o a to już jakaś konkretna odpowiedź a jakby zrobić próbę nie wiem jaką ale może są jakieś zaznaczam że łódka nie będzie stała w wodzie raczej jakiś weekendowy wypad w okresie letnim uzbiera się pewnie kilka dni w roku jeszcze z tym drutem ewentualnie 2,5 przekrój co daje jakieś 1,8 mm średnicy tylko trzeba przez prowadnice wbijać no i jeszcze może ktoś o tym nierdzewnym jest spawaczem i zna dokładnie temat


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
nastik napisał(a):
jakby zrobić próbę nie wiem jaką
Chyba chcesz przekombinować?
Gwoździe miedziane są naprawdę łatwo dostępne i wcale nie takie drogie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 17:18 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
a ma ktoś namiar na jakiś sklep bo u mnie na zamówienie 100 lub więcej za kilo


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
U mnie tzn. gdzie :?:
Po za tym jest coś takiego jak www.google.pl ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 18:03 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
na takim małym zad...piu kolo Kielc jest coś takiego jak google i już użyłem tylko że nie bardzo wiem które kupić bo w zasadzie nie są to jakieś szkutnicze tylko dachowe i mają przeważnie wielkie łby no i jeszcze część producentów miedziane uważa za miedziowane więc pytam czy ma ktoś jakiś zaufany sklep


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Szkutniczych w Polsce nie kupisz. Nikt tego nie robi.
Miedziowane od miedzianych odróżnia się po cenie :wink:
Generalnie ceny wyrobów z miedzi są na poziomie 70-95 PLN/kg (zależy od asortymentu)
Potrzebne Ci gwoździe, u mnie są praktycznie cały czas, są chyba w cenie ok 80 PLN.
----------
-kilogram miedziaków to wcale nie jest dużo
-przy poszyciu listewkowym, lebki sklepujemy na płasko a czubki ucinamy (chyba, że mamy szkutnicze gwoździe. Dobrze jest też nawiercać poszycie pod gwoździki.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2010, o 19:17 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
a i jeszcze jedno ile takich gwoździ mi będzie potrzeba i ile żywicy do klejenia i czy musi to być epidian 5 + PAC czy może być co innego


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 181 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL