Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 21:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 gru 2014, o 09:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-po ... Id,1580699

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Podaję innego linka co by można porównać wiadomości.
http://www.independent.co.uk/news/world ... 46679.html

Aż się nie chce w to wierzyć.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Spojrzałem przed chwilą na Marine traffic i zaintrygowala mnie jednostka SAR/zaznaczyłem jej ślad /. Bez opisu, natomiast prędkość średnia wynosi ok 70w. Czyżby to był helikopter?

Ps. Są ofiary śmiertelne
Na RAI News24 relacja z akcji ewakuacji helikopterami.
Na NC+ kanał 241


Załączniki:
Screenshot_2014-12-28-17-38-11.png
Screenshot_2014-12-28-17-38-11.png [ 95.94 KiB | Przeglądane 7351 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Ten SAR ma AIS klasy B. Na niektórych programach prędkość otrzymywana z odbiorników B jest zawyżana 10-krotnie.
W tej chwili (zajrzałem) ta jednostka robi 106 węzłow, czyli naprawdę 10,6.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Ale przemieszcza się bbbbbbb. szybko i wraca do Włoch, chociaż akcja trwa.


Załączniki:
Screenshot_2014-12-28-18-18-48.png
Screenshot_2014-12-28-18-18-48.png [ 128.04 KiB | Przeglądane 7295 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
A jak to wytłumaczyć?


Załączniki:
Screenshot_2014-12-28-18-56-40.png
Screenshot_2014-12-28-18-56-40.png [ 448.7 KiB | Przeglądane 7275 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Pewnie jest jakiś kanał :)

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jednak statek cumuje na lotnisku wojskowym


Załączniki:
Screenshot_2014-12-28-19-20-36.png
Screenshot_2014-12-28-19-20-36.png [ 143.61 KiB | Przeglądane 7210 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 19:29 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
I teraz wyobraź sobie, że płyniesz we mgle, spoglądasz na ekran AIS-u... a tu jakiś "statek" pędzi na ciebie z szybkością poduszkowca :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
markrzy napisał(a):
Jednak statek cumuje na lotnisku wojskowym


Bo to jest statek ale powietrzny

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 19:31 

Dołączył(a): 2 lis 2011, o 10:26
Posty: 155
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: w szufladzie
a na adriatyku koło Rawenny zderzyły się 2 statki. 2 osoby nie żyja a 4 sa zaginione, 5 udało się podjąć. Tonie jednostka turecka.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

akcję ratunkową płonącego Norman Atlantis utrudnia bardzo zła pogoda.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_jp_ napisał(a):
I teraz wyobraź sobie, że płyniesz we mgle, spoglądasz na ekran AIS-u... a tu jakiś "statek" pędzi na ciebie z szybkością poduszkowca :-?

przeżyłem coś podobnego. to był wodolot


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 19:34 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
panprezes napisał(a):
a na adriatyku koło Rawenny zderzyły się 2 statki. 2 osoby nie żyja a 4 sa zaginione, 5 udało się podjąć. Tonie jednostka turecka.
A ta pierwsza jednostka, bliżej nieopisana, ponoć zatonęła tuż po zderzeniu :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 19:36 

Dołączył(a): 2 lis 2011, o 10:26
Posty: 155
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: w szufladzie
markrzy napisał(a):
Jednak statek cumuje na lotnisku wojskowym

w akcji biorą udział 4 śmigłowce SAR. podjęto ponad 150 osób, na pokładzie pozostało jeszcze ok. 300


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Temperatura wody w tej części morza około 17 st.

Obrazek

http://www.weatheronline.co.uk/marine/weather?LEVEL=77&LANG=en&TIME=6&MN=gfs&CEL=C&SI=mph&MENU=0&LANG=en&WIND=g029&MODELLTYP=uv10

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Wcześniej wiało do 40w


Załączniki:
pogoda.png
pogoda.png [ 210.19 KiB | Przeglądane 7134 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2010, o 11:14
Posty: 33
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Najszybszą jednostką jest tam CP 309 ma dwa silniki po 1000 KM każdy , prędkoṡć 30 węzłόw, 4 osoby załogi i 20 wolnych miejsc. W akcji bierze udział jeszcze jedna łόdź albańska, 9 helikopterόw włoskich i jeden grecki. Na miejsce powinien dopłynąć też lotniskowiec San Giorgio.

Tam jest jeszcze 312 osόb na pokładzie.


Załączniki:
guardiacostieracp309_Small.jpg
guardiacostieracp309_Small.jpg [ 224.03 KiB | Przeglądane 7095 razy ]

_________________
Stay clear of boom when under sail.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 20:54 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nie nazywałbym tego http://en.wikipedia.org/wiki/San_Giorgio-class_amphibious_transport_dock "lotniskowcem".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Obszerne info tu:

http://gcaptain.com/hundreds-trapped-ferry-burns-heavy-seas-greece/

Obrazek

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 22:28 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Według nowych doniesień wciąż płonący statek z ludźmi na pokładzie jest ciągnięty na holu przez Marietta Barrett.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2014, o 23:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Koszmar...Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2014, o 16:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ewakuacja ludzi zakończona. Tym razem włoski kapitan zszedł z pokładu w ostatniej grupie. Zginęło 5 osób (lub 7, jak podają niektórzy?). Pożar dogasa. Trwają próby holowania statku, liny zrywały się (lub przetopiły?) kilka razy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2014, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2010, o 11:14
Posty: 33
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
La Stampa podaje, źe zginęlo 8 osόb i prawdopodobnie jest 38 osόb zaginionych. To była wyjątkowo długa akcja ratunkowa Mam wraźenie, źe były opόźnienia w podejmowaniu decyzji, pewnie czekali na lepszą pogodę. Premier, pani minister obrony i marynarka ogłosili sukces.

_________________
Stay clear of boom when under sail.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2014, o 20:09 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
northeaster napisał(a):
Premier, pani minister obrony i marynarka ogłosili sukces.
a co mieli powiedzieć? Pamiętasz: Trzy koła są dobre.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2014, o 21:49 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Oj, mocne http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Kapitan-zeglugi-wielkiej-Marek-Blus-sytuacja-podobna-jak-na-Titanicu,wid,17140263,wiadomosc.html?ticaid=114116&_ticrsn=3. A Pana Kapitana Błusia miałem zaszczyt poznać osobiście na... szkoleniu STCW
wp.pl napisał(a):
Kapitan żeglugi wielkiej Marek Błuś: sytuacja podobna jak na Titanicu.
Pasażerowie włoskiego promu byli w podobnej sytuacji jak ci na Titanicu. Zabrakło im skutecznych środków ratunkowych, dzięki którym mogliby szybko opuścić statek - ocenił kapitan żeglugi wielkiej Marek Błuś.
Prom Norman Atlantic, na którego pokładzie wybuchł pożar, przepłynął od wybrzeży Grecji na wody terytorialne Albanii. Akcja ratunkowa trwała 36 godzin. Zginęło osiem osób.
Kapitan Marek Błuś przyznał, że jest zażenowany faktem, że to wszystko zajęło tak długo. Jak podkreślił, ewakuacja statku powinna trwać pół godziny i być prowadzona wyłącznie z użyciem środków ratunkowych, które były na promie, a te najwyraźniej zawiodły. - Dlatego akcja trwała aż półtorej doby - zaznaczył.
W ocenie kapitana Marka Błusia wypadek włoskiego promu pokazuje, że montowane na statkach morskie systemy ewakuacyjne się nie sprawdzają. Dodatkowo załogi często nie są odpowiednio przeszkolone. Kapitan przestrzegał jednak przed obwinianiem personelu pokładowego za taki, a nie inny przebieg akcji ratunkowej. - To nie jest wina człowieka, którego nie przeszkolono, bo jeśli ma na takim czymś odbywać ćwiczenia raz na rok, to nie może tego robić sprawnie - stwierdził. Zdaniem Marka Błusia cała sprawa w znacznym stopniu obciąża twórców prawa, które nakazuje montowanie kompletnie nieskutecznych systemów ratunkowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2014, o 07:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
_jp_ napisał(a):
Oj, mocne http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title, ... &_ticrsn=3. A Pana Kapitana Błusia miałem zaszczyt poznać osobiście na... szkoleniu STCW


Może i mocne ale czy rozsądne? Nie znam osobiście pana kapitana ale nawet gdy jest się uznanym ekspertem to nie można stawiać tak jednoznacznych opinii nie znając szczegółów akcji ratowniczej. Powiem więcej, tym bardziej gdy jest się fachowcem nie powinno się tak zachowywać.

Bezpieczeństwo na dużych statkach pasażerskich jest ostatnio modnym tematem, jak zwykle każdy zainteresowany chce przeforsować własną, jedynie słuszną opinie. Pan kapitan, jak łatwo się domyślić, reprezentuje stanowisko szkoleniowców z którym się nie zgadzam.

Pozdrowienia,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2014, o 12:57 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Cześć i Witam .
Cała sprawa !! Się zakończyła -- niestety było trochę ofiar ( nie chciałbym być w śród ofiar )
Ale !!! Jako żem krtkofalowiec to moi koledzy - nasłychowcy i nadawcy odsłuchali sygnał pomocy z tego promu ---
https://www.youtube.com/watch?v=WPtjC2LXPyE
Nie zostawili suchej nitki na tym "oficjerze " radiowym .
Ja tego nie mogę oddtworzyc ale ,sugeruje się opiniami innych radiowych kolegów.
Oficer radiowy wydawał z siebie "bełkot "-- zamiast wzywać pomocy .
Językiem międzynarodowym jest jednak "angolski " bez względu w jakich okolicznościach prowadzimy łączność .
Koledzy stwierdzili ( krótkofalowcy ) ! ŻE, gdyby używali takiego "bełkotu to by nigdy nie przeprowadzili jakiejkolwiek dalekosiężnej ( DX-owej) łączności .

Jeśli ktoś może niech poprawnie wklei link i posłucha co tam "bęłkocze" oficer radiowy wzywając pomocy .

Czy byście tak postępowali w chwili wzywania pomocy??? -- pytanie do kapitanów jak również do osób mających i podobno umiejących się posługiwać radiostacjami -- w chwili zagrożenia

Apasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2014, o 16:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
To jest komunikat Olimpia Radio po grecku informujący wszystkich w okolicy o sytuacji!!!!!!!. Następny komunikat zawsze jest w jezyku angielskim./ nie nagrany/.
\TO NIE JEST MAY DAY Z PROMU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Ostatnio edytowano 31 gru 2014, o 16:26 przez markrzy, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2014, o 16:25 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dodam, że "koledzy radiowcy" najwyraźniej nie wiedzą, jak działają statkowe radiostacje systemu GMDSS. Po dwukrotnym wciśnięciu "czerwonego" guzika automatycznie generowany jest i wysyłany w eter sygnał niebezpieczeństwa (DISTRESS) wraz pozycją statku (z gps) i numerem identyfikacyjnym statku. Dalszy komunikat słowny jest już tylko dopełnieniem.

Tutaj MAY-DAY było dla mnie zrozumiałe. Nazwa statku NORMAN ATLANTIC i jego sygnał wywoławczy India Bravo Sierra Mike również. I chwacit, wiadomo kto potrzebuje pomocy.

ps. Gdyby jacht palił mi się u polskich wybrzeży, to wołałbym Witowo-radio po polsku, a nie po angielsku (większa szansa na zrozumienie przez "Witowo" i może jeszcze jakiś rybak będący w pobliżu zrozumie).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2014, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
To co pisałem wcześniej. Pełny komunikat niżej. Warto posłuchać. Druga połowa nagrania.
https://www.youtube.com/watch?v=2XRxfeu8Fn8


Taką jakość przekazu mamy najczęściej na naszych jachtach.
Proszę wziąć kartkę i zapisać sobie dla treningu komunikat MAY DAY RELAY

Życzę Wszystkim, abyście nigdy takich komunikatów w swoich radiach jachtowych w 2015 nie odbierali.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowania - 2: Były user, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2015, o 22:17 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
SIRK napisał(a):
Bezpieczeństwo na dużych statkach pasażerskich jest ostatnio modnym tematem, jak zwykle każdy zainteresowany chce przeforsować własną, jedynie słuszną opinie. Pan kapitan, jak łatwo się domyślić, reprezentuje stanowisko szkoleniowców z którym się nie zgadzam.


Cytuj:
IMO Secretary General Koji Sekimizu has expressed concern to improve the safety standards on the passenger ships pointing out the fatal fire on the Norman Atlantic.

IMO’s Facebook carried his message; Sekimizu said, “2014 will be remembered as another year of very serious maritime casualties involving passenger ships, with the tragedy of Sewol and the fire aboard the Norman Atlantic.

IMO must take action to investigate these maritime accidents and improve safety standards of passenger ships. In this context, I urge IMO member governments to review the current level of safety standards of passenger ships at the Maritime Safety Committee in June and discuss how we could strengthen our system and prevent such very serious maritime accidents involving passenger ships in future.

“I urge the authorities of Italy and Greece to accelerate the process of the casualty investigation and submit findings to IMO as soon as possible.”
I cóż, kapitanie SIRK, obstaje pan przy swoim zdaniu? - bo GenSek IMO zajmuje stanowisko podobne do kpt. Błusia - że są problemy i trzeba o nich mówić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL