Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 00:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sty 2015, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
@taka_jedna a ktos ty ze tak nieskromnie zapytam??

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Paco napisał(a):
@taka_jedna a ktos ty ze tak nieskromnie zapytam??

Paweł to taki jednotopicowy profil ;)

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Cytuj:
"nikt rozsądny nie popłynie tym dalej"


Maciek
Napiszę coś niepopularnego.
Moim zdaniem przepisy polskie obarczają odpowiedzialnością kapitana jednostki za wszystkie działania związane z jej funkcjonowaniem.
Mam takie wrażenie, iż jeżeli jednostka miała KB to formalnie pływanie taką jednostką bez KB jest złamaniem prawa co skutkuje odpowiedzialnością prawną kapitana za takie działanie.
Jeżeli podczas takiego rejsu stałoby się cokolwiek złego (ODPUKAĆ) to kapitan odpowiada za wszystko pod rygorem odpowiedzialności karnej.
Podjąłbyś się jako kapitan wziąć na siebie odpowiedzialność za prowadzenie rejsu, który z założenia prowadzisz (wiedząc o tym) na pograniczu prawa a nawet po nim ?
To takie moje przemyślenia a jak gdzieś się mylę to mi powiedzcie...
Pzdr
Kocur
ps. przepisy polskie nie przewidują chyba wyłączenia odpowiedzialności kapitana za odpowiedzialność prawną prowadzenia rejsu, w którym jego uczestnicy podpiszą glejt, iż płyną na własną odpowiedzialność z wyłączeniem odpowiedzialności kapitana ?...
Bo o odpowiedzialności zbiorowej też na jachcie nie słyszałem ..
I pies trącał w tym momencie to czy ktoś umie spawać i jak mu to wyjdzie
No chyba, że po takim spawaniu ktoś podpisze KB

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
DECYZJA JUŻ CHYBA ZAPADŁA:(

"

To najprawdopodobniej koniec wyprawy Shackleton 2014 – poinformował nas jej rzecznik prasowy, Andrzej Minkiewicz. Uszkodzenia jachtu „Polonus” ze Szczecina są zbyt poważne, aby można je było usunąć na miejscu i kontynuować ekspedycję."


http://e-pyrzyce.pl/?s=POLONUS


Trudna do zrozumienia jest dla mnie polityka informacyjna wyprawy! O takich newsach dowiadujemy się z innych źródeł niż oficjalna strona wyprawy i to ustami jej rzecznika.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Ostatnio edytowano 3 sty 2015, o 19:59 przez markrzy, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
za "Radiem Szczecin"
Cytuj:
To najprawdopodobniej koniec wyprawy Shackleton 2014 - poinformował nas jej rzecznik prasowy, Andrzej Minkiewicz. Uszkodzenia jachtu "Polonus" ze Szczecina są zbyt poważne, aby można je było usunąć na miejscu i kontynuować ekspedycję.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 19:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Poczekajmy, co napisze Maar. To jeszcze nie koniec problemów, bo... jak mają stamtąd wrócić?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zbieraj napisał(a):
Colonel napisał(a):
Zgrzyb albo Zbieraj moje maile do Maara wracają. Może któryś przeforwarduje...
Przyślij. Spróbuję.

Przesłałem natychmaist

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
taka_jedna napisał(a):
Czymś stację musieli budować, a na jednym ze zdjęć jest dźwig. Pytanie o jego udźwig

Pozwolę sobie zaprezentować jak wygląda niedobór udźwigu (tu u nasz 8/18), nie wspomnę jednak o tym, że każdy dźwig (polski dźwig) podlegający UDT (Urzędowi Dozoru Technicznego) ma zainstalowany bezpiecznik od przekroczenia udźwigu, który nie pozwoli podnieść więcej niż jest w UDT.
https://www.youtube.com/watch?v=I81fzp-Bq_8
Ale liczą się Twoje dobre intencje :)

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 22:26
Posty: 256
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 548
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
_jp_ napisał(a):
Poczekajmy, co napisze Maar. To jeszcze nie koniec problemów, bo... jak mają stamtąd wrócić?

Tutaj akurat jest pewien plan, i to zaawansowany. Ale, żeby potem znowu nie było tak jak już było, więcej szczegółów jak wszystko będzie pozapinane i potwierdzone.

Nie będzie źle. Wrócą.



Za ten post autor Buber otrzymał podziękowania - 9: Były user, mchanga, Milena, PilotR, plitkin, puffin, Waldi_L_N, Zgrzyb, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Colonel napisał(a):
Przesłałem natychmais

żebyś nie zapomniał na forum podziękować, jak dostaniesz mailem odpowiedź od Zbieraja, no i informuj koniecznie o swojej kolejnej aktywności mailowej!!!

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 5: jedrek, Marian Strzelecki, Marian.Kowalski, waliant, Zuzanna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 22:26
Posty: 256
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 548
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bury_kocur napisał(a):
Cytuj:
"nikt rozsądny nie popłynie tym dalej"


Maciek
Napiszę coś niepopularnego.
Moim zdaniem przepisy polskie obarczają odpowiedzialnością kapitana jednostki za wszystkie działania związane z jej funkcjonowaniem.
...ciach....

padł taki wątek na sf, moja propozycja poniżej... to było pisane 27 grudnia, jak jeszcze były nadzieje....


piotr6 napisał/a:
zawsze mozna pływac bez ubezpieczenia, niewykluczone,że Warta wymagałA kB.

Może się wtrącę, może się nie znam - ale byłem już parę razy na tamtych wodach, co prawda nie na żaglówce - W ŻYCIU nie pływałbym na dalekim południu bez ubezpieczenia.
Ściągną jacht - i jedyna droga z powrotem to przez takie spokojne jeziorko co się nazywa Cieśniną Drake'a, które się kończy mniejszymi, też spokojnymi akwenami znanymi jako "wyjące pięćdziesiątki" i inne tam takie.
Miałem okazję być w tym samym sztormie w którym wysztrandowała "Nashachata" parę lat temu - nie na żaglówce, ale byłem. I napiszę tak - właściciel, sam na swojej łódce mógłby popływać bez ubezpieczenia - bo jak się coś stanie to będzie jego wyłączny problem. Ale jeżeli masz jacht z 8 osobową załogą, która w obecnej chwili jest bezpieczna, to tylko ktoś wybitnie nieodpowiedzialny wsadzałby załogę, W TAKIM MIEJSCU z powrotem na nieubezpieczoną łódkę.

Chociaż (tfu, tfu, odpukać) może się okaże że jacht nieuszkodzony, i chłopaki się zdecydują na własną odpowiedzialność kontynuować? Ale tak czy inaczej odpowiedzialność ponosi kapitan (przed sądem).... trudna sprawa, ale w każdym wypadku nie doradzałbym kontynuowania bez upewnienia się że ubezpieczenie jest w porządku.

Takie tam dywagacje. Póki co pozostaje czekać....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Paco napisał(a):
@taka_jedna a ktos ty ze tak nieskromnie zapytam??
Paweł, no co Ty, nie widzisz? Przecież to typowa, przeciętna polska dziewczyna, niebieskooka i słomianowłosa. Dzisiaj dziewczyny tak mają. Rzuca jednym okiem na fotkę i widzi, że to MAG 220A. Rzuca drugim - i widzi: to jest butla z tlenem, a to z acetylenem.
A w wolnych chwilach zajmuje się UKF-ką. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 5: Były user, Lemuria, Marian Strzelecki, Moniia, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Zbieraj napisał(a):
Colonel napisał(a):
Zgrzyb albo Zbieraj moje maile do Maara wracają. Może któryś przeforwarduje...
Przyślij. Spróbuję.
Przesłałem Margrabiemu, może przejdzie.

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Colonel napisał(a):
Przesłałem natychmaist
Do mnie??? Nic nie doszło.
Sajmon napisał(a):
żebyś nie zapomniał na forum podziękować, jak dostaniesz mailem odpowiedź od Zbieraja, no i informuj koniecznie o swojej kolejnej aktywności mailowej!!!
A już się obawiałem, że po słynnym banie odsetek bezinteresownych przysrywaczy się wyraźnie zmniejszył.
Uff, odetchnąłem. Dzięki, Sajmon. Zachowaliśmy constans. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 21:09 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Część !
Pytanie za darmo ?
Co jest uszkodzone ?
Mając taki sprzęt jaki był prezentowany na zdjątkach to mozna zmajstrować nowy jacht !! a nie tylko naprawić .
To co!!! zostanie jacht na tych kamlotach na wieczność !!!

Ubezpieczyciel już go skreślił a ludziska co tam są to co ?


Przepraszam ale, sugeruje się postami i zdjęciami..

Apasz

Podobno wyprawa w założeniach się załamała .--- szkoda !


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Jednym z odprysków prowadzonej tu dyskusji jest kwestia KB. KB jako dokument potwierdzający zdolność żeglugową statku wymagany jest w konkretnych określonych prawem przypadkach (wielkość statku i charakter działalności). Jeśli w dyskutowanym przypadku taki dokument został wydany, a nie jest wymagany i określony w prawie dotyczącym tego, konkretnego jachtu, to myślę sobie, że i tak ubezpieczyciel w trosce o zminimalizowanie ryzyka ubezpieczeniowego mógł zażądać glejtu nazywanego tutaj KB, wystawionego dla określonych kryteriów, mających wpływ na ryzyko ubezpieczenia. Dokument taki, jeśli tylko nie stanowi zabronionej klauzuli umownej, mógłby być wystawiony przez kompetentną instytucję klasyfikacyjną uznaną przez Strony umowy ubezpieczeniowej. Takie są moje domysły, bo od dobrych paru lat nie jestem armatorem żadnego pływadła, ale myślę sobie, że temat KB w tej dyskusji możemy sobie śmiało odpuścić, bo jego treść i potrzebę posiadania w związku z ubezpieczeniem zna tylko właściciel.
No proszę. Nie wiedziałem, a powiedziałem. Czyżby to wiekowość? Przecie do 9 krzyżyka jeszcze trochę zostało? :mrgreen:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 21:15 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zbieraj napisał(a):
Paco napisał(a):
@taka_jedna a ktos ty ze tak nieskromnie zapytam??
Paweł, no co Ty, nie widzisz? Przecież to typowa, przeciętna polska dziewczyna, niebieskooka i słomianowłosa. Dzisiaj dziewczyny tak mają. Rzuca jednym okiem na fotkę i widzi, że to MAG 220A. Rzuca drugim - i widzi: to jest butla z tlenem, a to z acetylenem.
A w wolnych chwilach zajmuje się UKF-ką. :D
Mówisz i masz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Bubr napisał(a):
Tutaj akurat jest pewien plan, i to zaawansowany



czy dobrze trafiłem?
http://www.planetcruise.co.uk/holland-a ... 2014/74977


http://www.cruisin.me/cruise-ship-track ... aandam.php

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
bury_kocur napisał(a):
przepisy polskie nie przewidują chyba wyłączenia odpowiedzialności kapitana za odpowiedzialność prawną prowadzenia rejsu, w którym jego uczestnicy podpiszą glejt, iż płyną na własną odpowiedzialność z wyłączeniem odpowiedzialności kapitana ?...


Trzeba Polonusowi zmienić banderę ;)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
markrzy napisał(a):
Bubr napisał(a):
Tutaj akurat jest pewien plan, i to zaawansowany

czy dobrze trafiłem?

Bubr wspominał, że rozmawia z szefami na "swoim" statku.

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 22:02 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Szaman3 napisał(a):
Trzeba Polonusowi zmienić banderę ;)
Może być?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
zbigandrew napisał(a):
myślę sobie, że temat KB w tej dyskusji możemy sobie śmiało odpuścić, bo jego treść i potrzebę posiadania w związku z ubezpieczeniem zna tylko właściciel.


Zbyszek - Nie do końca.
Karta Bezpieczeństwa jest jednym z dokumentów, jakie ubezpieczyciel wymaga dla celów ubezpieczeniowych, jeżeli była ona wystawiona.
Ale równocześnie aktualność wystawionej KB wymagana jest jako jeden z dokumentów dla oceny odpowiedzialności prawnej użytkowników jednostki.
Znaczy - miałeś, utraciłeś a pływasz nadal i coś się stanie to wpływa to jednak na ocenę Twojej winy.
Przenosząc na ruch lądowy...
To tak jakbyś bezpośrednio po groźnym wypadku, który skutkował utratą dowodu rejestracyjnego i badań technicznych pojazdu nadal po tych okolicznościach użytkował dalej pojazd i spowodował następny wypadek ..
Jak myślisz - nie posiadanie aktualnych badań technicznych będzie dla Ciebie w tych warunkach okolicznością łagodząca czy pogrążająca ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
typowa, przeciętna polska dziewczyna, niebieskooka i słomianowłosa(...) w wolnych chwilach zajmuje się UKF-ką


Tak ale ...
- Są to chwile wolne już naprawdę od wszelkich zajęć - nawet nadprogramowych :rotfl: :rotfl: :rotfl:
- UKF-ka nie wisi w niewłaściwym miejscu :lol: :lol: :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
Nie masz racji.
Tomku, obawiam się, że patrzysz z punktu widzenia ścigania się weekendowego po Zatoce. Wielomiesięczne wyprawy (w sumie kilkudziesięcioosobowe) w najtrudniejsze rejony świata to jednak co innego.


Mam racę, jak zazwyczaj. :mrgreen:
Patrzę bardzo ogólnie. I miałem na mysli w ogóle ubezpieczenia.
Przy czym ja nie piszę, że nie należało jachtu ubezpieczać.
A co do samych warunków ubezpieczenia. Nie wygląda to najlepiej. Ale poczekajmy, co z tego wyjdzie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
a jak gdzieś się mylę to mi powiedzcie

viewtopic.php?f=73&t=20800&p=339291#p339291

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

zbigandrew napisał(a):
ednym z odprysków prowadzonej tu dyskusji jest kwestia KB. KB jako dokument potwierdzający zdolność żeglugową statku wymagany jest w konkretnych określonych prawem przypadkach (wielkość statku i charakter działalności).


Echh..
W zgodzie z literą prawa nikt obecnie nie powinien wystawiać ani odnawiać KB żadnemu jachtowi - ani komercyjnemu" ani niekomercyjnemu. Nie funkcjonuje bowiem w obiegu prawnym żaden akt prawa, który ustalałby tryb, częstotliwość, sposób przeprowadzania i zakres inspekcji prowadzącej do wystawienia KB. Nie istnieje również żaden ustalony wzór dokumentu zwanego "KB" dla jachtów. Ponadto żaden akt prawa nie ustala wysokości opłat za inspekcję w celu wydania KB i za samo wystawienie dokumentu.
Nie wydano bowiem rozporządzenia, które minister infrastruktury powinien wydać pomiędzy wejściem w życie ust o bezp. morskim (2011) a grudniem 2012 (określone w ustawie vacatio legis dla poprzednio obowiązującego rozporządzenia dot inspekcji jachtów i "KB".)
Każde wydanie jachtowej KB po XII/2012 jest przejawem samowoli urzędniczej, polegającej na przeprowadzaniu inspekcji i wydawaniu dokumentów bez podstawy prawnej.
Ale - jak już pisałem - z samowolą urzędników nikomu nie chce się walczyć...
Ja sam nie mam tu interesu prawnego (a przecież musiałbym go mieć, by występować przed sądem administracyjnym). A naturę mam taką, że nie mam ochoty bawić się w metody prokuratorskie. Niemniej - jakby kto chciał się uprzeć - to podejmowanie decyzji administracyjnych (wydanie / nie wydanie KB) oraz pobieranie ustanowionych samowolnie opłat za czynności pozbawione podstaw prawnych - można uznać za wyłudzenie urzędnicze - i można składać zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: Były user, Stara Zientara, Wojtek Bartoszyński, zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
W zgodzie z literą prawa nikt obecnie nie powinien wystawiać ani odnawiać KB żadnemu jachtowi - ani komercyjnemu" ani niekomercyjnemu.


Jarek
Wątpliwości rodzą się dwie dotyczące:
1. dyskusji z ubezpieczycielem, który na pewno wypłatę ubezpieczenia warunkuje spełnieniem warunków pływania zgodnego z dokumentami jednostki tzn m.in posiadaniem ważnej KB.

2. dyskusji przed sądem lub w prokuraturze w sprawie o popełnienie wykroczenia lub przestępstwa (w zależności od skutków powyższego działania) polegającego na żegludze bez wymaganych dokumentów w sytuacji ewent. wypadku morskiego (odpukać).

Czyli najpierw - w obu w/w punktach - zostaniesz oskarżony o złamanie prawa a potem będziesz dopiero udowandniał swoje rację, które wymieniłeś.
I juz po Bóg wie ilu miesiącach zostaniesz uwolniony od podejrzeń.

A zobacz - jakbyś nie mial KB - to o ile byloby prościej ... :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 4 sty 2015, o 00:15 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
a ja dalej cytuje
Cytuj:
"Uszkodzenia jachtu "Polonus" ze Szczecina są zbyt poważne, aby można je było usunąć na miejscu i kontynuować ekspedycję."

wiec...????

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
Paco napisał(a):
wiec...????

więc - choć może się oburzycie - w hołdzie wyprawie Shackeltona, tak jak Endurance Polonus pozostanie na Antarktydzie.

Niezamierzona, ale symboliczna analogia

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:14 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jeszcze poczekajcie. Na stronie http://shackleton2014.pl/category/aktualnosci/ nie ma jeszcze żadnych informacji, więc? decyzja jeszcze nie zapadła?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wnioskujac z tego co podalo Radio Szczecin i inne media wychodzi ze wlasnie tak sie stanie.
Nie wiem na ile to jest oficjalna informacja ze jacht zostaje, pozostaje dalej temat otwarty co dalej.
Zostawic go nie mozna bo niby odpad wielkogabarytowy, wiec ubezpieczyciel ma klopot, rownie wielki jak i wlasciciel jachtu.
Za dni kilka wszystko sie wyjasni oficjalnie (mam nadzieje), i dalej bedzie sobie mozna gdybac "co dalej z jachtem".

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 81  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL