Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 20:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sty 2015, o 02:45 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
pierdupierdu napisał(a):
Ponadto żaden akt prawa nie ustala wysokości opłat za inspekcję w celu wydania KB i za samo wystawienie dokumentu.

Hmm

USTAWA
z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie morskim
15. Za przeprowadzenie inspekcji w celu wydania karty bezpieczeństwa dla jachtu morskiego:

15.1. Statki o długości do 6 m – 100 j.t.
15.2. Statki o długości powyżej 6 m do 9 m – 150 j.t.
15.3. Statki o długości powyżej 9 m do 12 m – 200 j.t.
15.4. Statki o długości powyżej 12 m do 15 m – 300 j.t.
15.5. Statki o długości powyżej 15 m do 24 m – 600 j.t.
15.6. Statki o długości powyżej 24 m – 1000 j.t.

IV. JEDNOSTKA TARYFOWA
Wartość złotowa jednostki taryfowej stanowi równowartość 0,2 SDR – Specjalnych Praw
Ciągnienia liczona według średniego kursu walutowego z poprzedniego tygodnia podanego w
tabelach kursowych Narodowego Banku Polskiego.

Kurs: XDR (SDR (MFW))
na dziś
5,1406
PLN

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 03:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
zostaniesz oskarżony o złamanie prawa
Nie ma takiego prawa!
Nie możesz być oskarżony o złamanie prawa, bo urzędasom wydawało się, że takie jest.

Nie ma podstawy prawnej do wydania KB dla jachtu. Każda KB wydana mimo to jest zmuszeniem obywatela do niekorzystnego rozporządzenia mieniem (opłata) z powodu samowoli urzędniczej.

Problem polega wyłącznie na tym, że z lenistwa nikomu się nie chciało napisać pisma do prokuratury... mnie też (ale ja chwilowo w Afryce).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 04:01 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
pierdupierdu napisał(a):
Nie wydano bowiem rozporządzenia, które minister infrastruktury powinien wydać pomiędzy wejściem w życie ust o bezp. morskim (2011) a grudniem 2012 (określone w ustawie vacatio legis dla poprzednio obowiązującego rozporządzenia dot inspekcji jachtów i "KB".)

Czy mógłby mi ktos wskazać zapis w jakimś akcie prawnym o którym mowi pierdupierdu, ktory zobowiązywał MI do wydania rozporzadzenia?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 04:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
Warta jak byk ma zapisane w swych wymogach koniecznośc posiadania KB
To może da się zaskarżyć Wartę o łamanie prawa... i prokuratora im nasłać. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ins napisał(a):
USTAWA
z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie morskim
Do ustawy musi być wydane rozporządzenie...i zostało wydane takowe

Cytuj:
Dz.U.2011.119.688
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 1 czerwca 2011 r.
w sprawie inspekcji i dokumentów bezpieczeństwa statku morskiego
(Dz. U. z dnia 10 czerwca 2011 r.)
Na podstawie art. 14 ust. 3 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2006 r. Nr 99, poz. 693, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

§ 2.1.Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
3)statków morskich używanych do celów sportowych lub rekreacyjnych o długości całkowitej nie większej niż 15 m, które nie są używane do prowadzenia działalności gospodarczej.


Poproszę teraz o wskazanie przepisu, który określa tryb wystawiania, wzór itd... KB dla jachtu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 04:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
Poproszę teraz o wskazanie przepisu, który określa tryb wystawiania, wzór itd... KB dla jachtu

Własnie o to się pytam gdzie jest akt / nr ustawy, nr artykulu , nr punktu /zobowiazujacy MI do okreslenia trybu i wzorów KB dla jachtów.

Prosze pamiętać że mowimy o inspekcji bo ta się kończy wydaniem KB i o ile dobrze rozumiem ustawe to ona nic nie zmienia w zakresie perjogatyw Dyrektorów Urzedów Morskich - art 18. USTAWA z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim


Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 4 sty 2015, o 04:55 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 04:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Czy wydaje ci się, że można jakikolwiek dokument wystawić bez umocowania w przepisach?

No chyba tylko kwit z pralni... ale też nie jestem tego pewien

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 04:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
Czy wydaje ci się, że można jakikolwiek dokument wystawić bez umocowania w przepisach?

No chyba tylko kwit z pralni... ale też nie jestem tego pewien


Prosze jeszcze raz o numery odpowiednich aktów nakładajacych na MI obowiazek zmiany wzorów i trybu wystawiania KB dla jachtow.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 05:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
obowiazek zmiany wzorów i trybu wystawiania KB dla jachtow.
Najpierw wskaż przepis, który wymaga ich wystawiania. O zmianie porozmawiamy później.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 05:17 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
ins napisał(a):
obowiazek zmiany wzorów i trybu wystawiania KB dla jachtow.
Najpierw wskaż przepis, który wymaga ich wystawiania. O zmianie porozmawiamy później.


Prosze Cię bardzo. mowa jest o podmiotach upoważnionych dodatkowo,ale nie do inspekcji uprawniajacej do wystawienia KB!!! poza dyrektorami UM.
Art. 26.
1. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej może upoważnić, w drodze decyzji,
podmiot do wykonywania przeglądów technicznych jachtów morskich o
długości do 15 m, mając na uwadze zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi i osób
znajdujących się na tych jachtach.
2. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, powinien spełniać warunki techniczne i organizacyjne
oraz zapewnić, aby osoby dokonujące przeglądów technicznych jachtów
morskich posiadały wiedzę techniczną oraz znajomość przepisów klasyfikacyjnych
w zakresie budowy i stałego wyposażenia tych jachtów.
3. Kontrolę nad podmiotami upoważnionymi sprawuje minister właściwy do spraw
gospodarki morskiej.
4. Za upoważnienie pobiera się opłatę określoną w załączniku do ustawy. Opłata
stanowi dochód budżetu państwa.
5. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej cofa upoważnienie, jeżeli
podmiot nie spełnia warunków, o których mowa w ust. 2.
6. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia,
szczegółowe warunki, jakie powinny spełniać podmioty upoważnione do
wykonywania przeglądów technicznych jachtów morskich o długości do 15 m,
tryb upoważniania i cofania upoważnienia, a także sposób przeprowadzania kontroli,
kierując się potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi i ochrony środowiska
morskiego oraz bezpieczeństwa osób znajdujących się na jachtach oraz
mając na uwadze rodzaj działalności prowadzonej przez te podmioty.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 05:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
Cytuj:
Dz.U.2011.119.688
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 1 czerwca 2011 r.
w sprawie inspekcji i dokumentów bezpieczeństwa statku morskiego
(Dz. U. z dnia 10 czerwca 2011 r.)
Na podstawie art. 14 ust. 3 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2006 r. Nr 99, poz. 693, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

§ 2.1.Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
3)statków morskich używanych do celów sportowych lub rekreacyjnych o długości całkowitej nie większej niż 15 m, które nie są używane do prowadzenia działalności gospodarczej.

Gwoli ścislosci ten przepis jest uchylony teraz obowiązuje taki.
Dz. U. 2012, poz. 1313
Warszawa, dnia 27 listopada 2012 r.
Poz. 1313
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 13 listopada 2012 r.
w sprawie inspekcji i audytów oraz certyfikatów statku morskiego2)
Na podstawie art. 23 ust. 4 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368 oraz
z 2012 r. poz. 1068) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) terminy, zakres oraz tryb przeprowadzania inspekcji i audytów statku morskiego, zwanego dalej „statkiem”;
2) rodzaje i wzory certyfikatów statku.
§ 2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do jachtów morskich.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 06:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Jarek
Wątpliwości rodzą się dwie dotyczące:
1. dyskusji z ubezpieczycielem, który na pewno wypłatę ubezpieczenia warunkuje spełnieniem warunków pływania zgodnego z dokumentami jednostki tzn m.in posiadaniem ważnej KB.
2. dyskusji przed sądem lub w prokuraturze w sprawie o popełnienie wykroczenia lub przestępstwa (w zależności od skutków powyższego działania) polegającego na żegludze bez wymaganych dokumentów w sytuacji ewent. wypadku morskiego (odpukać).
Czyli najpierw - w obu w/w punktach - zostaniesz oskarżony o złamanie prawa a potem będziesz dopiero udowandniał swoje rację, które wymieniłeś.
I juz po Bóg wie ilu miesiącach zostaniesz uwolniony od podejrzeń.


Kocurze Drogi..
Jeszcze raz - w tej chwili funkcjonuje w obiegu prawnym tylko jedno rozporządzenie opisujące zakres, procedury, terminy, rodzaje inspekcji oraz wzory wydawanego po inspekcji dokumentu zwanego "Kartą Bezpieczeństwa".
Tytuł tego rozporządzenia: "w sprawie inspekcji i audytów oraz certyfikatów statku morskiego",
Link: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0120001313
Data wejścia w życie: 2012-12-12.

W tym rozporządzeniu, wydanym na podst. art 23 ust 4 ustawy o bezpieczeństwie morskim czytamy:
"§ 2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do jachtów morskich."
Czytamy w nim również:
"Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 czerwca 2011 r. w sprawie inspekcji i dokumentów bezpieczeństwa statku morskiego (Dz. U. Nr 119, poz. 688), które zgodnie z art. 149 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368 oraz z 2012 r. poz. 1068) traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia."

Czyli - od 12 grudnia 2012 polskie prawo nie przewiduje możliwości wystawiania Kart Bezpieczeństwa jachtom morskim.
Innymi słowy - w Polsce od 12 grudnia 2012 roku nie można w zgodzie z przepisami wydać (ani wznowić) żadnej jachtowej karty bezpieczeństwa. A to oznacza, że w chwili obecnej (mamy już 2015) żadna karta bezpieczeństwa na żadnym polskim jachcie nie jest dokumentem wydanym zgodnie z przepisami.
Czy chcesz mi powiedzieć, że można być oskarżonym o złamanie obowiązku posiadania dokumentu... który nie istnieje?

Wiem, że urzędnicy Urzędów Morskich dokonują odpłatnych czynności inspekcyjnych a następnie wydają decyzje administracyjne (bo nadanie KB to decyzja administracyjna) - bez żadnej podstawy prawnej. Wiem, że urzędnicy wydają jachtom jakieś dokumenty opatrzone napisem "Karta Bezpieczeństwa" - mimo braku wzoru takiego dokumentu. Mijają dwa lata takiej radosnej twórczości... i zastanawiam się, czy i jak zrobić z tej wiedzy użytek....

Hmmm - może mi ktoś podesłać skan jachtowej "Karty Bezpieczeństwa", ale wydanej po 2012-12-12? Może być bez danych, byle była data i byle widoczna była na skanie podstawa prawna, jaką dokument ów opatrzył dyrektor Urzędu Morskiego. Dobrze byłoby zobaczyć takich dokumentów kilka, z różnych UM-ów...
Przyrzekam użyć wyłącznie do użytku własnego, słowem - nigdy w sposób, który mógłby być niekorzystny dla udzielającego mi wglądu w taki dokument armatora.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 06:13 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
pierdupierdu napisał(a):
W tym rozporządzeniu, wydanym na podst. art 23 ust 4 ustawy o bezpieczeństwie morskim czytamy:
"§ 2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do jachtów morskich."
Czytamy w nim również:
"Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 czerwca 2011 r. w sprawie inspekcji i dokumentów bezpieczeństwa statku morskiego (Dz. U. Nr 119, poz. 688), które zgodnie z art. 149 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368 oraz z 2012 r. poz. 1068) traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia."

Czyli - od 12 grudnia 2012 polskie prawo nie przewiduje możliwości wystawiania Kart Bezpieczeństwa jachtom morskim.

Doprawdy. Wszak rozporządzenie z czerwca 2011 w żaden sposób się nie odnosiło do jachtów morskich ponizej 15 m. , to w jaki sposób miało by rozporzadzenie z 2012 lub ustawa z sierpnia 2011 znosić moc nadawania KB jachtom ponizej 15 metrów.?

No chyba, że artykuł 23 ustawy, bo ani jedno ani drugie rozporzadzenie o inspekcjach, nie ma zadnego wplywu na wydawanie KB dla jachtów ponizej 15 m., po prostu ani jedno ani drugie nimi się nie zajmuje

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 06:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Przemyślałam swoje wczorajsze postanowienie o milczeniu i postanowiłam je zmienić.
W końcu to nie Wy, a Maar mnie poniekąd wywołał do tablicy swoim postem "być może da się naprawić, ale jak go później zwodować", a nie Wy, Szanowni koledzy.

Po przemyśleniu sprawy (wspólnie z mężem, aby nie było że słomianowłosa blondynka spadła nie wiadomo skąd i nagle coś tam wymyśla) jeszcze raz napiszę że przy założeniu że Polonus waży 18 ton (różne padają na ten temat informacje - 14-18 ton), oraz środku ciężkości przesuniętym poza środek środek geometryczny bryły, 8-tonowy dźwig może go postawić na kilu. Potrzebna do tego siła będzie tym mniejsza, im dalej od środka geometrycznego bryły znajduje się środek jej ciężkości. Szczególnie kolegę, który udzielił mi lekcji z patyczkami, a tym samym najbardziej mnie zgasił proszę, o ponowne przemyślenie tematu.

Teraz ja przedstawię zadanie do przemyślenia. Jeżeli mamy długą belkę o wadze 18 ton i postanowimy ją z jednej strony podnieść, jakiej musimy użyć siły?
- odpowiedź - 9 ton - ponieważ belka jest masą jednorodną, której środek ciężkości wypada idealnie po środku jej długości.
Tymczasem jacht aby był stabilny ma CELOWO przesunięty środek ciężkości poza środek geometryczny. - Im cięższy balast w stosunku do masy całkowitej, tym ten środek jest przesunięty dalej. Zatem można przypuszczać że 8 tonowy dźwig przy odpowiednim jego ustawieniu (zależnym od stabilizacji podłoża) powinien postawić Polonusa do pionu.
W takiej pozycji, po jego zabezpieczeniu można próbować go naprawić.
Nie znam zakresu powstałych uszkodzeń, więc ciężko szacować możliwości dokonania naprawy. Ot choćby w kwestiach uszkodzenia poszycia, jakie mogą mieć charakter. Rozdarcie blachy spowodowane ostrą krawędzią skały, w wyniku miejscowego rozciągnięcia, czy pęknięcie spawu to trzy z iluś wariantów uszkodzeń, które miały prawo wystąpić. Ale skoro pompa zęzowa podczas holowania Polonusa radziła sobie z przeciekiem, może uszkodzenie nie jest aż tak wielkie.

Tu bym prosiła o zdjęcia i możliwie konkretne opisy uszkodzeń.

Kwestie ocenne możliwości dokonania naprawy tak na prawdę leżą tam - na Antarktydzie, a nie w naszych ciepłych domkach, choć przecież mamy prawo, a może nawet i obowiązek spróbować w jakiś sposób pomóc.
Nie mądralę się dla samego mądralenia. Prowadzimy z mężem firmę, której głównym działaniem jest spawalnictwo. Siedzę od ponad 20 lat w temacie, więc co nieco wiem zarówno na temat możliwości prezentowanego na zdjęciach sprzętu, jak i stawianiu w terenie nietypowych konstrukcji. (w tym miejscu odpowiadam drugiemu Koledze który szukał drzewa, z którego spadłam)

Co do przepisów, wynikających np z wzięcia przez Kapitana odpowiedzialności za rejs powrotny, nie wypowiadam się, bo nie znam aż tak dobrze przepisów jak Wy.
Mogę spróbować jedynie postawić się na jego miejscu i pomyśleć co ja bym zrobiła w sytuacji gdyby udało się na miejscu naprawić łódkę.
Czasu na kombinowanie z naprawami, oraz podejmowaniem decyzji ma tyle, ile będzie
czekał na "okazję", a możliwości technicznych, ile dobrej woli, oraz siły do pomocy w Załodze Arctowskiego, która przecież ma również swoje - naukowe obowiązki.

Gdybym miała wracać Polonusem, z pewnością nie zabrałabym ze sobą nikogo z załogi tzw. nabytej - ot choćby poprzez ogłoszenia o rejsie, czyli tych, którzy mają prawo nie zdawać sobie sprawy z mogących się pojawić konsekwencji - zarówno w sytuacjach morskich, jak i chociażby prawnych.
Szukałabym porad u znających prawo, wszelkich informacji na temat ewentualnych sankcji, aby się do nich psychicznie nastawić, oraz rozważyć.
Być może kwestie związane z naprawą jednostki na Antarktydzie nie podlegają jakimś szczególnym przepisom, które zaraz by przekreśliły ważność KB?.... Jaki jest status prawny Antarktydy, oraz przepisy tam obowiązujące?
;)

Na koniec zapytam Was jeszcze, tak czytając wszelkie tzw. "zdroworozsądkowe" wypowiedzi. Czy zawsze postępujecie i postępowaliście w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem? Czy nigdy nie złamaliście prawa? Czy nie żałowaliście że nie ma Was w załodze Polonusa, kiedy płynęła przez te niebezpieczne rejony świata tam - na Antarktydę?
Czy pozostawiając Polonusa tam - jako poniekąd pomnik klęski nie będziecie w przyszłości żałować, że być może zbyt łatwo się poddaliście?

Marku!
Głowa do góry! Może nie wszystko stracone

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowania - 7: elektryczny, gene, Hania, jedrek, Marian Strzelecki, Radziel, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 06:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 28 lutego 2012 r.
w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morski

Ale tam nie ma przecież nic na temat zakresu, procedury, terminów, rodzajów inspekcji oraz wzorów wydawanych po inspekcji dokumentów zwanych "Kartami Bezpieczeństwa".

Karta bezpieczeństwa pojawia się w treści przywołanego przez Ciebie rozporządzenia raz, w ogólnikowym zapisie:
§ 7. Każdy jacht morski powinien być używany zgodnie z jego przeznaczeniem wynikającym z dokumentu rejestracyjnego oraz karty bezpieczeństwa.
Jeżeli nie można (bo nie można) w zgodzie z przepisami prawa wydać żadnemu polskiemu jachtowi karty bezpieczeństwa - to niczemu nie służy teki zapis o niej - w rozporządzeniu, które kart bezpieczeństwa nie dotyczy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ins napisał(a):
pytam gdzie jest akt / nr ustawy, nr artykulu , nr punktu /zobowiazujacy MI do okreslenia trybu i wzorów KB dla jachtów.

Dz.U. 2011 nr 228 poz. 1368 art. 23 ust. 4

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 06:48 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Mowisz i masz

http://sy.malbork.pl/data/uploads/certy ... -str.1.pdf

_________________
jedrek



Za ten post autor jedrek otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 06:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
pierdupierdu napisał(a):
Dz.U. 2011 nr 228 poz. 1368 art. 23 ust. 4

O istnieniu artukułu 23 wiem bez niczyich wskazówek, ale w jaki sposób ma on odmawiac prawa dyrektorom UM wystawiania KB, skoro ustawa ich do tego wyraźnie uprawnia.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 06:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):

Czyli - od 12 grudnia 2012 polskie prawo nie przewiduje możliwości wystawiania Kart Bezpieczeństwa jachtom morskim.

Doprawdy. Wszak rozporządzenie z czerwca 2011 w żaden sposób się nie odnosiło do jachtów morskich ponizej 15 m. , to w jaki sposób miało by rozporzadzenie z 2012 lub ustawa z sierpnia 2011 znosić moc nadawania KB jachtom ponizej 15 metrów.?

Nie funkcjonuje obecnie w obiegu prawnym żaden przepis, który regulowałby tryb, zakres, częstotliwość i sposób przeprowadzania inspekcji bezpieczeństwa UM na jachtach a także sposób wydawania i wzór dokumentu zwanego "Kartą Bezpieczeństwa" i przeznaczonego dla jachtów. Dlatego nie ma znaczenia czy jacht ma 5, 15 czy 20 metrów długości, podobnie jak nie ma znaczenia ani czy może być uważany za "komercyjny".
Pop prostu legalnie żadnemu polskiemu jachtowi "KB" wydać nie można. Doprawdy...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 07:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Dz.U. 2011 nr 228 poz. 1368 art. 23 ust. 4

O istnieniu artukułu 23 wiem bez niczyich wskazówek, ale w jaki sposób ma on odmawiac prawa dyrektorom UM wystawiania KB, skoro ustawa ich do tego wyraźnie uprawnia.

Źle.
Ustawa uprawnia dyrektorów do wydawania odpowiednich certyfikatów, określonych na podstawie ust. 4.
A na podstawie ust. 4 wydano rozporządzenie, które w ogóle nie dotyczy jachtów morskich a co za tym idzie - nie określa żadnych odpowiednich certyfikatów, które panowie dyrektorzy mieliby uprawnienie nadawać jachtom.

Wart też pamiętać, że żaden urzędnik państwowy nie może dokonywać czynności prawnych i podejmować decyzji administracyjnych inaczej, niż na podstawie prawa.
Ale to już nie zasada, która wynika z rozdziału 3 ustawy o bezp. morskim. :roll:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ins napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Ponadto żaden akt prawa nie ustala wysokości opłat za inspekcję w celu wydania KB i za samo wystawienie dokumentu.

Hmm

USTAWA
z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie morskim
15. Za przeprowadzenie inspekcji w celu wydania karty bezpieczeństwa dla jachtu morskiego:

15.1. Statki o długości do 6 m – 100 j.t.
15.2. Statki o długości powyżej 6 m do 9 m – 150 j.t.
15.3. Statki o długości powyżej 9 m do 12 m – 200 j.t.
15.4. Statki o długości powyżej 12 m do 15 m – 300 j.t.
15.5. Statki o długości powyżej 15 m do 24 m – 600 j.t.
15.6. Statki o długości powyżej 24 m – 1000 j.t.

IV. JEDNOSTKA TARYFOWA
Wartość złotowa jednostki taryfowej stanowi równowartość 0,2 SDR – Specjalnych Praw
Ciągnienia liczona według średniego kursu walutowego z poprzedniego tygodnia podanego w tabelach kursowych Narodowego Banku Polskiego.

Dziękuję - myliłem się w kwestii opłat za inspekcje, dzięki tobie wiem przynajmniej co muszę jeszcze sprawdzić.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 4 sty 2015, o 07:14 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 07:09 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
pierdupierdu napisał(a):
ins napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Dz.U. 2011 nr 228 poz. 1368 art. 23 ust. 4

O istnieniu artukułu 23 wiem bez niczyich wskazówek, ale w jaki sposób ma on odmawiac prawa dyrektorom UM wystawiania KB, skoro ustawa ich do tego wyraźnie uprawnia.

Źle. Ustawa uprawnia dyrektorów do wydawania odpowiednich certyfikatów, określonych na podstawie ust. 4.
A na podstawie ust. 4 wydano rozporządzenie, które w ogóle nie dotyczy jachtów morskich.

A art. 18 pkt. 2 i art 20,, oraz art 145.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
ins napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Dz.U. 2011 nr 228 poz. 1368 art. 23 ust. 4

O istnieniu artukułu 23 wiem bez niczyich wskazówek, ale w jaki sposób ma on odmawiac prawa dyrektorom UM wystawiania KB, skoro ustawa ich do tego wyraźnie uprawnia.

Źle. Ustawa uprawnia dyrektorów do wydawania odpowiednich certyfikatów, określonych na podstawie ust. 4.
A na podstawie ust. 4 wydano rozporządzenie, które w ogóle nie dotyczy jachtów morskich.

A art. 18 pkt. 2 i art 20?


Przecież art 18 pkt. 2 ustanawia jedynie organ inspekcyjny. Art 18 nie ustala jaki jest tryb, zakres, częstotliwość i sposób przeprowadzania inspekcji bezpieczeństwa UM na jachtach a także nie wskazuje sposobu wydawania i wzorów dokumentów zwanych "Kartami Bezpieczeństwa" i przeznaczonych dla jachtów.
To w zasadzie - o co pytałeś? Bo jeszcze chwilę temu wydawało mi się, że tematem rozmowy jest możliwość zgodnego z prawem wystawiania przez organ inspekcyjny jachtowych "Kart Bezpieczeństwa"......

Art 20 w ust 1 pkt 1-4 odwołuje się do certyfikatu lub do daty rocznicowej certyfikatu wymaganego dla danego statku i wydanego zgodnie z przepisami wydanymi na podst. art. 23 ust. 4. To że przepisy wydane na podstawie art. 23 ust 4 nie dotyczą jachtów - i w związku z tym nie można na ich podstawie legalnie wydawać jachtowych "Kart Bezpieczeństwa" - chyba już wcześniej ustaliliśmy.
Pozostała część art 20 opisuje wyłącznie inspekcje doraźne - które z możliwością legalnego wydawania "Kart Bezpieczeństwa" jachtom nie mają zupełnie nic wspólnego.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 4 sty 2015, o 07:36 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 07:36 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
http://legislacja.gov.pl/docs//504/6014 ... t49613.PDF
Czy po tej propozycji jest cos nowego,aktualnie obowiazujacego?
Wyglada,ze nie

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
taka_jedna napisał(a):
(...)

Na koniec zapytam Was jeszcze, tak czytając wszelkie tzw. "zdroworozsądkowe" wypowiedzi. Czy zawsze postępujecie i postępowaliście w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem? Czy nigdy nie złamaliście prawa? (...)

Tak. Nigdy.
Jakieś jeszcze okołożyciowe pytania?
Btw. Tam nie ma załogi z "łapanki".
Btw 2: twój pomysł jest ciekawy, ale... Ale samo postawienie jachtu pionowo nic nie zmienia, bo jakoś jeszcze musi się on przemieścić w POZIOMIE - do wody. Dobrze by było, aby zrobił to bez ekstra uszkodzeń... W tym dźwig o zbyt małym udźwigu nie pomoże - bo do tego trzeba byłoby unieść całość. Lub wykombinować jakiś inny sposob, ale drzew tam nie ma :(

Btw 3: powiedzmy, że się da. To cały czas pozostaje problem takiego przepłynięcia do Stanley (najsensowniejsza lokalizacja moim zdaniem) lub gdziekolwiek indziej - aby tam dopłynąć. Bez strat w ludziach. Papiery to dyskusja akademicka, sama jestem w stanie zmienić Polonusowi banderę w pięć minut, a ubezpieczenia nie pływają (i samotnym żeglarzom się nie przydają - tu zgadzam się z Kocurem, jedyny sposob aby uniknąć odpowiedzialności prawnej za problemy w tej drodze to płynąc samotnie - nie musi być właściciel. Da się.)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 08:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
jedrek napisał(a):
http://legislacja.gov.pl/docs//504/60145/60174/dokument49613.PDF
Czy po tej propozycji jest cos nowego,aktualnie obowiazujacego?

Nie - od 2012 nic nowego.
AFAIK urzędnicy doszli do całkiem rozumnego wniosku, że na podstawie jednej delegacji ustawowej (art 23 ust 4) nie mogą wydać dwu rozporządzeń. A pomysł zmiany tworzonego przez innych urzędników (tego samego ministerstwa ;-) ) rozporządzenia dotyczącego jednostek innych niż jachty - był widać zbyt skomplikowany.

Zapewne dlatego w ramach proponowanej nowelizacji ust o bezp morskim ministerialni proponują dodanie do art 23 ustępu nr 5, w którym znaleźć się ma osobna delegacja ustawowa do wydania osobnego rozporządzenia dotyczącego jachtowych "KB". Oczywiście "przy okazji" urzędnicy chcą wprowadzić kolejne dziwo - czyli "instrukcję bezpieczeństwa". Teraz twierdzą, że fakultatywnie do "KB", dla ułątwienia życia armatorom - ale kto by fam wierzył urzędnikom... Na obecnym etapie projektowany art 23 ust 5 wygląda tak:
Załącznik:
delegacja.JPG
delegacja.JPG [ 80.22 KiB | Przeglądane 5175 razy ]

A czy zdążą z nowelą ustawy przed wyborami parlamentarnymi za 10 miesięcy - kto to wie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Miejsce "spoczynku" Polonusa z trochę innej perspektywy. Leży między Słoniem, a linią brzegową.
Źródło fotek: FB- Projekt Monica


Załączniki:
FB_IMG_1420358660365.jpg
FB_IMG_1420358660365.jpg [ 54.11 KiB | Przeglądane 5094 razy ]
FB_IMG_1420358637781.jpg
FB_IMG_1420358637781.jpg [ 71.49 KiB | Przeglądane 5094 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”

Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 10:07 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
skończyła się im "autoryzacja do pływania", czyli pozwolenie:
download/file.php?id=31436&mode=view

czy są jakieś sankcje jeśli pływa się tam bez "autoryzacji"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Mialem napisac troszke wczesniej, ze postawienie jachtu na kil problemu nie rozwiaze.
Owszem da sie to zrobic tym dzwigiem ktory jest na miejscu, bo nie bedziemy go podnosic, a jedynie zmienimy mu srodek ciezkosci, grawitacja dokona reszty a dzwig to zabezpieczy...Oczywiscie przy bledzie jacht przewroci sie na 2 burte ciagnac dzwig....
Ale co dalej. Widac ze do wody jest kawaleczek....

bury_kocur napisał(a):

Paco napisał(a):
mojej skali wartości jacht jakikolwiek nie jest wart życia ludzkiego.


Nawet ten najukochańszy, dla którego poświęciłeś szmat swego życia .... ?
Naprawdę - mimo prawnych wątpliwości - nie dziwię się chłopakom ich starań o jego odzyskanie...
Myślę, że sam bym robił to samo...
Pzdr
Kocur


No kurde no!
Powaznie calkiem, jesli bylby choc cien ryzyka dla zalogi, plynac uszkodzonym jachtem w bardzo trudnych warunkach, to mimo bolu serca i dylematu jakie by sie w nim rodzily raczej tak.
Ze lzami w oczach ale bym odpuscil.
Zwlaszcza nie majac zabezpieczenia w morzu...
Wczoraj na ten temat dyskutowalem z moja slubna, doszlismy do tego samego wniosku.

Nie moge sie zgodzic ze stwierdzeniem Macka, ze jak napisal:
skipbulba napisał(a):
Dla mnie wiele jachtow wartych jest zaryzykowania wiele, czy zycia? to zalezy od wielu okolicznoscia ale byc moze tak. Zycie nie jest wartoscia bezwzgledna moim zdaniem.

Jakos nie miesci sie w to moich ramach wartosci po prostu

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
taka_jedna postawienie Polonusa do pionu to jest najmniejszy problem.

Wystarczy wykonać odpowiedno głęboki podkop pod płetwę balastową i trochę podkopać lewą burtę to może i dźwigu by nie było trzeba..... Jeśli oczywiście pod warstwą rumoszu nie ma litej skały.....

Tyle, że gdyby jacht stanął na równej stępce, pospawany, połatany dumnie celując masztami w niebo prawdopodobnie tak by pozostał w charakterze pomnika :-(

Bo co dalej. Wykopać basen wokój niego, podeprzeć aby się nie przewrócił po czym wykopać głęboki na przynajmniej 2 metry kanał łączący z morzem i czekać na przypływ sygizyjny ? :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 10:22 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
taka_jedna nie masz wyjścia, pakuj elektrody, stringi, kamizelkę etc.

masz robotę! :rotfl:



Za ten post autor Marian.Kowalski otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Można jeszcze wynająć np. od rosyjskiej firmy śmigłowiec Mi- 26, który jest w stanie unieść Polonusa na pasach i zwodować w dowolnym miejscu..... Tyle, że koszty takiej operacji będą ogromne i jej opłacalnosć pod znakiem zapytania.....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Kurczak napisał(a):
Można jeszcze wynająć np. od rosyjskiej firmy śmigłowiec Mi- 26, który jest w stanie unieść Polonusa na pasach i zwodować w dowolnym miejscu.....

Znalazło by się jeszcze kilka sposobów, ale nie na "już". Np. zbudowanie i przywiezienie np. rosyjskim statkiem z zaopatrzeniem konstrukcji, na którą by się postawiło jacht przy pomocy będącego na stacji dźwigu (unosząc raz dziób, raz tył jachtu) i potem przy wykorzystaniu statku ściągnięcie całości na wodę. Zamiast konstrukcji mogły by być sanie drewniane, a w ostateczności np. duże opony połączone łańcuchem. Wszystko to wymagałoby ponownego przybycia (za rok?) kilku osób, które by naprawiły i zwodowały jacht. Jest oczywiście kwestia opłacalności takich zabiegów i konieczność zabezpieczenia jachtu na zimę.

_________________
pozdrawiam
skiera



Za ten post autor Macieq otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 81  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL