Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 18:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sty 2015, o 21:49 

Dołączył(a): 8 lut 2013, o 23:51
Posty: 312
Podziękował : 149
Otrzymał podziękowań: 81
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
Prawdopodobnie z polską załogą
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... xSlotI3img

_________________
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2015, o 23:00 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Cemfjord :-(
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:14 

Dołączył(a): 2 lip 2014, o 13:03
Posty: 29
Lokalizacja: Ciemnogród
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na stronie aprs.fi ostatnia pozycja AIS wyszła tu:https://www.google.com/maps/place/58%C2%B025'45.6%22N+0%C2%B059'37.2%22E/@58.4293333,0.9936667,7z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0
zdięcia ze strony nie potrafię wkleić.

CEMFJORD
Aktualizacja: 2015-01-01 15:25:55 (2d9h)
Pozycja: 58°25.76' N 0°59.62' E

CEMFJORD · środek · zbliżenie · informacje
2015-01-01 15:25:55
12 km/h 276°
AIS: długość 84m szerokość 12m zanurzenie 4.4m
MMSI 209642000 IMO 403569 Call P3ZG9
Cargo
GOOLE (ETA Dec26 11:00)
[ais via TIFFANY,MarineTraffic]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jak na razie wiadomo, że w załodze było7 Polaków i Filipińczyk. Kapitan, podobno bardzo doświadczony, z Trójmiasta. Statek niemiecki pod banderą cypryjską, płynął z Aalborga do W.Brytanii,z ładunkiem cementu.
Zatonął bez żadnego sygnału, między piątkiem, a sobota i został zauważony (ten wystający dziób) przez jakiś przepływający prom.
W kilku telewizjach wypowiadało się kilku ekspertów, niektóre opinie były zgodne, niektóre zaskakująco rozbieżne. M.in. kpt. Naskręt doliczył się 3 lub 4 osób na wachcie, a kapitan Sobieszczański jednej. Wszyscy eksperci byli zgodni co do temperatury wody i problemu hipotermii, z różną delikatnością oceniali też brak szans na odnalezienie kogokolwiek żywego.
Najciekawsze były dywagacje o przyczynach. Nikt oczywiście nie wie, co właściwie się mogło stać. W zasadzie zgodnie wykluczono przesuniecie się ładunku, konstrukcja ładowni bardzo to unieprawdopodobnia. Pojawiały się hipotezy o obróceniu statku bokiem do fali albo nagłym zalaniu rufy (maszynownia).
Brak jakichkolwiek śladów koło wraku (tratwy,pławy, cokolwiek) miałyby tłumaczyć warunki: silny wiatr, wysoka fala i bardzo silne, zmienne prądy pływowe.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 11:59 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A czy nikt z komentujących nie skojarzył informacji o tym, że w lipcu ten statek wszedł koło Danii na mieliznę?
http://www.thelocal.dk/20140730/drunk-russian-captain-runs-aground-on-ls OIDP to się naśmiewaliśmy tutaj na forum z tego wypadku (z pijanego kapitana).
Może nastąpiło wtedy jakieś uszkodzenie konstrukcji kadłuba a teraz po prostu kadłub się złamał pod wpływem fal i może niewłaściwego rozłożenia ładunku? Nie sądzę, aby bańka powietrza w przedniej ładowni utrzymywała cały statek w charakterze spławika. :-(
Nagranie z łodzi RNLI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
A on nie siedzi rufą na dnie? Tam jest chyba raczej płytko...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mało się znam na konstrukcji statków, widzę więc to tak:
Złamanie całego kadłuba, gdzieś przed nadbudówką jest możliwe. Jest możliwe wtedy, że cześć dziobowa zatonęła pionowo, jeśli skrajnik pozostał szczelny i wypełniony powietrzem, a ładownia zalana.
Przy głebokości rzędu 30, 40 czy 50 metrów może on tkwić nieruchomo. A rufowa cześć mogła zatonąć jak kamień, natychmiast i z całą załogą.
Przełamanie nie musi być skutkiem minionej mielizny, przy takiej fali, jaka tam mogła być i cięźkim ładunku, do tego być może jakimś błędzie w załadowaniu (albo i bez niego) takie rzeczy się zdarzają.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 17:33 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
W 1998 r. Cemfjord był przebudowywany na "cementowiec" w MRS w Świnoujściu. Znalazłem sugestię, że był wówczas "wydłużany". Zmęczenie materiału przeciążeniami nieprzewidzianymi w pierwotnym projekcie?

Ale czemu nie zadziałał EPIRB???

Ostatni kontakt AIS-owy odnotowano w piątek po 13-tej. Można zatem przypuszczać, że katastrofa wydarzyła się chwilę później. Hm, pora obiadowa, załoga 8-osobowa, pewnie 1 na mostku reszta w mesie :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
_jp_ napisał(a):
W 1998 r. Cemfjord był przebudowywany na "cementowiec" w MRS w Świnoujściu. Znalazłem sugestię, że był wówczas "wydłużany". Zmęczenie materiału przeciążeniami nieprzewidzianymi w pierwotnym projekcie?

Ale czemu nie zadziałał EPIRB???

Ostatni kontakt AIS-owy odnotowano w piątek po 13-tej. Można zatem przypuszczać, że katastrofa wydarzyła się chwilę później. Hm, pora obiadowa, załoga 8-osobowa, pewnie 1 na mostku reszta w mesie :-(

W mesie, maszynowni, gdziekolwiek. Na pewno nie w kombinezonie ratowniczym na pokładzie.
Statek przedłużany potocznie rzeczywiście wydaje się "łatwiejszy do złamania". Choć to sie porządnie liczy.
EPIRB... o ile był sprawny i poprawnie umieszczony, to jedynym rozsądnym wyjaśnieniem jest, że gdzieś "ugrzązł"i zatonął w związku z nietypowym sposobem tonięcia statku..

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
http://www.tvn24.pl/katastrofa-statku-z ... 215,s.html

http://www.tvn24.pl/katastrofa-statku-z ... 215,s.html


http://kontakt24.tvn24.pl/byly-kapitan- ... 54211.html


Co to może być? te fale "wciągające" statki?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Prądy i wiry Pentland Firth


Załączniki:
Berg 2009 164.jpg
Berg 2009 164.jpg [ 78.28 KiB | Przeglądane 13401 razy ]

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Opss... nie spojrzałem na mapki.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Marian Strzelecki napisał(a):
Opss... nie spojrzałem na mapki.
MJS

Jak się spotka prąd z przeciwnym silnym wiatrem, to tam powstają dziwne fale.
Tylko Szaman Morski Borcharda pływał tam cała naprzód we mgle.


Załączniki:
Berg 2009 163.jpg
Berg 2009 163.jpg [ 77.36 KiB | Przeglądane 13362 razy ]

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 22:17 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Marian Strzelecki napisał(a):
Co to może być? te fale "wciągające" statki?
MJS
Może coś takiego - fale otoczyły jakby ten kuter rybacki...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2006, o 17:27
Posty: 306
Lokalizacja: Pabianice
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Co to może być? te fale "wciągające" statki?

Innym wyjaśnieniem może być "dziura w wodzie", dobrze opisana po raz pierwszy chyba przez Colesa: długość fali nagle wzrasta dwukrotnie, statek szarżuje po zboczu dosłownie w pustkę, po czym zostaje nakryty ścianą wody. W taki sposób urywało dzioby wielkim kontenerowcom i tankowcom Co prawda wszystkie opisy dotyczą okolicy Przyl. Dobrej Nadziei, ale myślę, że w piekle Pentland takie rzeczy mogą się zdarzać.
W każdym razie tak mi się to określenie skojarzyło.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Znam te filmy:
rzeczywiście robią wrażenie... ale:
1/To perspektywa,
2/ ujście rzeki z silnym prądem,
3/ nie wciągnęło jednak żadnego.

saywiehu:
Wiem, w cieśninie P.F. może być podobnie... skądś ma swą złą sławę.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 23:00 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1378
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 468
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Na ten filmik z modelami kutrów można się nabrać gdyby nie 3 minuta 34s

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2015, o 00:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Cape napisał(a):
Tylko Szaman Morski Borcharda pływał tam cała naprzód we mgle.

No i Euros bez silnika, w nocy

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2015, o 01:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
i jeszcze setki jachtów zapewne

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2015, o 01:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
szkodnik napisał(a):
Na ten filmik z modelami kutrów można się nabrać gdyby nie 3 minuta 34s

... i te modeliki ruszających się ludzików robiące fotki z pokładu np. 7,21 :mrgreen:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2015, o 04:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cape napisał(a):
Prądy i wiry Pentland Firth


Ale w Pentland Firth jest system raportowania na VHF, prowadzony przez CG - nie jest AFAIK obligatoryjny, ale statki się niemal zawsze meldują i są pod obserwacją AIS... Nawet jak nie raportowali, to nie rozumiem czemu CG nie zauważył, że mu statek zniknął...
Ostatnia pozycja z AIS:
Obrazek

Prom Hrossey przez Pentland nie pływa (trasa Aberdeen - Lerwick - Kirwell - Aberdeen), 03.01.15 wyszedł z Kirkwell do Aberdeen o 1250, zatem znalazł wrak już dobrze poza Pentlandem... Wg relacji prasowych ok 10 mil na wschód od wschodniego wejścia w cieśninę. Jego normalna trasa wygląda tak:
Załącznik:
h.JPG
h.JPG [ 23.15 KiB | Przeglądane 13048 razy ]


Helikopter szukał tak:
Załącznik:
CG-102-e1420315155974.jpg
CG-102-e1420315155974.jpg [ 46.46 KiB | Przeglądane 13048 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2015, o 10:05 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
pierdupierdu napisał(a):
Ostatnia pozycja z AIS:
[img]
Prom Hrossey przez Pentland nie pływa (trasa Aberdeen - Lerwick - Kirwell - Aberdeen), 03.01.15 wyszedł z Kirkwell do Aberdeen o 1250, zatem znalazł wrak już dobrze poza Pentlandem... Wg relacji prasowych ok 10 mil na wschód od wschodniego wejścia w cieśninę. [/attachment]
Semfjord płynął na zachód. Trudno przypuszczać, że zawrócił. Zatem ten wystający z wody dziób statku (wczoraj zatonął, gdy zastanawiali się nad ściągnięciem go do portu Wick) został raczej wypchnięty z cieśniny przez prądy morskie. To obrazuje, jak silne są tam prądy i umacnia mnie w przekonaniu, że statek się przełamał. Rufy z nadbudówką szukałbym na dnie w okolicy ostatniej pozycji AIS. Natomiast tratwy i inne pływające elementy - mogło znieść gdziekolwiek, nawet na zachód od cieśniny. Tam jest często taki kociokwik, że woda na powierzchni płynie w inną stronę, pod powierzchnią w inną, a wiatr jeszcze w innym kierunku wieje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2015, o 10:56 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kilka zdjęć z http://www.bbc.com/news/uk-scotland-north-east-orkney-shetland-30670842,
wstawiam, żeby nie umknęły w czeluściach internetu:
Obrazek
- czy to złudzenie optyczne/zniekształcenie obrazu, czy kadłub jest skręcony?

Obrazek
- a co to za elementy na dnie skrajnej dziobowej części kadłuba, co tam się montuje?

Obrazek
- SOLASowa tratwa ratunkowa to chyba nie jest?



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2015, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
_jp_ napisał(a):
- czy to złudzenie optyczne/zniekształcenie obrazu, czy kadłub jest skręcony?

Moim zdaniem złudzenie

_jp_ napisał(a):
- a co to za elementy na dnie skrajnej dziobowej części kadłuba, co tam się montuje?

Tam są"elementy", czy "ślady" innego malowania pod kilblokami?

_jp_ napisał(a):
- SOLASowa tratwa ratunkowa to chyba nie jest?

Zdecydowanie masz rację.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2015, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
_jp_ napisał(a):
- SOLASowa tratwa ratunkowa to chyba nie jest?

Zdecydowanie masz rację.

Ale fragmenty rozbitej łodzi ratowniczej (rescueboat - nie mylić z ratunkową) -mogą to być..

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2015, o 20:53 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
pierdupierdu napisał(a):
Ale w Pentland Firth jest system raportowania na VHF, prowadzony przez CG - nie jest AFAIK obligatoryjny, ale statki się niemal zawsze meldują i są pod obserwacją AIS... Nawet jak nie raportowali, to nie rozumiem czemu CG nie zauważył, że mu statek zniknął...
Tę sprawę podniesiono właśnie w szkockim parlamencie http://www.orcadian.co.uk/2015/01/loss-of-cemfjord-raised-in-parliament/
Cytuj:
(...)We will need to await the outcome of the MAIB investigation before learning what happened, and what lessons must be learned. For now, though, there appear to be serious questions about why it took so long to identify that a large cargo ship, passing through a busy stretch of water like the Pentland Firth, was in such difficulty.(...)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 23:12 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dziś niedaleko niemieckiej wyspy Sylt odnaleziono częściowo zniszczoną SOLASową tratwę ratunkową marki Viking. Drugą koło miejscowości Sankt Peter-Ording. Policja sprawdza, czy nie pochodzą z Cemfjorda. http://www.sylt-tv.com/rettungsinsel-hoernum-angetrieben-cemfjord-131725.html Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2015, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 23:17
Posty: 893
Lokalizacja: Laxenburg/Kraków
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 83
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Z tej samej strony dzien pozniej:
"Gegen 17:30 Uhr stand fest, dass die geborgene Rettungsinsel von einem luxemburgischen Schiff stammte"

okazalo sie ze tratwa pochodzi ze statku z Luxemburga, z ktorego nikt nie zaginal, najwyrazniej wypadla za burte przy sztormowym stanie morza.

_________________
Trzymaj się wiatru!
Adam Stępień
www.smartkat.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2015, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
http://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/bryt ... t_id=12681

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL