Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 00:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sty 2015, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 22:26
Posty: 256
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 548
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
markrzy napisał(a):
oferta powrotu. ciezko trafić coś taniej

W sumie 3700 do Wawy

Dzięki!
Loty z tego co wiem mają już przebukowane - w końcu mieli już bilety z Kapsztadu, i obyło się bez wielkiej tragedii. Z tego co wiem wylatują 14 stycznia. Może wieczorem (waszym) jak zamknę biuro się wypowiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jurmak napisał(a):
co prawda blacha nie takiej grubości
Taką cienką spawa się znacznie trudniej.

Przypomnij sobie pierwsze nadbudówki na promy Steny budowane w Gdyni.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 16:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Buber napisał(a):
w końcu mieli już bilety z Kapsztadu


Z Kapsztadu bilety przez Dubaj do Warszawy tanie jak barszcz. Cały czas cena 1400 zł.
Chyba musieli dopłacić do przebukowania? Ciekaw jestem ile?

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Jurmak napisał(a):
Spawy robił dobry spawacz w komfortowych warunkach a my tu rozważamy naprawę jachtu na krańcu świata, co prawda blacha nie takiej grubości ale warunki nieporównywalnie gorsze...
Jurku, ale z tego co kojarzę, to jacht nie musi spełniać wymogów specyfikacji jakiś debilnych towarzystw kwalifikacyjnych.

Decyzja co dalej leży po stronie armatora i jego uzgodnień z ubezpieczycielem, ale moim zdaniem gruntownie przesadzacie z tym przepisami, wymogami, kartami i w ogóle. Mam takie nieodparte wrażenie, że wiele jachtów mających KB i pływających komercyjnie może być w gorszym stanie niż Polonus na plaży Arctowski Beach.
Demonizujecie kwestię uszkodzeń i tzw. rozsądności.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Micubiszi napisał(a):
Dwóch ludzi. Buta acetylenu dwie butle tlenu spawarka elektryczna elektrody młotek maska i 10m2 blachy 4mm. Nie widzę żadnego problemu .

Tych dwóch ludzi i blachę, nie mówiąc o butlach i "paru" innych drobiazgach trzeba tam dowieźć i odwieźć (przynajmniej ludzi). Oczywiście wiesz, że luksusowy Airbus ląduje w Arctowskim raz w tygodniu. Potem trzeba rozwiązać problem dostarczenia i "odstarczenia" tam inspektora albo nawet dwóch (PRS i administracja morska). Zapewne PRS powinien zobaczyć jacht przed wodowaniem, zaś administracja już na wodzie.
Po drodze to wodowanie - o problemach z łożami, saniami, poduszkami, głębokością, pogodą było tu sporo. Samo się to nie zrobi.
Silnik wymaga być może remontu. Wody i paliwa zdaje się pozbyto. Potrzebna dostawa albo sięgnięcie do przepastnych magazynów "Arctowski Logistic SA". Już ja widzę minę księgowych PAN potem. A co jeszcze w międzyczasie szlag trafi w tym klimacie i warunkach?
Ci wszyscy ludzie muszą mieszkać, jeść itp. - hotelowi "Orbis Arctowski" wzrosną obroty!
Potem będzie musiał nastąpić rejs...trochę w nieznane, bo zawsze pozostanie pytanie, czy czegoś nie przegapiono.
Oczywiście retorycznie przejaskrawiam. Ale tylko po to, by zauważyć, że uratowanie jachtu oznacza jak dotąd brak katastrofy ekologicznej i być może uratowanie części rzeczy osobistych załogi i armatora. A dalej naprawdę to nie nasza sprawa tylko armatora, ubezpieczyciela i ew.urzędów. I pamiętajmy, że tam pływanie bez dokumentów nie jest możliwe - w końcu trzeba będzie wejść do Chile, Argentyny i coś takiego może się skończyć aresztem jachtu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 4: Jurmak, piotr6, Ryś, SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Statek z dźwigiem tak to jest to !!! Teraz słowo klucz ....." Schettino " on by się podjął tam podpłynąć tylko że chyba siedzi w areszcie :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: Lemuria
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 16:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Ryś napisał(a):
Widziałem łódkę z taką nakładką - na 3/4 dna z jednej burty - a naście lat po takim potraktowaniu, znaczy prowizorka siem sprawdza...

Ryzykowałbyś płynięcie taką łodką?
Ujmijmy to tak: nie kupiłem jej, choć ładna a tanio była :rotfl:
Ale tak przeszła północnem Atlantykiem parę razy.
To było w temacie jak na szybko naprawić. Rozwiązanie ma tę zaletę że się nie tnie oryginalnej konstrukcji - to dodatkowa łata na nieszczelne czy osłabione poszycie. Lepiej tak niz ciąć - a zarazem łatwiej. W żadnym wypadku bym nie "wymieniał" kawałków w warunkach prowizorki gdzieś tam...
Sam wspomniałem: prościej kupić inny niedrogo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 17:09 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Hej, sprawdził już ktoś Markowi ten konsulat? Bo jak nie, to wklejam - ma taki sam adres, jak ambasada:

Cytuj:
Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Argentyńskiej
ambasador: Jacek Bazański
Argentyna, Buenos Aires, Alejandro Maria de Aguado 2870, C 1425 CEB
Tel. dyżurny: + 54 11 4808 1700 Faks: +5411 4808 1701
buenosaires.amb.sekretariat@msz.gov.pl
www.buenosaires.msz.gov.pl

WYDZIAŁ KONSULARNY AMBASADY RP W BUENOS AIRES
Adres: c. Alejandro Maria de Aguado 2870 (barrio Palermo Chico), (1425) Buenos Aires, Argentyna
Godziny pracy: od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 - 16:30
Godziny przyjęć interesantów: wtorki-środy-czwartki w godz. 9:00 - 12:00
Telefony: (0054-11) 4808-1700 (centrala Ambasady), wew. 710 oraz 711, Fax: (0054-11) 4808-1701
Telefon dyżurny: (0054-11) 4808-1700 (centrala Ambasady) opcja językowa 1 (język polski), opcja 1 (wypadki nagłe, aresztowania, kradzieże dokumentów)
E-mail:
consulado.buenosaires@msz.gov.pl

W DNIU 11 LISTOPADA (WTOREK) KONSULAT NIE PRZYJMUJE INTERESANTÓW. W SPRAWACH NIECIERPIĄCYCH ZWŁOKI, PROSIMY O KONTAKT NA TELEFON DYZURNY.

W celu umówienia spotkania (turno) w sprawach konsularnych zapraszamy na stronę internetową www.e-konsulat.gov.pl (w polu Wizyty w konsulacie, należy wbrać, w zależności od rodzaju sprawy: Sprawy obywatelskie, paszportowe lub prawne (dla transkrypcji i odpisów), wypełnić formularz Rezerwacja terminu, kliknąć na Rezerwuj, wypełnic Formularz wizyty w konsulacie, wybrać Dalej, następnie Wydrukuj oraz Pobierz - pojawi sie formularz z godziną wizyty w konsulacie.

Poświadczenia podpisów, tłumaczeń, legalizacje dokumentów i zaświadczenia dla celów emerytalnych (ANSES) lub Izby Wyborczej nie wymagają wcześniejszego umawiania się i są załatwiane na bieżąco w godzinach przyjęć interesantów.

Wnioski wizowe: w celu uzyskania informacji, prosimy o kontakt na adres e-mail: consulado.buenosaires@msz.gov.pl

Informacji telefonicznych udzielamy w poniedziałki, wtorki i czwartki w godzinach 14.00 - 16.00.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 3: Były user, Janna, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
skipbulba napisał(a):
Decyzja co dalej leży po stronie armatora i jego uzgodnień z ubezpieczycielem,


I na tym można zamknąć temat...

skipbulba napisał(a):
ale moim zdaniem gruntownie przesadzacie z tym przepisami, wymogami, kartami i w ogóle.


Hymmm przypomnę Tobie to co napisałeś za miesiąć, dwa jak rozwinie się akt drugi wyprawy Polonusa...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 17:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
Ujmijmy to tak:


Rozumiem, ale czy popłynąłbyś łatanym Polonusem z powrotem, pytam poważnie.
Sam się nad tym zastanawiam

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
piotr6 napisał(a):
Ryś napisał(a):
Ujmijmy to tak:


Rozumiem, ale czy popłynąłbyś łatanym Polonusem z powrotem, pytam poważnie.
Sam się nad tym zastanawiam


Ja bym popłynęła

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 17:39 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
skipbulba napisał(a):
Jurku, ale z tego co kojarzę, to jacht nie musi spełniać wymogów specyfikacji jakiś debilnych towarzystw kwalifikacyjnych.
I żebyś się nie zdziwił (a i nie wprowadzał w błąd innych czytelników forum)
Cytuj:
DZIENNIK USTAW
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 7 października 2014 r.
Poz. 1335
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia 5 września 2014 r.
w sprawie wymagań w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń i wyposażenia
dla statków nieobjętych umowami międzynarodowymi


Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Przepisy rozporządzenia stosuje się do statków o polskiej przynależności nieobjętych umowami międzynarodowymi, podlegających wpisowi do:
1) rejestru okrętowego;
2) polskiego rejestru jachtów;
3) rejestru prowadzonego przez dyrektora urzędu morskiego.
2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do statków objętych zakresem stosowania rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 listopada 2004 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla rekreacyjnych jednostek pływających (Dz. U. Nr 258, poz. 2584).

§ 2. 1. Statek, o którym mowa w § 1, może być używany w żegludze morskiej, jeżeli spełnia odpowiednie dla tego statku wymagania techniczne w zakresie:
1) konstrukcji kadłuba;
2) wyposażenia kadłubowego;
3) urządzeń sterowych;
4) urządzeń kotwicznych, holowniczych i cumowniczych;
5) stałych urządzeń połowowych;
6) osprzętu żaglowego;
7) masztów i olinowania;
8) silników napędowych oraz urządzeń maszynowych;
9) mechanizmów pomocniczych;
10) kotłów parowych i podgrzewaczy olejowych oraz ich wyposażenia;
11) zbiorników ciśnieniowych oraz ich urządzeń;
12) instalacji rurociągów;
13) wałów śrubowych oraz śrub napędowych i innych pędników;
14) urządzeń elektrycznych oraz ich instalacji;
15) urządzeń automatyki;
16) konstrukcyjnej ochrony przeciwpożarowej;
17) urządzeń i instalacji gaśniczych oraz sprzętu gaśniczego;
18) wolnej burty;
19) stateczności, pływalności i niezatapialności;
20) środków i urządzeń ratunkowych;
21) świateł nawigacyjnych i środków sygnałowych;
22) urządzeń radiowych;
23) wyposażenia nawigacyjnego;
24) urządzeń dźwignicowych;
25) pomieszczeń załogowych i pasażerskich;
26) ochrony środowiska.
2. Jacht morski może być używany w żegludze morskiej, jeżeli spełnia wymagania techniczne w zakresie określonym w § 8 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie (Dz. U. poz. 326).

§ 3. 1. W odniesieniu do poszczególnych elementów budowy statku, jego stałych urządzeń i wyposażenia, o których mowa w § 2 ust. 1, uznaje się za obowiązujące wymagania techniczne:
1) Polskiego Rejestru Statków S.A.,
2) uznanej organizacji upoważnionej do wykonywania zadań administracji morskiej na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, w zakresie określonym w upoważnieniu
– które są udostępnione na ich stronach podmiotowych.
2. W odniesieniu do poszczególnych elementów budowy jachtu morskiego, jego stałych urządzeń i wyposażenia, o których mowa w § 2 ust. 2, uznaje się za obowiązujące wymagania techniczne:
1) Polskiego Rejestru Statków S.A.,
2) uznanej organizacji upoważnionej do wykonywania zadań administracji morskiej na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, w zakresie określonym w upoważnieniu,
3) w przypadku jachtów morskich o długości do 15 m – podmiotu upoważnionego do wykonywania przeglądów technicznych tych jachtów na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim
– które są udostępnione na ich stronach podmiotowych.

§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
@ Piotr i Jacek

Yigael napisał(a):
Pod brytyjską banderą, w szkieletowej załodze, w towarzystwie drugiego jachtu o kabel, mając kombinezon na sobie


Jacht można przerejestrować pod przyjaźniejszą banderę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
To teraz Jacku spójrz sobie jeszcze tu:

Dz.U.2012.326
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 28 lutego 2012 r.
w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie
(Dz. U. z dnia 27 marca 2012 r.)
Na podstawie art. 110 ust. 4 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Rozporządzenie określa warunki bezpiecznego uprawiania żeglugi jachtów morskich, w zależności od ich długości oraz rejonu pływania.
§ 2. 1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1) jachtów regatowych, rozumianych jako jachty morskie przeznaczone wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadające klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz wiosłowych łodzi regatowych, uczestniczących w treningach lub regatach na wodach morskich, na akwenach znajdujących się pod stałą obserwacją i osłoną ratowniczą;
2) rowerów wodnych, kajaków, desek z żaglem, pontonów pneumatycznych bez napędu, bez względu na wielkość, oraz innych podobnych jednostek pływających o długości do 5 m, uprawiających żeglugę tylko w porze dziennej, rozumianej jako okres od wschodu do zachodu Słońca, na polskich obszarach morskich w odległości do 2 mil morskich od linii brzegu morskiego;
3) jachtów rekreacyjnych o długości do 15 m, które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;
4) skuterów używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.
2. Do skuterów używanych w celach, o których mowa w art. 5 pkt 9 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, zwanej dalej "ustawą", stosuje się przepisy dotyczące przeglądów technicznych.
§ 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) długości - należy przez to rozumieć długość kadłuba, która oznacza długość mierzoną między skrajnymi punktami kadłuba na rufie i dziobie z pominięciem części należących do wyposażenia kadłuba, takich jak: ster, bukszpryt, odbojnice, kosze dziobowe i rufowe;
2) uprawianiu żeglugi pod nadzorem - należy przez to rozumieć żeglugę w porze dziennej, rozumianej jako okres od wschodu do zachodu Słońca, na akwenie, na którym prowadzona jest ciągła obserwacja przy zapewnieniu możliwości podjęcia na tym akwenie natychmiastowej akcji ratowniczej z wykorzystaniem łodzi ratunkowej oraz odpowiedniego sprzętu ratunkowego i wyposażenia technicznego.
§ 4. Jachty morskie mogą uprawiać żeglugę w następujących rejonach pływania:
1) Rejonie T - żeglugę na akwenach treningowych - żeglugę w obrębie portów oraz na akwenach określonych przez właściwego dyrektora urzędu morskiego; za równorzędną z żeglugą na akwenach treningowych uważa się żeglugę na:
a) akwenie Roztoki Odrzańskiej, do linii równoleżnika przechodzącego przez stawy Bramy Torowej nr 4, na Kanale Piastowskim, Starej Świnie i jeziorze Wieko ograniczonym od południa linią prostopadłą do osi toru wodnego Świnoujście - Szczecin i przechodzącą przez stawy Bramy Torowej nr 1,
b) wodach Zatoki Skoszewskiej ograniczonej od zachodu południkiem przechodzącym przez stawę na południowym cyplu półwyspu Rów,
c) rzece Dziwnie i Zalewie Kamieńskim do mostu w Dziwnowie,
d) Zalewie Wiślanym,
e) Zatoce Puckiej na północ od linii łączącej Babie Doły z Jastarnią;
2) Rejonie 1 - żeglugę osłoniętą - żeglugę na wodach Zalewu Szczecińskiego, Zatoce Pomorskiej na południe od linii łączącej latarnię morską Niechorze z cyplem Nord Perd na wyspie Rugia oraz na Zatoce Gdańskiej na południe od linii łączącej latarnię morską Hel z latarnią morską w Krynicy Morskiej lub na innych wodach osłoniętych o podobnych warunkach żeglugowych oraz Morzu Bałtyckim i innym morzu zamkniętym w odległości do 6 mil morskich od linii brzegu;
3) Rejonie 2 - żeglugę przybrzeżną - żeglugę w odległości do 20 mil morskich od linii brzegu w rejonie Morza Bałtyckiego lub innego morza zamkniętego o podobnych warunkach żeglugowych;
4) Rejonie 3 - żeglugę pełnomorską - żeglugę w odległości do 200 mil morskich od linii brzegu;
5) Rejonie 4 - żeglugę oceaniczną - żeglugę bez ograniczeń.
§ 5. Jacht może być używany w żegludze morskiej, jeżeli odpowiada wymaganiom bezpieczeństwa w zakresie stanu technicznego, obsadzenia załogą, wyposażenia w środki ratunkowe, sprzęt sygnałowy, nawigacyjny i ochrony przeciwpożarowej, urządzenia radiokomunikacyjne, wyposażenia pokładowego i awaryjnego oraz innym wymaganiom określonym w rozporządzeniu.
§ 6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi kapitan jachtu powinien:
1) zapewnić, aby każdy członek załogi oraz pasażer został zapoznany z zasadami użytkowania środków ratunkowych będących na wyposażeniu jachtu morskiego oraz rozkładem alarmowym;
2) przedsięwziąć wszelkie środki wynikające z zasad dobrej praktyki morskiej.
§ 7. Każdy jacht morski powinien być używany zgodnie z jego przeznaczeniem wynikającym z dokumentu rejestracyjnego oraz karty bezpieczeństwa.
Rozdział 2
Wymagania bezpieczeństwa w zakresie stanu technicznego
§ 8. Jacht odpowiada wymaganiom bezpieczeństwa w zakresie stanu technicznego, jeżeli odpowiada przepisom technicznym w zakresie:
1) konstrukcji kadłuba;
2) wyposażenia kadłubowego;
3) urządzeń kotwicznych i cumowniczych;
4) osprzętu żaglowego, masztów i olinowania (w odniesieniu do jachtów, których to dotyczy);
5) silników napędowych oraz urządzeń maszynowych;
6) mechanizmów pomocniczych;
7) zbiorników ciśnieniowych wraz z ich urządzeniami;
8) instalacji rurociągów;
9) wałów śrubowych oraz śrub napędowych i innych pędników;
10) urządzeń elektrycznych oraz ich instalacji;
11) ochrony przeciwpożarowej;
12) stateczności, pływalności i niezatapialności;
13) wolnej burty (w odniesieniu do jachtów, których to dotyczy);
14) urządzeń kuchennych i grzewczych;
15) ochrony środowiska;
16) innych urządzeń z zakresu technicznego stanu bezpieczeństwa;
17) pomieszczeń załogowych i pasażerskich.
§ 9. Jacht, jego urządzenia i wyposażenie podlegają w zakresie wymagań, o których mowa w § 8, nadzorowi technicznemu, który obejmuje budowę, odbudowę, przebudowę, wyposażenie, remonty i przeglądy techniczne.
§ 10. 1. Uznana organizacja lub podmiot upoważniony do wykonywania przeglądów technicznych jachtów o długości do 15 m, na podstawie pozytywnych wyników przeglądu technicznego, wydaje dokument potwierdzający zdolność jachtu morskiego pod względem technicznym do uprawiania żeglugi.
2. W dokumencie, o którym mowa w ust. 1, określa się warunki uprawiania żeglugi.
3. Dokument, o którym mowa w ust. 1, wydaje się na okres nie dłuższy niż 5 lat.
4. Dokument, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać co najmniej następujące informacje:
1) nazwę podmiotu wystawiającego dokument;
2) nazwę jachtu morskiego;
3) numer rejestrowy oraz nazwę rejestru;
4) nazwę armatora;
5) port macierzysty;
6) nazwę budowniczego;
7) stocznię (w odniesieniu do jachtów, których to dotyczy);
8) materiał kadłuba oraz typ konstrukcji;
9) wymiary główne (długość, szerokość, wysokość boczną, pojemność brutto, maksymalne zanurzenie);
10) powierzchnię żagli (w odniesieniu do jachtów, których to dotyczy);
11) rodzaj silnika (producent, typ, moc, nr fabryczny);
12) możliwą maksymalną liczbę osób na pokładzie, w tym liczbę pasażerów;
13) ograniczenia dotyczące bezpiecznej żeglugi;
14) datę i miejsce przeglądu;
15) datę i miejsce wystawienia dokumentu;
16) datę ważności oraz terminy przeglądów okresowych, jeżeli przepisy klasyfikacyjne danego podmiotu takie przewidują;
17) podpis osoby upoważnionej.
§ 11. Jacht rekreacyjny posiadający znak zgodności "CE" jest zwolniony z nadzoru technicznego przez okres 10 lat od daty wystawienia Deklaracji Zgodności CE, pod warunkiem że jacht nie został uszkodzony lub że nie nastąpiła zmiana w jego kadłubie, urządzeniach lub wyposażeniu, jeżeli uszkodzenie lub zmiana mogą wpłynąć na stan bezpieczeństwa jachtu.
Rozdział 3
Wymagania z zakresu bezpieczeństwa jachtu
§ 12. 1. Wyposażenie jachtu morskiego w środki ratunkowe, sprzęt sygnałowy, nawigacyjny i ochrony przeciwpożarowej, urządzenia radiokomunikacyjne i wyposażenie pokładowe, w zależności od długości jachtu oraz rejonu pływania, określają załączniki nr 1 i 2 do rozporządzenia.
2. Dla jachtów morskich o długości do 24 m stosuje się wyposażenie z załącznika nr 1 do rozporządzenia.
3. Dla jachtów morskich o długości co najmniej 24 m stosuje się wyposażenie z załącznika nr 2 do rozporządzenia.
§ 13. 1. Na jachcie morskim powinien zostać opracowany rozkład alarmowy stosownie do ilości osób, środków ratunkowych i urządzeń ratunkowych oraz przeciwpożarowych, określający sygnały alarmowe, ich charakterystykę oraz sposób postępowania i zadania członków załogi na wypadek alarmu.
2. Rozkład alarmowy opracowuje armator według wytycznych określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
3. Rozkład alarmowy powinien być sporządzony w języku polskim, a jeżeli jacht uprawia żeglugę międzynarodową - również w języku angielskim.
4. Na jachtach, na których liczba członków załogi wynosi mniej niż 5 osób, rozkład alarmowy może być zastąpiony określonymi przez armatora zasadami postępowania członków załogi w sytuacjach zagrożenia oraz niezbędnymi ćwiczeniami w tym zakresie.
§ 14. 1. Na jachcie morskim o długości co najmniej 24 m ustala się:
1) plan ochrony pożarowej, określający liczbę, rodzaj i rozmieszczenie sprzętu ochrony przeciwpożarowej,
2) plan rozmieszczenia środków ratunkowych
- zatwierdzane przez dyrektora urzędu morskiego właściwego dla portu macierzystego jachtu.
2. Plan ochrony pożarowej powinien:
1) być sporządzony w języku polskim, a jeżeli jacht uprawia żeglugę międzynarodową - również w języku angielskim;
2) być wywieszony w miejscu widocznym i ogólnie dostępnym, a jego kopia przechowywana przez kapitana jachtu wraz z innymi dokumentami; dodatkowy egzemplarz planu powinien być przechowywany w pojemniku umieszczonym i oznakowanym zgodnie z Konwencją SOLAS, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. a ustawy, jako plan dla jednostek ratowniczo-gaśniczych; pojemnik powinien być oznakowany również w języku polskim w przypadku statków w żegludze krajowej;
3) umożliwić załogom jachtów, jednostkom straży pożarnej i odpowiedzialnym za bezpieczeństwo pożarowe pracownikom stoczni zapoznanie się z rodzajami i rozmieszczeniem:
a) posterunków dowodzenia i pożarowych,
b) przegród przeciwpożarowych pionowych i poziomych,
c) drzwi i zamknięć otworów w przegrodach przeciwpożarowych,
d) dróg ewakuacji z rejonów i pomieszczeń jachtów,
e) urządzeń odcinających i wyłączających systemy wentylacji,
f) zbiorników paliwa i olejów smarowych z zaworami zdalnego odcinania,
g) urządzeń wykrywczo-sygnalizacyjnych pożaru i alarmowych,
h) pomp ochrony przeciwpożarowej z zaworami instalacji wodno-hydrantowej,
i) urządzeń i sprzętu ochrony przeciwpożarowej;
4) stanowić pomoc w prowadzeniu akcji ratowniczo-gaśniczej i szkoleniu załóg jachtów oraz jednostek straży pożarnej;
5) stanowić podstawę prawidłowego rozmieszczenia sprzętu ochrony przeciwpożarowej na jachtach w końcowej fazie budowy i w trakcie ich eksploatacji.
3. Plan ochrony pożarowej opracowuje armator według wytycznych określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
4. Na jachcie morskim o długości do 24 m dyrektor urzędu morskiego właściwego dla portu macierzystego jachtu ustala wykaz sprzętu ochrony przeciwpożarowej, określający rodzaj i liczbę sprzętu ochrony przeciwpożarowej oraz jego umiejscowienie.
5. Plan rozmieszczenia środków ratunkowych może być połączony z planem ochrony pożarowej, tworząc "Plan Bezpieczeństwa" ("SAFETY PLAN").
§ 15. Armatorzy jachtów komercyjnych powinni zbierać informacje o osobach znajdujących się na jachcie, zgodnie z art. 103 ust. 6 ustawy, z podziałem na listę pasażerów oraz listę członków załogi jachtu.
Rozdział 4
Przepis końcowy
§ 16. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Załączniki to tabele, które się rozwalają, są tu: http://www.saj.org.pl/akty-prawne.html

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Ostatnio edytowano 7 sty 2015, o 18:03 przez Colonel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 18:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ło Jezusicku... linka nie było? Ale daje wyobrażenie, znaczy obrazowo :)
piotr6 napisał(a):
Ryś napisał(a):
Ujmijmy to tak:
Rozumiem, ale czy popłynąłbyś łatanym Polonusem z powrotem, pytam poważnie. Sam się nad tym zastanawiam
A to zależy od innych uszkodzeń. Bo powiedzmy oberwały spawy na oble, od tłuczenia w dno. To się pospawawa, powiedzmy że będzie szczelnie.
A mocowanie kila i steru/skegu? (toć finkiler) a uszkodzenia takielunku? A wręgi aby całe?
A to wie - albo mógł ocenić - armator.
A my nie wiemy. I tyle se możemy, że podywagujemy, teoretycznie, o 'podobnych sytuacjach'. :-P


Ostatnio edytowano 7 sty 2015, o 18:06 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 18:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Yigael napisał(a):
@ Piotr i Jacek


mi nie chodzi o sprawy formalne, bo to jest ostatnia rzecz, raczej chodzi o poczucie bezpieczństwa i komfort psychiczny

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
A to zależy od innych uszkodzeń.


o to równiez chodzi, problem jest taki że nie wiadomo co w tej łódce siedzi.

Czyli Ryś mając niepewnośc o stan techniczny popłynąłbyś?

pytanie czysto teoretyczne, rzecz jasna

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ps. ja chyba nie, no chyba ,że to moja łódka i jej brak to koniec swiata itd

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 18:16 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonel napisał(a):
To teraz Jacku spójrz sobie jeszcze tu: (.....)
Ale po co???
To nie ja, tylko
skipbulba napisał(a):
Jurku, ale z tego co kojarzę, to jacht nie musi spełniać wymogów specyfikacji jakiś debilnych towarzystw kwalifikacyjnych.
Ja pokazałem, że jednak musi spełniać wymogi. Jak nie PRS-u to PZŻ-u.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 18:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Czyli Ryś mając niepewnośc o stan techniczny popłynąłbyś?

pytanie czysto teoretyczne, rzecz jasna
A bo wiesz, my siedzim se teraz pod dachem, przed monitorem, to i se mamy komfort - psychiczny też. I poczucie bezpieczeństwa. :mrgreen:
A wróciłem do żeglowania (po długiej przerwie, już zapomniawszy jak siem to robi) rejsem na rozpadającej się łódce z połamanem szkieletem, jesiennem sztormem przez Północne - i bardzo komfortowo siem czułem... nie mówię że "bezpiecznie"... a odradzali mi ją gorąco kumple pływający na innym krakowskim jachcie, jak raz stalowem... podać nazwę?
Wiesz, pewnych spraw nie ocenisz z góry. No i nie będziem żyli wiecznie, nie?
Bo tak wogle to raz siem żyje, a potem już tylko straszy. :cool:


Ostatnio edytowano 7 sty 2015, o 18:23 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 18:22 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A teraz jeszcze o inspekcji państwa bandery.
Cytuj:
USTAWA
z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie morskim

(...)
Art. 18.
1. W celu zapewnienia spełniania przez statek o polskiej przynależności wymagań, o których mowa w art. 11, oraz wymagań Kodeksu ISM, statek podlega inspekcji państwa bandery przeprowadzanej przez organy inspekcyjne w zakresie, terminach i trybie określonych w ustawie, umowach międzynarodowych oraz przepisach ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1502, z późn. zm.).
2. Organami inspekcyjnymi, o których mowa w ust. 1, są dyrektorzy urzędów morskich, a za granicą również konsulowie.
(...)
5. Organy inspekcyjne mogą powierzyć przeprowadzenie określonych inspekcji wyznaczonym w tym celu osobom lub uznanej organizacji.
6. Organy inspekcyjne, o których mowa w ust. 2, mogą zwrócić się do organu inspekcyjnego innego państwa o przeprowadzenie inspekcji państwa bandery i wydanie odpowiedniego certyfikatu w ich imieniu, jeżeli państwo to jest stroną umowy międzynarodowej, na podstawie której dany certyfikat został wydany.
7. Organ inspekcyjny przeprowadza inspekcje państwa bandery przy pomocy inspektora inspekcji państwa bandery.
(...)
Art. 20.
1. W ramach inspekcji państwa bandery statek o polskiej przynależności podlega inspekcji:
(...)
5) doraźnej - przeprowadzanej w przypadku stwierdzenia lub podejrzenia, że statek został uszkodzony lub że nastąpiła zmiana w jego kadłubie, urządzeniach lub wyposażeniu, jeżeli uszkodzenie lub zmiana mogą wpłynąć na stan bezpieczeństwa statku, a także w przypadku stwierdzenia lub podejrzenia, że położenie linii ładunkowej statku nie odpowiada wskazaniom zawartym w świadectwie wolnej burty.
(...)
Art. 24.
Jeżeli po przeprowadzeniu jednej z inspekcji, o których mowa w art. 20, zaszły istotne zmiany w kadłubie, urządzeniach lub wyposażeniu statku objętego inspekcją, statek ten nie może być użyty w żegludze bez poddania go ponownie odpowiedniej inspekcji.
Art. 25.
1. Inspekcje, o których mowa w art. 20 ust. 1 i art. 24, powinny być poprzedzone przeglądami statku dokonywanymi przez uznaną organizację sprawującą nadzór techniczny nad statkiem.
2. Nadzór techniczny organizacji sprawowany jest podczas budowy, odbudowy, przebudowy i remontu statku, jego stałych urządzeń i wyposażenia, a także pod-czas eksploatacji statku.
3. Potwierdzeniem dokonania przeglądu, o którym mowa w ust. 1, jest ważne świadectwo klasy statku.
4. Inspekcje, o których mowa w art. 20 ust. 1 pkt 1 i art. 24, powinny być poprzedzone kontrolą Państwowej Inspekcji Pracy i Państwowej Inspekcji Sanitarnej pod względem spełnienia wymagań międzynarodowych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz warunków sanitarnych i zdrowotnych, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
(...)
Art. 27.
1. W przypadku stwierdzenia w wyniku inspekcji państwa bandery, że stan statku lub sposób jego załadowania stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa na morzu, życia lub środowiska morskiego, organ inspekcyjny, w drodze decyzji, zatrzymuje statek, zabrania użycia statku lub wstrzymuje operacje, podczas których zostały stwierdzone nieprawidłowości, wskazując jednocześnie uchybienia, które należy usunąć, mając na uwadze stopień stwarzanego zagrożenia. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
2. W przypadku stwierdzenia w wyniku inspekcji państwa bandery, że stan statku nie czyni go niezdatnym do żeglugi, lecz nie pozwala na użycie go do żeglugi w sposób zamierzony przez armatora, organ inspekcyjny, w drodze decyzji, zabrania użycia statku w sposób zamierzony, wskazując jednocześnie uchybienia, które należy usunąć, aby statek mógł być w ten sposób użyty. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
raczej chodzi o poczucie bezpieczństwa i komfort psychiczny


To podniesie jacht idący o kabel z tyłu i kombinezon na grzbiecie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 18:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Yigael napisał(a):
To podniesie jacht idący o kabel z tyłu i kombinezon na grzbiecie.


Przy takiej 8 -9 B jest szansa że jacht z tyłu może być juz boku i nie o kabel, ale jakąs koncepcja jest, fakt

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jak pisze Rysiu wiecznie żyć nie będziemy, ale płynąc przez takie wody połatanym na szybko jachtem asekurację drugiej jednostki i sprzęt umożliwiający przetrwanie w rześkiej dość temperatury wodzie uważałbym za podstawę.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
O jakiej asekuracji na oceanie wy mówicie?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Zgrzyb
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
To teraz [...] spójrz sobie jeszcze tu:
Dz.U.2012.326
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie

To akurat to tak sobie, bo (jak sam zacytowałaś):
Cytuj:
§ 2. 1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
3) jachtów rekreacyjnych o długości do 15 m, które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 19:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Colonel napisał(a):
O jakiej asekuracji na oceanie wy mówicie?
O jakiejsi drugiej łódce, którą koledzy dowiozą tam nas i naszę spawarkę.
To w sprawie najprościej a niedrogo, znaczy tak teoretycznie plumkając :)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Były user, taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Tak, tak, to bardzo proste. Trzeba tylko podstawić tam dwa identyczne i identycznie wyposażone jachty (najlepiej monotypy), na jednym posadzić M@rka , na drugim Corsa (uwętualnie mogą być np. Waliant i Plitkin) i kazać im się pilnować.
W każdym innym przypadku jachty na drugi dzień stracą się z oczu.

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
To akurat to tak sobie, bo (jak sam zacytowałaś):
Cytuj:
§ 2. 1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
3) jachtów rekreacyjnych o długości do 15 m, które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;
Jakiekolwiek rozważania można o kant potluc.
Ta łódka dobrowolnie poddała się inspekcji , więc, ku rozpaczy Skipcia, "musi spełniać wymogi specyfikacji jakiś debilnych towarzystw kwalifikacyjnych".

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Zgrzyb
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 19:18 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mialem juz sie nie odzywac ale pare lat spedzilem w pracy na zblizonych szerokosciach do tego w roznych porach roku i moze wlasnie dlatego jachtem mnie tam nie ciagnie :)
Osobiscie nie raz przekonalem sie jak szyko zmienia sie tam pogoda i jak ocean moze wygladac.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ryś napisał(a):
O jakiejsi drugiej łódce, którą koledzy dowiozą tam nas i naszę spawarkę.
Zabrać Apasza chwalił się, że umi spawać. Będzie miał rejs życia na emeryturze.
A na Sailforum ktoś w wątku poświęconym Polonusowi wkleił taki link do filmu którego też tu zamieszczam:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Ta łódka dobrowolnie poddała się inspekcji ,

Ale konieczna byłaby kolejna inspekcja (doraźna), której owa łódka się dobrowolnie nie podda... więc rozporządzenie przestanie/ło jej dotyczyć... :cool:

PS.
I PAC "typograficzny" za spację przed przecinkiem :-P

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2015, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Ta łódka dobrowolnie poddała się inspekcji ,

Ale konieczna byłaby kolejna inspekcja (doraźna), której owa łódka się dobrowolnie nie podda... więc rozporządzenie przestanie/ło jej dotyczyć... :cool:

PS.
I PAC "typograficzny" za spację przed przecinkiem :-P



A wszystko zalezy od polisy.
Jesli ubezpieczyciel wymaga to jak by sie nie obrocic dupa pozostaje z tylu :D

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs



Za ten post autor Paco otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 81  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL