Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 22:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2015, o 22:16 

Dołączył(a): 11 sty 2015, o 21:58
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Problem mam. Rozważam dobudowę skrzynki-studzienki na silnik do pawęży i tym samym stworzenie spódniczki. Nie mam możliwości innego umiejscowienia studzienki a silnika stacjonarnego bym chciał uniknąć. Jarzmo steru przesunie się o szerokość studzienki. Co szanowne forum na to. Czy znacie przypadki takiej przebudowy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 22:21 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1378
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 468
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Napisz jaki to jacht to będzie łatwiej doradzić.
Jachty nieraz są przedłużane ale byłbym ostrożny, łatwo popsuć wygląd. Przesunięcie steru też może coś zmienić.


Załączniki:
rufa.jpg
rufa.jpg [ 64.39 KiB | Przeglądane 7083 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Ostatnio edytowano 11 sty 2015, o 22:32 przez Michal, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 22:30 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
Upss, jaka wymowna cisza :D

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 07:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Piter oczekiwałeś, że na forum siedzą fachowcy, którzy z drżeniem serca czekają, aż ktoś zada pytanie, żeby mu natychmiast ( to jest w przypadku Twojego postu po 14 minutach) dać odpowiedź? Kurde to nie infolinia Orange czy innego Playa :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 2: Kurczak, przemek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Przedłużałem 5 - metrową łódkę o pół metra czyli 10 % jej długości ale nie zmieniałem położenia płetwy sterowej ( zastosowałem ster głębinowy ). Przedłużenie wpłynęło pozytywnie na walory nautyczne i wizualne też :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 10:06 

Dołączył(a): 11 sty 2015, o 21:58
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jacht jest Viva 700. Irytujące dla mnie jest położenie pantografu - nie dość że przy skrajni (zrozumiałe płetwa sterowa ma lepszy wychył) to jeszcze rufa jest w kształcie łuku - co w efekcie daje super skręt w lewo a fatalny w prawo. Przy mocniejszym wietrze z prawej burty nie jacht nie skręci w ogóle w prawo bez skręcenia silnika. W ciasnej marinie było bums (tak jest kiedy sternik trzyma dwa rumple i patrzy w stronę nie tą co trzeba :). Na szczęście bez szkud się obyło. Druga rzecz to duże fale i .........wiadomo. I stąd decyzja o przedłużeniu. Nie chcę steru głębinowego bo na plażę się nie ucieknie. Chętnie powierzyłbym tę przeróbkę fachowcowi. Mieszkam w świętokrzyskim. Jeśli kogoś znacie to proszę o info.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Szkodnik - dzięki. To foto to może rzeczywiście odstraszyć ale myślałem raczej o czymś w rodzaju drugiego achterpiku i skrzydełkach po bokach.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak pocieszyłeś mnie. Nautycznie wpływ na pewno wystąpi. Niby nawis nie będzie miał wpływu na linię wody bo będzie nad nią ale przesunięcie steru o około 50-60 cm do tyłu coś tam narobi. Czytałem że można zrównoważyć delikatnym nachyleniem masztu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja miałem ster głębinowy, który niczego nie utrudniał. Płetwa była podnoszona do poziomu tak jak paweżowy zanurzenie się zwiększyło tyko o "policzki" steru :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Irek napisał(a):
To foto to może rzeczywiście odstraszyć

Myślisz, że to już gotowa spódniczka ? :rotfl:
W efekcie, Pinokio nieźle na wodzie się prezentuje. (moim zdaniem)

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Michal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 12:18 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
skipbulba napisał(a):
Piter oczekiwałeś, że na forum siedzą fachowcy, którzy z drżeniem serca czekają, aż ktoś zada pytanie, żeby mu natychmiast ( to jest w przypadku Twojego postu po 14 minutach) dać odpowiedź? Kurde to nie infolinia Orange czy innego Playa :)
Nie Maćku ale gość napisał i znikł z forum (wylogował się) a Szkodnik zadał mu pytanie po 5 ciu minutach, Ja bym poczekał :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek



Za ten post autor PITER GAZU otrzymał podziękowanie od: skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 14:27 

Dołączył(a): 11 sty 2015, o 21:58
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Kurczak napisał(a):
Ja miałem ster głębinowy, który niczego nie utrudniał. Płetwa była podnoszona do poziomu tak jak paweżowy zanurzenie się zwiększyło tyko o "policzki" steru :)

Dzięki za podpowiedź. To by mi pasowało. Troszkę może być mniej zwrotna ze śrubą za sterem. Tak jak pisałem nawis-spódniczka wraz ze studzienką będzie już prawie w powietrzu ale jak silnik dociąży to może wody dotykać.
Napisz proszę jak rozwiązałeś problem podnoszenia płetwy - którędy fał przeciągnąłeś.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

PITER GAZU napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Piter oczekiwałeś, że na forum siedzą fachowcy, którzy z drżeniem serca czekają, aż ktoś zada pytanie, żeby mu natychmiast ( to jest w przypadku Twojego postu po 14 minutach) dać odpowiedź? Kurde to nie infolinia Orange czy innego Playa :)
Nie Maćku ale gość napisał i znikł z forum (wylogował się) a Szkodnik zadał mu pytanie po 5 ciu minutach, Ja bym poczekał :mrgreen:

Sorki koledzy ale ślepka mi się zamkły w międzyczasie. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wewnątrz trzonu czyli w tym przypadku rury :)

Poczytaj ten wątek, tam jest wszystko (chyba) opisane. Wprawdzie dotyczyło to przedłużenia jachtu drewnianego - listewkowego, ale niektóre tematy są uniwersalne :D

viewtopic.php?f=22&t=10377&hilit=koker

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 14:37 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Najbliżej (jeśli łódka w domu) masz do szkutni Ramokles.
Leszek Ramocki, Zgórsko 29a, 41-345 91 66 kom. 601 209 004

Może coś doradzi czy wykona?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 17:23 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Przy rufie, jaką posiada Viwa, jakoś marnie od strony estetycznej, widzę dobudowanie spódnicy i studni. Dodatkowo to świeża łódka, więc zakładam że żelkoty ma jeszcze nie styrane, więc szkoda je mordować. Jeżeli musi być studnia, kombinował bym raczej upchać ją w rufowej bakiście, nawet kosztem lekkiej asymetrii, ewentualnie pochylając silnik o kilka stopni na bok. Jeżeli chodzi tylko o poprawę warunków pracy silnika, to może lepszym wyjściem będzie centralny pantograf i dwie płetwy sterowe??
Pozdrawiam
Przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: Michal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 19:37 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1378
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 468
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Przemek był szybszy i tylko mogę potwierdzić: Irek nie Psuj Vivy, z dobudową pawęży sobie nie Poradzisz.
Bosman że Zgadłeś tego Pinokia to gratuluję, zdjęcia gotowego nie mogę znaleźć.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
szkodnik napisał(a):
Zgadłeś tego Pinokia

Bo ja chyba wszystkie Róże poznałem :rotfl:
Kiedyś bardzo mnie interesowała

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

szkodnik napisał(a):
zdjęcia gotowego nie mogę znaleźć.

http://www.jachtoldtimer.pl/n_pinokio.php

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2015, o 23:22 

Dołączył(a): 11 sty 2015, o 21:58
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
przemek napisał(a):
Przy rufie, jaką posiada Viwa, jakoś marnie od strony estetycznej, widzę dobudowanie spódnicy i studni. Dodatkowo to świeża łódka, więc zakładam że żelkoty ma jeszcze nie styrane, więc szkoda je mordować. Jeżeli musi być studnia, kombinował bym raczej upchać ją w rufowej bakiście, nawet kosztem lekkiej asymetrii, ewentualnie pochylając silnik o kilka stopni na bok. Jeżeli chodzi tylko o poprawę warunków pracy silnika, to może lepszym wyjściem będzie centralny pantograf i dwie płetwy sterowe??
Pozdrawiam
Przemek

Pod bakistą rufową jest kojo więc odpada. Viva jest z 2004 r. ale z pierwszej ręki i w stanie niemal idealnym - ze stoczni w Mińsku Maz. Zajefajnie się prowadzi. Miałem kilka jachtów i pływałem niejednym ale ten jest naprawdę dobry. No i wlec wszędzie za sobą go można. A w dodatku ma wymienny miecz na balast z bulbą. Producent pisze o silniku stacjonarnym, lecz nie bardzo bym chciał bo stracę zbyt dużo miejsca na hundkoi. Pomysł z podwójnym sterem jest bardzo dobry. Muszę to wszystko przemyśleć. A teraz właśnie jest dużo czasu na to. Dzięki koledzy za porady.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian.Kowalski napisał(a):
Najbliżej (jeśli łódka w domu) masz do szkutni Ramokles.
Leszek Ramocki, Zgórsko 29a, 41-345 91 66 kom. 601 209 004

Może coś doradzi czy wykona?

Dzięki bardzo. To blisko ode mnie. 50 km. :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

boSmann napisał(a):
szkodnik napisał(a):
Zgadłeś tego Pinokia

Bo ja chyba wszystkie Róże poznałem :rotfl:
Kiedyś bardzo mnie interesowała

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

szkodnik napisał(a):
zdjęcia gotowego nie mogę znaleźć.

http://www.jachtoldtimer.pl/n_pinokio.php

Fajna łajba. Marzenie. Ja muszę wszędzie ze swoją dojechać i dlatego szerokość <2.55m.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Irek napisał(a):
dlatego szerokość <2.55m.

Zrób przyczepę o szer. 2.50 to szerszą łódkę przewieziesz zgodnie z kodeksem ;)
Na stronie Amiga yacht -> Solina 27 -> szczegóły masz zdjęcia studni kokpitowej. Niegłupio to zrobione. Może coś Cię zainspiruje?
http://www.amigayacht.pl/index.php?mg=p ... a27details

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL