Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 19:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sty 2015, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Poczytałam trochę w wątkach przez Was wskazanych, ale nie znalazłam odpowiedzi na moje pytania.
Czym się kierujecie wybierając taki czy inny rodzaj materiału do budowy kadłuba, bo przecież nie czystym przypadkiem, czy też dostępnością materiałów? Jakie są kryteria np. wymiarowe kadłubów (o ile są) uzasadniające użycie poszczególnych materiałów?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
taka_jedna napisał(a):
Czym się kierujecie wybierając taki czy inny rodzaj materiału do budowy kadłuba, bo przecież nie czystym przypadkiem, czy też dostępnością materiałów?


Ja nie buduję, ale jeśli miał bym kupić gotowy to sugerował bym się ceną :D

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
mdados napisał(a):
taka_jedna napisał(a):
Czym się kierujecie wybierając taki czy inny rodzaj materiału do budowy kadłuba, bo przecież nie czystym przypadkiem, czy też dostępnością materiałów?


Ja nie buduję, ale jeśli miał bym kupić gotowy to sugerował bym się ceną :D


Która technologia byłaby najtańsza?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie ma jednej cudownej technologii:
jak masz warsztat spawalniczy to na pewno blaszak.
Budowlaniec pomyśli o siatkobetonie,
Stocznie mająca moce i hale o laminacie,
Amator z suchym ogrzewanym garażem o sklajce.
Gołodupiec ;) (jak np. ja) o używce ze Skandynawi lub Wysp GB...

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
taka_jedna napisał(a):
Która technologia byłaby najtańsza?


To jest źle zadane pytanie.
Trzeba rozważyć dodatkowo długość jednostki.
Generalnie najtańszy jest - moim zdaniem - zdecydowanie laminat ps.
Natomiast sa okoliczności, które powodują, iz stal jest korzystniejszym budulcem ze względu na np. łatwość napraw i wytrzymałość.
Wg mojej pamięci to stal jest gdzieś dwukrotnie wytrzymalsza niż laminat ps choć mogę sie mylić.
Poza tym stal "opłaca się" dopiero od pewnej długości jachtu.
Mój 30. stopowiec zdecydowanie pretenduje do wersji laminatu ps.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
taka_jedna napisał(a):
Jakie są kryteria


Wg mnie następujące, kolejność nieprzypadkowa:
- przeznaczenie jachtu
- wielkość jednostki
- rejony żeglugi
- koszty utrzymania
- koszty budowy

Do pływania turystycznego po całym świecie rozważał bym w takiej kolejności materiały:
- stal
- laminat ps
- beton

Odpowiedź na takie pytanie możliwa by była gdybyś określiła przeznaczenie jachtu. Inaczej będzie to wyglądało jeżeli chcesz tanio pływać po całym świecie, a inaczej jak budujesz jacht do wygrania konkretnych regat.

Na forum jest wiele osób, które myślę mogą pomóc przy takiej decyzji (ja nie jestem tu pewnie najbardziej kompetentny).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
stal jest korzystniejszym budulcem ze względu na np. łatwość napraw i wytrzymałość.

podobnie jest z betonem (przy odpowiednio dużym jachcie)

_________________
Olek Kwaśniewski



Za ten post autor Olek otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Akurat w tej chwili nie myślę pod kątem budowy, tylko zastanawiam się nad cechami poszczególnych technologii. Co każda z nich daje w zamian za co.

Kadłuby z laminatu i siatkobetonu zapewne można szybciej zbudować, o ile posiada się kopyto. Ale.... (tutaj jest miejsce na brakujące informacje)

Kadłub stalowy buduje się jako konstrukcję nie wymagającą kopyta. - jest ciężki, skazany na korodowanie, za to mocny. Ale (.......tu również brak mi szerszej wiedzy)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Olek napisał(a):
podobnie jest z betonem (przy odpowiednio dużym jachcie)


no właśnie, czyli jednak jest jakaś zależność od wielkości jednostki

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wow, temat rzeka ..... :)

Gdybym miał budować - prawdopodobnie zdecydowałbym się na laminat poliestrowy. Dlaczego ?
Szybkość budowy, dostępność surowców i przystępna cena.....

Jednak laminat ten nie jest pozbawiony wad. Nie jest zbyt zdrowy dla użytkowników, przynajmniej przez początkowy okres użytkowania ponadto podlega osmozie....

Idealnym rozwiazaniem byłby laminat epoksydowy, ale ten podraża budowę przynajmniej 3 - 4 krotnie. Dlatego praktycznie się go dziś nie używa choć jest wolny od wad poliestrowego...

Kadłub stalowy jest dobrym rozwiązaniem pod warunkiem, że jest budowany od podstaw. Wymaga troskliwej opieki. Nie zdecydowałbym się na kupno używanego "blaszaka".

Betonowce są u nas bardzo mało popularne, od kilu lat na Alledrogo gość chce za psie pieniądze sprzedać kadłub 11 - metrowego betonowego jachtu morskiego i nie może sprzedać....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Opis konstrukcji stalowej jachtu Bruceo z roku 1980 Żagle nr 11/12
Załącznik:
Bruceo (727 x 999).jpg
Bruceo (727 x 999).jpg [ 337.83 KiB | Przeglądane 7983 razy ]

J. Strawiński wykłada genezę jachtu stalowego w tamtych czasach.
Czy dużo się zmieniło?
Materiały te same, lepsze spawarki, farby, inne ceny.
Niewątpliwie ta technologia nadal jest atrakcyjna, tym bardziej że obecnie robi się już obłodenne kadłuby stalowe. A aluminium - ile droższe od stali?

Niezapominajmy też o technologii obłogowej, która w wykonaniu "amatorskim" (każdy amator w czasie budowy staje się profesjonalistą) może liczyć na zainteresowanie.

Jest też hybryda przekładkowa, opisywana na forum. Szkielet - sklejka 4 mm - laminat epoksydowy - przekładka PU - laminat epoksydowy - szpachlowanie i lakier.

No i metoda one-off, też tańsza od skorupy laminatowej, bo tam najpierw kopyto - później forma - i dopiero w niej skorupa. Technologia podciśnieniowa tez chyba w zasięgu dzisiejszego budowniczego.

Najważniejszy czynnik, to czas budowy.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Olek napisal moim zdaniem wyczerpujaco.
Najwazniejsze jest przeznaczenie jachtu bo aktualnie nikt jachtu regatowego nie wybuduje z czegos innego niz laminat. Zbrojenie i zywice moga byc rozne.
Do budowy jachtow z laminatow i siatkobetonu ani kopyto ani formy nie sa niezbedne jesli nie planujesz serii. Podobnie jest w przypadku sklejki czy oblogow.
Majac zaplecze technologiczne i doswiadczenie fajnym materialem sa stopy aluminium.
Z czysto ekonomicznego punktu widzenia jednostkowa budowa jest calkowicie nieoplacalna w dzisiejszych czasach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:33 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Kurczak napisał(a):
Jednak laminat ten nie jest pozbawiony wad. Nie jest zbyt zdrowy dla użytkowników, przynajmniej przez początkowy okres użytkowania ponadto podlega osmozie....

Idealnym rozwiazaniem byłby laminat epoksydowy, ale ten podraża budowę przynajmniej 3 - 4 krotnie. Dlatego praktycznie się go dziś nie używa choć jest wolny od wad poliestrowego...


Pomiędzy poliestrem a epoksydem, jest jeszcze winyloester. Bardzo sensowny kompromis cena jakość.

A co do pozostałych materiałów, to warto przeczytać np to- http://skotboats.blogspot.com/2011/03/j ... .html#more

Pozdrawiam
Przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dobra, gdyby mnie hipotetycznie było na to stać zbudowałbym sobie jacht jednak z laminatu epoksydowego.

Pamietajcie, że wybudowa jachtu to jedno, a urzymanie go przez lata to drugie :D

Zauważcie, że drewno zastało pominięte, choć jest zdrowe i za rozsądne pieniądze. Jednak utrzymanie drewnianego jachtu IMHO relatywnie wpływa na jego nieatrakcyjność jako budulca jachtowego. A szkoda, bo mnie ono najbardziej odpowiada :-( :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
M@rek napisał(a):
Majac zaplecze technologiczne i doswiadczenie fajnym materialem sa stopy aluminium.


Materiał fajny, tyle że cena nie fajna i znacznie trudniejsza realizacja

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ja bym jachtu nie budował, jakbym miał czas i miejsce to może kupiłbym sam kadłub albo jacht do remontu i hobbistycznie bym sobie dłubał. Kadłub to nie wszystko to dopiero początek drogi

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 22:04 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
piotr6 napisał(a):
Kadłub to nie wszystko to dopiero początek drogi


Ale właśnie budowa kadłuba, to największa ilość wszystkich możliwych emocji. Reszta to mozolna dłubanina.
Pozdrawiam
Przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 22:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
przemek napisał(a):
Ale właśnie budowa kadłuba, to największa ilość wszystkich możliwych emocji. Reszta to mozolna dłubanina.
Pozdrawiam
Przemek


Pewnie jak kto lubi :D ta mozolna dłubanina może byc przyjemna jak nie ma presji czasu i kasy ot takie majsterkowanie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 22:26 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A ja myślę że drewno i to nie sklejka tylko solidne drewno jest najprostszym i najtańszym i najlepszym materiałem do budowy amatorskiej ,oczywiście pod warunkiem że budowniczy wie co chce i projekt jest dobrany pod materiał, następna jest stal. Ale to pod warunkiem że koszta są podstawowym kryterium wyboru.Jeżeli kasy jest nadmiar to myślę że jest wiele stoczni gotowych zagospodarować nadwyżki kasowe oferując wszelkie produkty z najbardziej nawet egzotycznych materiałów nawet takich jak stop Monela.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 22:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dobra szkutnicza sklejka nie jest tania ale dobre szkutnicze drewno jest jeszcze drozsze :)
Wybudowanie kadluba to bardzo efektowna czesc budowy ale udzial w kosztach kompletnej jednostki to ( rozne materialy, rozny szcunek) ok 30% wartosci jachtu.
kolega zbudowal kadkun jachtu siatkobetonowego w ciagu 2 miesiecy a samo betonowanie zajelo ok 10 godzin ( wynajal brygade tynkarzy 3 osoby + On)

O sklejce i oblogach czyli drewnie wspominalem pare postow wyzej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A słomka 25 mm plus e-laminat? :)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 22:58 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mjs napisał(a):
one-off, też tańsza od skorupy laminatowej, bo tam najpierw kopyto - później forma - i dopiero w niej skorupa.

Kolego, w metodzie ONE-OFF nie ma formy, dlatego jest "jednorazowa". Kopyto "szkieletowe" i na tym poszycie kadłuba i pokładu

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

mjs napisał(a):
słomka

z żyta, czy pszenicy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Trochę wiedzy :-P
http://skotboats.blogspot.com/2011/03/j ... nosci.html

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 23:02 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To kopyto do ONE-OFF

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

boSmann napisał(a):
Trochę wiedzy


Przepisana z artykułów. Ten "grafit" brzmi jak z tłumacza GOOGLe. Autor powinien wiedzieć, że chodzi o włókna węglowe. Ja i tak wybrałbym tytan.


Załączniki:
Kopyto do ONE-OFF.JPG
Kopyto do ONE-OFF.JPG [ 55 KiB | Przeglądane 7730 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Nie zdecydowałbym się na kupno używanego "blaszaka".


Miałem swego czasu stateczek 15 m stalowy i w życiu - żeby dopłacali :lol: - nie zdecydowałbym się na ten idiotyczny krok drugi raz.
To jest sen przeszłości, który w części remontowej prześladuje mnie okrutnie.
3 miesiące na stoczni dzień w dzień - świątek/piętek ...
NIE !!!
Życzyć tego mogę tylko :rotfl: najgorszemu wrogowi ... :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 23:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
U mnie na przystani stacjonuje 54 stopowy stalowy jachy holenderskiej budowy kupiony "do malego remontu". Remont trwa juz prawie 3 lata i kosztuje chyba tyle co wybudowanie 2 od podstaw. Teraz gdzies w okolicach Trojmiasta jest konczona zabudowa wnetrza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
cors napisał(a):
z żyta, czy pszenicy?

Z tarcicy iglastej pociętej i przestruganej na wymiar.
A przy okazji słomki...
Jakby się pochylić nad rurkami instalacyjnymi z pcv, jako rdzeniem przekładki? :roll:
Załącznik:
RL16.jpg
RL16.jpg [ 85.47 KiB | Przeglądane 7607 razy ]

Cena 2 mb = 1,26 zł.
Na kadłub o Lc = 10 m rurek wychodzi... poniżej 2000 zł.
Jest ekonomicznie? :mrgreen:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 25 sty 2015, o 00:23 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 00:21 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
mjs napisał(a):
Jakby się pochylić nad rurkami instalacyjnymi z pcv, jako rdzeniem przekładki?


Się pochylaj, oby nisko. :mrgreen:
Pozdrawiam
Przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Ktoś się p. Słodowego naoglądał :-P
Idźmy dalej; rurki powiązać trytkami, wypełnić pianką, szpary zakleić taśmą izolacyjną.
Gotowe.
:rotfl:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A spójrz ile tam miejsca na rowing?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 00:26 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
boSmann napisał(a):
Idźmy dalej; rurki powiązać trytkami, wypełnić pianką, szpary zakleić taśmą izolacyjną.

I zasmażka.
Pozdrawiam
Przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mjs napisał(a):
Jakby się pochylić nad rurkami instalacyjnymi z pcv, jako rdzeniem przekładki? :roll:
O czymś takim myślałem, ale miałem na myśli karbowane rurki do przepuszczania wiązek kabli w instalacjach elektrycznych. Nawet zrobiłem próbkę. Związałem kilka rurek drutem miedzianym. Drut mieścił się w dolinie karbu. Zagłębienia między stykającymi się rurkami wypełniłem zwykłą pianką w aerozolu i całość oblaminowałem z obu stron. Wyszła z tego konstrukcja przekładkowa, według mnie bardzo mocna. Jakby ten pomysł dopracować to może byłby to jakiś pomysł na amatorską budowę jachtu.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 4: Apasz, Kurczak, Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 322 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL