Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 05:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sty 2015, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Przejrzałam cały wykaz polskich jachtów W spisie "Polskie Żeglarstwo Polarne" i nie znalazłam ani jednego z siatkobetonu. Przeważają stalowe, później drewno i laminat

http://polskiezeglarstwopolarne.pl/inde ... 4-23-47-02

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 19:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Polskich? Że my to kto? ;)
"The Blue Water Medal Awards:
1972. "Awahnee", DR. ROBERT L., NANCY, AND REID GRIFFITH U.S.A. Since 1959 this family has cruised over 170,000 miles. Notable voyages include the first Antarctic circumnavigation, the first windward (east to west) circumnavigation south of all continents, and a circumnavigation via the canals.
53’ ferro-cement cutter, built by Griffiths (Design by Uffa Fox)"
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ryś napisał(a):
1972. "Awahnee"

Z tym, że ten był oblaminowany ;)
http://www.stexboat.com/books/circumnav/ci_21.htm

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 19:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A Wiedźma aby nie w epoksydzie? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5559
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3174
Otrzymał podziękowań: 2993
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Zalążek dyskusji na temat wad i zalet materiałów na kadłub wydzieliłam do nowego wątku
viewtopic.php?f=5&t=21042

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
M@rek napisał(a):
jeden jest w rekach Tomka z Nexo nazywa sie "Born4sail"
Już Moniia poprawiła nazwę na "Born2sail", a przy okazji - nie wszyscy wiedzą (albo nie kojarzą), że Tomek jest autorem tekstu "Czterorefowej" Oliwskiej szanty z refrenem:

Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył.
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.

A EKT-owskiego "Emeryta" też chyba znacie:

To wszystko było - minęło, zostało tylko wspomnienie,
Już nie poczuję wibracji pokładu, gdy kable grają.
Już tylko dom i ogródek, i tak aż do śmierci,
A przecież stare żaglowce po morzach jeszcze pływają.

To też słowa Tomka.
Załącznik:
Born2sail.jpg
Born2sail.jpg [ 115.12 KiB | Przeglądane 5416 razy ]

A tu widać, jak na dłoni, że Jaszra ma rację. To jest jacht? Do dupy z takim jachtem. Za duży, za ciężki, za brzydki, za dużo cementu, za dużo siatki, wyporność nie taka i w ogóle!

Nie ma to jak śliczne nowoczesne, XXI-wieczne bavarie. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: Były user, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale taki jest "istniejący stan świadomości" naszej braci żeglarskiej, zarówno przy betonach jak kształtach kadłubów i zrównoważeniu jachtów - odpowiednimi płetwami sterowymi.
MJS


Widzisz Marianie "stan swiadomosci" jest pochodna doswiadczenia i upodoban :)
Dobrze kiedy jedno wspolgra z drugim inaczej popadamy w skrajnosci :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: przemek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniia napisał(a):
Ps. Zobaczyłam Twój post, Marku. Born2sail :)
.


Oczywiscie, to mam nadzieje jedynie skleroza :) Konsultowalem zakup a Koledzy go w Grecji remontowali i Andzrej przeprowadzal pierwsze etapy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
jaszra napisał(a):
lubię ale Wiedźmy już nie. I nie ważne jaki będzie miała takielunek....
jaszra napisał(a):
A więc Wiedźmo, nie obrażaj się za to co napisałem. Orkiestra jej królewskiej mości niech zagra po otwarciu kingstonów gdzieś na Atlantyku. Takie jest moje zdanie i koniec.
A nie pomyślałeś o tym, że Wiedźma jest być może wyjątkowa. W tej chwili dla Monii a w przyszłości dla innych. Być może trzeba ją wpisać do rejestru zabytków, żeby w przyszłości innym pokazać, że tak też można było budować jachty!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marian J. napisał(a):
jaszra napisał(a):
lubię ale Wiedźmy już nie. I nie ważne jaki będzie miała takielunek....
jaszra napisał(a):
A więc Wiedźmo, nie obrażaj się za to co napisałem. Orkiestra jej królewskiej mości niech zagra po otwarciu kingstonów gdzieś na Atlantyku. Takie jest moje zdanie i koniec.
A nie pomyślałeś o tym, że Wiedźma jest być może wyjątkowa. W tej chwili dla Monii a w przyszłości dla innych. Być może trzeba ją wpisać do rejestru zabytków, żeby w przyszłości innym pokazać, że tak też można było budować jachty!

Marianie, to jej nie grozi. U nas w Europie siatkobetonu nie lubią, na południu na tyle, że wciąż istnieje tam niezła stocznia jachtowa, budująca z tego materiału..
I ocenia się, że duża część jachtów, ktore świat okrążyły, jest z siatkobetonu. Znaczy się, nieproporcjonalnie duża. Nie znam źrodła tej informacji więc nie cytuje liczb.

Parę faktów od tych, co się znają. Ok. 11000 siatkobetonowych jednostek z ich planów powstało i ma się dobrze...

http://www.ferroboats.com

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moniia napisał(a):
Marianie, to jej nie grozi.
Być może, ale pomyślałem co taki jaszra ma do tego żeby sugerować żeby zatopić Wiedźmę na środku Atlantyku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jak to co? Zna się lepiej :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zauważyłem, że w Polsce - w szczecińskim, wiedza o siatkobetonach jest wyraźnie większa, a więc fobie też wyraźnie mniejsze.
Ja uzasadniam to trwałą pamięcią o betonowych barkach budowanych w czasie wojny upamiętnioną przez "wyspę" na zalewie.
MJS
ps
Przypomnę, że w Gdańskim buduje się do dziś kutry z siatkobetonu.


Załączniki:
1668715164_2.jpg
1668715164_2.jpg [ 158.24 KiB | Przeglądane 5125 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 22:26
Posty: 256
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 548
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mogę coś napisać? Jako totalny laik w temacie (bo nie znam się i nie zamierzam niczego budować) - a to nie jest tak że jeżeli coś jest dobre, to po prostu samo wychodzi na szczyt? Vide ewolucja?
Jakby siatkobeton był taki och-ach to nie byłaby to technologia niszowa jaką jest dzisiaj. Z jakichś przyczyn (jak piszę - nie znam się) jachtów np stalowych (czy generalnie metalowych) jest o wiele więcej - o rząd więcej, o laminatach nie wspominawszy.

Czytałem o frachtowcach z betonu robionych coś w okolicach lat 20 - nie przyjęło się. I żeby nie było - nie neguję, na pewno da się robić dobre, dzielne jachty z siatkobetonu, ale żeglarze zagłosowali portfelami (czy nogami, jak kto chce) i ich nie robią. Będę strzelał, ale mam wrażenie ze już drewnianych jachtów jest więcej niż betonowych...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Buber napisał(a):
(...)? Vide ewolucja?
Jakby siatkobeton był taki och-ach to nie byłaby to technologia niszowa jaką jest dzisiaj. Z jakichś przyczyn (jak piszę - nie znam się) jachtów np stalowych (czy generalnie metalowych) jest o wiele więcej - o rząd więcej, o laminatach nie wspominawszy.

(...)

Fajnie byłoby, gdyby to było takie proste.
W skrócie - nie.
Pomyśl sobie, ktora technologia jest prostsza do MASOWEJ produkcji. I znajdziesz główny powód popularności laminatu.
A przy siatkobetonie - no cóż, historia jest skomplikowana. Niewiele mająca wspólnego z zaletami lub wadami materiału.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 22:26
Posty: 256
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 548
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Moniko, ale ja nie twierdzę że siatkobeton jest zły. Tylko zaznaczam że pomimo jego zalet, nie jest on popularny - w porównaniu to innych materiałów. A przyczyny tego to jakby inny temat.

Rowery czy elektryczne samochody też mają wiele zalet - ale to nie one są masowym środkiem komunikacji......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 14:38 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
A przy siatkobetonie - no cóż, historia jest skomplikowana. Niewiele mająca wspólnego z zaletami lub wadami materiału

Ładnie powiedziane, tyle że rozszerzył bym to na inne, poza laminat ps, materiały.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Duża część tego zjawiska polega na :
"jak mi sie może opodobać ta piosenka ...skoro pierwszy raz ją słyszę."
cyt.- inżynier Mamoń filmu "Rejs" M.Piwowskiego
Wśród braci żeglarskiej (z natury swej tradycjonalistycznej), jest to ważny (jeśli nie najważniejszy) element decyzji.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 16:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
W latach 70-tych interesowała mnie technologia budowy kadłubów siatkobetonowych. Ale, cement miał być klasy 500 i jeszcze jakiś specjalny - jedna cementownia w Polsce go robiła, piasek też miał być z ziarkami ostrymi a nie krągłymi, też jedna żwirownia to oferowała. Poza tym dodatki uszlachetniające do betonu. Koszty rosły, aczkolwiek w tych czasach ważniejsza była dostępność do materiałów a nie cena. Były bez tzw dodatku dewizowego.
A po drugie. Siatkobeton wagowo wypada porównywalnie prze kadłubach o długości powyżej 15 m. Mniejsze są przewalone ciężarowo, bo nie da się lżej. Dlatego Wiedźma ma 13 ton, a to przy tej długości o trzy razy za dużo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
...A po drugie. Siatkobeton wagowo wypada porównywalnie prze kadłubach o długości powyżej 15 m. Mniejsze są przewalone ciężarowo, bo nie da się lżej. Dlatego Wiedźma ma 13 ton, a to przy tej długości o trzy razy za dużo.


A ty swoje:
Gdzie przeczytałeś, że każdy jacht musi być lekki?
Jeśli chcemy mieć kadłub ciężki (a takie też się czasem przydają ) TO CO?

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 17:11 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jaszra napisał(a):
Dlatego Wiedźma ma 13 ton, a to przy tej długości o trzy razy za dużo.

Aha! czyli jest źle zbudowana bo według projektu ma 4.3 tony wyporności czyli jest znacznie głębiej zanurzona niż powinna...ciekawe...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 17:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Jeśli chcemy mieć kadłub ciężki TO CO?
To nas Jaszra złoi w regatach i bendzie siem wyśmiewał :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 17:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
no i wszystko dalej będzie droższe :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 17:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Dlatego producenci produkują lekko, bo taniej - nie każdego stać na ciężki jacht :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
To nas Jaszra złoi w regatach i bendzie siem wyśmiewał :lol:

płynąłem kiedyś Folkbotem, a obok płynęły Cadety i Optymisty:
wiało 1B w porywach.
Zgadnijcie kto był po trzech godzinach pierwszy w porcie?
MJS
ps
Producenci produkują: jak im klient kupi:
a klient nie jest gupi więc betonu na Yachting nie kupi. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 18:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
latego producenci produkują lekko, bo taniej - nie każdego stać na ciężki jacht :-P


każde kilo jachtu waży, każde kilo powoduje że trzeba większy droższy osprzęt kupić grubsze liny, więcej żagla . wszystko kosztuje. Zważywszy,że raczej pływamy w dobrych warunkach a nie w cięzkich to modę* na budowanie lekkich lekkich jachtów uważam za słuszną :D


* ta mado to już trwa chyba kilkadziesiąt lat

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nikt tu nie mówi o słusznościach.
Zważ, że osprzęt na jachcie współczesnym: płaskim żelazku, musi być wielce wytrzymały, bo ...tak. ;)
Ale jacht ciężki, a wąski i głęboki wcale nie wymaga tak wielkich wytrzymałości takielunku do bezpiecznego pływania - on się "uchyli i odpuści".
To się daje dość prosto (przy pomocy inżyniera) obliczyć; jakaś tam wodnica, moment, itp. :mrgreen:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 18:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Zauważyłem, że w Polsce - w szczecińskim, wiedza o siatkobetonach jest wyraźnie większa, a więc fobie też wyraźnie mniejsze.
Ja uzasadniam to trwałą pamięcią o betonowych barkach budowanych w czasie wojny upamiętnioną przez "wyspę" na zalewie.


Wszystko sie zgadza z tym ze "Okręty betonowe budowano głównie w stoczni w Darłowie, z racji ograniczeń wojennych co do użycia stali. Kadłub jednego z nich – "Ulrich Finsterwalder" – znajduje się na jeziorze Dąbie w okolicach Inoujścia, drugi – "Karl Finsterwalder" – na dnie Morza Bałtyckiego w okolicach Wisełki, a trzeci z okolic Darłowa został wysadzony w powietrze na początku lat siedemdziesiątych[7]. Były to tankowce przewożące benzynę syntetyczną z fabryki benzyny syntetycznej w Policach do Świnoujścia.":)

Nie wiem czy wiedza jest wieksza, wiem ze plywa "Hubal" wzorowany na"Polonezie" plywal( stoi nad Odra kolo mostu Dlugiego Endurance 35, pare innych wybudowano ale gdzies znikly. Oczywiscie byly problemy materialowe, np znany Ruda przywozil z Czech siatke stalowa ocynkowana Kolegom.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 18:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Zważ, że osprzęt na jachcie współczesnym: płaskim żelazku, musi być wielce wytrzymały, bo ...tak.
Ale jacht ciężki, a wąski i głęboki wcale nie wymaga tak wielkich wytrzymałości takielunku do bezpiecznego pływania - on się "uchyli i odpuści".
Niestety nie tak prosto, bo ten ciężki nosi więcej żagla... (i ma bezwładność). Już się tu dziwiono że Mantra ma cieńsze liny niż Wiedźma. A powierzchnia żagla to są koszta, wszak ;)
piotr6 napisał(a):
Zważywszy,że raczej pływamy w dobrych warunkach a nie w cięzkich to modę* na budowanie lekkich lekkich jachtów uważam za słuszną :D
Prawdę prawisz, o Miodousty! Dodajmy jeszcze że ciężkim trzeba umieć :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 18:40 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1382
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 472
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Na Zalewie Zegrzyńskim jeden betonowiec leży na dnie. Jachty zawadzają mieczem i legenda mówi o kominie sołtysa a to Marian S. jacht zgubił.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: WhiteWhale i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL