Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 18:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 paź 2014, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Sławek Sea-Line witam Cię. Przeczytałem trochę twoich postów i bez wątpienia jesteś fachowcem jakich mało. Twoje instrukcje co i jak by było dobrze są wyczerpujące.
Ja przez wiele lat lakierowałem samochody a ta łódka to moja pierwsza. Chciałem perfekcyjnie ją wykonać. Zmatowałem całą jedną burtę i poszpachlowałem. DOPIERO PÓŹNIEJ zacząłem szukać na internecie jaki lakier. Wyczytałem, że na żelkocie lakier się nie będzie trzymać przez więcej niż 2-3 lata. Będzie się łuszczył i na dodatek nie jest tak odporny jak żelkot. Popraw mnie jeśli się mylę. Zakupiłem topkot wykonałem próby i było kiepsko pożyczyłem przedwojenny pistolet z dyszą ok 2,5- 3mm i było niewiele lepiej. Polakierowałem tym topkotem tylko miejsca konieczne a nie całą burtę jak było w zamiarze. Spędziłem wiele dni na szlifowaniu i polerowaniu tego co nie potrafiłem ładnie położyć. Przeklnołem TOPKOTY.
Następną łódkę ale już małą od dołu też pomalowałem Topkotem i co dziwne pół wyschło w kilka dni a drugie pół od marca 2014 schnie i nadal nie jest całkiem suche. Wyczytałem że jeśli nie schnie to można przesmarować acetonem na szmatce i powinno wyschnąć. Niestety nie wiele pomogło. Od tamtej pory przeszedłem na lakiery i jestem zadowolony. Jeśli jest przygotowana powierzchnia jak należy efekt końcowy jest rewelacyjny i to na drugi dzień.

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Poliurethan bezpośrednio na żelkot fakt trzyma się stosunkowo słabo. wtedy też występuje najczęściej łuszczenie... innym powodem jest nieprawidłowe przygotowanie, umycie powierzchni z zanieczyszczeń. stosowanie acetonu... nieprawidłowa technika jednej szmaty na cały 8 metrowy jacht....
nie da się też prawidłowo i trwale polakierować np. powierzchni antypoślizgowych odbitych w żelkocie.
Podstawa przyczepności i w efekcie trwałości to podkład epoksydowy.
no i lakiery / emalie są dziś inne....

dzięki za odpowiedź. uspokoiłeś mnie :D zwłaszcza tym:
Cytuj:
Przeklnołem TOPKOTY.

:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mopsik napisał(a):
Następną łódkę ale już małą od dołu też pomalowałem Topkotem i co dziwne pół wyschło w kilka dni a drugie pół od marca 2014 schnie i nadal nie jest całkiem suche.

Pamiętam, gdy znajomy malował żelkotem zamiast topkotem ( który w składzie zawiera parafinę) deskę windurfingową, to aby żelkot zżelował, to przykleił na żelkot folię. Efekt był pozytywny. Żelkot się utwardził.

Spróbuj przykryć topkot folią aby zamknąć dopływ powietrza. Być może parafina w twoim topkocie była źle wymieszana.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Hej.
Powiedzcie mi tak uczciwie pod linią wody też jesteście przeciwnikami topkotu?.
Niedługo będę remontował następnego Jollenkreuzera i miałem zamiar pod linią wody pomalować po prostu wałkiem. Nakładając grubszą warstwę nie powinno być problemu z wytrąceniem się parafiny i może wyschnie szybciej.
Jeśli chodzi o folie to też próbowałem na małym kawałku ale efekt był taki, że po kilku dniach nie dało się oderwać foli i poniszczyła się struktura. W tej chwili dotykając ręką wydaje się być całkiem suche ale pasy transportowe się przykleiły i znów zniszczyły. Pewnie mnie skrytykujecie równo ale szukając kolejnych rozwiązań i w chwili desperacji przykryłem nie schnący topkot na rufie lakierem bezbarwnym. Lakier bezbarwny wysechł szybko i było pięknie. Przy montażu pantografu po miesiącu okazało się, że topkot pod spodem jest mokry.
Mam pytanie odnośnie anty poślizgowych powierzchni: jak i czym w takim razie skoro nic nie trzyma.


Załączniki:
Komentarz: Następne wyzwanie w kolejce czeka. Tak mniej więcej w połowie remontu mówię: już nigdy więcej przecież mam czym pływać i co jeść. To jest jak uzależnienie
$_57 (5).JPG
$_57 (5).JPG [ 248.75 KiB | Przeglądane 5895 razy ]

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
folia to jeden ze sposobów, czasami pomaga... czasami nie, wszystko zależy od powierzchni i przyczyny braku utwardzania.

myślę że w przypadku kolegi mopsik to przyczyny szukałbym takiej:
- stary topkot lub utwardzacz
- mogło też nastąpić zniszczenie materiału przez przemrożenie podczas składowania / transportu (robota wykonywana w marcu 2014)
- zła proporcja utwardzacza - za mało... + złe wymieszanie składników
- parafina... możliwe że źle wymieszana.
po takim czasie nie ma to znaczenia, należało by usunąć całość i zrobić porządnie - ponownie.

powierzchnie atypoślizgowe...
chodziło mi o powierzchnie / strukturę w laminacie żelkocie. tego nie znalazłem na twoim zdjęciu. problem z takimi strukturami jest taki że nie jesteś w stanie doczyścić/ oszlifować tak by uzyskać przyczepność mechaniczną. podkład co prawda będzie się trzymał, ale już nie tak. dodatkowo, będzie ściekał z "czubków" w doliny, tworząc na czubku cieńszą a w dolinach grubsza warstwę. identycznie z poliurethanem - efekt wycieranie czubków, pękanie zbyt grubej warstwy farb w dolinach. niska trwałość - lepiej zeszlifować do równego, wyszpachlować, pomalować jak należy i użyć:
- proszku antyposlizgowego do poliurethanu
- farby antyposlizgowej (np. Interdeck) ale ta się szybko wyciera w miejscach najbardziej użytkowanych (farba jednokomponentowa - jakby guma)
- dedykowanych mat antyposlizgowych (dobrych)
- zastosować domowe sposoby z solą, piaskiem,..... :D - czego nie polecam.... :D

topkot pod linią wody..... :-( - po pierwsze zawsze trzeba przestrzegać zalecanych grubości powłok zwłaszcza poliestrowych.
błąd pierwszy: to za gruba warstwa. żelkot /topkot nie mając wypełnienia szklanego jak żywica jest kruchy. za gruba warstwa powoduje że podczas pracy laminatu będzie pękał. tworzące się wtedy mikropęknięcia to mikroszczeliny którymi będzie penetrował woda do laminatu...
błąd drugi: za gruba warstwa to brak możliwości odprowadzenia parafiny na zewnątrz. w efekcie mikropęcherze parafiny wewnątrz topkotu z czasem wypełnią się wodą, tworząc piękne ogniska osmozy.
błąd trzeci: topkot poliestrowy jak wszystkie poliestry charakteryzuje się skurczem. średnio 2-4% (żywice nawet do 8-10%) za gruba warstwa to skurcz (który wystepuje również w prawidłowej grubości warstwy) w wyniku którego powstaną mikroszczeliny... patrz punkt pierwszy.
to najważniejsze...
nawet prawidłowo położony topkot posiada strukturę porowatą, parafina wydzielana na zewnątrz nigdy nie zostaje wydalona w 100%.
właśnie z tych powodów jestem przeciwnikiem nawet prawidłowo położonego topkotu poniżej linii wody.
jeżeli jeszcze do tego dodasz że będziesz aplikował podkłady epoksydowe choćby pod antyfouling... to robota topkotem a zwłaszcza wyprowadzenie takiej powierzchni... jak dla mnie to dokładanie sobie ciężkiej pracy.
nieporównywalnie lepsze zabezpieczenie laminatu narażonego na stały kontakt z wodą zapewniają podkłady epoksydowe, czy to wersji Light czy High Sold nie wspomnę.

P.S. bo zapomniałem. żaden producent topkotu (fabrycznego) nie poleca stosowania tego produktu w stałym kontakcie z wodą.... to pierwsze powinno Cię zastanowić dlaczego nie powinno się go używać.



Za ten post autor Sławek Sea-Line otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
taki raport kiedyś trafił w moje rączki... dotyczył ŻELKOTU i producenta ślizgawek basenowych... topkot, niewiele się różni od żelkotu, ale nigdy też nie wytworzy tak szczelnej powłoki jak żelkot... dla wody oczywiście

(podkreślenia do innego tematu na innym forum - nie zwracajcie na nie uwagi)
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Za ten post autor Sławek Sea-Line otrzymał podziękowania - 2: LukasJ, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wpadła mi w ręce dokumentacja techniczna er20.
Kiepsko tu z zamieszczaniem zdjęć ale postaram się jednak powalczyć ze względu na miłość do tej jednostki.


Załączniki:
5.jpg
5.jpg [ 377.92 KiB | Przeglądane 5674 razy ]
4.jpg
4.jpg [ 405.07 KiB | Przeglądane 5674 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 415.29 KiB | Przeglądane 5674 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 450.63 KiB | Przeglądane 5674 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 387.57 KiB | Przeglądane 5674 razy ]

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny

Za ten post autor mopsik otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mopsik napisał(a):
Kiepsko tu z zamieszczaniem zdjęć

W czym problem?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
mopsik napisał(a):
Kiepsko tu z zamieszczaniem zdjęć

W czym problem?


Szybki jesteś z odpowiedzią. Tylko 5 szt zdjęć największy problem i wielkość.
Mam dość sporo tego i mogę zamieścić jeśli komuś remontującemu mogło by się przydać.

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mopsik napisał(a):
Tylko 5 szt zdjęć największy problem i wielkość.

To z racji oszczędności serwera ;)
mopsik napisał(a):
Mam dość sporo tego i mogę zamieścić jeśli komuś remontującemu mogło by się przydać.

Jeżeli ktoś poprosi o materiały, to wiadomo u kogo będą dostępne.
O ile będziesz tu nadal zaglądał, czego życzę.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
mopsik napisał(a):
Tylko 5 szt zdjęć największy problem i wielkość.

To z racji oszczędności serwera ;)
mopsik napisał(a):
Mam dość sporo tego i mogę zamieścić jeśli komuś remontującemu mogło by się przydać.

Jeżeli ktoś poprosi o materiały, to wiadomo u kogo będą dostępne.
O ile będziesz tu nadal zaglądał, czego życzę.


No to daruje sobie dalsze przesyłanie chociaż wydaje mi się, że w tym temacie to taka dokumentacja jest najważniejsza i mogła by pomóc w remoncie jednostki. W polskim internecie nie ma prawie nic na ten temat a jednak JOLLENKREUZER 20 ER pływają po naszych wodach i dość sporo stoi w stodołach i czeka.....
Sam wiele się namęczyłem by odtworzyć zniszczone elementy i nic nie mogłem znaleźć na ten temat. Np. okucie masztu było nie lada wyzwaniem gdy stary był drewniany i kompletnie zniszczony. Jakiś z wymiarowany rysunek pomógł by bardzo.
Pozdrawiam

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mopsik napisał(a):
No to daruje sobie dalsze przesyłanie

Nie daruj sobie niczego :)
Po 5 fotek w każdy poście można wkleić ( takie ustawienie ).
Do dzieła...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
A do Olimpijki masz też plany ??

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2014, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13984
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mopsik napisał(a):
w tym temacie to taka dokumentacja jest najważniejsza i mogła by pomóc w remoncie jednostki. W polskim internecie nie ma prawie nic na ten temat a jednak JOLLENKREUZER 20 ER pływają po naszych wodach i dość sporo stoi w stodołach i czeka.....

Dawaj dalej: plizz :cool:
Warto było by zeskanować w całości (dla potomności),
a może tak mjs linie teoretyczne "wrzucił" był by raczył do FreeShip'a. :mrgreen:
Ja się piszę na obie takie opcje.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
mbober1 nie mam żadnej innej dokumentacji.

C.d nr 2


Załączniki:
20.jpg
20.jpg [ 380.13 KiB | Przeglądane 5429 razy ]
19.jpg
19.jpg [ 364.81 KiB | Przeglądane 5429 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 394.38 KiB | Przeglądane 5429 razy ]
17.jpg
17.jpg [ 402.72 KiB | Przeglądane 5429 razy ]
16.jpg
16.jpg [ 408.72 KiB | Przeglądane 5429 razy ]
15.jpg
15.jpg [ 400.35 KiB | Przeglądane 5433 razy ]
14.jpg
14.jpg [ 358.6 KiB | Przeglądane 5433 razy ]
13.jpg
13.jpg [ 392.28 KiB | Przeglądane 5433 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 373.36 KiB | Przeglądane 5433 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 365.59 KiB | Przeglądane 5433 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 372.93 KiB | Przeglądane 5433 razy ]
9.jpg
9.jpg [ 331.5 KiB | Przeglądane 5433 razy ]
8.jpg
8.jpg [ 380.82 KiB | Przeglądane 5433 razy ]
7.jpg
7.jpg [ 386.59 KiB | Przeglądane 5433 razy ]
6.jpg
6.jpg [ 417.05 KiB | Przeglądane 5433 razy ]

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny

Za ten post autor mopsik otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
C.d nr 3


Załączniki:
31 koniec cześci 2.jpg
31 koniec cześci 2.jpg [ 315.03 KiB | Przeglądane 5422 razy ]
30.jpg
30.jpg [ 347.71 KiB | Przeglądane 5422 razy ]
29.jpg
29.jpg [ 358.92 KiB | Przeglądane 5422 razy ]
28.jpg
28.jpg [ 320.35 KiB | Przeglądane 5422 razy ]
27.jpg
27.jpg [ 333.96 KiB | Przeglądane 5422 razy ]
26.jpg
26.jpg [ 305.05 KiB | Przeglądane 5422 razy ]
25.jpg
25.jpg [ 338.19 KiB | Przeglądane 5422 razy ]
24.jpg
24.jpg [ 315.9 KiB | Przeglądane 5422 razy ]
23.jpg
23.jpg [ 329.54 KiB | Przeglądane 5422 razy ]
22.jpg
22.jpg [ 334.81 KiB | Przeglądane 5422 razy ]
21.jpg
21.jpg [ 392.21 KiB | Przeglądane 5422 razy ]

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny

Za ten post autor mopsik otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2014, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13984
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nadmienię: że powyższe plany Mopsik opublikował w celach kolekcjonerskich i nikt nie może ich wykorzystywać do celów komercyjnych.
Natomiast do własnego (hobbystycznego) użytku możemy na ich podstawie wykonać sobie nawet jeden egzemplarz latającego żelazka w klasie IMOCA. :cool:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: mopsik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2014, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dla ciekawych historii ER20
http://www.einstein-website.de/z_biogra ... mmler.html

Tu model:
http://www.segelboot-modelle.de/wb/page ... reuzer.php

Super fotki z obracania w końcu dość sporej łódki, w czasie remontu pewnie się przyda taki manewr:
http://www.stahl-finow-segeln.de/2012/0 ... -den-kopf/

Niestety nic po polsku ale translator radzi sobie całkiem dobrze.

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2014, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13984
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dobry pomysł z tym uchwytem rufowym.
Zakłada się go (pewnie) na okucia steru i achtersztagu.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2014, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
mopsik napisał(a):
Zrobię nowe

Bombel napisał(a):
Ojjj, zrób, zrób. Uciesz oczy i duszę.


Dziś przyszedł ten smutny dzień kiedy łajbę musiałem wyciągnąć na ląd. (zima podobno ma być) Nie chce mi się wierzyć ale skoro zostało nas 3 łódki na wodzie to może coś w tym prawdy jest.
Obiecałem fotki z kabiny więc proszę:


Załączniki:
zmniej2.JPG
zmniej2.JPG [ 248.77 KiB | Przeglądane 5049 razy ]
zmniejszone.JPG
zmniejszone.JPG [ 318.21 KiB | Przeglądane 5049 razy ]

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2014, o 20:53 

Dołączył(a): 10 lis 2014, o 20:50
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Fajnie, tylko trochę brudno na tym stoliczku :D. musisz koniecznie tam posprzątać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2014, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13984
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mopsik napisał(a):
Obiecałem fotki z kabiny więc proszę:
:cool: :cool: :cool:
powalające są te "powtórzenia" listew na grodzi. :D

Ale mam prośbę
Wyrzuć tego gifa z avatara bo się za miesiąc nie da oglądać forum , gdy wszystkim będzie latało i migało na przemian jak nie przymierzając w goglu. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2014, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Powiedzcie mi czy jest możliwość naprawy takich listew by nie było widać, że są wymienione. Mam mniej więcej na środku ok 10 x 15 cm zgniłe. Musiało cieknąć przez kilka lat i mocno mnie denerwuje. Są jeszcze tacy fachowcy co potrafią to idealnie naprawić?
Naklejenie naklejki w to miejsce mnie nie satysfakcjonuje.

Ps. Marian nie bądź taki nerwowy o obrazki.

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny



Za ten post autor mopsik otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2014, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Ja to bym coś zrobił ze sztorcami sklejki. Takie łyse (wg mnie) nie dodają uroku

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2014, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
boSmann napisał(a):
Ja to bym coś zrobił ze sztorcami sklejki. Takie łyse (wg mnie) nie dodają uroku


Nie wiem co to "sztorce" więc proszę jaśniej bo wikipedia też mi nie pomogła. Chodzi Ci o pionową sklejkę z boku stolika?

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2014, o 22:55 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
Ech, koledzy uciekliście od tematu remontu tego 20ER (tylko moje, ja, dla mnie, mój jacht etc.etc.) a sam Onex 1980 pewnie zapomniał o ciężkiej pracy przy łajbie!!! (a może nie? może są inne przyczyny? lub może JACHT jest piękny, dopieszczony i zobaczymy Go w pełnej krasie na wodzie w 2015r?)
Na mój nos Jollenkreuzer 20 ER stoi na kobyłkach goły i obdarty z marzeń o pływaniu po wodzie a Onex klęczy przy stępce i wręgach szukając zaginionego w akcji remontowej kołatka i kasy którą już utopił.

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2014, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 23:36
Posty: 36
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
PITER GAZU napisał(a):
Ech, koledzy uciekliście od tematu remontu tego 20ER (tylko moje, ja, dla mnie, mój jacht etc.etc.) a sam Onex 1980 pewnie zapomniał o ciężkiej pracy przy łajbie!!! (a może nie? może są inne przyczyny? lub może JACHT jest piękny, dopieszczony i zobaczymy Go w pełnej krasie na wodzie w 2015r?)
Na mój nos Jollenkreuzer 20 ER stoi na kobyłkach goły i obdarty z marzeń o pływaniu po wodzie a Onex klęczy przy stępce i wręgach szukając zaginionego w akcji remontowej kołatka i kasy którą już utopił.

PITER GAZU nie bądź takim pesymistą. Onex w tym temacie odezwał się tylko dwa razy w ciągu swojej pierwszej godziny bycia na tym forum. Też wątpię w to by robił ten remont ale cieszy mnie fakt, że temat nie umarł. Po wpisaniu w Google nazwy łódki pojawia się jako pierwszy temat po polsku. Gdyby Wojtek tak nie oszczędzał miejsca na serwerze to wrzucił bym jeszcze wiele zdjęć dwóch takich jednostek. Z drugiej strony patrząc na twój post to odebrał byś te zdjęcia jako przechwalanie a nie taki jest mój zamiar. Na zdjęcia z remontu od ONEX nie ma raczej co liczyć a cennych rad nie ma komu składać.
Pozdrawiam

_________________
Piter żeglarz szuwar retencyjny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2014, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mopsik napisał(a):
Gdyby Wojtek tak nie oszczędzał miejsca na serwerze to wrzucił bym jeszcze wiele zdjęć dwóch takich jednostek.

Trochę nawrzucaj ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 17:11 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
mopsik napisał(a):
PITER GAZU nie bądź takim pesymistą.

Nie jestem :lol:
mopsik napisał(a):
Gdyby Wojtek tak nie oszczędzał miejsca na serwerze to wrzucił bym jeszcze wiele zdjęć dwóch takich jednostek. Z drugiej strony patrząc na twój post to odebrał byś te zdjęcia jako przechwalanie a nie taki jest mój zamiar. Na zdjęcia z remontu od ONEX nie ma raczej co liczyć a cennych rad nie ma komu składać.

Mopsik nie odczytałeś moich intencji w poście. Chciałem trochę Onex 1980 podtrzymać na duchu bo go lekko zagłuszyliście :mrgreen: i facet się zamknął w sobie :mrgreen: ale widzę, że po ponad miesiącu z okładem cisza od Onex 1980 może tyra przy łajbie :-P .
Mopsik to co Ci (nam) napisał Wojtek numerowany ;)
Wojciech1968 napisał(a):
Trochę nawrzucaj ;)
bo się przyda :mrgreen: sam mam Jollenkreuzer 15 ER i nie w porcie ale w "suchym doku" :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2015, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13984
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
PITER GAZU napisał(a):
sam mam Jollenkreuzer 15 ER i nie w porcie ale w "suchym doku" :rotfl:

To też nam nawrzucaj. :D

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL