Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 23:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
peter napisał(a):
w USA nie ma na to żadnych licencji,
Nie prawda!!! Nie wypisuj bzdur, bo jakiś dzieciak przeczyta, uwierzy i będzie miał kłopoty.

peter napisał(a):
kupujesz w sklepie i używasz i nie ma z tego powodu problemów
Z zastrzeżeniem nieprawdy co do niemania problemów, to w każdym kraju radia kupuje się w sklepach i przy zakupie nie jest wymagana licencja/certyfikat/pozwolenie czy jakkolwiek to nazwiesz. W Najjaśniejszej RP ver. 3.5 też!


http://www.navcen.uscg.gov/marcomms/othrcoms/fcc.htm

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: franc555
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 13:58 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
The Telecommunications Act of 1996 permits recreational boaters to have and use a VHF marine radio, EPIRB, and marine radar without having an FCC ship station license.
Maar najpierw naucz się czytać,a dopiero potem zarzucaj komuś pisanie bzdur!
Jest dokładnie tak jak powiedziałem,a tobie polecam jakiś przyśpieszony kurs angielskiego.

pozdrawiam.

Bardzo proszę szanownego kolegę o nie wyrażanie się w sposób chamskim lub ordynarny, ponieważ nie tolerujemy na naszym forum obrażania innych jego użytkowników.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2007, o 14:09
Posty: 47
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
peter napisał(a):
wiatr napisał(a):
Żeby obsługiwać radio UKF trzeba posiadać certyfikat SRC – takie jest prawo i koniec. Statystyczny Brytyjczyk czy też Niemiec znacznie częściej przestrzega przepisów niż statystyczny Polak. Polak z reguły kombinuje jak je ominąć .

To że jest takie prawo to nie znaczy że jest dobre i nie należy dążyć do jego ulepszenia.Gdyby tak nie było to ZSSR było by dalej naszym jedynym i słusznym "przyjacielem".W naszym kraju ciągle istnieje mnóstwo prawnych gniotów rodem z środkowego PRL,między innymi te które regulują używanie zwykłej ukaefki (w USA nie ma na to żadnych licencji, kupujesz w sklepie i używasz i nie ma z tego powodu problemów)
zachodnie "licencje" też w porównaniu z naszymi są dużo normalniejsze.
Co do Brytyjczyków i Niemców to może ich przepisy nie zatruwają im życia tak jak nasze nam w Polsce? Może to jest powodem tego że żeby dało się tu żyć w miarę normalnie to trzeba kombinować jak omijać bzdurne przepisy?
pozdrawiam


Wszystko u nas złe. Inni mają lepiej. Łamiemy prawo bo nie jest najlepsze. Pewnie nie do końca zamierzenie ale w jakiś sposób Twój post potwierdza moją tezę. Złota wolność amerykańska, ta w której brak ograniczeń i nadzoru doprowadził do całkiem poważnych kłopotów finansowych i to nie tylko w USA i nie po raz pierwszy w historii. A w nękanej ograniczeniami Polsce jakoś nie udało się wyprodukować takiej kichy – no cóż ograniczenia. W zaściankowej Polsce nikt nikogo nie rzuci na pokład własnego jachtu i nie zakuje w kajdanki za wypicie butelki Burbona i to nie z braku Burbona, chociaż i u nas prowadzenie jachtu pod wpływem alkoholu jest zabronione. Co ciekawe, w zniewolonej PRL milicjant miał poważny problem, żeby wejść na jacht z „morską rejestracją” a w cieszących się złotą wolnością Stanach szeryf z byle wiochy może aresztować za przekroczenie prędkości albo za włóczęgostwo. Włóczęgostwo – jak to się ma do potrzeby płacenia w Polsce za SRC, za patent, za rejestrację łodzi –W USA trzeba mieć pieniądze żeby chodzić po ulicy – ot wolność. Nie udało się też nam stworzyć niosącego tyle intelektualnych treści programu co program Jerry’ego Springera. Czy to źle? Nie wiem.
Podobne, miej lub bardziej mądre, głupie przykłady można podawać w nieskończoność. Tylko po co? To niczego nie niesie.
Nie podoba Ci się prawo. Chcesz je zmieniać. Są w naszej kulawo demokratycznej Polsce instrumenty umożliwiające to. Nie jest takim instrumentem forum o tematyce żeglarskiej. Żeby móc coś zmienić trzeba włożyć w to cholernie dużo energii i pracy a nie tyko stukać w klawisze. Trzeba chcieć i to bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 14:30 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wiatr ,przepraszam ale pieprzysz głupoty,chyba za dużo naoglądałeś się amerykańskich filmów,i do tego uwierzyłeś w propagandę al-kaidy że całe zło tego świata to USA.Łamanie prawa przez funkcjonariuszy zdarza się wszędzie,w Polsce też,a może i tu nawet więcej.Wcale nie jestem miłośnikiem amerykańskiej wolności,ale krytykować cały kraj tylko dla tego że oglądnęło się Rambo to lekka przesada.Aha co do programów telewizyjnych to nie znam się na stopniowaniu głupoty ale programy Kuby Wojewódzkiego są chyba tej samej klasy co pana Springera.
Wracając do tematu to podobnie jak Skipbulba uważam że polski egzamin na licencje src to lekka przesada,podstawy procedur komunikacji w zupełności by wystarczyły.
pozdrawiam.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
peter napisał(a):
The Telecommunications Act of 1996 permits recreational boaters to have and use a VHF marine radio, EPIRB, and marine radar without having an FCC ship station license.
Maar najpierw naucz się czytać,a dopiero potem zarzucaj komuś pisanie bzdur!
Jest dokładnie tak jak powiedziałem,a tobie polecam jakiś przyśpieszony kurs angielskiego.
pozdrawiam.


Obydwaj macie rację w swoim zakresie.

Federal Communication Commision (FCC) a propos licencji napisał(a):
You do not need a license to operate a marine VHF radio, radar, or EPIRBs aboard voluntary ships operating domestically. The term "voluntary ships" refers to ships that are not required by law to carry a radio. Generally, this term applies to recreation or pleasure craft. (..)
Ships are considered as operating domestically when they do not travel to foreign ports or do not transmit radio communications to foreign stations. Sailing in international waters is permitted, so long as the previous conditions are met. If you travel to a foreign port (e.g., Canada, Mexico, Bahamas, British Virgin Islands), a license is required. Additionally, if you travel to a foreign port, you are required to have an operator permit.


Czy naprawdę musicie się o coś takiego kłócić? Akurat przepisy dotyczące transmisji radiowych i licencji operatorów wynikają z MIĘDZYNARODOWYCH umów i o ile państwa na swoim terytorium mogą wprowadzać dowolne (jak właśnie USA lub UK w zakresie "ręczniaków") to pływając "międzynarodowo" pewne dokumenty trzeba mieć.

Zrobienie SRC w RYA wraz z kursem to 6-8 godzin. Dokładnie tyle. I tylko to co potrzeba - na zasadzie jakbyście byli kompletnie zieloni i nie wiedzieli z której strony do radia się mówi ;) Dwa tygodnie później dostajecie papierek. I to wszystko. Notabene jest to jedyny obowiązkowy papierek w RYA.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 14:55 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie ma o co się kłócić,masz rację Moniiu,tylko dlaczego żeby to było proste trzeba korzystać z obcego urzędu nie z naszego własnego? U nas tak nie może być?

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
peter napisał(a):
Zrobienie SRC w RYA wraz z kursem to 6-8 godzin. Dokładnie tyle.

No niedokładnie tyle - jeszcze kasa - w Polsce dla średnio zarabiających to nie mało.
550 + 25 funtów. Wiedza zdobyta, w krótkim czasie, mam nadzieje że nie wyleci - no ale i tez kosztowna. W sumie to nie zła nisza rynkowa ;)
Piszę z autopsji, tu w Płocku pytałem się wielu - duża część kręciła nosem właśnie na cenę.
Polski kurs i egzamin chyba tańszy ale i "wykładowca bierze mniej" ;) i więcej godzin wykłada.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
peter napisał(a):
without having an FCC ship station license.
Wiesz co to jest "ship station license" i jak dużo ma wspólnego z certyfikatem kompetencji?


Monia, faktycznie przeoczyłem o wodach wewnętrznych (czy jakkolwiek tłumaczyć należy tę domesticallności), ale to jakby inna para kaloszy. Analogię poprzez proporcję znajduję na Zatoce i braku wymagać wobec sterników Optymistów :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Coraz bardziej bijecie pianę. Certyfikat SRC jest wymagany i w Polsce i za granicą. Bicie piany tego faktu nie zmienią. Na jakiej podstawie jest on wydawany to inna sprawa. Faktycznie, na kursie i egzaminie jest sporo mało przydatnych tematów i o to możnaby powojować. Na jednym z moich egzaminów (po wprowadzeniu DSC musiałem egzamin powtórzyć) była mowa, że w Niemczech bierze sie formularz na poczcie, nakleja znaczek skarbowy, wypełnia ankietę i wysyła gdzie trzeba. Panowie od ogzaminu powiedzieli, że tak, owszem, ale w Niemczech tak można a u nas to zaraz by wszyscy ściągali. Tymczasem Niemcy też pewnie ściągają a formularz jest tylko potwierdzeniem , że tak, wiem o co chodzi i biorę odpowiedzialność za nieprawidłowe uzycie. Więc możnaby pewnie i tak (nie wiem, czy nadal jest tam taka procedura) ale wówczas prowadzący kursy i egzaminujący zarazem straciliby źródełko. Może jest o co powalczyć. Bo certyfikat trzeba mieć ale nie jest powiedziane w jaki sposób należy wejść w jego posiadanie. Zabierzcie się za ciekawsze tematy.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
WhiteWhale napisał(a):
Zabierzcie się za ciekawsze tematy.

Sugerujesz, żeby napuścić zbrojnie Skipcia na UKE? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
WhiteWhale napisał(a):
Na jednym z moich egzaminów (po wprowadzeniu DSC musiałem egzamin powtórzyć) była mowa, że w Niemczech bierze sie formularz na poczcie, nakleja znaczek skarbowy, wypełnia ankietę i wysyła gdzie trzeba

Mój brat mieszkający w Niemczech ma takie papiery, ale ważne są jedynie na wodach niemieckich.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A jak jest na naszym śródlądziu?
Czego (w sensie jakiego pasma) oni używają w "Białej Flocie Mazurskiej" i w temu podobnych?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
peter napisał(a):
The Telecommunications Act of 1996 permits recreational boaters to have and use a VHF marine radio, EPIRB, and marine radar without having an FCC ship station license.
Maar najpierw naucz się czytać,a dopiero potem zarzucaj komuś pisanie bzdur!
Jest dokładnie tak jak powiedziałem,a tobie polecam jakiś przyśpieszony kurs angielskiego.
pozdrawiam.


To teraz bądź łaskaw przetłumaczyc to poprawnie na polski.
Bez pozdrowień,z wnioskiem do admina o warna za chamstwo!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
peter napisał(a):
without having an FCC ship station license.
Wiesz co to jest "ship station license" i jak dużo ma wspólnego z certyfikatem kompetencji?


Monia, faktycznie przeoczyłem o wodach wewnętrznych (czy jakkolwiek tłumaczyć należy tę domesticallności), ale to jakby inna para kaloszy. Analogię poprzez proporcję znajduję na Zatoce i braku wymagać wobec sterników Optymistów :-)


Hehe, nawet nie zauważyłam, że cytat dotyczył ship station license...

Co do tego domestically to dlatego wkleiłam ciąg dalszy - póki nie płyniesz do zagranicznego portu lub nie używasz radia w rozmowach z zagraniczną stacją.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 17:46 
A chorwacki "kapitan" w ogóle nie ogląda radia . Niemcy robią u nas sternika moto i zamieniają tam na niemiecki uprawnieniami sporo większymi . A do tematu, jak zdobyć certyfikat do wydawania certyfikatów ? U mnie kurs kosztowałby 100zl. :wink: :wink:


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
marekkvk napisał(a):
A chorwacki "kapitan" w ogóle nie ogląda radia


Mógłbyś rozwinąć?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 18:17 
Właśnie, też jestem ciekaw o czym mówisz, jeśli masz na myśli Voditelji Brodice to się mylisz.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 19:18 
Wiem że wazne tylko na wodach Chorwacji ale wiedzy chyba 10 razy mniej , dla mnie ok.Co do patentów to tak jest .


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 21:32 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Maar napisał(a):
peter napisał(a):
without having an FCC ship station license.
Wiesz co to jest "ship station license" i jak dużo ma wspólnego z certyfikatem kompetencji?


Monia, faktycznie przeoczyłem o wodach wewnętrznych (czy jakkolwiek tłumaczyć należy tę domesticallności), ale to jakby inna para kaloszy. Analogię poprzez proporcję znajduję na Zatoce i braku wymagać wobec sterników Optymistów :-)


Hehe, nawet nie zauważyłam, że cytat dotyczył ship station license...

Co do tego domestically to dlatego wkleiłam ciąg dalszy - póki nie płyniesz do zagranicznego portu lub nie używasz radia w rozmowach z zagraniczną stacją.


nie chce mi się tego ciągnąć dalej ale nie lubię jak zarzuca mi się pisanie nie prawdy.
tu jeszcze jeden cytat wyraźnie mówiący o braku obowiązkowych licencji na ukaefkę w USA.
Poruszając temat stanów chodziło mi o pokazanie że da się żyć nawet bez licencji,więc polskie przeładowane ,niepotrzebną większości wiedzą,egzaminy są ewidentną przesadą.
A co do porównania stanów z ich tysiącami mil morskich linii brzegowej,i dziesiątkami tysięcy jachtów do naszej zatoki i kilku optymistów to proponuję zerknąć na mapę świata:)
A Maara przepraszał nie będę:) bo to on pierwszy zarzucił mi pisanie nie prawdy.

FCC
VHF Marine Radio Rules
The Official FCC Rules and Regulations for VHF Marine Radio Use

On October 25, 1996, the FCC released a Report and Order in WT Docket No. 96-82, 11 FCC Rcd 14849, FCC 96-421 eliminating the individual licensing requirement for voluntary ships operating domestically which are not required by law to carry a radio.

You do not need a license to operate a marine VHF radio, radar, or EPIRBs aboard voluntary ships operating domestically. The term "voluntary ships" refers to ships that are not required by law to carry a radio. Generally, this term applies to recreation or pleasure craft.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
marekkvk napisał(a):
Wiem że wazne tylko na wodach Chorwacji ale wiedzy chyba 10 razy mniej , dla mnie ok.Co do patentów to tak jest .

To niewiele wiesz. W ramach Voditiela jest SRC. A patent ten, jak każdy inny jest uznawany/nieuznawany. Jak każdy inny patent.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Maar napisał(a):
Sugerujesz, żeby napuścić zbrojnie Skipcia na UKE? :-)

No no! i wysłać Leopardy na Białoruś zanim Łukaszenko umrze ze smiechu.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 24 lut 2010, o 22:34 
Cape masz rację niewiele (razem) wiem tak jak 90% firm charterowych . Program radiowy Woditiela znam myślę że jest wystarczający. Ciekawe jaki patent za Woditiela u nas (dla Chorwata)z polskim obywatelstwem?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 25 lut 2010, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Gwarantuje Ci, że wiedza na temat obsługi Sailora nijak nie pomoże Ci w obsłudze wielu innych radyjek.
A skąd wiedziałeś, że w radiu Kocura trzeba wcisnąć przycisk w gruszce? :-)


No jeśli chcesz powiedzieć, że do tego potrzebny jest kurs i egzamin z obsługi radia Sailor to faktycznie dyskusja mija się z celem.

Maar napisał(a):

Ten cały wymóg posiadania SRC nie jest polskim pomysłem!


Ja pierdzielę!!! Marek !!! dyskutuj uczciwie. Czy ja gdzieś negowałem wymóg posiadania SRC??? Powtórzę jeszcze raz. Wymóg posiadania uprawnień SRC nie ejst dla mnie oczywisty, ale go nie neguję. Jest to jest. Ale neguję dużą część pytań z POLSKIEGO egzaminu na SRC. Pytanie te są zbędne i NIE MAJĄ ZWIĄZKU Z OBSŁUGĄ RADIA W SYSTEMIE GMDSS. Np. pytania o o wysokość orbit satelitów.

Maar napisał(a):
Cytuj:
A radio mi niepotrzebne. Przydatne ale NIE POTRZEBNE.
To zrezygnuj z radia i nie będziesz miał problemu. Możesz przecież zgłaszać się przez telefon.


poważnie sie nad tym zastanawiam.


Maar napisał(a):
Cytuj:
Masz w zanadrzu jeszcze jakieś hipotetyczne sytuacje? [...] już widzę, jak spanikowanym pannom na tratwie robisz wykład na temat satelit... i jak one tego słuchają i się uspokajają. Bez jaj.
Mam, ale uwierz mi - nie chcesz ich poznać :-) :-)

Chciałbym, bo te to które przedstawiłeś są mało przekonywujące.


Maar napisał(a):
Cytuj:
taaak? a kurnia do czego? W samochodzie tez kontrolujesz prąd ładowania? Bo ja na łódce mam od tego charger i prostownik. Nawet tam nie zaglądam.
A ja nie mam łódki :-(
Ale gdybym miał to amperomierz (nawet nie jeden) byłby w widocznym miejscu na tablicy. Naprawdę. Jeden pokazujący bilans a drugi od prądu ładowania.


uhm...wolno Ci chcieć. ja też mam. Tylko jaki to ma związek z obowiązkowymi uprawnieniami SRC? Ja chcę mieć na ajchcie prawidłowo wyposażoną apteczkę, wprowadzamy to do pytań egzaminacyjnych na SRC? I zasady obsługi silnika, wymiany olejów, no bo jak naładujesz te baterie bez silnika. itd, itd..
A poważnie: to nie są rzecz związane z obsługa Radia z DSC i jako takie nie powinny znajdować w zestawach pytań na uprawnienia SRC.


Maar napisał(a):
Cytuj:
Marek, kurde. W Polsce są dwie możliwości kurs RYA lub egzamin UKE. Innej nie ma.
Jeszcze jest egzamin RYA i kurs UKE :-)
Maciek, masz wybór RYA lub UKE - ile byś chciał tych opcji mieć?


Ja nie potrzebuję wyboru, to Ty wymyśliłeś wybory. Ja potrzebuję, zeby pytania egzaminacyjne na OBOWIĄZKOWY CERTYFIKAT dotyczyły tego na co ten certyfkat opiewa.
1.To nie jest certyfikat na obsługę radia SAILOR.
2. To nie jest certyfikat potwierdzający wiedzę o satelitach
3. To nie jest certyfikat obsługi akumulatorów.
4. TO JEST certyfikat uprawnień operatora ŁĄCZNOŚCI bliskiego zasięgu.
Co do łączności ma wysokość orbit to ja doprawdy nie potrafię sobie wyobrazić.

Maar napisał(a):
Cytuj:
Ja nie mam ochoty rozszerzac swojej wiedzy w tym zakresie.Moją pasją jest żeglarstwo a nie łączność radiowa. Jestem humanistą i wole w tym czasie poczytać Sapkowskiego. A tutaj chce posiaść i potwierdzić egzaminem niezbędną wiedzę do obsługi ww. radia i nic poza tym.
Nie masz przecież obowiązku mania stacji statkowej.
Nie chcesz nie miej - ja tylko stwierdziłem (gdzieś tam dużo wyżej), że oprócz angielskiego systemu szkolenia/egzaminowania jest też polski i jego zakres materiału mi odpowiada. Znam jeszcze kilka osób, którym też odpowiada


ziew... ale nie chodzi o system szkoleń. Ja ktos sobie chce zdobywac wiedzę specjalistyczna na te temat to jego sprawa. Ale mówimy o zakresie pytań na państwowy certyfikat dotyczący uprawnień na obsługę konkretnej rzeczy. Obecny zestaw pytań (w Polsce) daleko wykracza po za tą obsługę. Bo nijak do obsługi nie jest potrzebna wiedza o ładowaniu akumulatorów. Dla jasności nie rozmawiamy o potrzebie lub braku potrzeby posiadania wiedzy o ładowaniu akumulatorów, tylko o tym czy jest to niezbędna wiadza do obsługi radia z DSC, bo o tym stanowi certyfikat.

Maar napisał(a):
ps. A te dupki, które nadają muzykę u brzegów Afryki na k.16 pewnie mają stosowne certyfikaty - nie kwit czyni małpę operatorem łączności bliskiego zasięgu, wszak :-) Dlatego też generalnie zgadzam się z Tobą, że wymagania egzaminacyjne powinny zostać złagodzone (czy może raczej zmniejszone).


No toteż ja o tym cały czas piszę. Kwestia dupków nadających muzykę jest jakby bez związku. Dupek jest dupkiem niezależnie czy ma certyfikat czy nie :)
Moim zdaniem pytania na SRC powinny byc zmniejszone do zakresu pytań NIEZBĘDNYCH do obsługi radia z DSC i nic po za tym, oraz nie powinno być pytań z obsługi onego radia, bo modeli radyjek jest mnóstwo i odpytywanie z konkretnego modelu SAILOR jest w moim odczuciu niepoważne.

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

Maar napisał(a):
WhiteWhale napisał(a):
Zabierzcie się za ciekawsze tematy.

Sugerujesz, żeby napuścić zbrojnie Skipcia na UKE? :-)


Eeee... zaczyna mi sie Marku nie chcieć :)

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

WhiteWhale napisał(a):
Coraz bardziej bijecie pianę. Certyfikat SRC jest wymagany i w Polsce i za granicą. Bicie piany tego faktu nie zmienią. Na jakiej podstawie jest on wydawany to inna sprawa. Faktycznie, na kursie i egzaminie jest sporo mało przydatnych tematów i o to możnaby powojować.


Toteż ja nie piszę o potrzebie zlikwidowania wymogu certyfikatów SRC, a jedynie o sporej części absurdalnych pytań jakie Polsce są wymagane na ten certyfikat.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 25 lut 2010, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
skipbulba napisał(a):
nie piszę o potrzebie zlikwidowania wymogu certyfikatów SRC, a jedynie o sporej części absurdalnych pytań jakie Polsce są wymagane na ten certyfikat.

W pełni się z Tobą zgadzam. Tylko czy Twoja dyskusja z Grzywiastym cokolwiek przybliża wyprostowanie tej oczywistej anomalii? Trzeba albo znaleźć drogę na ominięcie tych wymyślonych przez UKE egzaminów, albo w jakiś skuteczny sposób zaatakować UKE. Niestety , nie wiem. Ale, może w jakimś innym kraju można to załatwić tanio i korespondencyjnie? Sprawa mnie już tak bardzo nie dotyczy, ale wielu młodym by się przydała. A tak tylko wylewacie na siebie swoje żale. :?

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 25 lut 2010, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Po pierwsze nie wylewam na Maćka żadnych (incl. swoich) żali :-) a po drugie nie mam czasu, bo bym mu odpisał tak, że poszło by mu w buty :-)

Wieczorem się gotuj Macieju! ;-) ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 25 lut 2010, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
Po pierwsze nie wylewam na Maćka żadnych (incl. swoich) żali :-) a po drugie nie mam czasu, bo bym mu odpisał tak, że poszło by mu w buty :-)

Wieczorem się gotuj Macieju! ;-) ;-)



hehehe, czekam z tęsknotą :)

A do Wielorybka: takie rozmowy oczywiście niczego nie zmieniają w samym UKE, ale są potrzebne. Po pierwsze wcale nie uważam bym był właścicielem "jedynie słusznej objawionej prawdy" i zakładam, że moge się mylić. a po drugie sa potrzebne by chociażby trenować argumenty :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 25 lut 2010, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Chciałeś - masz :-)

skipbulba napisał(a):
No jeśli chcesz powiedzieć, że do tego {przycisk w gruszce, dop. redakcji} potrzebny jest kurs i egzamin z obsługi radia Sailor to faktycznie dyskusja mija się z celem.
Skipciu, moja Ty Idealna Bryło Kulista. A skąd niby absolwent kursu ma wiedzieć, że do przejścia w tryb emisji F3B potrzebne jest wciśnięcie tego guziczka.
Taki kurs nie jest tylko dla wołków morskich, ale także dla ziemlich kricow!
skipbulba napisał(a):
Pytanie te są zbędne i NIE MAJĄ ZWIĄZKU Z OBSŁUGĄ RADIA W SYSTEMIE GMDSS. Np. pytania o o wysokość orbit satelitów.


Maciek, błagam zrozum mnie - potępianie w czambuł polskiego system szkolenia uwiera mnie, bo naprawdę oprócz mnie, jest w Najjaśniejszej ver. 3,5 dużo ludzi, którzy obowiązek uczenia się o pierdołach związanych z komunikacją radiową uważają za przyjemność.
Poza tym SRC nie jest certyfikatem jedynie "operatora radia", lecz systemu składającego się z wielu elementów.

[Stara Sobieska była z próbkami - resztę napiszę, gdy dojdę do siebie] :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 25 lut 2010, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Maar napisał(a):
Maciek, błagam zrozum mnie - potępianie w czambuł polskiego system szkolenia uwiera mnie, bo naprawdę oprócz mnie, jest w Najjaśniejszej ver. 3,5 dużo ludzi, którzy obowiązek uczenia się o pierdołach związanych z komunikacją radiową uważają za przyjemność.

Czyli dla góra tuzina osób reszta ma się męczyć z głupimi pytaniami :?:
:lol:
Sam zdawałem POLISH SRC i pytania były, jak się później okazało, nie życiowe :!:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 26 lut 2010, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Maar napisał(a):
do przejścia w tryb emisji F3B potrzebne jest wciśnięcie tego guziczka.


Marek, litości takie rzeczy to się czyta z instrukcji obsługi, ludzie potrafią obsługiwać telefony komórkowe to i potrafią radio.
Kiedyś, kiedyś w windach byli windziarze, a centralki telefoniczne w firmach obsługiwały telefonistki...

Maar napisał(a):
oprócz mnie, jest w Najjaśniejszej ver. 3,5 dużo ludzi, którzy obowiązek uczenia się o pierdołach związanych z komunikacją radiową uważają za przyjemność.


A kto Wam broni się uczyć?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Radio
PostNapisane: 26 lut 2010, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
[
Maar napisał(a):
Chciałeś - masz :-)


Szczerze? Marniutki atak :D niemerytorycznie.

Maar napisał(a):
skipbulba napisał(a):
No jeśli chcesz powiedzieć, że do tego {przycisk w gruszce, dop. redakcji} potrzebny jest kurs i egzamin z obsługi radia Sailor to faktycznie dyskusja mija się z celem.
Skipciu, moja Ty Idealna Bryło Kulista. A skąd niby absolwent kursu ma wiedzieć, że do przejścia w tryb emisji F3B potrzebne jest wciśnięcie tego guziczka.
Taki kurs nie jest tylko dla wołków morskich, ale także dla ziemlich kricow!


skąd wiedzieć o przycisku? Z instrukcji...

Maar napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Pytanie te są zbędne i NIE MAJĄ ZWIĄZKU Z OBSŁUGĄ RADIA W SYSTEMIE GMDSS. Np. pytania o o wysokość orbit satelitów.


Maciek, błagam zrozum mnie - potępianie w czambuł polskiego system szkolenia uwiera mnie, bo naprawdę oprócz mnie, jest w Najjaśniejszej ver. 3,5 dużo ludzi, którzy obowiązek uczenia się o pierdołach związanych z komunikacją radiową uważają za przyjemność.
Poza tym SRC nie jest certyfikatem jedynie "operatora radia", lecz systemu składającego się z wielu elementów.


Nie prawda. Egzaminy o których mówię pozwalają uzyskać certyfikat operatora łączności bliskiego zasięgu (GMDSS) w służbie radiokomunikacji morskiej i żeglugi śródlądowej (Nawet tak się ten certyfikat nazywa), a nie certyfikat systemu składającego się z wielu systemów. Samochód też składa się z wielu systemów a nie zdajesz egzaminu ze znjomości ich (np. ABS, ESP, klimatyzacja, elektryka itp)

Marku, problem w tym, że ja Ciebie rozumiem, ale się z Tobą nie zgadzam. Za to z kolei Ty chyba nie rozumiesz mnie.
Po pierwsze ja od początku nie piszę o szkoleniach, tylko o pytaniach egzaminacyjnych.
po drugie nigdzie w czambuł nie potępiam polskiego systemu szkolenia.
M.in dlatego Twoje argumenty o możliwości odbycia kursu RYA są nietrafione, mnie nie interesują kursy, a z tego co wiem nie ma możliwości w przypadku polskiego RYA podejść bezpośrednio do egzaminu.

Albo nie łapiesz , albo nie chcesz załapać mojej idei i namiętnie mieszasz dwie kwestie.
Czy dlatego, że jest grupka ludzi,którym tematy zawiązane z komunikacją radiową sprawiają przyjemność, to wszyscy mają się tego uczyć?

Moim zdaniem egzamin na certyfikaty, które są obowiązkowe powinny obejmować zakres wiedzy niezbędnej dla prawidłowego wykonywania funkcji, które ten certyfikat obejmuje i ani milimetra więcej. W przypadku certyfikatów SRC, w Polsce tak nie jest.
W Polsce zakres wiedzy wymagany na egzaminie znacznie przekracza zakres wiedzy niezbędnej do prawidłowego obsługiwania urządzenia jakim jest radio z dsc, epirb czy navtex (na obsługę któego zresztą nie jest wymagana certyfikacja więc dlaczego znajduje się w zakresie pytań egzaminacyjnych? )

Marku, a to, że Ty i jeszcze kilka osób znajdujecie przyjemność w tym, żeby szkolić się w zakresie łączności radiowej nie może być wykładnikiem zakresu wymagań egzaminacyjnych na państwowy, obowiązkowy certyfikat.
Szkolcie się, uczcie się ja Wam nie wróg. Ale nie każcie mi też sie tego uczyć, bo mnie to nie interesuje i nie jest mi potrzebne. Mnie interesuje nabycie minimalej, niezbędnej wiedzy do obsługi radia z dsc oraz pławy epirb. Dalibóg, wiedza o wysokościach orbit satelitów, znajomość częstotliwości kanału 16, znajomość częstotliwości w ogóle, długości fal, sposoby i zasady ładowania akumulatorów itd niezbędna nie jest. Podobnie jak do używania telefonu GSM nie jest mi niezbędna wiedza o tym jak to działa.
Jeszcze raz: Ponieważ chcę mieć radio z dsc na swojej jednostce i chę mieć możliwość pływania jednostkami w takowe radio wyposażonymi, potrzebuję certyfikat SRC. Potrzebuję zdobyć i drogą egzaminu potwierdzić wiedzę potrzebą do prawidłowego UŻYWANIA takowego sprzętu. Cała wiedza, która do używania takowego sprzętu nie jest niezbędna mnie nie interesuje. Dlaczego więc wymaga się ode mnie zdania egzaminu z wiedzy hobbystycznej?

Argument, że Ty i wielu innych interesujecie się łącznością radiową jest szczerze mówiąc kompletnie bez sensu. Bo co ma piernik do wiatraka?
Czy ja Wam bronię się interesować? Czy ja Wam bronię się szkolić? Wreszcie czy ja Wam bronię robic kolejne wyższe uprawnienia? Nie, nie bronię Wam, ale za to Wy chcecie zmusić mnie i podobnych do mnie, którzy absolutnie nie interesują się łącznością radiową do zdobywania wiedzy na ten temat. A jak to argumentujecie? " BO TAK!!!"

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL