Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 wrz 2025, o 03:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14013
Podziękował : 10565
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Przepłacać? :shock:
A kto biadolił, że nie ma grubych wierteł? :-P
Ja zaproponowałem, żebyś to co masz przewiercił cienkimi, ale za to gęściej
- ot i tyle.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
waliant napisał(a):
Alterus napisał(a):
Roboty w pip, koszty duże, a efekt żaden. Jeżeli wytrzymało 35 lat, i nie słyszalem o Granadzie, której odpadł balast, to można założyć, że obecny projekt jest prawidłowy.
Jak najbardziej - od początku uważam, że cynkowanie będzie najlepszym rozwiązaniem - najmniejsze koszty, najmniej pracy i trwałość w praktyce wystarczająca.
Przecież to właśnie napisałem. Potem, uznając że na poziomie praktycznym kwestia została wyczerpana, wdałem się, a właściwie zostałem wciągnięty w rozważania bardziej teoretyczne, idące jakby obok głównego nurtu największej opłacalności. Znaczy - w Twoim przypadku nie brałbym tego pod uwagę...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12655
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
Znaczy - w Twoim przypadku nie brałbym tego pod uwagę...


Spoko, nie biorę. Masz rację, że racjonalna dyskusja doszła do kresu, a teraz zaczęły się dywagacje offtopiczne :)

Jeszcze informacja dla Mariana - balast waży 1200 kg.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12655
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No właśnie, żeby nie było że nic się nie robi.
Balast na dole, dzięki pracy załogi. Ale dobre kilka godzin zeszło.

W innym wątku była mowa o współpracy w klubie. Całą konstrukcję, która teraz trzyma balast, zespawał mi znajomy z klubu (motorowodniak do tego!). Dzisiaj zadałem mu pytanie o rozliczenie, to usyłszałem, żebym zjeżdżał i ściągał ten balast, bo się nie wyrobimy do nocy. Drugie pytanie zadałem o zwrot kosztów, to kazał mi się wynosić i nie przeszkadzać.
:roll:


Załączniki:
DSCF3734_2.jpeg
DSCF3734_2.jpeg [ 46.26 KiB | Przeglądane 8108 razy ]
DSCF3735_2.jpeg
DSCF3735_2.jpeg [ 57.31 KiB | Przeglądane 8108 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 20:57 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
waliant napisał(a):
"Więc skoro nie ma różnicy, to po co przepłacać?"

zrób z papieru gazetowego lub kartonu i "pewnie też zadziała i jakiś czas wytrzyma" :lol: robienie pół środkami takich rzeczy ... hymmm? Róbmy a właściwie róbcie ( bez mnie :D ) Każde nie do róbki się mszczą, dwu krotnie: 1 materiał, robota, (koszty) i doopa. 2 znów robota, materiał, robota (koszty) i jest Ok. To ja wolę zrobić raz a dobrze - zapomnieć i nie poprawiać do u...nej śmierci

_________________
Pozdrawiam
Piotrek



Za ten post autor PITER GAZU otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12655
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
PITER GAZU napisał(a):
To ja wolę zrobić raz a dobrze - zapomnieć i nie poprawiać do u...nej śmierci


A tak konkretnie to co robię źle? To że chcę blachy ocynkować, zamiast robić je z nierdzewki?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 21:16 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
cynkowanie ogniowe 2,4zł/kg siedlce/rawa mazowiecka (ok55zł przy wadze 23kg+ wysyłka i odbiór) + blacha, cynkowanie galwaniczne 1,3 zł/kg. Blacha A2 2000x1000x1 max 400zł (na zawsze Ciebie i mnie na pewno przeżyje i pewnikiem nasze dzieci tyyyżżż - moje i Twoje oddzielnie :D )

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12655
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
PITER GAZU napisał(a):
Blacha A2 2000x1000x1 max 400zł


Akurat blacha A2 to do wody morskiej średnio się nadaje.
Najtańsza oferta na blachy A4 (tyle ile potrzebuję) to 700 zł.

Dzieci nie mam ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 21:59 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
waliant napisał(a):
Akurat blacha A2 to do wody morskiej średnio się nadaje.

No uuuła :rotfl: a ocynk lub Fe malowane proszkiem tak :rotfl: :rotfl: :rotfl: na sól zaje...fajna rzecz :rotfl: :rotfl: :rotfl: pływanie dryfem też :-P :rotfl: tnijmy koszty C czyni Cuda

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Dzieci nie mam ;)

A te, o których nie wiesz :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12655
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
PITER GAZU napisał(a):
a ocynk lub Fe malowane proszkiem tak


Skoro A2 się nie nadaje, to wolę ocynkować, bo wyjdzie taniej a na to samo, prawda?
A4 jest znacznie droższa.

Tak serio - założyłem ten wątek, bo nie wiedziałem co zrobić. Z dyskusji mi wyszło, żeby ocynkować. Mogę zmienić zdanie, ale musiałbym mieć dobre uzasadnienie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14013
Podziękował : 10565
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
Dzieci nie mam ;)
waliant napisał(a):
Mogę zmienić zdanie, ale musiałbym mieć dobre uzasadnienie.

No to do roboty kolego... masz żonę? czy Ci mamy załatwić? ;)
MJS

ps
reszta na prawdę mniej istotna. :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12655
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
No to do roboty kolego... masz żonę? czy Ci mamy załatwić?


Offtop, offtop, gdzie jest Skipcio? ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14013
Podziękował : 10565
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
No to do roboty kolego... masz żonę? czy Ci mamy załatwić?

Offtop, offtop, gdzie jest Skipcio? ;)

Znaczy masz?
i Skipcio ma pomóć? :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Znaczy nie ma,
a Skipcio ma mu ja załatwić :lol:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 11:57 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1446
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
A tak konkretnie to co robię źle?

Wszystko w tej koncepcji.
Idź na http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=416035#416035

Szczegóły na Twoim jachcie, podobno stoisz w AKM? Zadzwoń 501 122 741



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14013
Podziękował : 10565
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
cors napisał(a):

Waliant Ty też masz tak pusto w zezie masz jak ten szwedzki? :shock:
To niebyło by dziwne, że cieknie:
a dziwne, że jeszcze żyjesz.

MJS

ps
Wszedłem na SF obejrzałem i sie przy okazji zdziwiłem dlaczego mi z SF nie wysyłają zawiadomień o nowych postach w obserwowanych wątkach (od dłużzsego czasu zresztą).
Czyżby maszynka wysyłająca obraziła się na mnie? :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 15:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8066
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2429
Uprawnienia żeglarskie: -
waliant napisał(a):
Tak serio - założyłem ten wątek, bo nie wiedziałem co zrobić. Z dyskusji mi wyszło, żeby ocynkować. Mogę zmienić zdanie, ale musiałbym mieć dobre uzasadnienie.
Nie zmieniaj zdania :)
Dorzucę, a nuż widelec komu się przyda:
kiedyś unikano nierdzewnych bolców, a to z uwagi na ich... wielką podatność na korozję :mrgreen:
Rzecz w tem że w razie gdyby doszła do nich woda morska mogą wykorodować gwałtownie, zanim się zauważy (na zasadzie elektrolitycznej). Ocynki korodują wolniej, zatem jest bezpieczniej; wystarczy co parę lat rzucić okiem.
A że kontakt z ocynkiem chroni nierdzewkę, elektrolitycznie znaczy, stosowano śprytne zabezpieczenie: dawano na bolce ocynkowane podkładki, pod nakrętkę. Jeśliby do bolca doszła sól i zaczynała się korozja, to w pierwszej fazie zjadało ocynk a podkładka rdzewiała, ostrzegając że coś się tam dzieje. W międzyczasie też ochraniając bolec.

Oczywiście to ostrzegało że woda zaczyna dochodzić do bolców - w Twoim przypadku rozumiem widać, słychać i czuć? ;)

Dlatego, wbrew któremuś z przedmówców, na Twym miejscu cieszyłbym się że to owe grube blachy żre - a nie bolce gdzieś tam w kadłubie...
I wolałbym ochronę całego mocowania ocynkiem, niż maczanie zalaminowanych nierdzewek w zęzie... :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14013
Podziękował : 10565
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
Dorzucę, a nuż widelec komu się przyda:
kiedyś unikano nierdzewnych bolców, a to z uwagi na ich... wielką podatność na korozję :mrgreen:
Rzecz w tem że w razie gdyby doszła do nich woda morska mogą wykorodować gwałtownie, zanim się zauważy (na zasadzie elektrolitycznej). Ocynki korodują wolniej, zatem jest bezpieczniej; wystarczy co parę lat rzucić okiem.

Todlaczego one te nierdzewki nazywają się nierdzewkami?
a nie: rdzewkami gwałtownymi?
Kto na to pozwala? ;)
MJS

ps
Popatrzcie co się zaczeło dziać po trzech miesiącach stania w lesie: podwięź kolorowa i ocynkowana szekla:


Załączniki:
PICT4826.JPG
PICT4826.JPG [ 48.32 KiB | Przeglądane 7660 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14385
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1964
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To normalne :D Las to nie jest naturalne środowisko dla łódki :-P

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 17:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14013
Podziękował : 10565
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A las nad rzeką? :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 20:08 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1446
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
unikano nierdzewnych bolców, a to z uwagi na ich... wielką podatność na korozję

Oj, Rysiu, coś dzwoni.... Takie głupoty... wstyd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 21:19 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8066
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2429
Uprawnienia żeglarskie: -
cors napisał(a):
Oj, Rysiu, coś dzwoni.... Takie głupoty... wstyd.
Wspomniałem jaka (i dlaczego) była kiedyś metoda, znaczy stosowania ocynkowanych podkładek do nierdzewnych bolców, skoro taka była/ma być zastosowana w omawianej łódce, jak rozumiem.
A sens w niej widzę, owszem.
A Ty nie spotkałeś kiedy czegoś takiego? ;)
Obrazek

A służę i horror story: :mrgreen:
Obrazek
(z nieświadomości zapewne użyto nierdzewnych bolców w drewnianej łódce - 316, po trzech latach)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 22:13 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1446
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
użyto nierdzewnych bolców w drewnianej łódce - 316


Na sworznie nie stosuje się stali 316 (A4) tylko 304 (A2), przeczytaj przepisy ABS, LR,GL,PRS i to ze względu na granicę plastyczności.
Masz analizę składu ww sworzni?


Ostatnio edytowano 1 lut 2015, o 22:19 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Zmiana autora cytatu.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12655
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Ty też masz tak pusto w zezie masz jak ten szwedzki?


Nie aż tak.
Ale jest źle i przyszedł czas na remont. Wątek założyłem dość dawno, a prace ruszyły.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 23:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8066
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2429
Uprawnienia żeglarskie: -
cors napisał(a):
Na sworznie nie stosuje się stali 316 (A4) tylko 304 (A2), przeczytaj przepisy ABS, LR,GL,PRS
Czytałem, acz niegdyś, może coś siem zmieniło? :roll: Mógłbyś wskazać gdzie to mianowicie mówią by nie stosować 316? Lloyd był niegdyś krytykowany za dopuszczenie stali nierdzewnych niezależnie od zastosowań (czyli także dla drewnianych łódek, w których korodowały).
Jeśli Cię dziwi zastosowanie 316 do balastu - a może to i przeszłość - sprawdź jakie stosowano w różnych popularnych łódkach - boć mówimy tu o starej łódce. Możesz też sprawdzić dlaczego nie 304. Innymi słowy: EN 1.4401, 1.4432 1.4436 ;)
PRS:
3.2 Na konstrukcje, wyposażenie jachtów oraz na łączniki zaleca się stosowanie stali odpornych na korozję o własnościach podanych w tabeli 3.2.
Tabela 3.2 Stale odporne na korozję Oznaczenie stali:
321
316L
304L

4.1.2 Balast zewnętrzny powinien być związany ze stępką i/lub ze zładem części dennej przy pomocy sworzni.
Sworznie balastowe mogą być wykonane ze stali nierdzewnej, stali konstruk-cyjnej ocynkowanej na gorąco lub z brązu. Sworzni brązowych nie należy stoso-wać do balastów żeliwnych. Zaleca się stosowanie balastów z szerokim kołnierzem przylegającym do kadłuba i sworzni symetrycznych. Przy zastosowaniu pojedyn-czych sworzni należy je ustawić naprzemiennie (w zakosy).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2015, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12655
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Żeby wątek jakoś podsumować.
Denniki zostaną dorobione, ale nie wg starych zdjęć, a wg projektu, który Piotr (czyli cors) już zrobił i to błyskawicznie (na podstawie podanego przeze mnie rozmieszczenia sworzni balastowych).
Odbyła się też wizja lokalna :)

Wg tego projektu wielkie blachy, które były do tej pory, zamienią się w znacznie mniejsze podkładki (mniejsze i cieńsze). Będą z nierdzewki i już się robią.

Denniki zostaną połączone z bocznymi ściankami podkojowymi (i to jest zmiana w stosunku do oryginału - o ile to co mam na starych zdjęciach to oryginał...).
W tej chwili odkuwamy w środku pokłady starej szpachlówki. Dodatkowo ten jeden dennik, który został, a który trzyma się jak cholera.
Myślę, że porządne oczyszczenie dna i tych bocznych ścianek do gołego laminatu zajmie jednak ze 3 dni.
Pilers już został ucięty i zdjęty a jego podstawa wykuta z dna.
Żeby zacząć prace musiałem do końca uporządkować jacht, zamknąć wszystko w przedniej kabinie (trochę na wyrost nazwa, ale co tam), okleić folią burty i półki.

Teraz można jechać. Przecinak, dłuto, łomik, młotek, kątówka z tarczą do cięcia, szufelka, zmiotka, odkurzacz. Czeka już kątówka do szlifowania (z elektroniczną regulacją obrotów - pożyczona od kolegi z klubu i forumowicza przy okazji).

Znam lepsze zajęcia na weekend, ale znam też gorsze. :roll:

P.S. Przy okazji, skoro już zdjąłem stolik który był na pilersie, to stolik ten zostanie obcięty z jednej strony (było planowane, ale na przyszłą zimę).

P.S.2. Co zrobić, żeby nie zapomnieć o nałożeniu stolika na pilers PRZED przyspawaniem stopy do tego pilersu? :rotfl:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2015, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5568
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3200
Otrzymał podziękowań: 2994
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
waliant napisał(a):
Co zrobić, żeby nie zapomnieć o nałożeniu stolika na pilers PRZED przyspawaniem stopy do tego pilersu?

Przyklej sobie kartkę do spawarki: "A stolik nałożyłeś?" ;)

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2015, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12655
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Janna napisał(a):
Przyklej sobie kartkę do spawarki: "A stolik nałożyłeś?" ;)


Się śmiej! Ale właśnie jakieś przeczucie mnie naszło, jak ten stolik zdjąłem (w sumie to jednak sporo waży, i pilers i stolik :evil: ), że będziemy stopę odcinać albo rozmontowywać stolik... :roll:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2015, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Janna napisał(a):
"A stolik nałożyłeś?" ;)

Treść dobra ale powinna znaleźć się na pomarańczowej taśmie przyklejonej do pilersa ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl



Za ten post autor Magister otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2015, o 12:08 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
waliant napisał(a):
Żeby wątek jakoś podsumować.
Denniki zostaną dorobione, ale nie wg starych zdjęć, a wg projektu, który Piotr (czyli cors) już zrobił i to błyskawicznie (na podstawie podanego przeze mnie rozmieszczenia sworzni balastowych).
Odbyła się też wizja lokalna :)

Wg tego projektu wielkie blachy, które były do tej pory, zamienią się w znacznie mniejsze podkładki (mniejsze i cieńsze). Będą z nierdzewki i już się robią.
PITER GAZU napisał(a):
robienie pół środkami takich rzeczy ...
Czyżby wyszło na moje? :lol:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL