Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 06:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2015, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Hm, w zasadzie całość mi się podoba, ale zmieniłbym tytuł, który powinien brzmieć:
"Ustawa o udupieniu żeglarstwa morskiego". :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2015, o 12:02 

Dołączył(a): 15 paź 2013, o 11:28
Posty: 26
Lokalizacja: 53°24'N
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: kpt mw/kpt pzż/MoY 200 Ltd IYT
Stara Zientara napisał(a):
Cichcem wprowadza się obowiązkowe ubezpieczenie OC skipera:
Cytuj:
ust. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Armator lub kapitan jachtu komercyjnego innego niż jacht komercyjny odpłatnie udostępniany bez załogi jest obowiązany posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej prowadzącego jacht oraz ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków obejmujące wszystkie osoby na pokładzie.

WTF? Jak to "armator lub kapitan"? Kapitan materialnie za to co narozrabia odpowiada _przed armatorem_ (do trzech pensji?), za szkody wyrządzone przez statek odpowiada materialnie armator - po co kapitanowi OC? Co to za dziwny twór tutaj się popycha? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2015, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
Cytuj:
Art. 22a. 1. Jacht morski może być używany do żeglugi morskiej w oparciu o opracowaną przez armatora i zweryfikowaną przez organ inspekcyjny podczas inspekcji,
instrukcję bezpieczeństwa jachtu morskiego.
2. Instrukcja bezpieczeństwa jachtu morskiego powinna zawierać informacje dotyczące armatora jachtu morskiego, rodzajów prowadzonej działalności i uprawianej żeglugi oraz związanego z nimi ryzyka, systemu monitorowania stanu technicznego jachtu i jego wyposażenia, kwalifikacji załogi i procedur postępowania, pozwalające na wdrożenie i utrzymywanie tego systemu.
3. Szczegółowe elementy, jakie powinna zawierać instrukcja oraz wytyczne dotyczące jej sporządzania oraz stosowania określają przepisy wydane na podstawie art. 23 ust. 5

Jeśli dobrze rozumiem, taka instrukcja ma być teraz warunkiem koniecznym użycia KAŻDEGO jachtu morskiego do żeglugi morskiej. Chyba, że przeoczyłem jakiś zapis, który ogranicza tę regulację np. tylko do jednostek komercyjnych.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2015, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
panwac napisał(a):
2. Instrukcja bezpieczeństwa jachtu morskiego powinna zawierać informacje dotyczące armatora jachtu morskiego, rodzajów prowadzonej działalności


Czy to oznacza, że armator (a przy okazji - czy armator jest nadal tym, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim własnym lub cudzym, czy też definicja armatora zmieniła się na "właściciela"?) powinien w instrukcji bezpieczeństwa wypisać rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnej z PKD lub PKWiU ?
Lista taka w wielu przypadkach działalności gospodarczej może być długa...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2015, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
panwac napisał(a):
Cytuj:
Art. 22a. 1. Jacht morski może być używany do żeglugi morskiej w oparciu o opracowaną przez armatora i zweryfikowaną przez organ inspekcyjny podczas inspekcji, instrukcję bezpieczeństwa jachtu morskiego.
2. Instrukcja bezpieczeństwa jachtu morskiego powinna zawierać informacje dotyczące armatora jachtu morskiego, rodzajów prowadzonej działalności i uprawianej żeglugi oraz związanego z nimi ryzyka, systemu monitorowania stanu technicznego jachtu i jego wyposażenia, kwalifikacji załogi i procedur postępowania, pozwalające na wdrożenie i utrzymywanie tego systemu.
3. Szczegółowe elementy, jakie powinna zawierać instrukcja oraz wytyczne dotyczące jej sporządzania oraz stosowania określają przepisy wydane na podstawie art. 23 ust. 5

Jeśli dobrze rozumiem, taka instrukcja ma być teraz warunkiem koniecznym użycia KAŻDEGO jachtu morskiego do żeglugi morskiej. Chyba, że przeoczyłem jakiś zapis, który ogranicza tę regulację np. tylko do jednostek komercyjnych.


Przeoczyłeś słowa "może być".

Przeoczyłeś też odpowiedź biurokratów na pytanie/wniosek SAJ dotyczące tej "instrukcji bezpieczeństwa" - cyt:
"Instrukcja bezpieczeństwa dla jachtów ma być fakultatywna i wprowadzana tylko na życzenie armatora, który ją opracuje. Jej celem, pod warunkiem, że będzie właściwie funkcjonować, ma być zmniejszenie liczby inspekcji jachtu w cyklu 5-letnim."

Przeoczyłeś wreszcie dołączony tydzień temu ( http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/24 ... 507#249507 ) do projektu ustawy o zmianie ustawy o bezp. morskim projekt rozporządzenia w sprawie inspekcji i karty bezpieczeństwa jachtu morskiego:
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/24 ... 148521.pdf
To gniot straszny, tak pełen literówek, dziur i nonsensów, że ręce opadają. Za co płacą ministerialnym "legislatorom"???
Anyway - funkcjonowanie kolejnego pomysłu biurokratów, czyli tej nieszczęsnej "instrukcji bezpieczeństwa" omówione jest akurat w projekcie rozporządzenia szczegółowo. Osobno dla jachtów komercyjnych i osobno rekreacyjnych. Same wytyczne do tworzenia tej "instrukcji" dla jachtów rekreacyjnych liczą sobie... 8 stron. Będzie więcej - bo to dopiero projekt (chwilowo o wytycznych dla komercyjnych - najwyraźniej zapomnieli...) ;)
Najbardziej istotne jest jednak to, że wobec jachtów rekreacyjnych do 15m długości rozporządzenia tego inaczej niż dobrowolnie nie będzie się stosować. Nie grożą zatem KAŻDEMU jachtowi - ani obowiązkowe inspekcje, ani obowiązkowe KB, ani też najnowszy pomysł administracji, czyli "KB z instrukcją zamiast inspekcji rocznych/pośrednich". Ba - zgodnie z opublikowanym tekstem rozporządzenia armatorom jachtów rekreacyjnych do 15m długości nie grożą w ogóle żadnego rodzaju nowe biurokratyczne "warunki konieczne".
----------------------

PS. I tak musi zostać.
Kto chciałby reguły wobec jednostek rekreacyjnych zmieniać - ten spowoduje szybki exodus największej grupy polskich jachtów pod obce bandery.
Ja wiem co w takim wypadku należy robić. Zamiast przypominających zabawę w głuchy telefon prób rozmów z administracją - potrzebna będzie akcja informacyjna "jak wyprowadzić jacht spod polskich przepisów". A zapewniam - to na prawdę nie jest trudne...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: panwac, Ryś, Seba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2015, o 18:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jaromir napisał(a):
Zamiast przypominających zabawę w głuchy telefon prób rozmów z administracją - potrzebna będzie akcja informacyjna "jak wyprowadzić jacht spod polskich przepisów". A zapewniam - to na prawdę nie jest trudne...
A może już czas zacząć?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2015, o 18:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Tez chyba zaczynam byc tym zainteresowany :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2015, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ryś napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Kto chciałby reguły wobec jednostek rekreacyjnych zmieniać - ten spowoduje szybki exodus największej grupy polskich jachtów pod obce bandery.
Ja wiem co w takim wypadku należy robić.
Zamiast przypominających zabawę w głuchy telefon prób rozmów z administracją - potrzebna będzie akcja informacyjna "jak wyprowadzić jacht spod polskich przepisów". A zapewniam - to na prawdę nie jest trudne...
A może już czas zacząć?

Zacząć dlatego, że ktoś nie zrozumiał, że jak dotąd projektowane zmiany nie nakładają na armatorów jachtów rekreacyjnych żadnych nowych obowiązków?
To trochę kiepski powód do zmiany bandery, nie uważasz?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2015, o 23:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ja tam, osobiście, zmieniłem na polską... jak już o powody zmian idzie ;)
A pytanie pojawia się jednako, z racji prostego faktu -
Jaromir napisał(a):
Ba - zgodnie z opublikowanym tekstem rozporządzenia armatorom jachtów rekreacyjnych do 15m długości nie grożą w ogóle żadnego rodzaju nowe biurokratyczne "warunki konieczne".
Ba... owoż odnosisz się do zapisu rozporządzenia właśnie, dającego się łatwo a dowolnie zmieniać.
A gdyby co - później nie będzie za późno?
(i czyżby z ustawy znikł art. 26? )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2015, o 00:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ryś napisał(a):
odnosisz się do zapisu rozporządzenia właśnie, dającego się łatwo a dowolnie zmieniać.

Mylisz się. Ani łatwo, ani dowolnie.
Do zmiany rozporządzenia muszą zaistnieć wyraźne przesłanki formalne. A proces jego zmiany podlega to takiej samej procedurze, jak wydanie rozporządzenia po raz pierwszy. Poza tym nie można "łatwo a dowolnie zmieniać" aktów prawa w zakresie w którym są one powiązane z innymi aktami prawa. A projektowane rozporządzenie "w sprawie inspekcji i KB jachtów morskich" będzie tak powiązane od pierwszego dnia funkcjonowania, nieprawdaż?

Ryś napisał(a):
i czyżby z ustawy znikł art. 26?

Popadasz we wkurwiającą manierę "dyskusji".
Nie wiadomo po co podnosisz w tym miejscu możliwość upoważnienia jakiś podmiotów do dokonywania przeglądów technicznych. To nie ma nic wspólnego z obowiązkiem dokonywania tychże. I jeszcze bardziej nie ma nic wspólnego z tematem wątku.
Anyway - minister wydał rozporządzenie z delegacji zawartej w art 26 - ponad trzy lata temu. I wydał upoważnienia do dokonywania przeglądów.
Obowiązku dokonywania przeglądów wobec rekreacyjnych do 15m - nie ma. Od ośmiu lat...

Tobie pozostało tajemniczo zapytać tu jeszcze o to czy przypadkiem nie zniknęło pozostałych 151 artykułów ustawy. Śmiało - to właśnie ten temat! :-?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Maar, panwac
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2015, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
Jaromir napisał(a):
Przeoczyłeś słowa "może być".

Przeoczyłeś też odpowiedź biurokratów na pytanie/wniosek SAJ dotyczące tej "instrukcji bezpieczeństwa" - cyt:
"Instrukcja bezpieczeństwa dla jachtów ma być fakultatywna i wprowadzana tylko na życzenie armatora, który ją opracuje. Jej celem, pod warunkiem, że będzie właściwie funkcjonować, ma być zmniejszenie liczby inspekcji jachtu w cyklu 5-letnim."

Przeoczyłeś wreszcie dołączony tydzień temu ( http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/24 ... 507#249507 ) do projektu ustawy o zmianie ustawy o bezp. morskim projekt rozporządzenia w sprawie inspekcji i karty bezpieczeństwa jachtu morskiego:
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/24 ... 148521.pdf
To gniot straszny, tak pełen literówek, dziur i nonsensów, że ręce opadają. Za co płacą ministerialnym "legislatorom"??? [ciach]

Dzięki serdeczne - faktycznie przeoczyłem, stąd była moja prośba o naprowadzenie na właściwy tor (początek stycznia był dla mnie dość trudny i trochę zaniedbałem śledzenie nowości w tematach). :-?

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 23:07 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak na to patrze to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera. Miałem zamiar połączyć przyjemne z pożytecznym i zacząć robić to co lubię, a tu kolejna kłoda. Jestem właśnie w trakcie kupowania jachtu w Niemczech i chyba zostawię banderę niemiecką. Jeśli planuję jacht używać 50% rekreacyjnie, a 50% komercyjnie to co? Czy w Niemczech są bardziej liberalne przepisy?

Art. 3. 1. Przepisy ustawy stosuje się do:
1) statków morskich o polskiej przynależności;
2) statków morskich o obcej przynależności znajdujących się na:
a) polskich morskich wodach wewnętrznych lub na polskim morzu terytorialnym, uwzględniając postanowienia umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną,
b) polskich obszarach morskich, w zakresie przepisów o monitorowaniu i informacji o ruchu statków.

Czy zmiana bandery coś mi pomoże?

Patrze na to i się zastanawiam po co walczyliśmy o niepodległość? Już dawno mielibyśmy bezpłatne autostrady, VAT 19%, bezrobocie 4,5% itp.

Dziwić się, że ludzie stąd uciekają.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
iwangrozny napisał(a):
Jestem właśnie w trakcie kupowania jachtu w Niemczech i chyba zostawię banderę niemiecką.


Pamiętaj tylko, że jako obywatel PL masz prawny obowiązek zarejestrowania jednostki pod banderę PL.
Chyba, że masz np. rodzinę za granicą...
Pzdr
Kocur
ps. niemiecka mimo wszystko źle się kojarzy ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Przepisy dotyczące komercyjnego wykorzystania łódki wszędzie są upierdliwe. I zdaje się, że w Polsce wcale nie najbardziej :) Natomiast czy da się wykorzystywać na zasadzie 50/50 komercja/przyjemność pojęcia nie mam :)
bury_kocur napisał(a):
Pamiętaj tylko, że jako obywatel PL masz prawny obowiązek zarejestrowania jednostki pod banderę PL.
Włodku nie do końca, niby jest taki zapis w ustawie, ale jest on o ile mi wiadomo niezgodny z Dyrektywami UE o wolnym przepływie usług, towarów i rzeczy. Inną kwestią jest czy da się zarejstrować legalnie łódke np. w Niemczech będąc obywatelem Polski

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 08:12 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
bury_kocur napisał(a):
niemiecka mimo wszystko źle się kojarzy ...

Ale ona na prawdę już nie jest czerwona z biało-czarnum krzyżem i białym kołem i tym takim czarnym połamanym w srodku :rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 11:55 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Miałem wcześniej mniejszy jacht rekreacyjny zarejestrowany w PZŻ i nie mam pojęcia jak teraz zarejestrować jacht, który w czasie kiedy nie będę mógł pływać chcę oddać do czarteru, lub zabrać czasami załogę, żeby zejść z kosztów bo o zysku nawet nie marzę. Czy ktoś może rejestrował jacht komercyjny w Polsce? Czy ktoś może podać choć przybliżone koszty spełnienia warunków ustawy dla jachtu komercyjnego?

bury_kocur napisał(a):
iwangrozny napisał(a):
Jestem właśnie w trakcie kupowania jachtu w Niemczech i chyba zostawię banderę niemiecką.

ps. niemiecka mimo wszystko źle się kojarzy ...


Też tak myślałem bo od lat wbijali nam do głowy, że trzeba być patriotą. Tylko nasza wspaniała ojczyza jest tak krwiopijcza, że zaczyna pożerać swoje dzieci.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 12:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ja tam nie wiem ale mnie niemiecka bandera się z niczym złym sę nie koja rzy a wręcz przeciwnie, nne bandery też mi się dobrze kojarzą :D

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Andrzej Kolod
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL