Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 09:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3656 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 122  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 mar 2015, o 20:58 

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 11:31
Posty: 117
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
robhosailor napisał(a):
Dzięki Wam za wsparcie moralne! :DD

Obrazek


Ale zdjecie !!! Storer mial naprawde dobry dzien jak projektowal Beth!!
Plywanie na niej to inna sprawa -mnie skóra cierpnie jak widze ile ma zagla i jaka jest szeroka. Masz szyne kolejowa pod dnem ?
A z plywakami to juz bedzie nie to.
Pozdrowienia Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2015, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
orawiak napisał(a):
Ale zdjecie !!!
Kasi zasługa, jak i prawie wszystkie inne fotki z sezonu 2014:

Obrazek

orawiak napisał(a):
Storer mial naprawde dobry dzien jak projektowal Beth!!
Plywanie na niej to inna sprawa -mnie skóra cierpnie jak widze ile ma zagla i jaka jest szeroka. Masz szyne kolejowa pod dnem ?
A z plywakami to juz bedzie nie to.
Zgadzam się, łódka jest bardzo wdzięczna i elegancka, pomimo cech, które mówią niby co innego - np. pionowe burty i płaskie dno.
Wymaga uważności podczas żeglugi i już dwie osoby przekonały się, że potrafi niespodziewanie postawić grzybka. ;)
Nie ma żadnego balastu (jak wiesz) i również zgadzam się, że jakieś boczne pływaki zepsują jej charakter.
To dlatego ich cały czas jeszcze nie ma...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2015, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7477
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3740
Otrzymał podziękowań: 2061
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
No to się Kasi odwdzięczyłeś równie ładnym zdjęciem.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2015, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9266
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
To dlatego ich cały czas jeszcze nie ma...

Paczka styropianu 50 mm, obkleić burty, obrobić kształt, polaminować...
I masz "P 15". :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2015, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Paczka styropianu 50 mm, obkleić burty, obrobić kształt, polaminować...
I masz "P 15". :D
Nie mam jakiegoś nabożnego stosunku do swojej łódki, jednak lubię ją taką, jaka jest. Wszelka ingerencja w jej kształt, czy konstrukcję, wydaje mi się co najmniej niestosowna.

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2015, o 02:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9266
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Wszelka ingerencja w jej kształt, czy konstrukcję, wydaje mi się co najmniej niestosowna.

Oryginal is oryginal.
Niemniej, żeby się o tym przekonać, zrobiłem "symultanę" i rzeczywiście łódka robi się inna...
Załącznik:
BETH Beam.jpg
BETH Beam.jpg [ 186.97 KiB | Przeglądane 6999 razy ]

Załącznik:
BETH Beam.fbm [71.65 KiB]
Pobrane 134 razy

czyli
nie warto kombinować, przyrost wyporności tylko 15 kg...

BETH is BETH

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2015, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
zrobiłem "symultanę" i rzeczywiście łódka robi się inna...
No właśnie...
Zrobiłem coś podobnego i ja, parę miesięcy temu. Podniosłem burty o około 7 cm, na całej długości i rozchyliłem je do około 1,4 - 1,5 m szerokości kadłuba.
Załącznik:
BETH42_01.jpg
BETH42_01.jpg [ 256.05 KiB | Przeglądane 6959 razy ]

Nazwałem to "BETH42" = "BETH FOR TWO", czyli "BETH dla dwojga". Nawet trochę mi się podoba... Zmieniłem też aranżację kokpitu i urządzenie sterowe.

Przyrost wyporności do starej KLW jest bardzo nieduży, ale wzrasta mocno przy zanurzeniu o kolejny centymetr-dwa.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2015, o 19:55 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
no, no niedługo będzie setna strona rozważań gratulacje. pozdrawiam Paweł.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 08:00
Posty: 210
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
mjs napisał(a):
robhosailor napisał(a):
czyli
nie warto kombinować, przyrost wyporności tylko 15 kg...

BETH is BETH


Ale przez rozchylenie burt stateczność się poprawi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
robitak napisał(a):

Ale przez rozchylenie burt stateczność się poprawi?

Początkowa na pewno nie, dopiero w przechyle burta zacznie opierać się o wodę.Poprawi się natomiast bardzo praca kadłuba na fali i zmniejszy się skłonność do łapania bryzgów na kokpit. Żegluga stanie się bardziej sucha.
Całkiem przyjemne parametry ma ta łódka... ;-)
Tylko prętowe urządzenie sterowe nie bardzo do mnie przemawia, ale pewnie dlatego, że tych prętów nie lubię.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 12:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a będzie się w niej w miarę wygodnie siedzieć?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
A to już zależy jakie Robho fotele wstawi. Jeśli od Royca, to bardzo wygodnie... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9266
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robitak napisał(a):
Ale przez rozchylenie burt stateczność się poprawi?

Zakładając, przechył - oś wzdłużna/linia pokładu - to klasyczna BETH mierzy 50 cm szerokości KLW, a BETH Beam już 66 cm. Przyrost ramienia momentu prostującego = 32%.
A w wersji Roberta nawet 83 cm, co daje przyrost 66%.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5560
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3180
Otrzymał podziękowań: 2993
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Z okazji zbliżającej się 100. strony wątku - wszystkiego najlepszego, zdrowia i realizacji planów i marzeń małołódkowych. :D :D :D


Załączniki:
100.jpg
100.jpg [ 54.72 KiB | Przeglądane 6471 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca

Za ten post autor Janna otrzymał podziękowania - 3: LukasJ, Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Janna napisał(a):
Z okazji zbliżającej się 100. strony wątku - wszystkiego najlepszego, zdrowia i realizacji planów i marzeń małołódkowych. :D :D :D
pawelsu napisał(a):
no, no niedługo będzie setna strona rozważań gratulacje. pozdrawiam Paweł.
:D :D :D Dzięki!

mjs napisał(a):
Zakładając, przechył - oś wzdłużna/linia pokładu - to klasyczna BETH mierzy 50 cm szerokości KLW, a BETH Beam już 66 cm. Przyrost ramienia momentu prostującego = 32%.
A w wersji Roberta nawet 83 cm, co daje przyrost 66%.
Nie liczyłem tego, ale pewnie, jest jakoś tak właśnie. Dzięki zwiększeniu szerokości przez rozchylenie burt kadłub uzyskuje przyrost stateczności, zwłaszcza w umiarkowanym przechyle. Tutaj rzeczywiście warto porównać BETH do P15. P15, to dzielna łódka - miała też zaprojektowaną wersję "M" - na morze.

Obrazek
Przedwojenna.

Obrazek
Powojenna - wersja "M".

http://robhosailor.blogspot.com/2012/03/ocalic-od-zapomnienia-kajak-zaglowy-p.html

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Dla zachęty i pod rozwagę:

Obrazek

Zdjęcie ze startu do próby przejścia z Wlk. Brytanii do Francji przez Cieśninę Kaletańską (Strait of Dover) - próba ta nie została zakończona sukcesem, gdyż podczas niej siła wiatru wzrosła do 7° Bft lub więcej i sternik, niedaleko Calais, przesiadł się na asystującą mu jednostkę, na którą zabrano również jego kanu.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
robhosailor napisał(a):
próba ta nie została zakończona sukcesem, gdyż podczas niej siła wiatru wzrosła do 7° Bft lub więcej i sternik, niedaleko Calais, przesiadł się na asystującą mu jednostkę, na którą zabrano również jego kanu.


Biorąc pod uwagę szerokość tej cieśniny (33km) nasuwa się pytanie czemu sternik wybrał się akurat w tym czasie na rejs. Albo chciał pobić rekord, albo był po prostu nierozsądny.
To jest trasa na maksymalnie 8 godzin. Znaleźć okienko z dobrymi warunkami chyba nie jest trudno.

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Micubiszi napisał(a):
nasuwa się pytanie czemu sternik wybrał się akurat w tym czasie na rejs.
Nie wiem - zbyt słabo znam japoński. ;) :lol:

Z tego co wiem, to z założenia miała być próba w dość trudnych warunkach, ale spróbuję się jeszcze dopytać.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
robhosailor napisał(a):
Z tego co wiem, to z założenia /.../
Dowiedziałem się właśnie ze źródła, że głównie chodziło o to, że jacht asystujący nie mógł uczestniczyć w innym czasie w tym rejsie. Następnym razem Osamu Akiyama będzie czekał nawet 2 tygodnie na odpowiednie okno pogodowe.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
robhosailor napisał(a):
chodziło o to, że jacht asystujący

Znaczy nie każdy Nippończyk to zaraz kamikadze...
Co szczególnie pod rozwagę powinni wziąć ci, co takie rejsy planują. Ujma na honorze żadna, za to świadectwo umiejętności przewidywania jak najbardziej. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
pod rozwagę powinni wziąć ci, co takie rejsy planują
Niby tak, ale... Moim zdaniem, o wiele ważniejsze jest planowanie rejsu zgodne z prognozą pogody. Osamu Akiyama wyruszył, kiedy prognoza była niepewna - miał niewielką szansę, że wzrost siły wiatru nastąpi już po jego dotarciu do Calais, ale wiatr wzmógł się zanim Osamu tam dotarł. Calais było już w zasięgu wzroku, a jednak... Bo asystujący jacht spóźnił się o jedną dobę ...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Pogoda mimo najlepszych prognoz (vide definicja prognozy :-D) może się załamać, czyli postawić nas w sytuacji identycznej, jakbyśmy jej nie mieli. Z czego wychodzi, że jednak ważniejsza jest asysta...

PS - Ciekawe, czy miał możliwość refowania..?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
Pogoda mimo najlepszych prognoz (vide definicja prognozy :-D) może się załamać, czyli postawić nas w sytuacji identycznej, jakbyśmy jej nie mieli. Z czego wychodzi, że jednak ważniejsza jest asysta...
Nie zgadzam się. W dzisiejszych czasach można uzyskać bardzo dokładną prognozę na dobę lub dwie, o bardzo wysokiej sprawdzalności i potwierdzoną z różnych źródeł, a tyle wystarczy do przejścia Dover-Calais, a nawet Kołobrzeg-Svaneke, mimo, że to dwa razy dalej.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Alterus napisał(a):
PS - Ciekawe, czy miał możliwość refowania..?
Chyba nie. W sumie miał i tak poniżej 4 m kwadr. czyli sporo mniej, niż ja z dwoma refami:
http://www.aquamuse.info/info.html

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
robhosailor napisał(a):
a tyle wystarczy do przejścia Dover-Calais

Chyba tak, przy krótkim czasie.
Jednak nasi sąsiedzi powiadaja "sicher ist sicher" i to do mnie przemawia... :-D

robhosailor napisał(a):
Chyba nie. W sumie miał i tak poniżej 4 m kwadr. czyli sporo mniej, niż ja z dwoma refami:

Tak mi się wydawało, że nie miał. Tylko brać trzeba jeszcze pod uwagę stan morza, tu mogło być nieciekawie. Dlatego trudno porównać.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
robhosailor napisał(a):
W sumie miał i tak poniżej 4 m kwadr. czyli sporo mniej, niż ja z dwoma refami:
Tak mi się wydawało, że nie miał. Tylko brać trzeba jeszcze pod uwagę stan morza, tu mogło być nieciekawie. Dlatego trudno porównać.
No to jednak porównajmy, bo ja też mogę mieć taki stan morza:

Aquamuse 141:
Długość 4,27 m
Szerokość 1,05 m
Masa: 25 kg
Powierzchnia żagla 3,52 m²

BETH:
Długość 4,72 m
Szerokość 0,82 m
Masa: 50 kg
Powierzchnia żagli: 7,54 m², 1 ref ~6,5 m², 2 ref ~4,2 m²

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 18:41 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
ciekawe te symulacje powiększające BETH
gdybym jednak już zmieniał, to dodatkowo odszedłbym od konstrukcji płaskodennej - albo zaoblić dno, albo skośne zrobić.
a czemu tak?
ano ze względów historycznych - byłaby to naturalna mutacja sharpie :rotfl:

ps. wiem, że to niewiele wnosi, ale może się uda być pierwszym na setnej stronie...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 18:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Chetnie czytam ten wątek ale jedno co mi się nasuwa to nie kształty, długości,szerokości ale braak wygodnego siedzenia, jeśli o mnie chodzi to od tego bym zaczął :D chyba wolałbym optymistem pływać( jeden był)

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
No to jednak porównajmy, bo ja też mogę mieć taki stan morza:

Ciężko Ci będzie mieć oceaniczną falę, w zwężce pomiędzy kontynentem a wyspą... tak myślę.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
braak wygodnego siedzenia, jeśli o mnie chodzi to od tego bym zaczął :D
Ja raczej na tym skończę. :DD (pogrubienia moje) To oczywiste, że wysiedzieć na krawędzi parkanu przez 24 godziny się nie da. Dorobię siedzisko, ale jeszcze nie wiem jakie*.
Marian Strzelecki napisał(a):
oceaniczną falę, w zwężce pomiędzy kontynentem a wyspą...
Będzie bałtycka - czytałem gdzieś tutaj, niedaleko, że jest o wiele gorsza. ;) :DD

____
*) EDIT: Mam parę pomysłów, a niektóre już pokazywałem.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2015, o 20:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Robert nie myslisz nowocześnie, teraz projektowanie jachtów zaczyna się od wnętrza, idź podobnie :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moze to całkiem logiczne

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3656 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 122  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 182 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL