Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 cze 2025, o 16:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2015, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10538
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Dobrze jest go porównać do Diamanta 650:

No to Ocean poszedł dużo dalej w "pustakowatość", od Diamanta ale (za to) nie skorzystał ze wklęsłości pod spodem. ;)
Mamy więc już trzy, w właściwie cztery wyprzedzające epokę kadłuby które przygotowują się do regat TRANSAT:
Magnum/Prysmian, jego nowsza wersja (na słabsze wiatry)- Cultisol i te dwa z czego jeden w seryjnych czyli Pogo 3.
Ja szacuję wg. mojego ulubionego klucza: im szerszy dziób tym większe szanse na wygraną.
Szkoda, że jeszcze nie ma takiego co by się przy tym odważył zwęzić rufę*. :roll:
MJS
Nie zapominajmy jednak , że im szersze to wszystko tym gorzej wstaje z grzyba, wiec pustaki są (w tym szaleństwie) najniebezpieczniejsze.
MJS

ps
Catz'u:
Sądzę, że Oni wszyscy (ci konstruktorzy) wiedza co mówią, najwyżej nie chcą się jako pierwsi publicznie wychylać, żeby ich nie potraktowano w środowisku jak nie przymierzając: tego oszołoma Strzeleckiego :-P

* Cultisol jakby troszkę próbował (tak na moje oko) wypychając nieco dno do dołu.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2015, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Magnum/Prysmian, jego nowsza wersja (na słabsze wiatry)-

Bardziej niz o slabe wiatry chodzi o nowy ksztalt trasy regat przybrzeznych.
Marian Strzelecki napisał(a):
Sądzę, że Oni wszyscy (ci konstruktorzy) wiedza co mówią, najwyżej nie chcą się jako pierwsi publicznie wychylać, żeby ich nie potraktowano w środowisku jak nie przymierzając: tego oszołoma Strzeleckiego :-P

Moga mowic ( albo i nie mowic ) co chca - oszolomem i tak jestes i takim pozostaniesz.
Catz
PS - w oszolomonstwie jest ci do twarzy ;)

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2015, o 21:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
mjs napisał(a):
Czy zwróciliście uwagę na to, że mamy w Polsce DWIE FABRYKI Mini 650??
I dwa najnowsze modele, które ze sobą już konkurują.
A co będzie za chwilę na wodzie? :mrgreen:
.


Te modele ze soba nie beda konkurowac z prostej przyczyny, jeden jest zaprojektowany jako seria a drugi jako proto. Nawet jesli ten pierwszy ne bedzie mogl wystartowac w swojej klasie to parametry sa tak rozne ze o powaznej konkurencji konstrukcji mowy nie ma :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 00:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Te modele ze soba nie beda konkurowac z prostej przyczyny, jeden jest zaprojektowany jako seria a drugi jako proto.

Oj tam, oj tam, ale w Pucharze Poloneza mogą się spotkać, a regaty te są prestiżowe.
M@rek napisał(a):
parametry sa tak rozne ze o powaznej konkurencji konstrukcji mowy nie ma

Hm, a warunki żeglugi, siła wiatru, kierunek, fala, kondycja załogi (mogą mieć inne biorytmy ;)), wydarzenia losowe, stres, doświadczenie regatowe itp. Czasem i ergonomia pokładu może cosik i zmienić, albo kolor żagli (dający po oczach, albo dołujący, ponury...). Małe to czynniki, niemniej gdy minuty mogą decydować, to liczy się wszystko.
Poczekajmy aż zaczną pływać.
Diamant ma interesujące załamanie burty...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10538
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Diamant ma interesujące załamanie burty...

Mówisz o tym usztywnieniu dekoracyjnym na płaskiej płaszczyźnie bocznej, :lol:
czy o załamaniu poniżej które ponoć ma dawać dodatkowy boczny opór?
To górne może służyć jako wzór "wzmacniającej stylistyki" (czyli klasycznego designu) dla np. Mx26, a to dolne to błąd myślowy powtarzany po IMOCAch.
Tam wychodziło ono z kształtu kadłuba optymalizowanego w tunelach hydro... do ślizgu, a ograniczonego w szerokości przepisami.
Ktoś potem palnął (Skrzat przy: One Design?), że to pomaga w zrównoważeniu w szkwałach i poooszło - w Urban Legend.
Tak to pomaga: jak każde załamanie, tyle, że jest zwykle w takich zawirowaniach, że bardziej przeszkadza w płynięciu niż pomaga w "nieostrzeniu".
W żelazkach z założenia bardzo ostrzących w przechyle, każdy pomocny/ratujący detal, jest na wagę złota... nawet jak tylko łudzi, że coś robi.
Kiedyś, dawno temu (KNUR połowa lat 80tych), chciałem to samo robić skrzydełkami pod rufą (które wchodzić miały w wodę dopiero przy przechyle, ale przy wąskiej rufie okazały się całkowicie zbędne, więc PIP już tego nie miał.
MJS


Załączniki:
Knur SB m.jpg
Knur SB m.jpg [ 71.44 KiB | Przeglądane 6540 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 17:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz i tak nie byles pierwszy :) Jurek Siudy na "Karfi" zamontowal na pawezy poza sterem dwie opuszczane przemiennie pletwy ktore mialy w zalozeniu kompensowac nawietrznosc w przechyle. Jak to sie sprawdzilo nie wiem ale na pewno po jakims czasie zostaly zdemontowane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 18:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No i po pierwszych tegorocznych regatach w Mini 650. W obu klasyfikacjach wygral zawodnik na starym dobrym Pogo 2 z 2005 roku :) Startowaly tez nowe lodki z pelniejszymi dziobami :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
No i po pierwszych tegorocznych regatach w Mini 650. W obu klasyfikacjach wygral zawodnik na starym dobrym Pogo 2 z 2005 roku :) Startowaly tez nowe lodki z pelniejszymi dziobami :)


Po pierwsze nie tylko łodka się liczy ;) A poza tym, to są nowe konstrukcje. Być może niedopracowane w ogóle i jak każde nowe jachty też. Dajmy im trochę czasu i wtedy zobaczymy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2015, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10538
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
M@rek napisał(a):
No i po pierwszych tegorocznych regatach w Mini 650. W obu klasyfikacjach wygral zawodnik na starym dobrym Pogo 2 z 2005 roku :) Startowaly tez nowe lodki z pelniejszymi dziobami :)
Po pierwsze nie tylko łodka się liczy ;) A poza tym, to są nowe konstrukcje. Być może niedopracowane w ogóle i jak każde nowe jachty też. Dajmy im trochę czasu i wtedy zobaczymy.

A jakiś sprawdzony pustak tam z nimi płynął?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2015, o 14:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Lodka dla Radka nabiera kształtow, we wtorek bede sprawdzal czy w dnie ma wklesniecia :)
http://milkajung.com/2015/03/13/ocean65 ... ksztaltow/



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2015, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10538
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Prognoz ciąg dalszy:

Jeśli Pogo3 ma 25% lepsze możliwości
to "nasz" ("Radka") Ocean 650 ma pewnie z 50% większe. :mrgreen:
A pustaki to tak ze 100% z okładem ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2015, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
to "nasz" ("Radka") Ocean 650 ma pewnie z 50% większe

Oceniam na 75%, bo to juz jest prawie-pustak, albo i caly pustak umiarkowany, co widac arcywyraznie na ktoryms z renderingow i wyraznie na innych obrazkach.
I bardzo dobrze, i z Bogiem: Wreszcie buduje sie lodki sensowne i nowoczesne.
Beda tez szybsze i bezpieczniejsze. ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2015, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10538
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Bedą też szybsze i bezpieczniejsze. ;)

Do pierwszego grzyba. :-(
...niestety.
MJS

ps
Albowiem stateczność początkowa nie ma się nijak do bezpieczeństwa, a rzczej przeciwnie. ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2015, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Jaka znowu "stateczność początkowa"?
Jesli uznales, ze poniewaz zelazek i ich fikania przez dziob juz raczej nie bedzie, to pora zabrac sie za krytyke pustakow, to na mnie nie licz ;)
Jak juz pisalem, w oszolomanstwie ci do twarzy :kiss:
Catz Nienadązający

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2015, o 22:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Catz napisał(a):
oszolomanstwie


czy to jest od szamaństwa?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2015, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
... tez, ale bardziej jest to odroznienie od oszolomow i ich dzialalnosci.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2015, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10538
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Jeśli uznałeś, że ponieważ żelazek i ich fikania przez dziob już raczej nie będzie, to pora zabrac sie za krytyke pustakow, to na mnie nie licz ;)

Na środku oceanu wyższość pustaka (nad żelazkiem) uznaję tylko w kwestii większej stateczności "ukośnej" :rotfl:
Przy brzegu natomiast pustaki mają wiele innych zalet:
-Szybciej płyną, gdy wieje...
-Mają więcej żagla, nawet gdy wieje...
-są bardziej zrównoważone żaglowo, gdy wieje...
Mają duży pokład do opalania, gdy nie wieje...

Ale mają i wady:
-Mają więcej żagla - to kosztuje...
-Mają większe siły na takielunku - to kosztuje... i waży.

Mają (w końcu) klapiące nawyki, gdy wieje i gdy nie wieje.

:rotfl: Ale gdy zrobią grzyba są bezkonkurencyjne. (no chyba, że porównujemy z multikadłubowcami).


MJS

ps No i są niestety (jak na razie) okropnie brzydkie. pomimo, że subiektywnie mnie osobiście się podobają.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2015, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Back to the trees??
Ze cztery posty wyzej napisalem, ze sie nadaje do tego slabo.
Tomek

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2015, o 09:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Juz sie pogubolem :) czy to dyskusja o Mini 650 czy o kadlubach ogolnie ?
jesli o Mini to tam poklad do opalania raczej nie sluzy a zagle sa ograniczone przepisami klasowymi .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2015, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Precyzyjniej - wymiary żagli są ograniczone wymiarami narzuconymi na takielunek przez regułę klasy. Same żagle w Mini są ograniczone tylko w ilości i zdaje się wciąż (ostatnio sprawdzałam parę lat temu) co do materiału. Nie powierzchni, jeśli jesteś w stanie* w podanych maksymalnych wymiarach wysokości, długości wytyku itd zmieścić żagiel większej powierzchni to droga wolna... ;)

*choć bez zmiany zasad geometrii to raczej nie jest możliwe :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2015, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10538
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniia napisał(a):
Nie powierzchni, jeśli jesteś w stanie* w podanych maksymalnych wymiarach wysokości, długości wytyku itd zmieścić żagiel większej powierzchni to droga wolna... ;)
*choć bez zmiany zasad geometrii to raczej nie jest możliwe :D

Moniu:
A żagle rozprzowe są dozwolone?
...skoro już i tak mamy prostokątne, czy jeszcze nie dojrzeli tego faktu i dalej nazywają to co widać marconim lub bermudzikm.
MJS

ps
Marku czepiasz się jak zwykle; (albo czytasz bez zrozumienia): ja w skrócie pisałem:
toż pustak może więcej żagla nieść gdy inni już się refują,
zarówno pod wiatr bo ogólnie stateczniejszy, jak i z wiatrem bo nie tak łatwo zaryje dziobem.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2015, o 18:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
"Ale mają i wady:
-Mają więcej żagla - to kosztuje...
-Mają większe siły na takielunku - to kosztuje... i waży."

Moze zle zrozumialem ale maksymalna powieszchnia zagli roznych konstrukcji jest mocno zblizona i wynika, jak Monia napisala, z wymiarow takielunku wiec nie rozumiem co ma wiecej kosztowac ?
Takielunek jest, jak mi sie wydaje sntetyczny a roznice w cenie 1 mm w te czy w te sa naprawde niewielkie.( to akurat wiem bo sledze)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2015, o 13:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
M@rek napisał(a):
Lodka dla Radka nabiera kształtow, we wtorek bede sprawdzal czy w dnie ma wklesniecia :)
http://milkajung.com/2015/03/13/ocean65 ... ksztaltow/


Zacytowalem sam siebie ale jestem wlasnie po ogledzinach nowego Mini budowanego dla Radka i stwierdzam ze ZADNEGO wklesniecia na kadlubie nie ma :)
Dziob jest rzeczywiscie sporo szerszy niz to do czego bylismy przyzwyczajeni ale nie jestem upowazniony do opisywania szczegolow .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2015, o 13:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mysle ze dla powaznie zainteresowanych startami w klasie Mini moge zarkt zarekomendowac kontakt z Radkiem. Oczywiscie warto wczesniej realnie oszacowac swoje mozliwosci finansowe i zeglarskie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2015, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Simon Koster... projekt prototyp Mini Transat 2015

Obrazek

http://simonkoster.com/photos/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2015, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10538
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dzięki, Wojciechu.

Warto pokazać resztę fotek, bo nie jest jasne co to takiego widać:
Załącznik:
20140916_185836.jpg
20140916_185836.jpg [ 28.47 KiB | Przeglądane 5629 razy ]
Załącznik:
cimg2297.jpg
cimg2297.jpg [ 51.09 KiB | Przeglądane 5629 razy ]


A widać wyrażnie, że to "zwykły pustak" z płaskim dnem, więc nic więcej nie oferuje niż Magnum747 Predote'a. (konstr. David Raison) - czyli płasko z tyłu i dalej liczymy na ślizg i powiększoną ststeczność.
Żadnej finezji, żadnej nowej filozofii tylko siła i tylko zrzynanie.

To ja już wolę Pogo 3 z tymi wklęśnięciami pod dziobem ... widać, że czegoś szukają...
a czego?* ;)

Natomiast w tak zwanym międzyczasie Magnum/Prismian747 i Cultisol - prawie nagminnie są "na górze pudła" jakichś regat np. tam:
http://www.winchesclub.com/minis650/map ... -1-184.htm
http://www.winchesclub.com/minis650/map ... -1-171.htm


Zacząłem troche czytać o "sprawie" nowych prototypów i wyszło mi, że francuzi chcieli w Polsce budować "pustakowate" (u "Radka"), ale nasi producenci nie byli gotowi im wykonania takowych obiecać, wiec robią u siebie:
Załącznik:
OFCET, mise à l'eau.jpg
OFCET, mise à l'eau.jpg [ 33.75 KiB | Przeglądane 5629 razy ]
Załącznik:
866 Entreprise(s) Innovante(s) .jpg
866 Entreprise(s) Innovante(s) .jpg [ 136.83 KiB | Przeglądane 5629 razy ]



*Patrz filozofia "Knur na sztorc" czy "PIP-550" z mojego podpisu.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2015, o 08:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):

To ja już wolę Pogo 3 z tymi wklęśnięciami pod dziobem ... widać, że czegoś szukają...
a czego?* ;)


Czekam az ktos , kto lodke widzial w naturze potwierdzi ze sa jakiekolwiek wklesniecia :)


Marian Strzelecki napisał(a):
Zacząłem troche czytać o "sprawie" nowych prototypów i wyszło mi, że francuzi chcieli w Polsce budować "pustakowate" (u "Radka"), ale nasi producenci nie byli gotowi im wykonania takowych obiecać, wiec robią u siebie


Jacy Francizi ? Zrodlo poprosze . Postaram sie zapytac Konstruktora Ofceta jak przyjedzie kolejny raz do Szczecina.


Ostatnio edytowano 24 mar 2015, o 08:24 przez Magister, łącznie edytowano 3 razy
Poprawiłem cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2015, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Żadnej finezji, żadnej nowej filozofii tylko siła i tylko zrzynanie.

Alez ty jestes wymagajacy, sacrebleu... Toc to do regat jest!
Widziales Revolution 29 ?
Cierpliwosci: opatrzy sie, powygrywa, sprzeda i przyjdzie czas takze i na filozofie. ;)
Catz
A stopke mozesz zmienic juz teraz...

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2015, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10538
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Jacy Francizi ? Zrodlo poprosze
Voile:
http://airdularge.blogspot.com/2014/01/ ... 0.html?m=0 OCEAN 650

W wolnym Googlowym tłumaczeniu:

OCEAN 650
Krótko po zwycięstwie w Fastnet 2012 Kowalczik Radek skontaktował się ze mną przez e-mail: "Stephen, mam serię Polski Mini to ma klientów, na placu budowy, nie ma architekta J. "miłujecie prototypy, więc myślałem o tobie. Jesteś zainteresowany?" Łódź Jest to jedynie na wniosek brazylijskiej grupy reprezentowanej przez Kan Chuh, myślałem o. Miałem wystarczająco daleko zaawansowane w projekcie dla produkcji do niemal natychmiast możliwe, a my prezentujemy pierwszą kopię przed Mini-Transat 2013.
Radka nadzieję nawet przeglądać za 2013 Fastnet.
Projekt rozmawiać o nas, filozofia wybrany do łodzi wydaje się przemawiać kilka więcej klientów, Francja najwyraźniej nie ma publiczności wszechstronnego serii Mini. Największa miejsce wybrane przez Radek zaczął Modelowanie, przeniosłem się do Ostróda Największa do zapoznania się z producentów zobaczyć postępy prac i monitorowania form zgodności. Spotkałem dedykowane, uważaj, Francja, ale nie ma pieniędzy, aby iść do przodu w tempie, które byłyby odpowiednie dla harmonogramu. Był też duży problem komunikacji, nikt nie mówił angielski lub francuski w zagrodzie, wszystko idzie przez Radka, który ma swoją własną pracę, a nie zawsze jest dostępny.

...uzyskać więcej wiadomości po wizycie od kwietnia do nauki, po wielu nalegań, że stocznia przerwała pracę, i nie myślę z łodzi przed 2015 r przypadkach są puste, a Klobuk-Yachts nie przyjmować depozyty do dostarczenia projektu. To jest uczciwe do niego, ale nie bardzo spójna ...
rozczarowanie dla mnie, dla przygotowan Nautic, który był na wyposażenie statków zamówionych we Francji i kapitanów oczekujących po ich łodzi. Największa szczęście Kilka diehards chcą zobaczyć ten statek żagiel ...



Catz napisał(a):
Alez ty jestes wymagajacy, sacrebleu... Toc to do regat jest!
Widziales Revolution 29 ?
Cierpliwosci: opatrzy sie, powygrywa, sprzeda i przyjdzie czas takze i na filozofie. ;)
Catz
A stopke mozesz zmienic juz teraz...

Widziałem tylko Revolution 22 było to wtedy; "co to tak po nas pojechali" na SF :rotfl: ... szanowni wyznawcy prawd wszelakich. :roll: "zawieszając" wątek o szerokich dziobach.


Co do finezji to nie rozchodzi mi się o wygląd, tylko o filozofię projektu i pływania: cały czas ślizg i nic więcej: nie ma fali własnej, nie ma opływu laminarnego ani analizy turbulencji, brak współgrania przechyłu z żaglami i z falą z podnoszeniem dziobu ze ssaniem pod rufą (ops.. to ostatnie już zaczynali).
Tylko prosty wynik z tunelu wodnego: bryzga na boki: to lecim dalej.
Jeśli szeroki dziób "wymyślali" kilkanaście lat to, być może, (ja) już nie dożyję do poszukiwania kształtów podwodnych takich jakie ma mój P-911.
Takich lub innych: ale poszukiwań brak.


Stopki (na razie ) nie zmieniam : trochę się nią po napawam "z bombelkami"
MJS


Załączniki:
P-911 e_linie.jpg
P-911 e_linie.jpg [ 277.61 KiB | Przeglądane 5466 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2015, o 16:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Napisales dokladnie to "Zacząłem troche czytać o "sprawie" nowych prototypów i wyszło mi, że francuzi chcieli w Polsce budować "pustakowate" (u "Radka"), ale nasi producenci nie byli gotowi im wykonania takowych obiecać, wiec robią u siebie:"

Gdzie jest mowa w tym co zacytowales o tym co Francuzi chcieli budowac i co jest budowane ?

Nie wiem jak jest z jezykami u Krzyska ale wiem jak jest w Szczecinie Radek mowi po angielsku i francusku a Mariusz biegle po angielsku i od lat buduje dla powaznych firm takich jak X Yachts.

Ja to najnowsze Mini dla Radka widzialem na wlasne oczy, poza tym pare innych konstrukcji.Jak zobacze Pogo 3 na zywo to moze w te wklesniecia uwierze, inaczej na pewno nie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL