Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 16:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 mar 2015, o 21:25 

Dołączył(a): 10 mar 2015, o 17:36
Posty: 45
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Szukam dobrej łódki 44-50 stóp, nie starszej niż 2004.
Tak wiem - jest tego całe mnóstwo.
Ale sam wybór nie jest już tak łatwy.
Ze względu na cenę raczej łódka seryjna.
Zastanawiam się na np. Oceanis 46, Ocean Star 51.2, Sun Odessey 45.
Szukałem i nie znalazłem informacji o budowie, grubości laminatu i balsy, wzmocnieniach mocować olinowania itd.
Czy ktoś ma jakieś większe doświadczenia - wiedzę w tym zakresie?
Ogólne foldery producentów to makulatura.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2015, o 16:22 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ja bym kupił tego gdybym miał kasę...

http://www.yachtworld.com/boats/1989/Su ... QhGf46G-CM
co prawda troszku starszy ale bardzo zacny. Nadaje się na opłynięcie świata dookoła.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2015, o 11:18 

Dołączył(a): 10 mar 2015, o 17:36
Posty: 45
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Hmmm
Tez znalazłem cos takiego
http://www.yachtworld.co.uk/boats/2004/ ... QlPaUJxu2M

ale cena odbiega od średniej.
Twierdzą że łódka nie miała żadnej kolizji i uszkodzeń.
Pewnie jest po czarterach ale to raczej solidny jacht.
Ale cena wciąż poniżej średniej. Z czego to może wynikać...?
Stoi w marinie Marina Drzica 3, 21210, Solin a sprzedaję ja Boatwizard lub Almissani d.o.o.
Pisza z jednego adresu oferując z drugiej firmy.


Ciekway jestem czy ktoś na takiej pływał?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2015, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
freshman napisał(a):
Ciekway jestem czy ktoś na takiej pływał?
Na takiej nie, ale na większej (50-stopowej) - tak. Robiłem deliwerkę z St. Lucii przez Bermudy, Azory, do północnych Włoch.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2015, o 21:19 

Dołączył(a): 10 mar 2015, o 17:36
Posty: 45
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jakie wrażenia?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2015, o 21:48 

Dołączył(a): 28 sty 2013, o 16:25
Posty: 4
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bardzo wazne sprawdzic czy Europejski VAT jest zaplacony , bo sa z tym przeboje. T


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2015, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
freshman napisał(a):
Jakie wrażenia?
Nautycznie - rewelacja. Łódka szybka, stabilna, za fali zachowuje się znakomicie. Przez ponad 6000 mil ani razu nie zrobiła tego, co robi bez przerwy bavaria: dziób unosi się do góry na fali i opada gwałtownie na dół, robiąc "dup!" i głusząc okoliczne dorsze. Dziób "grandsoleja" wchodzi w fale jak barakuda.

Wady: robi to włoska stocznia. Samo to stwierdzenie powinno wystarczyć. Łódka miała niecały rok (była zbudowana na ARC, ja sprowadzałem ją z powrotem) kosztowała prawie równo pół miliona Euro (bardzo drogie wyposażenie armatorskie), a stocznia chciała zaoszczędzić kilkaset Euro, więc wszystkie kable były z linek z chamskiego żelaza, lekko pomiedziowanego. Pierwszy sezon a cała elektryka była pordzewiała.

Wnętrze było zrobione wg zasady "musi ładnie wyglądać". I wyglądało. Tyle, że na przestrzeni kambuz z lewej, nawigacyjna z prawej i mesa z przodu było kilkanaście metrów kwadratowych, na których nie było żadnego pilersu, handrelingu, czy czegokolwiek do złapania się się i na fali człowiek latał, jak przysłowiowy Żyd po pustym sklepie, próbując się wbić pazurami w idealnie gładki stół czy biurko nawigacyjne. Nad siedziskami w mesie były bardzo ładne handrelingi, ale żeby wizualnie się ładnie komponowały, były umieszczone na styku burty z pokładem czyli - dla siedzącego - były z tyłu, pół metra nad głową. Żeby się podnieść - trzeba by zrobić mostek.

Ale - powtarzam - nautycznie bez zarzutu.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: freshman, sailhorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2015, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Zbieraj napisał(a):
z przodu było kilkanaście metrów kwadratowych, na których nie było żadnego pilersu, handrelingu, czy czegokolwiek do złapania się się i na fali człowiek latał, jak przysłowiowy Żyd po pustym sklepie, próbując się wbić pazurami w idealnie gładki stół czy biurko nawigacyjne. Nad siedziskami w mesie były bardzo ładne handrelingi, ale żeby wizualnie się ładnie komponowały, były umieszczone na styku burty z pokładem czyli - dla siedzącego - były z tyłu, pół metra nad głową. Żeby się podnieść - trzeba by zrobić mostek.


No, i znów udało Ci się mnie rozbawić Januszu... A może to wspomnienia, po prostu? Byłem na takim rejsie/łodce na którym żalowalem, ze nie wziąłem kasku. Do koi wowczas mogłbym dotrzeć bezkontuzyjnie, a i narzygać - jakby co - jest do czego (sprawdzic czy kask nie rowerowy).

Ja mam 1,9 wzrostu i stosowny zasięg kończyn. Jest kilka konstrukcji, w których zdecydowanie ładnie jest ważniejsze od bezpiecznie.

Z drugiej strony - jak coś ma pływac po Chorwacji 4h dziennie a 20h stać w porcie, to po co temu czemuś handreling? Zeby pijany mieszkaniec dziobowej nie wpadł do łóżka mieszkańcom mesy?

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2015, o 11:34 

Dołączył(a): 10 mar 2015, o 17:36
Posty: 45
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
madej61 napisał(a):
Bardzo wazne sprawdzic czy Europejski VAT jest zaplacony , bo sa z tym przeboje. T



W przypadku Chorwacji to będzie ważne aby była nabyta przed przedsiąbiorstwo przed wejściem do EU. Ale jeżeli masz sprawdzony numer podatnika w europejskiej bazie VAT
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=pl

i wydruk, że na dzień transakcji był tam zarejestrowany to już problem kraju z którego podatnik pochodzi.

Ale fakt, że dowód opłacenia zawsze warto mieć.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wnętrze było zrobione wg zasady "musi ładnie wyglądać". I wyglądało. Tyle, że na przestrzeni kambuz z lewej, nawigacyjna z prawej i mesa z przodu było kilkanaście metrów kwadratowych, na których nie było żadnego pilersu, handrelingu, czy czegokolwiek do złapania się się i na fali człowiek latał, jak przysłowiowy Żyd po pustym sklepie, próbując się wbić pazurami w idealnie gładki stół czy biurko nawigacyjne. Nad siedziskami w mesie były bardzo ładne handrelingi, ale żeby wizualnie się ładnie komponowały, były umieszczone na styku burty z pokładem czyli - dla siedzącego - były z tyłu, pół metra nad głową. Żeby się podnieść - trzeba by zrobić mostek.
Tak trochę się tego spodziewałem po włoskiej robocie.
Na szczęście to można poprawić.
Gorzej z elektryką i osprzętem.

Na początku kwietnia się wybiorę. I podzielę wrażeniami.
Jak jeszcze będzie stała.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, Marian J. i 321 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL