Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 21:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 mar 2015, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
http://torun.naszemiasto.pl/artykul/bed ... ,id,tm.htm

https://torun.naszemiasto.pl/bedzie-now ... c3-3294993

Będzie nowa tama na Wiśle koło Torunia 26 lutego 2015
Po czterech latach kompleksowych badań technicznych i inwentaryzacji środowiskowych zleconych przez Grupę Energa, gotowy jest Raport z oceną oddziaływania na środowisko drugiego stopnia wodnego na Wiśle. Na tej podstawie prezydent Marek Wojtowski złoży w bydgoskiej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanej inwestycji. Porozumienie w tej sprawie podpisali dziś we Włocławku Prezydent Miasta i Zarząd Energa SA.
Głównym celem planowanej inwestycji jest zabezpieczenie Kujaw i Pomorza oraz całego odcinka Dolnej Wisły przed katastrofą istniejącego od ponad 40 lat stopnia wodnego we Włocławku, a także zmniejszenie ryzyka powodziowego Wisły poniżej istniejącej zapory. Inwestycja zwiększy także potencjał energetyczny regionu. Projekt zakłada budowę drugiego stopnia wodnego wraz z elektrownią wodną i infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Siarzewo położonej w 708 kilometrze Wisły. Planowana moc elektrowni wodnej wyniesie ok. 80 MW.

- Większość celów, jakie spełni ta inwestycja, leży w kompetencjach władz centralnych i samorządowych, dlatego cieszy mnie duże zaangażowanie władz Włocławka – mówi Mirosław Bieliński, prezes Zarządu Energa SA. – Należy pamiętać, że projekt realizuje nadrzędny interes publiczny, a część energetyczna jest korzyścią dodatkową. Dlatego budowa drugiego stopnia wymaga zaangażowania finansowego partnerów publicznych, a ostateczna decyzja o budowie leży w ich gestii. Optymalną formą realizacji tego projektu wydaje się partnerstwo publiczno-prywatne.

Wartość projektu wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą szacowana jest na 3,5 mld zł, z czego część energetyczna stanowi ok 25 proc. kosztu.

Korzyści dla regionu
Budowa drugiego stopnia to kluczowy projekt dla bezpieczeństwa publicznego w regionie, ponieważ zapora zbudowana we Włocławku w 1970 roku już od ponad 40 lat funkcjonuje bez przewidzianego w projekcie podparcia cofką kolejnego stopnia. Powoduje to ciągłą erozję dna i obniżanie poziomu wody w dolnym stanowisku. Obiekt wymaga trwałego zabezpieczenia przed katastrofą, a region - zwiększenia bezpieczeństwa powodziowego. Zdaniem ekspertów trwałe bezpieczeństwo zapory zapewni jedynie budowa drugiego stopnia, który podwyższy zwierciadło wody do odpowiedniego poziomu.

Głównym celem planowanej inwestycji jest zabezpieczenie Kujaw i Pomorza oraz całego odcinka Dolnej Wisły przed katastrofą istniejącego od ponad 40 lat stopnia wodnego we Włocławku, a także zmniejszenie ryzyka powodziowego Wisły poniżej istniejącej zapory. Inwestycja zwiększy także potencjał energetyczny regionu. Projekt zakłada budowę drugiego stopnia wodnego wraz z elektrownią wodną i infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Siarzewo położonej w 708 kilometrze Wisły. Planowana moc elektrowni wodnej wyniesie ok. 80 MW.

- Większość celów, jakie spełni ta inwestycja, leży w kompetencjach władz centralnych i samorządowych, dlatego cieszy mnie duże zaangażowanie władz Włocławka – mówi Mirosław Bieliński, prezes Zarządu Energa SA. – Należy pamiętać, że projekt realizuje nadrzędny interes publiczny, a część energetyczna jest korzyścią dodatkową. Dlatego budowa drugiego stopnia wymaga zaangażowania finansowego partnerów publicznych, a ostateczna decyzja o budowie leży w ich gestii. Optymalną formą realizacji tego projektu wydaje się partnerstwo publiczno-prywatne.

Wartość projektu wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą szacowana jest na 3,5 mld zł, z czego część energetyczna stanowi ok 25 proc. kosztu.

Korzyści dla regionu
Budowa drugiego stopnia to kluczowy projekt dla bezpieczeństwa publicznego w regionie, ponieważ zapora zbudowana we Włocławku w 1970 roku już od ponad 40 lat funkcjonuje bez przewidzianego w projekcie podparcia cofką kolejnego stopnia. Powoduje to ciągłą erozję dna i obniżanie poziomu wody w dolnym stanowisku. Obiekt wymaga trwałego zabezpieczenia przed katastrofą, a region - zwiększenia bezpieczeństwa powodziowego. Zdaniem ekspertów trwałe bezpieczeństwo zapory zapewni jedynie budowa drugiego stopnia, który podwyższy zwierciadło wody do odpowiedniego poziomu.

REKLAMA

- Stawiamy milowy krok dla bezpieczeństwa przyszłych pokoleń – mówi Marek Wojtkowski, prezydent Włocławka. – Budowa drugiego stopnia na Wiśle to dla mieszkańców Włocławka i regionu jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji. Dziś, po wielu latach oczekiwania możemy powiedzieć: jesteśmy na najlepszej drodze do tego, by skutecznie i na lata zapewnić bezpieczeństwo przeciwpowodziowe dla naszego miasta.

Drugi stopień na Wiśle - podpsianie porozumienia ws. złożenia wniosku o decyzję środowiskową.JPG
Podpisanie porozumienia, od lewej: Leszek Kowalski i Piotr Litwin z Zarządu Energa Invest SA, Mirosław Bieliński, prezes Zarządu Energa SA, Marek Wojtkowski, prezydent Włocławka, Roman Szyszko i Wojciech Topolnicki z Zarządu Energa SA

Budowa drugiego stopnia na Wiśle przyniesie korzyści wszystkim mieszkańcom regionu. Elektrownia wodna będzie produkować rocznie nawet 400 GWh energii. Dodatkowo, przez stopień będzie przebiegać droga dla pieszych i samochodów, Wisła na nowym odcinku umożliwi wygodną żeglugę i uzyska parametry drogi wodnej klasy międzynarodowej, a powstały zbiornik będzie atrakcyjnym miejscem turystycznym. Planowany drugi stopień nie tylko zapewni bezpieczeństwo tysiącom ludzi mieszkającym poniżej Włocławka, ale poprzez podniesienie poziomu wód podziemnych umożliwi wykorzystanie powstałej retencji do nawodnień rolniczych, wpłynie na zahamowanie stepowienia Kujaw i pomoże chronić ujęcia wody gruntowej. Nowy stopień z elektrownią i śluzą żeglugową zaprojektowany został w taki sposób, aby sprawiał wrażenie lekkiej konstrukcji, doskonale wpisującej się w aktualny krajobraz doliny rzecznej.

Korzyści dla środowiska

Podstawą do wystąpienia o decyzję środowiskową jest szczegółowy Raport z oceną oddziaływania drugiego stopnia na środowisko. Powstał on w wyniku rozpoczętych w 2010 roku kompleksowych wielowariantowych badań i analiz technicznych, w tym inwentaryzacji środowiskowej. Intencją Grupy Energa jest by projekt, zlokalizowany na obszarze Natura 2000, nie tylko w jak najmniejszym stopniu oddziaływał na środowisko, ale również zwiększał jego potencjał. Inwestycja nie utrudni wędrówki ryb, przewidziano bowiem budowę kanału obejścia o szerokości i warunkach zbliżonych do naturalnych dopływów Wisły w tym rejonie, a także dwie przepławki przy elektrowni wodnej. Przygotowany projekt kompensacji przyrodniczej, czyli odtworzenia siedlisk roślin i zwierząt, zakłada działania na niespotykaną dotąd w Polsce skalę, a realizacja inwestycji poprawi spójność ekosystemu doliny Wisły.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2015, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Przed poprzednimi wyborami też miała być...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2015, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Bo obietnice wyborcze to taka specjalna forma gramatyczna - czas przyszły z pewnością niedokonany.

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2015, o 19:58 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jaromir napisał(a):
Przed poprzednimi wyborami też miała być...

A no nasi politycy jak mówią że dadzą to mówią. A jak mówię że wezmą to wezmą

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2015, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Szczerze mówiąc bardziej mnie interesuje jakie potencjalne konsekwencje miałaby taka tama dla żeglugi i turystyki na Wiśle od rozważań nt. polityków. Od tego jest dział Politycznie i tej wersji prosze się trzymać :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2015, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skipbulba napisał(a):
Szczerze mówiąc bardziej mnie interesuje jakie potencjalne konsekwencje miałaby taka tama dla żeglugi i turystyki na Wiśle od rozważań nt. polityków. Od tego jest dział Politycznie i tej wersji prosze się trzymać :D

Jak się rozmarzyć - że tama będzie - to miałaby konsekwencje bardzo pożądane.
Przynajmniej dla turystyki, bo żeglugi śródlądowej na Wiśle praktycznie nie ma.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2015, o 15:59 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
Przynajmniej dla turystyki, bo żeglugi śródlądowej na Wiśle praktycznie nie ma.


Jak ma być, skoro nie ma po czym? Przekładając na przykład komunikacji lądowej: "pokażcie, że jeździcie, to wam drogę zbudujemy"?

Jak będzie po czym pływać, to w Polsce transport śródlądowy odbuduje się błyskawicznie, większość przemysłu funkcjonuje w dolinach rzek, które już kiedyś były całkiem sprawnie działającymi autostradami. Wystarczyło tylko utrzymać to co było, ewentualnie powoli modernizować. Teraz to już pozostała odbudowa zwana bardziej politycznie "rewitalizacją".

Pływałem już sporo po rzekach, ale marzę o tym, żeby kiedyś przepłynąć się wielką pętlą Polski, czyli zamknąć kółko w Małopolsce i Śląsku, najlepiej czymś większym od kajaka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 11:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jaromir napisał(a):
Jak się rozmarzyć - że tama będzie - to miałaby konsekwencje bardzo pożądane.
Przynajmniej dla turystyki, bo żeglugi śródlądowej na Wiśle praktycznie nie ma.
Z doświadczeń śląsko-krakowskich: odkąd są tamy nie ma żeglugi a turystyki też nie...
Co za atrakcja w stęchłym ścieku i gnijącym mule? A była przedtem i woda czysta i plaża piaszczysta... :cry:
Wędkarzy też nie zachwyciło.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Węzełek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Ciekawe czy planują jakąś śluzę? ;) W kujawsko-pomorskim różne cuda się zdarzają, np. wiślana marina bez slipu w Grudziądzu :D :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 22:54
Posty: 319
Lokalizacja: Za daleko od jezior i mórz.
Podziękował : 442
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
Ryś napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Jak się rozmarzyć - że tama będzie - to miałaby konsekwencje bardzo pożądane.
Przynajmniej dla turystyki, bo żeglugi śródlądowej na Wiśle praktycznie nie ma.
Z doświadczeń śląsko-krakowskich: odkąd są tamy nie ma żeglugi a turystyki też nie...
Co za atrakcja w stęchłym ścieku i gnijącym mule? A była przedtem i woda czysta i plaża piaszczysta... :cry:
Wędkarzy też nie zachwyciło.


Jako żeglarz, na początku pasował mi ten pomysł, miałabym do zbiornika 8 km, ale obecnie widzę w nim same minusy.

_________________
Pozdrawiam
Ania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
LukasJ napisał(a):
Ciekawe czy planują jakąś śluzę?

Kliknij na link w pierwszym poście - będziesz wiedział...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Węzełek napisał(a):
Jako żeglarz, na początku pasował mi ten pomysł, miałabym do zbiornika 8 km, ale obecnie widzę w nim same minusy.
Aniu, jakie minusy widzisz w istnieniu stopnia wodnego na Wiśle?
Serio pytam.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Maar napisał(a):
Węzełek napisał(a):
Jako żeglarz, na początku pasował mi ten pomysł, miałabym do zbiornika 8 km, ale obecnie widzę w nim same minusy.
Aniu, jakie minusy widzisz w istnieniu stopnia wodnego na Wiśle?
Serio pytam.

...tak na szybko:
1/Już 2? mamy... i nic z tego
2/Zaraz Włoc. ma się zawalić ... zwiększmy ryzyko? Przecież ,żeby powstrzymał katastrofę trzeba go robić kilka razy mocniej niż jest sens.
3 Zanieczyszczenia z Włoc. przejdą niżej. ;)
4/Ma ponoć uratować przed katastrofą: nie taniej od razu wylać wodę z Włoc. i rozebrać...
5/Dla mnie to taki następny przekręt jak: tunel wzdłuż Wisły albo most Syrenki.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian Strzelecki napisał(a):
tunel wzdłuż Wisły
Gdybyś postał kiedyś w korku na Wisłostradzie w okolicach Karowej to byś nie pierdzielił głupot.

A pozostałe punkty:
ad1. Czego niczego i z czego?
ad2. Co Włocławek ma do planowanej tamy niżej. Co zrobić mocnej niż sens?
ad3. Tylko lawiny zapieprzają pod górę (gdy jest 6-ty stopień zagrożenia) reszta syfu zawsze spływa w dół, więc nie wiem o sssooo chodzi w tym odkryciu.
ad4. Nie mam zielonego pojęcia, ale masz jakiś pomysł na nierównomierność przepływu w rzece?
ad5. już odpowiedziałem.

Żaden z twoich punktów nie odpowiedział na moje pytanie, które zacytowałeś.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 3: Były user, Colonel, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
O Koperniku i przyległościach nie wspominając.

Maar napisał(a):
Żaden z twoich punktów nie odpowiedział na moje pytanie, które zacytowałeś.
TTTM :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Maar napisał(a):
Gdybyś postał kiedyś w korku na Wisłostradzie w okolicach Karowej to byś nie pierdzielił głupot.

Stałem wczoraj:
i dalej twierdzę, że rzeczony tunel i most Syrenki nie służą do komunikacji pomiędzy Warszawą lewo i prawo brzeżną. One tylko mają służyć do ruchu lokalnego pomiędzy adekwatnymi urzędami a okolicą stadionu.
Już Ci to kiedyś tłumaczyłem.
Pozostałe punkty przeczytaj ze zrozumieniem a nie połebkach.
np: kolejna tama nie ma sensu jeśli nie na dalej ( wyżej i niżej) kompleksowej zabudowy tamami.
Na rzeczonej stronie wyczytałem, że ona ma chronić przed katastrofą tamy istniejącej we Włoc. doczytaj i tam.
itp itd.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 19:13 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1378
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 468
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Marian Pływałeś ostatnio po Zalewie Włocławskim?
Poniżej Włocławka są odcinki płytkie i podpiętrzenie by ułatwiło żeglugę nawet jachtom.
Pozycja 3. Płynąc Wisłą w momencie minięcia mostu w Płocku wyraźnie wygląd wody się poprawia. Ryby nie wiedzą że tam jest trucizna na dnie i występują w dużej obfitości. Takich stad kormoranów jak za zaporą to całe Mazury nie mają. One wiedzą ile tam jest ryb.
Pozycja 4. Powiedz o rozbiórce właścicielom łódek stojących w portach Zalewu W.
Więcej łódek jest na Włocławku niż na całej reszcie Wisły do morza.
Chciałbym doczekać nowej zapory na Wiśle.
Marian Pojedź w lato nad Zalew Zegrzyński i Zobacz jaki zapora dała raj dla żeglarstwa. Może z za komputera tego nie Widzisz to zapraszam Ciebie na pokład i razem opłyniemy ten akwen.
ps. Już mam łódkę na wodzie w Jadwisinie.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowania - 3: Były user, Jaromir, Margrabi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian Strzelecki napisał(a):
Stałem wczoraj:
Serio? Chodnikiem, górą jeździsz?

Marian Strzelecki napisał(a):
i dalej twierdzę, że rzeczony tunel i most Syrenki nie służą do komunikacji pomiędzy Warszawą lewo i prawo brzeżną.
Trudno, żeby tunel wzdłuż rzeki łączył jej brzegi. Nie po to został zbudowany, tylko po to, żeby się Wisłostradą dało jeździć.

A ja w dalszym ciągu czekam na racjonalne* minusy.

[*] jeśli ktoś uważa, że to niepotrzebny wydatek, pieniądze wydane bez potrzeby, zmarnowana forsa, to niech sobie usiądzie w kąciku i nacieszy się tym, że zaoszczędzono masę pieniędzy niebudując kilku tysięcy kilometrów dróg na ten przykład.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 3: Były user, Colonel, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Michale: ja nie mówię o rekreacji (ani tu ani tam) tylko o sensie gospodarczo-zalewowym (od zalewania powodziami) bez kompleksowej budowy wszystkich (8?) tam planowanych kiedyś, a dziś nierealnych.

Twój jacht (z kolegą/ wspólnikiem?) spotkałem w zeszłym roku w Serocku (byłem Bomblem :D ).
Fajny: ale nie moje klimaty.

Raj dla żeglarzy? mówisz... w sobote i w niedzielę?
Dla ścigantów i szkółek może tak, ale jak nie wieje to nie da sie żeglować: fala za duża i zbyt skrzyżowana :rotfl: smrodziarzy za dużo... zwykle, zaraz uciekam w Narew. Bo w Bug już się nie da: wędkami zastawiony.
No chyba, że teraz przed sezonem.
Tak teraz da się pożeglować sympatycznie. (mając piecyk).


Pozdrawiam MJS

Marku: nie da się z sensem dyskutować o "pierdzieleniu głupot" i o staniu na chodniku.
Ja OT

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kretynów nabijających się z tunelu wzdłuż Wisły zapraszam do Paryża. Dziwię się Marianie, że TY to powtarzasz.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Colonel napisał(a):
Dziwię się Marianie, że TY to powtarzasz.


A ja już nie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Colonel napisał(a):
Kretynów nabijających się z tunelu wzdłuż Wisły zapraszam do Paryża. Dziwię się Marianie, że TY to powtarzasz.

Zdaje się, że i na tym forum nie da się sensownie dyskutować.
Znam kilku ludzi którzy rózne rzeczy mówią , ale nie śmiał bym nazwać ich kretynami, bo do takich argumentów sie nie zniżam.
MJS

ps. Bodaj w wątku o " Ja Wisła" wyłuszczałem Maarowi argumenty o dalekosiężnych koncepcjach zagospodarowania przestrzennego aglomeracji Warszawy i przekreśleniu tego przez most Syrenki.
Poszukajcie sobie... nie bedę się powtarzał.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian Strzelecki napisał(a):
ps. Bodaj w wątku o " Ja Wisła" wyłuszczałem Maarowi argumenty o dalekosiężnych koncepcjach zagospodarowania przestrzennego aglomeracji Warszawy i przekreśleniu tego przez most Syrenki.
Poszukajcie sobie... nie bedę się powtarzał.
Nie wiem, chyba nie czytałem, ale ciekawa sprawa - jeden most przekreśla koncepcję dla aglomeracji?

Za dużo tych mostów w Wawie mamy?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Panie Adminie, to dyskusja o mostach w Warszawie czy o tamie koło Torunia? :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Panie Adminie, to dyskusja o mostach w Warszawie czy o tamie koło Torunia? :D
A bo mnie podpuścił. :-(

:-)

Już nie będę Panie Moderatorzu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2015, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marianie! Nigdy nie uważałem Cię za kretyna. Po pierwsze nie ma powodu, Po drugie bym nie śmiał. Stąd moje zdziwienie!!!!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2015, o 11:12 

Dołączył(a): 8 lut 2012, o 11:03
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeśli nie będzie kolejnych zapór to budowanie kolejnej k/Torunia zabezpieczy w pewnym stopniu zaporę Włocławską i o tym się tylko mówi , natomiast problem pozostanie poniżej nowej zapory taki jaki mamy obecnie, chyba że się mylę :).
Ekologicznie to raczej same minusy, turystycznie dla nas żeglarzy jeśli powstałby nowy zbiornik zyskujemy więcej wody do żeglugi, ale setek jachtów jakoś tam nie widzę, wolę Wisłę z jej piaszczystymi łachami, dziką przyrodą, właśnie dla takiej chce się pływać.



Za ten post autor bartosce otrzymał podziękowanie od: Węzełek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2015, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bartosce napisał(a):
Jeśli nie będzie kolejnych zapór to budowanie kolejnej k/Torunia zabezpieczy w pewnym stopniu zaporę Włocławską i o tym się tylko mówi , natomiast problem pozostanie poniżej nowej zapory taki jaki mamy obecnie, chyba że się mylę

Nie mylisz się - tylko że erozja dna poniżej kolejnej tamy byłaby prawdopodobnie mniejszej skali (mniejszy stopień piętrzenia, uwzględniająca problem erozji konstrukcja, etc). Można z dużą dozą prawdopodobieństwa przypuszczać, że w skali podobnie drastycznej jak w przypadku tamy we Włocławku problem ten wystąpi nie wcześniej niż po...kilkudziesięciu latach
bartosce napisał(a):
Ekologicznie to raczej same minusy, turystycznie dla nas żeglarzy jeśli powstałby nowy zbiornik zyskujemy więcej wody do żeglugi, ale setek jachtów jakoś tam nie widzę, wolę Wisłę z jej piaszczystymi łachami, dziką przyrodą, właśnie dla takiej chce się pływać.

Tyle, że przy występujących latem stanach wody na kilkunastu km Wisły poniżej Włocławka pływać się często... nie da.
Np. Włocławek:
Obrazek
Obrazek

W obecnym stanie chcąc "pływać po Wiśle" poniżej istniejącej tamy najrozsądniej jest zamówić sobie na podwłocławski odcinek Wisły... transport szosowy, na przyczepie. I to nawet wtedy, gdy planujemy płynąć jednostką o zanurzeniu kilkunastu centymetrów...:
Załącznik:
wloclawek - prowizorka.JPG
wloclawek - prowizorka.JPG [ 63.26 KiB | Przeglądane 7668 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Margrabi, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2015, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Kilka miesięcy wiosny i lata 2010 r. spędziłem na Wiśle dziurawiąc jej dno właśnie poniżej zapory we Włocławku - poznając szczegóły budowy podłoża w związku z projektem przewiertu dla gazociągu Rembelszczyzna-Gustorzyn. Czas był dość szczególny, bo w połowie roboty zaczęła się powódź i m. in. w obawie o stan zapory musieliśmy ewakuować ludzi i sprzęt. Miałem w związku z tym okazję rozmawiać z kilkoma osobami mającymi dość dobre pojecie o warunkach pracy zapory i jej stanie. Ale nie tylko ze względu na powódź, a również dlatego, że prędkość erozji dna rzeki decyduje o głębokości na jakiej powinien być prowadzony przewód gazociągu. Na marginesie: ten "nowy" obliczony jest na przetrwanie awarii zapory, gorzej z bezpieczeństwem tych starszych, już prawie odsłaniających się w dnie rurociągów - a kilka ich tam biegnie.

Nie jestem hydrotechnikiem, więc nie są to uwagi specjalisty, ale że coś tam wiem, to pozwolę sobie na kilka zdań.
Marian Strzelecki napisał(a):
2/Zaraz Włoc. ma się zawalić ... zwiększmy ryzyko? Przecież ,żeby powstrzymał katastrofę trzeba go robić kilka razy mocniej niż jest sens.

Zapora we Włocławku to zapora o korpusie ziemnym, nie "zawali się" czy "wywróci" jak budynek. Niebezpieczeństwo stanowi wystąpienie przebicia hydraulicznego w korpusie zapory lub pod zaporą na skutek zmiany warunków filtracji wody przez korpus zapory spowodowanej obniżeniem poziomu wody dolnej.
W skrócie: woda filtrująca przez korpus zapory zbierana była drenażem po stronie odpowietrznej w sposób kontrolowany, tak jak to zostało zaprojektowane. Brak podparcia stopnia w Włocławku następna zaporą powodując przyśpieszoną erozje dna poniżej zapory spowodował obniżenie wody dolnej i zmianę warunków pracy tego drenażu, a w zasadzie jego "wyłączenie". Dlaczego? Bo obniżenie wody dolnej zmieniło bazę drenażu - woda "wypływa" z korpusu zapory poniżej nitek drenażu. Dlaczego jest to niebezpieczne? Bo zmienia się (zwiększa) ciśnienie spływowe, czyli, w uproszczeniu, siła oddziałująca na cząstki gruntu przez przepływającą między nimi wodę. W efekcie może dojść do wymywania cząstek gruntu i rozluźniania korpusu ziemnego zapory, osłabiania podłoża pod zaporą i urządzeniami towarzyszącymi, co prowadzi do zagrożenia przemieszczeniami konstrukcji i efekcie - awarii zapory. Żeby temu przeciwdziałać zbudowano próg podpiętrzający, ale to rozwiązanie niewystarczające i tylko prowizoryczne, konieczne jest podniesienie poziomu wody dolnej na stałe.

Marian Strzelecki napisał(a):
3 Zanieczyszczenia z Włoc. przejdą niżej.
W jaki sposób? Raz zdeponowane osady nie uruchomią się same z siebie, bez zmiany warunków hydrodynamicznych, uwarunkowanych prędkością i wielkością przepływu. A do nich nie dojdzie póki zapora we Włocławku będzie stać, jak stoi.

Marian Strzelecki napisał(a):
4/Ma ponoć uratować przed katastrofą: nie taniej od razu wylać wodę z Włoc. i rozebrać...
Wylać wode, opróżnić zbiornik i w efekcie... uruchomić transport tych osadów o których wyżej. Zamiast mieć je zdeponowane stosunkowo bezpiecznie w jednym miejscu zostaną "rozwleczone" po całej dolnej Wiśle.
Lepiej?! :shock:

Marian Strzelecki napisał(a):
...tak na szybko:
Marianie, tym razem chyba zanadto się pośpieszyłeś...

P.S. Sprawy związane z bezpieczeństwem powodziowym, warunkami żeglugowymi, rozwojem turystyki i energetyki zostawiam pozostałym P.T. Dyskutantom :)

_________________
Pozdrawiam,
Marcin



Za ten post autor Margrabi otrzymał podziękowania - 6: Były user, Maar, mariaciuncia, Marian Strzelecki, skipbulba, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2015, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Miło mi czytać: nareszcie jakieś rozsądne argumenty.
Nie wiedziałem jakie realnie są te groźby i jakie przedsięwzięcia robiono.
Co nie przekreśla moich wątpliwości co do sensu budowy x stopnia, bez budowy całej koncepcji stopniowania Wisły.
MJS

ps Dla tego też napisałem: "na szybko"
...mogłem jeszcze napisać "z głowy - czyli z niczego" ale nie chciałem. ;)

ps2 dotyczy fotek Jaromira:
Znaczy, że nie da się przepłynąc wodą?
Czy nie da się dużymi (słusznymi) jachtami?

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL