Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 18:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 mar 2010, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
ins napisał(a):
czytajcie to co sami napisaliście
nim klikniecie „wyślij”


Tu mnie masz...

A tak na marginesie to "wy" to jakiś atawizm?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 08:56 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
To nie jest atawizm, natomiast określenie gramatyka byłoby na miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
WhiteWhale napisał(a):
skipbulba napisał(a):
... panienka robiąca ste jota zeby popływać odrobinkę po Zatoce, drżącym głosem duka co zapamiętała o GMDSS patrząc w oczka wielkiego szamana Insa...

Qrcze -Skipbulba - zawiść z Ciebie wychodzi? :wink: A mówisz, że tylko merytorycznie.


ech... a dlaczego ja mam zawsze starać się być merytoryczny skoro np. Ins nie musi? :)

ta cała dyskusja jest bez sensu. Z wielu powodów.
egzaminowanie przez komisje PZŻ jako monopol, a to daje ustawa PZŻtowi jest absurdem. Bo jeśli ja zatwierdzę sobie jutro program szkolenia który nie będzie obejmował GMDSS, to Ins z kolegami egzaminatorami też będzie uwalał na egzaminach za nieznajomość GMDSS?

Problem nie leży w zakresie wiedzy ujmowanej na kursach, problem nie leży w kwestii sposóbu egzaminowania. Problem nawet nie leży w monopolu PZŻ na egzaminowanie. Problem leży w obowiązkowości posiadania patentów.

Nie wiem jaki jest powód, że szkoleniowcy z uporem maniaka bronią tej obowiązkowści, twierdząc zarazem, że im jest bez różnicy. Skoro, jak twierdzą, nie chodzi o finanse, bo rzekomo lepiej by wychodzili gdyby nie było obowiązkowości, to o co chodzi.
Możliwości są dwie : albo o ideologicznie pojmowane bezpieczeństwo, albo o ten wzrok spłoszonych panienek.
Skoro w zakresie bezpieczeństwa kwestiami związanymi z GMDSS zajmuje się UKE no to pozostaje mi ten spłoszony wzrok.
To oczywiście złosliwość z mojej strony, ale złośliwość spowodowana pierdzieleniem jak to instruktorom i egzaminatorom jest bez różnicy czy jest rynek czy nakaz patentowy. Oczywiście, że nie jest im obojętne, bo obowiązek patentów nagania zainteresowanych żeglarstwem w ręce firm szkoleniowych a potem w ręce egzaminatorów. Ale przecież oni wszyscy nie są zainteresowani finansowo, nie... skąd... oni tak dla bezpieczeństwa i w imię zasad... ich mać. Przecież to czywiste, że chodzi im o kasę, którą obowiązek patentowy im zapewnia. A przy okazji można sobie poujeżdżać kandydata z GMDSS, chociaż do zeglowania potrzebny jest jak dziura w moście, a używać radia i tak nie będzie mu wolno. PZŻ powinien też wprowadzić do programu szkoleń szydełkowanie. W końcu w czasie flauty też warto wiedzieć jak zabić czas. A egzaminatorzy będą mogli z radością uwalać za nieznajomość rozmiarów szydełek, "bo w zatwierdzonym programie szydełkowanie jest! ".

Dlaczego GMDSS nie powinien znajdować się w zakresie egzaminowania na patanty zeglarskie?
Dlatego, że stejot ma uprawnienia do prowadzenia jachtów do 12m do czego nijak GMDSS niezbędny nie jest. Przydatny? Tak może być przydatny, ale niezbędny nie jest i jako taki NIE POWINIEN znajdowac się w zakresie materiału podlegającego egzaminowaniu. Tym bardziej, że sam PZŻ na swojej stronie w zakładce o egzaminach, które są zatwierdzone czy zgodne z wymogami ministra (bo o tym jakoby program szkolenia i egzaminowania to ja słowa na ich stronach nie znalazłem) o egzaminowaniu w zakresie GMDSS nie mówi.

Moim zdaniem, podkreślam, że moim zdaniem wpisanie nawet części tematów związanych z GMDSS do kursy jest conajmniej dyskusyjne, a egzaminowanie z tej wiedzy jest bezprawne. I każdy kto egzaminuje z tych elementów popełnia wykroczenie. To moje zdanie i oczywiście ani Ins ani nikt inny zgadzać się ze mną nie musi.

Również moim zdaniem niezgodne z Konstytucją (a jest to akty nawyżeszego rzędu i wszelkie ministerialne wymogi mogą sie schować) jest wymaganie podczas egzaminowania na OBOWIĄZKOWE patenty czegokolwiek co nie jest absolutnie niezbędne*, a skoro wielu ludzi globus opłynęło bez radia VHF oraz egzaminowanie na uprawnienia i wydawaniem ich zajmuje się inna instytucja czyli UKE to do zeglowania znajomość obsługi VHF nie jest niezbędna.

* podobnie zresztą jak w przypadku egzaminu na SRC pytania o wysokość na jakiej latają satelity czy kto wydaje karty bezpieczeństwa. Pytania te są całkowicie bezprawne.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
1. PZŻ wchodzi w kompetencje UKE
2. Z całym szacunkiem ale instruktorzy PZŻ raczej nie mają kompetencji do egzaminowania z systemu GMDSS, no chyba, że posiadają odpowiednie uprawnienia UKE
3. Kolega Ins mówi: jest ustawa, rozporządzenie, program szkolenia zatwierdzony przez ministra, ale dalej unika niczym diabeł święconej wody odpowiedzi na moje pytanie:

ins napisał(a):
carlo napisał(a):
nie masz prawa wymagać od kursanta wiedzy, która nie jest zawarta w programie szkolenia i w zakresie egzaminacyjnym

Doprawdy Carlo ?


Na jakiej podstawie prawnej wymaga na egzaminie wiedzy nie objętej programem szkolenia?

Skoro nie potrafi odpowiedzieć, wynika jasna, że przeprowadza nie zgodnie z prawem egzaminy i jeszcze to oficjalnie wygłasza

4. Ins twierdzi, że ustawy rozporządzenia, etc. ale jako instruktor PZŻ nawet nie potrafi nazwać tych aktów prawnych, oraz wskazać konkretne zapisy tych aktów prawnych, które regulują kwestie egzaminacyjne! Ins kto Cię egzaminował na instruktora?

5. Ins w dalszym ciągu nie zdołał odpowiedzieć na zasadnicze pytanie: dlaczego uważa, że kursy mają być obowiązkowe, skoro egzamin i tak zweryfikuje wiedzę?

6. Ins mówi tylko o tym co mu ślina, merytorycznie nie ma nic do powiedzenia!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 10:47 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
elektryczny napisał(a):
W ubiegłym sezonie 2009 we wrześniu w Sztynorcie widziałem taki obóz pod żaglami gdzie musztra na lądzie była jednym z najistotniejszych elementów szkolenia. Dziwię się ludziom, że pozwalali sobie na coś takiego. Nie wspominając obwieszczania trąbką pobudki dla tej grupy o godz. 07oo rano oraz apelem porannym, południowym i wieczornym. Dziwi mnie tylko to, że uczestniczyli w tym ludzie dorośli, studenci.

??? Pewien jesteś że nie był to jakiś obóz harcerski? Nawet w Ludowym Wojsku Polskim (tj podczas regat WOPK w Wierzbinach koło Orzysza w 1988r) nie przypominam sobie niczego podobnego.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 12:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
Tym bardziej, że sam PZŻ na swojej stronie w zakładce o egzaminach, które są zatwierdzone czy zgodne z wymogami ministra (bo o tym jakoby program szkolenia i egzaminowania to ja słowa na ich stronach nie znalazłem) o egzaminowaniu w zakresie GMDSS nie mówi.


http://www.szkolenie.xn--pz-xva.eu/inde ... kladka=159

Proszę dokładnie przeczytać.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
ins napisał(a):

http://www.szkolenie.xn--pz-xva.eu/inde ... kladka=159

Proszę dokładnie przeczytać.
Piotr Siedlewski

No cóż. Faktycznie, jest tam o GMDSS, ale skoro PZŻ nie nadaje uprawnień do wykorzystywania radia, to wymaganie tego na egzaminie jest wg mnie nadużyciem.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Już dawno wiadomo, że PZŻ jest nadużyciem... tak mniej więcej od czasów Bieruta.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cytuj:
" Za rejs pełnomorski uznaje się żeglugę na jachcie żaglowym prowadzoną poza wodami wewnętrznymi lub osłoniętymi pod żaglami i na silniku, którego czas trwania wynosi co najmniej 24 godziny. Do rejsu pełnomorskiego wlicza się także żeglugę po wodach osłoniętych i wewnętrznych leżących na trasie do odwiedzanych portów. Do wymiaru czasu rejsu pełnomorskiego nie wlicza się postoju w portach lub na kotwicy."

Cytat z podanej przez ins strony.

To może jeszcze wskaż, gdzie PZŻ został upoważniony do definiowania, interpretacji, etc. zapisów rozporządzenia??? Lub podaj definicję legalną, która jest zgodna z tą którą radośnie ogłosił PZŻ?

Aha i przy okazji odnieś się do moich pytań, bo jak na razie się migasz. Wiesz że powiedziałeś głupotę, robisz głupoty, ale nie potrafisz się do tego przyznać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 13:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
GMDSS ba, jest tam - w programie szkolenia - przywołany w dziale przepisy MPDM
W Międzynarodowych przepisach o zapobieganiu zderzeniom na morzu uaktualnionych 1 grudnia 2009 w załaczniku 4 wzywanie pomocy w punkcie L jest wyraźnie mowa o sygnale DSC .
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Chyba się trochę oderwałeś od rzeczywistości. wiesz jeszcze o czym mówimy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 13:41 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Sorry Carlo , ale Ty o czymś mówiłeś, bo mi umknęło?
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins to skrót od "insane" ?? :) to by wiele wyjaśniało.

Wizytówkę instruktorom PZŻ wystawiasz oj... może być związek dumny z takich ludzi.

Tak żebyś nie myślał że podaruję Ci to kłamstwo:

ins napisał(a):
carlo napisał(a):
nie masz prawa wymagać od kursanta wiedzy, która nie jest zawarta w programie szkolenia i w zakresie egzaminacyjnym

Doprawdy Carlo ?


Łamiesz prawo i jawnie się do tego przyznajesz!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 14:56 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo.
Ty masz problemy z interpretacją najprostszych sformułowań, a bierzesz się do analizę prawną
aktów na podstawie których szkolę i egzaminuję.
Ja nie stwierdziłem że mogę wymagać czegoś co nie jest w programie, ja tylko odniosłem się do Twego stwierdzenia że coś nie jest zawarte w programie.
Program zawiera praktycznie wszystkie sposoby wzywania pomocy oraz wymienia również sposoby komunikowania się służb SAR.
Carlo.
Żeby zająć jakieś stanowisko to trzeba dysponować minimum wiedzy, jak ją nabędziesz to łaskawie zaszczycę Ciebie dalszą konwersacją.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Już wykazałeś się śmiesznością. Daruj sobie zaszczycanie!

Pouczył ogrodnik prawnika o prawie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sty 2010, o 11:23
Posty: 251
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: na kajak
ins napisał(a):
Sorry Carlo , ale Ty o czymś mówiłeś, bo mi umknęło?
Piotr Siedlewski

czytam , czytam, czytam - trudno to wszystko zrozumieć
Wiem jedno jak nie wiadomo o co chodzi to przeważnie chodzi tylko o pieniądze
Juras


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 16:40 
Wlącza- Juras nadaje - żegluj ciesz się tym , ucz się , dzięki , łapka v :)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ins napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Tym bardziej, że sam PZŻ na swojej stronie w zakładce o egzaminach, które są zatwierdzone czy zgodne z wymogami ministra (bo o tym jakoby program szkolenia i egzaminowania to ja słowa na ich stronach nie znalazłem) o egzaminowaniu w zakresie GMDSS nie mówi.


http://www.szkolenie.xn--pz-xva.eu/inde ... kladka=159

Proszę dokładnie przeczytać.


http://www.szkolenie.xn--pz-xva.eu/inde ... kladka=160

proszę czytać dokładnie

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

ins napisał(a):
GMDSS ba, jest tam - w programie szkolenia - przywołany w dziale przepisy MPDM
W Międzynarodowych przepisach o zapobieganiu zderzeniom na morzu uaktualnionych 1 grudnia 2009 w załaczniku 4 wzywanie pomocy w punkcie L jest wyraźnie mowa o sygnale DSC .
Piotr Siedlewski


tylko, że nie ma obowiązku posiadania radia na jachcie w ogóle, a z DSC w szczególności.

EOT

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tomek Janiszewski napisał(a):
...??? Pewien jesteś że nie był to jakiś obóz harcerski? Nawet w Ludowym Wojsku Polskim (tj podczas regat WOPK w Wierzbinach koło Orzysza w 1988r) nie przypominam sobie niczego podobnego.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski

Na 100% to nie, ale cech obozu harcerskiego poza tą trąbką to nie dostrzegłem. Bodaj jakaś czapka czy kawałek mundurka, albo chusta :| nic...a poza tym był to wrzesień, to harcerze już chyba w ławkach szkolnych siedzą, to byli studenci nie harcerze :wink:

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 18:49 
A te podłe zachodnie uczelnie (najlepsze) też mają mundurki, mają apele, śpiewają co rano hymny , może u nas też za to chciał zapłacić i to przeżyć ? może by tak pogadać z delikwentami , bo może wyjść jak ratowanie rybki przed utopieniem , jesli uraziłem - przepraszam.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Akurat jestem z tych, co nie zwalczają PZŻ i nie mają nic personalnie do instruktorów i egzaminatorów. Ale nasunęło mi się pytanie: czy program szkolenia na st.j przewiduje nauczenie deliikwenta jak wezwac pomocy przez telefon komórkowy? A może PZŻ rozpowszechnia jaks prosta instrukcje, np.w formie nalepki, zeby pomocy mógł wezwać telefonicznie każdy obecny na jachcie, jeśli ten jedyny przeszkolony wyleci za burtę albo zasłabnie i straci przytomnośc?

PS. marekkvk nie urażaj,tonie bedziesz musial przepraszac ;)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
... Panie elektryczny ...
Piotr Siedlewski

Nie żebym się czepiał, ale mam prośbę abyś mnie nie wyróżniał w ten sposób.
A przy okazji jeszcze jedno pytanie do Ciebie:
Wyobraźmy sobie sytuację, w której sternik jachtowy nie posiadający uprawnień SRC, prowadząc jacht w którego KB wpisany jest radioodbiornik VHF z DSC, na wodach Morza Północnego zostanie skontrolowany przez jakąś straż UK uprawnioną do tego typu kontroli. Gościu zdawał u ciebie egzamin, nawet raz oblał właśnie z VHF'ki a więc przystąpił do egzaminu poprawkowego, to oprócz nadawania poprawnie komunikatów wzywania pomocy utrwaliło mu, że uprawnienia sj, które zdobył pozawalają na to aby bezkarnie, na tamtych wodach, posługiwać się tym radiem. I może tu wyjaśnisz jakie konsekwencje prawne lub jakim sankcjom może być poddany taki człowiek, a może nic kompletnie mu nie grozi? Może mu zasalutują, przeproszą i każą płynąć dalej? Co sądzisz o takiej sytuacji?

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 19:14 
To może być i kapitan. A kazdy kurs powinien wspominać o VHF i kazdych nowościach ( ustawy obecnie zawsze będą z tyłu ) oblewanie z tego to przez PZZ to nie f_pl .


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 20:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
elektryczny napisał(a):
Gościu zdawał u ciebie egzamin, nawet raz oblał właśnie z VHF'ki a więc przystąpił do egzaminu poprawkowego, to oprócz nadawania poprawnie komunikatów wzywania pomocy utrwaliło mu, że uprawnienia sj, które zdobył pozawalają na to aby bezkarnie, na tamtych wodach, posługiwać się tym radiem.


Nic takiego mu się nie utrwali ponieważ w dziale przepisy są punkty programu szkolenia:

przepisy regulujące sprawy bezpieczeństwa żeglugi statków sportowych w zakresie: środki ratunkowe, przeciwpożarowe, łączności i sygnalizacji,
i
wymagane dokumenty jachtu i załogi w czasie pływań po wodach morskich

W czasie kursu nurtujący Ciebie problem jest omawiany.
Z dość jasno brzmiącą na koniec konkluzją - jeśli na jachcie są środki łączności takie jak VHF to na statku musi być posiadacz odpowiednich uprawnień, a patent ani S.J. ani K.J. nie obejmują ich.


Colonel napisał(a):
Ale nasunęło mi się pytanie: czy program szkolenia na st.j przewiduje nauczenie deliikwenta jak wezwac pomocy przez telefon komórkowy?

W dziale ratownictwo programu szkolenia są punkty:

Znajomość organizacji i zadań służby ratownictwa morskiego: Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR),
i
Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne, stacje ratownictwa brzegowego, systemy komunikowania się

W czasie prowadzenia kursu wchodzi się na stronę http://www.sar.gov.pl/ klika się na lokalizacje stacji, wyświetla się mapka, klika się n/p na Trzebież i wyskakują informacje
miedzy innymi numer telefon. Opowiada ze taki numer jeśli pływamy po Zalewie Szczecińskim lub numery do paru stacji jeśli płyniemy wzdłuż polskiego brzegu należy zapisać w telefonie komórkowym ( o który trzeba dbać by nie zatonął i był naładowany etc ), są oczywiście kursy żeglarskie na których internet jest egzotyką, ale taka sama informacja zawarta jest w locji
Zresztą robi się to już na kursie żeglarza jachtowego, wchodząc oprócz strony SAR na strony WOPR i Krajowego Centrum Koordynacji Ratowniczej

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
w dziale przepisy są punkty programu szkolenia:
W dziale ratownictwo programu szkolenia są punkty:


Znajomość konstytucji w programie szkolenia też jest?

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

ins, ja też jestem instruktorem - przestań mnie ośmieszać

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 23:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
A w którym punkcie Ciebie ośmieszam?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2010, o 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
robisz ze mnie idiotę

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 00:03 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Panie Kapitanie.
Sprawa która tak bardzo jątrzy wielu piszących w tym wątku jest drobniutka.
Czy kandydat na S. J. na kursie powinien dowiedzieć do czego służy mały czerwony przycisk z napisem distress na panelu VHF i czy można takiemu kandydatowi który tego nie wie zaliczyć pozytywnie egzamin.
Moim zdaniem nie.
Co Ciebie Kapitanie w moim zdaniu na ten temat ośmiesza doprawdy nie wiem.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 00:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
Czy kandydat na S. J. na kursie powinien dowiedzieć do czego służy mały czerwony przycisk z napisem distress na panelu VHF

dowiedzieć tak.


ins napisał(a):
i czy można takiemu kandydatowi który tego nie wie zaliczyć pozytywnie egzamin.


można, bo to nie jest niezbędne do pływania.

ins napisał(a):
Co Ciebie Kapitanie w moim zdaniu na ten temat ośmiesza doprawdy nie wiem.


Wyrażając się tak autorytatywnie sprawiasz wrażenie, że wszyscy IŻ nie odróżniają pewnych podstawowych rzeczy. Już wcześniej nie zgadzaliśmy się w tych sprawach, więc proponuję ograniczenie naszych kontaktów do wątku "Zgadnij gdzie to jest?"

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2010, o 00:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Colonel napisał(a):
Ale nasunęło mi się pytanie: czy program szkolenia na st.j przewiduje nauczenie deliikwenta jak wezwac pomocy przez telefon komórkowy?

W dziale ratownictwo programu szkolenia są punkty:
Znajomość organizacji i zadań służby ratownictwa morskiego: Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR) Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne, stacje ratownictwa brzegowego, systemy komunikowania się

W czasie prowadzenia kursu wchodzi się na stronę http://www.sar.gov.pl/ klika się na lokalizacje stacji, wyświetla się mapka, klika się n/p na Trzebież i wyskakują informacje
miedzy innymi numer telefon. Opowiada ze taki numer jeśli pływamy po Zalewie Szczecińskim lub numery do paru stacji jeśli płyniemy wzdłuż polskiego brzegu należy zapisać w telefonie komórkowym ( o który trzeba dbać by nie zatonął i był naładowany etc ), są oczywiście kursy żeglarskie na których internet jest egzotyką, ale taka sama informacja zawarta jest w locji
Zresztą robi się to już na kursie żeglarza jachtowego, wchodząc oprócz strony SAR na strony WOPR i Krajowego Centrum Koordynacji Ratowniczej
Piotr Siedlewski


Instruktorze - uczysz fatalnych nawyków i wprowadzasz zamęt pojęciowy całkowity.
Nie ma sensu zapoznawać kursantów z nadmiarem wiadomości z rzeczonej stronki SAR (przez dyskrecję nie wspomnę o aktualności tych danych...) tylko trza podać i doradzić zapisanie właściwych numerów...

Do wzywania pomocy należy znać i wpisać w telefon numery alarmowe MRCC.
Są numery takie same i niezmienne dla całego polskiego wybrzeża.

Sugerowanie używania w sytuacji zagrożenia telefonów poszczególnych baz brzegowych lub statków SAR jest błędem zasadniczym.
Dzwonienie do takich baz zamiast do Morskiego Ratowniczego Centrum Koordynacyjnego - wydłuża tylko niepotrzebnie decyzję o podjęciu akcji ratowniczej...

Znajomość aktualnej zdolności operacyjnej, decyzja o rozpoczęciu akcji, jej planowanie, koordynacja, kooperacja z innymi służbami, (również zagranicznymi) decyzja o rodzaju zaangażowanych środków - to są prerogatywy dyżurnego oficera MRCC!
Czyżbyś Piotrze o tym też nie wiedział?

UWAGA - Specjalnie dla żeglarzy "kształconych" przez kwiat instruktorstwa PZŻ-towskiego
Właściwe telefony alarmowe polskiego SAR to telefony MRCC:
telefon / faks: (+48 58) 620 55 51
telefon / faks: (+48 58) 621 68 11
telefon / faks: (+48 58) 661 01 97
tel. komórkowy: (+48) 505 050 971


Ponadto należy podać (czyli nauczyć kursantów, Piotrze...) pewne źródła telefonów alarmowych służb SAR w innych państwach.
Takie najpewniejsze i w pierwszej kolejności aktualizowane, to ALORS tom 5.
Piszę o tym źródle, bo Piotr "Instruktor" Siedlewski dotąd zapomina jakoś wspominać o nim podczas swoich kursów a nawet bździ czasem coś o "Locji"...
Nieprawdaż Piotrze?

Można też w ostateczności posprawdzać telefony alarmowe w necie, np korzystając z listy, jaką w zeszłym roku uaktualniałem tu:
http://www.siz.org.pl/telefony/telsarba.html
Inne źródło tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Search_and_rescue

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL