Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 14:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marian, co porobiłeś z moją wypowiedzią? Gienka JA cytowałem. O mieczówkach JA nie pisałem.
Mam nadzieję, że to niechcący - proszę edytuj albo załatw poprawienie przez modów!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 21:01 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
balast wodny w zbiornikach dennych (który nie powinno się liczyć się wg. Corsa

Oj Marianie, to nie tak. Albo nie czytasz albo nie rozumiesz. Nie o balast wodny chodzi a o zbiorniki z płynami, w których tworzą się znaczące tzw. powierzchnie swobodne i właśnie je należy uwzględnić przy obliczaniu stateczności jednostki bo drastycznie i negatywnie wpływają na nią (stateczność). Fersztejen?.....................................


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 21:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A zbiorniki nie są dzielone?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 21:16 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
A zbiorniki nie są dzielone?

Oczywiście, że są, bo muszą. Ja nie wiem, czy są w nich grodzie przelewowe, ale nawet jak są to przy znacznej ilości swobodnych powierzchni powinny być powinny one być uwzględniane w stateczności jak w zbiornikowcach, statkach "pustych" płynących "pod balastem" , które muszą być wypełnione na 100%............


Ostatnio edytowano 18 kwi 2015, o 21:31 przez cors, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
cors napisał(a):
piotr6 napisał(a):
A zbiorniki nie są dzielone?

Oczywiście, że są, bo muszą. Jak nie wiem, czy są w nich grodzie przelewowe, nie wiem ale nawet jak są to przy znacznej ilości swobodnych powierzchni powinny być powinny one być uwzględniane w stateczności jak w zbiornikowcach, statkach "pustych" płynących "pod balastem" , które muszą być wypełnione na 100%............

A nie są? przecież nie zużywa się po kawałku ropy z każdego.
Myślę, że puste też napełnia się wodą zaburtową do fula.
MJS

ps Colonelu:
załatwiam :cool: Te dwa dolne cytaty.
Bo górny duży cytat to ja cytuję: nie z Ciebie ale z oryginału. ;)
Myślałem, że podpisy autorów wystarczą do jednoznaczności.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Spoko, poprawione cytowania

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2015, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dziękuję Wam obu.
A co do wolnych powierzchni, to zalecam spacer z dużą, pełną wody miednicą w rękach.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2015, o 07:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ale... przeczytałem teraz poprawiony post Mariana i nie bardzo przed kawą rozumiem o co Ci chodzi.
Moje zdanie jest mniej więcej takie, że "fala potworna" może wywrócić każdy jacht. Motorówkę o zakresie stateczności np. 70 stopni znacznie łatwiej - fala wcześniej będzie "potworna". Jacht proejektowany świadomie do rejsu w warunkach po za skrajnymi musi być przygotowany do zniesienia wywrotek z możliwie najmniejszym uszczerbkiem.
Balast wodny wydaje (!) mi się tu wątpliwym rozwiązaniem.
Zauważmy jednak, że MZ przetrwał, załoga wróciła w całości i właściwie zdrowa.
Czy da się uniknąć złamania masztu? Jeśli nie, to co " w zamian" na wodach odleglejszych? Gdyby to było w Antarktyce mogłoby oznaczać utratę może nie życia ale jachtu.
A gdyby SAR norweski nie zdejmował załogi... czy i jak Gienek doprowadziłby Magnusa do portu?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2015, o 09:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
znalazłem taki wpis na portalumorskim:
"Są tacy (i jest ich spora grupka) którzy mają inne zdanie (niż elita) na temat konstrukcji jachtów ( zgodne z koncepcja Magnusa) ale są skutecznie na forach "zadeptywani" przez zawodowe święte krowy.
Konstr. amator . Marian Strzelecki "
Bez komentarza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2015, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Z tego co pamiętam Magnus wracał z za Grenlandii, bo miał kłopoty z silnikiem.
Było to więc jakby awaryjne wracanie., a Gieniek mówił gdzieś , że w życiu nigdy nie widział takich fal, a pływa jak wiadomo dużo i daleko.
Zadał też pytanie: czy jest sens projektować jacht który bez uszczerbku przetrzyma wszystko. Mówił też, że wróciła mu pokora.
Ciekawe co nam opowie w szczegółach.
MJS

ps
policzyłem na kolanie:
W kilu = 4500
+ zb ropy=800
-------------------
..........=5300

+zbiorniki w zęzie; 2800 =8100
+ woda pitna =500
------------------------= 8600
+ zbiornik burtowy 1500 = ???


ps2 Dopracowałem szacunkowo (we Free Shipie) kadłub Magnusopodobny; główne wymiary wyporność itp . jak kto ma ochotę może policzyć dalej co z tego wychodzi:
Załącznik:
VIP Magmusowy Zarąbiśćie.jpg
VIP Magmusowy Zarąbiśćie.jpg [ 51.58 KiB | Przeglądane 5038 razy ]


Nazwa pliku : Vip3 roz_Magnus_owany.fbm

Projektowanie długości : 16.463 m
Długość całkowita : 17.245 m
Projektowanie szerokości : 5.677 m
Szerokość całkowita : 5.744 m
Projektowanie zanurzenia : 0.732 m
Położenie Midship : 8.231 m
Gęstość wody : 1.025 t/m^3
Współczynnik uzupełniający : 1.0000
Własności objętości:
Wyporność objętościowa : 22.825 m^3
Wyporność : 23.396 tonnes
Długość całkowita zanurzonej części : 15.559 m
Szerokość całkowita zanurzonej części : 4.829 m
Współczynnik zaporowy : 0.4148
Współczynnik pryzmatyczny : 0.5994
Współczynnik pryzmatyczny : 0.5802
Powierzchnia płaszczyzny zanurzonej : 57.569 m^2
Odległość od środka wyporu : 7.198 m
Odległość od środka wyporu : -3.963 %
Transverse center of buoyancy : 0.000 m
Pionowy środek wyporu : 0.460 m
Właściwości Midship:
Powierzchnia modułu Midship : 2.447 m^2
Współczynnik Midship : 0.6921
Własności płaszczyzny wodnej:
Długość linii wodnej : 15.559 m
Szerokość linii wodnej : 4.829 m
Powierzchnia płaszczyzny wodnej : 53.721 m^2
Współczynnik płaszczyzny wodnej : 0.7150
Środek flotacyjny płaszczyzny wodnej : 7.246 m
Y coordinate of DWL area CoG : 0.000 m
Wprowadź kąt : 32.762 degr
Poprzeczny moment bezwładności : 74.701 m^4
Odległość momentu bezwładności : 714.01 m^4
Stabilność początkowa:
Poprzeczna wysokość metacentryczna : 3.732 m
Transverse metacentric radius : 3.273 m
Wysokość środka długości : 31.741 m
Longitudinal metacentric radius : 31.281 m
Płaszczyzna boczna:
Powierzchnia boczna : 8.407 m^2
Odległość od środka siły : 7.599 m
Pionowy środek ciężkości : 0.415 m
Hull characteristics above waterline:
Lateral wind area : 28.917 m^2
Z coordinate of wind area CoG : 1.620 m
X coordinate of wind area CoG : 8.075 m
Distance from wind area CoG to DWL : 0.965 m
Distance from bow (FP) to wind area CoG : 8.310 m
Minimal board height over DWL : 0.394 m
Minimal board height over DWL : 2.285 %Lmax
Stability characteristics:
Test stability coefficient : 8.461 if >= 0,8 then OK


Załączniki:
Vip3 roz_Magnus_owany.fbm [69.76 KiB]
Pobrane 141 razy

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2015, o 10:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Nie wiem czy kolano wytrzyma ale trzeba jeszcze dodać: worek kartofli, trunki w opakowaniach szklanych i kapcie kapitana...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2015, o 11:12 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
jaszra napisał(a):
Nie wiem czy kolano wytrzyma ale trzeba jeszcze dodać: worek kartofli, trunki w opakowaniach szklanych i kapcie kapitana...

Nie ma to jak post treściwy i merytoryczny :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2015, o 11:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
To proszę merytorycznie wg przepisów PRS:

13.1 Analiza stateczności
13.1.1
Stateczność każdego jachtu podlega rozpatrzeniu na podstawie pełnej lub skróconej analizy stateczności albo na podstawie wyników próby stateczności.
Analiza stateczności jachtu o długości 15 m i większej powinna być pełna i wykonana metodami powszechnie przyjętymi w teorii okrętu. W razie wykonania obliczeń za pomocą komputera zarówno metodyka obliczeń, jak i sam program powinny być zaakceptowane przez PRS. W pełnej analizie stateczności położenie środka masy jachtu powinno być sprawdzone poprzez próbę przechyłów. W analizie tej należy uwzględnić co najmniej dwa stany eksploatacyjne:
– jacht z pełną załogą na pokładzie i pełnymi zapasami,
– jacht z pełną załogą na pokładzie i bez zapasów.


A więc uwaga o nieuwzględnieniu worka kartofli jest jak najbardziej merytoryczna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2015, o 12:06 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
jaszra napisał(a):
i bez zapasów.

i kapcie kapitana tyż :rotfl:
Sorry wszystkich za oftop ale nie mogłem się.. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2015, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marian Strzelecki napisał(a):
cors napisał(a):
piotr6 napisał(a):
A zbiorniki nie są dzielone?

Oczywiście, że są, bo muszą. Jak nie wiem, czy są w nich grodzie przelewowe, nie wiem ale nawet jak są to przy znacznej ilości swobodnych powierzchni powinny być powinny one być uwzględniane w stateczności jak w zbiornikowcach, statkach "pustych" płynących "pod balastem" , które muszą być wypełnione na 100%............

A nie są?

Co "nie są?" Zbiorniki balastowe? Na statku, "pustym"?
Heh...
Na ogół te zbiorniki balastowe,które planujesz użyć w pływaniu "pod balastem" starasz się zapakować na 100%. Ale wpływ pow. swobodnych w tych zbiornikach i tak powinien być uwzględniony - co najmniej na poziomie jaki określa instrukcja / program statecznościowy. No i na poziomie, jaki dyktuje doświadczenie...
Bo przecież przelewy balastów nie są zaworami - i utrata kilku-kilkunastu % zawartości zb. balastowych podczas sztormu nie jest niczym niespotykanym, zwłaszcza na niewielkim statku.
Bo przecież podczas większości podróży trzeba wodę w balastach wymieniać, obowiązkowo i zgodnie z IMO-wską "Ballast Water Management Convention and Guidenes" oraz lokalnymi regulacjami w porcie przeznaczenia.
Bo chcesz po drodze malować pokład - a temu chlapanie roztworem NaCl z przelewów zb. balastowych jakoś nie służy...
Etc, etc...
Z kolei zbiorniki balastowe, których nie chcesz użyć powinny być na 0%, ale przecież niemal żadnego zbiornika balastowego nie da się wyresztkować do 0%, prawda?
Poza tym przy pakowaniu zbiorników balastowych wyłącznie na "100%" albo "0%" niełatwo utrzymać pożądane przegłębienie, pożądaną GM albo minimalizować momenty tnące i skręcające, hogging i sagging, etc.
No i, co najbardziej istotne - żadna reguła nie jest uniwersalna. Są statki, na których kiedy płyną "na pusto" balastuje się tak, by uzyskać możliwie spore momenty od pow. swobodnych. Ba - umieszcza się na takich statkach specjalne zbiorniki balastowe "w poprzek" i bez żadnych przegród. Używa się ich aby zdusić niepożądaną, wysoką GM albo by zapobiegać rollingowi.
Bo na statku czasem walczy się o zmieszczenie w kryteriach stateczności a czasem nie ma problemu z kryteriami, ale trzeba kombinować jak nie zakiwać się na amen...

Marian Strzelecki napisał(a):
przecież nie zużywa się po kawałku ropy z każdego.

Marianie - jakiego "każdego"??? Przecież mowa o balastach wodnych - a wierz mi, zbiorników balastowych nie używa się do przewozu "ropy"...
Niemniej warto wiedzieć, że paliwo na statku - owszem, bardzo często zużywa się "po kawałku" z każdego zbiornika. Paliwowego...
To też może pomagać (lub przeszkadzać) w utrzymaniu pożądanego przegłębienia, pożądanej GM albo w minimalizowaniu momentów tnących i skręcających, hoggingu i saggingu, etc.

Powyższe, to tak najprościej i najogólniej jak można - żebyś orientował się, o czym piszesz, kiedy o zbiorniki na statkach pytasz "a nie są?".

Marian Strzelecki napisał(a):
Myślę, że puste też napełnia się wodą zaburtową do fula.
Znaczy - myślisz, że napełnia się wodą puste zbiorniki paliwowe? Serio?
A jeśli piszesz o zb. balastowych - to myślisz, że ich używaniem rządzi jakaś jedna, sztywna reguła? Serio, serio?

Marian Strzelecki napisał(a):
Pionowy środek ciężkości : 0.415 m

Czy to jest wartość dla środka ciężkości kolana, na którym coś tam sobie, bez znaczącego związku z rzeczywistością "dopracowałeś szacunkowo".???
A może Ty na prawdę uważasz, że "MZ" mógł mieć środek ciężkości na wysokości porównywalnej z kajakiem obsadzonym dwójką bez sternika?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: Były user, Colonel, jaszra, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2015, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kochany Jaromirze, nie wiem co Ci odpowiedzieć ...

Ja pisałem nie o statkach, a MZ; jachcie! Magnus Zaremba którego balast jest jaki jest na ile mogę wiedzieć z rysunków prasowych, (PDF) bo innych nie mam ( w odróżnieniu np. od Corsa)
Żeby sobie i nam cokolwiek uzmysłowić, a innym pomóc w zrozumieniu problemu, wygenerowałem kadłub podobny wielkością i kształtem do Magnusa.

Zrobiłem to w programie komputerowym który automatycznie generuje dane obliczeniowe.
Podałem plik źródłowy *.fbm (mogę podać DXFa), żeby ktoś kto chce i umie mógł pójść dalej.
Nie każ mi (amatorowi) interpretować (jednego z kilkudziesięciu) standardowych wyników obliczeń programu do projektowania statków.

Chcesz mnie nauczyć? czy ośmieszyć?
...w zasadzie tylko wyrabiasz opinię sobie.

Bo to trąci demagogią i jest smutne/żałosne.
z poważaniem dla zawodowej wiedzy jaką nam tu przedstawiłeś :-P
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2015, o 06:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
Bo to trąci demagogią i jest smutne/żałosne.

Zacytuję z Borchardta: "Znaczy Pan nie wiedział a powiedział".



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2015, o 07:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Ja tam się nie znam, ale czy używanie programu komputerowego przy uzyciu bardzo dowolnych założeń "z grubsza" to se można pogwizdać, a nie dyskutować? Marian bądź k... poważny, bo na razie to próbujesz na podstawie prasowego zdjęcia samochodu ocenić jego droge hamowania. No miej litość.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 5: Były user, cors, jaszra, M@rek, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2015, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marian Strzelecki napisał(a):
Ja pisałem nie o statkach

A ja myślę, że pisałeś dokładnie tak, jak każdy może zobaczyć i dokładnie tak, jak to zacytowałem. A teraz co najwyżej rżniesz głupa.
Anyway - odpisywałeś bezpośrednio pod postem, który traktował o tym, jak wpływ powierzchni swobodnych w zbiornikach na stateczność uwzględniany jest na zbiornikowcach, statkach "pustych" płynących "pod balastem". A także o tym, że w przypadku "MZ" wpływ ten powinien być traktowany tak samo, jak na statkach.

Marian Strzelecki napisał(a):
Chcesz mnie nauczyć? czy ośmieszyć?
...w zasadzie tylko wyrabiasz opinię sobie.

Przeceniasz mnie.
Jeżeli chodzi o nauczanie - nie sądzę bym w tym przypadku chciał. A także potrafił.
Jeżeli pytasz o ośmieszanie - to sam dajesz sobie świetnie radę.
Zaś wyrobioną opinię na Twój temat - miałem już wcześniej.
W zasadzie...teraz ją jedynie potwierdziłeś.

Marian Strzelecki napisał(a):
Bo to trąci demagogią i jest smutne/żałosne.

Jakie "to" tak Twoim zdaniem demagogią trąci?
Proponowanie w dyskusji nad "dopracowaniem szacunkowym", które stworzyłeś, jak sam przyznajesz "z rysunków prasowych, (PDF) bo innych nie mam" - to chyba jeszcze nie demagogia IMHO.
Ale działanie smutne / żałosne - i to tak aż do żenady - jak najbardziej tak.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2015, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
znalazłem taki wpis na portalumorskim:
"Są tacy (i jest ich spora grupka) którzy mają inne zdanie (niż elita) na temat konstrukcji jachtów ( zgodne z koncepcja Magnusa) ale są skutecznie na forach "zadeptywani" przez zawodowe święte krowy.
Konstr. amator . Marian Strzelecki "
Bez komentarza.


Także bez komentarza

Z wielkim poważaniem dla Was wszystkich :rotfl:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2015, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir napisał(a):
Proponowanie w dyskusji nad "dopracowaniem szacunkowym", które stworzyłeś, jak sam przyznajesz "z rysunków prasowych, (PDF) bo innych nie mam" - to chyba jeszcze nie demagogia IMHO.

Słusznie nie podajesz tego za pewnik, bo żadna to demagogia. Byłaby, gdyby MJS zataił na czym się opiera i usiłował wmawiać, że jest dokładnie tak, jak podaje. Jak widzimy, a dokładnie widzą ci, którym wzroku nie przyćmiło, nic takiego nie miało tu miejsca.
Napisałeś post w którym jest wiele rzetelnej i cennej wiedzy, ale też nie zabrakło uszczypliwości i zwyczajnej złośliwości, co już było całkowicie zbędne. MJS zaproponował rodzaj teoretycznych rozważań bez pretensji do ustalania jedynej słusznej prawdy, choć nie bez wartości edukacyjnej jak się okazuje, do czego wcześniej Cors a obecnie Ty sam rękę dołożyłeś. I bardzo dobrze, od tego jest właśnie forum, aby każdy z takich właśnie, niekoniecznie śmiertelnie poważnych dyskusji wyciągał wnioski i czerpał wiedzę. Nic przyjemniejszego, jak uczyć się bawiąc.
Nie psujmy tego waląc na odlew.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2015, o 11:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Coś w tym jest tylko Magnus jest tak nietypową lodką, że nie wiem czy jest sens rozmowy. Moze kapitan się kiedyś wypowie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2015, o 11:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
piotr6 napisał(a):
Coś w tym jest tylko Magnus jest tak nietypową lodką, że nie wiem czy jest sens rozmowy.

A w którym miejscu on jest tak nietypowy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2015, o 11:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Balast wodny, rejon i przeznaczenie działania i jeszcze pewnie pare innych

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: Alterus, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2015, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jaromir napisał(a):
Co "nie są?" Zbiorniki balastowe? Na statku, "pustym"?
Heh...
Na ogół te zbiorniki balastowe,które planujesz użyć w pływaniu "pod balastem" starasz się zapakować na 100%. Ale wpływ pow. swobodnych w tych zbiornikach i tak powinien być uwzględniony - co najmniej na poziomie jaki określa instrukcja / program statecznościowy. No i na poziomie, jaki dyktuje doświadczenie...
Bo przecież przelewy balastów nie są zaworami - i utrata kilku-kilkunastu % zawartości zb. balastowych podczas sztormu nie jest niczym niespotykanym, zwłaszcza na niewielkim statku.
Bo przecież podczas większości podróży trzeba wodę w balastach wymieniać, obowiązkowo i zgodnie z IMO-wską "Ballast Water Management Convention and Guidenes" oraz lokalnymi regulacjami w porcie przeznaczenia.
Bo chcesz po drodze malować pokład - a temu chlapanie roztworem NaCl z przelewów zb. balastowych jakoś nie służy...
Etc, etc...
Z kolei zbiorniki balastowe, których nie chcesz użyć powinny być na 0%, ale przecież niemal żadnego zbiornika balastowego nie da się wyresztkować do 0%, prawda?
Poza tym przy pakowaniu zbiorników balastowych wyłącznie na "100%" albo "0%" niełatwo utrzymać pożądane przegłębienie, pożądaną GM albo minimalizować momenty tnące i skręcające, hogging i sagging, etc.
No i, co najbardziej istotne - żadna reguła nie jest uniwersalna. Są statki, na których kiedy płyną "na pusto" balastuje się tak, by uzyskać możliwie spore momenty od pow. swobodnych. Ba - umieszcza się na takich statkach specjalne zbiorniki balastowe "w poprzek" i bez żadnych przegród. Używa się ich aby zdusić niepożądaną, wysoką GM albo by zapobiegać rollingowi.
Bo na statku czasem walczy się o zmieszczenie w kryteriach stateczności a czasem nie ma problemu z kryteriami, ale trzeba kombinować jak nie zakiwać się na amen...


Drogi Jaromirze, Ty tak na poważnie czy po prostu kpiąc i żartując chcesz naszego kolegę przytłoczyć „fachową terminologią” i całkowicie ośmieszyć. Przyznam, że dawno nie spotkałem takiego zestawienia półprawd o zagadnieniach „balastowo-statecznościowych”.
Już nie raz zwracano mi uwagę, że to forum żeglarskie i o statkach niekoniecznie pisać przystoi ale czy mógłbyś mi wyjaśnić przynajmniej jedno zagadnienie?
W jakich to sztormach i w jaki sposób utraciłeś „kilka-kilkanaście proc. zawartości balastów”?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowania - 3: Catz, cine, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2015, o 21:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
SIRK napisał(a):
to forum żeglarskie i o statkach niekoniecznie pisać przystoi


o żeglarstwie też niekoniecznie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2015, o 00:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A dlaczegóż to nie wypada omawiać koncepcji konstrukcji przedstawionej przez konstruktora?
Znaczy pisał po to by nikt nie czytał? A już broń Boże nie przeczytał ze zrozumieniem? :lol:
http://hermandaddelacosta.pl/dzialal/an ... /jacht.pdf
http://www.zeglujmyrazem.com/zeglujmyra ... RKTYKI.pdf
http://www.zeglujmyrazem.com/?page_id=13311

A dziwne komu VCGM rzędu 0,4? Na oko widać...
cors napisał(a):
leży na pewno powyżej wodnicy pływania.
Przy tym kształcie kadłuba inaczej nie będzie, a kształt potrzebny jest, do owego wypchnięcia w lodach.
Albo rybki, albo akwarium.
Colonel napisał(a):
Więc jacht musi być zdolny do przetrwania wywrotek. Trzy kwestie:
- wytrzymałości takielunku,
- szczelność,
- odporność wnętrza na dynamiczne ruchy w różnych położeniach (akumulatory, szafki, ostre i twarde krawędzie...
W jakim stopniu to jest osiągalne?
Dużym. A i samo ryzyko wywrotki da się zminimalizować, w stopniu dużym.
Dyskusja o tym byłaby ciekawa, jeno atmosfera coś nie sprzyja ;)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Alterus, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2015, o 01:10 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cine napisał(a):
Jak dla mnie to ten cały Magnus świetnie by się nadawał na (tfu) łódź podwodną o napędzie mieszanym.
Zbiorniki balastowo-wypornościowe ma, kształt U-boota jak najbardziej tylko ten patyk na pokładzie trzeba by jakoś chować.
Ale technika idzie naprzód a nasz MarWoj właśnie szuka czegoś do pływania blisko dna... :lol:
Może by zasugerować konstruktorowi żeby poszedł za ciosem :rotfl:

/prosze o bardziej wyważone żarty, bo takie złośliwe kpiny niczego nie wnoszą do dyskusji[skipbulba]


Wszystkim "święcie oburzonym" jak jednemu moderatorowi z dość krótkim stażem polecam lekturę: http://www.zeglujmyrazem.com/?page_id=13311

Wystarczy pierwsze zdanie, szkoda waszych zmęczonych oczu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2015, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Koleżko Cine, jestem na tym forum od 8 lat, a Ty od miesiąca więc Twoje przytyki są zwyczajnie głupie. A co do polecanej lektury, to wybacz ale wpisy na innych portalach mało mnie interesują. Twoje opinie na mój temat również.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2015, o 17:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
skipbulba napisał(a):
Koleżko Cine, jestem na tym forum od 8 lat, a Ty od miesiąca więc Twoje przytyki są zwyczajnie głupie. A co do polecanej lektury, to wybacz ale wpisy na innych portalach mało mnie interesują. Twoje opinie na mój temat również.


Fajnie, ze chociaz mierzenie sie zielona miarka dlugosci bycia na forum jako argument decydujacy o poziomie przytyczek Ciebie zainteresowalo.


Ostatnio edytowano 21 kwi 2015, o 19:18 przez skipbulba, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem cytowanie, reszty bzdetów nie będę komentował



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 298 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL