Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 lip 2025, o 09:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik BUKH
PostNapisane: 27 sie 2012, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Silnik Bukh DV 10.
Zauwazylem, ze w okolicach pompy wody jest mala dziurka, przez ktora lekko cieknie.
Nie wyglada jak spowodowana korozja a jak po szpuncie, czy srubie.
Ktos posiada taki silnik?

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 27 sie 2012, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Paco_x napisał(a):
ze w okolicach pompy wody jest mala dziurka

W okolicach pompy wodnej , to gdzie dokładnie ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 27 sie 2012, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Poczytaj tu:
http://l-36.com/read_pdf.php?file=Bukh_ ... s_Handbook
Na str 18/33 piszą
Załącznik:
bukh.jpg
bukh.jpg [ 13.09 KiB | Przeglądane 12026 razy ]

Czyli (mniej więcej...), że jeżeli podczas pracy woda wycieka z otworu odwodnieniowego przy obudowie pompy wody chłodzacej - to jak najszybciej należy wymieniać uszczelnienie wału tej pompy (pewnie zimmeringi jakieś).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 1 maja 2015, o 09:27 przez skipbulba, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 27 sie 2012, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Mysle ze chodzi o wymiane pkt 9.
Obrazek

Obrazek

Nie bylo tej wody duzo.
Wymienilem impeler i jest lepiej.
Musze poszukac gdzie moge takie oringi zakupic


Jesli ktos potrzebuje:
Bukh_DV10_DV20_Spare_Parts_List
Bukh_DV10_DV20_Workshop_Manual
Bukh_DV10_DV24_Owners_Handbook
To okazalo sie ze dostalem razem z jachtem :)
oczywiscie w PDFie

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 27 maja 2013, o 10:29 

Dołączył(a): 27 maja 2013, o 08:43
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mamy takie w Odratransie na Bizonach jako silniki pomocnicze tylko te 2 cylindrowe . .Ponieważ był z ich wirnikami typu Jabco zawsze problem zostały wymienione ( przekonstruowane) na oddzielnie zamontowane pompy wirnikowe i teraz jest ok .A ten otwór to jak pamiętam to jest otwór kontrolny i jeżeli kapie z niego woda to poszedł smiering ( woda ma wyciekać na zewnątrz aby nie dostała się do karteru ) .Wymień to prosta robota . Możesz na tym pływać jeżeli kapie minimalnie ale jest ryzyko ,ze woda dostanie się do silnika .W każdym razie nie zaślepiaj tego otworka bo wtedy dopiero pogorszysz sprawę .Ta kapiąca woda sygnalizuje ci ,że siada uszczelnienie .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 6 lis 2014, o 06:13 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 05:41
Posty: 23
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j
Witam. Właśnie kupiłem jacht z silnikiem bukh 20. Nie mam żadnego doświadczenia z silnikami stacjonarnymi, ani żadnej instrukcji do niego. Jakby ktoś miał, to ja chętnie. Na razie mam problem, jak wylać płyn z układu zamkniętego (bo próbka w zamrażarce zamarzła), a nie mogę znaleźć korka spustowego. Problem mam też z s drajwem bukha woda w oleju uszczelniacz wciśnięty, jakieś instrukcje, jaki olej jest tam zalecany.


Ostatnio edytowano 6 lis 2014, o 07:03 przez Janna, łącznie edytowano 1 raz
dodałam znaki przestankowe i wielkie litery


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 6 lis 2014, o 08:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A jaki jacht kupiłeś?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 6 lis 2014, o 08:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Instrukcje ściągnij z sieci. W jakim tam języku wygodniej, wyszukiwarka znajdzie. Np.
http://www.boatservicehaarlem.nl/bukh_d ... manual.pdf
http://www.bluemoment.com/manuals/DV10-24.pdf
http://clouds.nl/cyfu/cyber_userfiles/f ... ngelsk.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 6 lis 2014, o 18:37 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 05:41
Posty: 23
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j
Dzięki kupiłem Ametysta 27


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 1 maja 2015, o 08:41 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 05:41
Posty: 23
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j
Jaki olej do przekładni s drajw Bukha 20 zastosować bo nie mogę nigdzie znaleźć
Dzięki pozdrawiam Robert.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 1 maja 2015, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zastosuj taki jaki lałeś do silnika.
Będzie OK.

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 1 maja 2015, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Paco napisał(a):
Musze poszukac gdzie moge takie oringi zakupic


Zapytaj u nich. Mają wszystko.
http://www.uszczelka-lodz.pl/index.php? ... 178ee5f27b

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 2 maja 2015, o 12:28 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 05:41
Posty: 23
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j
Dzięki za podpowiedz niestety zalałem przekładniowym 80\90 i co z tym teraz zrobić


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 2 maja 2015, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
R.Robert napisał(a):
Dzięki za podpowiedz niestety zalałem przekładniowym 80\90 i co z tym teraz zrobić

Założyć, że też będzie dobrze?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 2 maja 2015, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
R.Robert napisał(a):
Dzięki za podpowiedz niestety zalałem przekładniowym 80\90 i co z tym teraz zrobić

Zlej, na dole jest śrubka.
Potem zakręć śrubkę i wlej taki jak Ci mówiłem.
Wejdzie ok. 2 l.

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 2 maja 2015, o 19:10 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 05:41
Posty: 23
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j
Jacht zwodowany z wyjęciem duży problem z góry wężykiem raczej nie pójdzie a weszły trzy litry.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 2 maja 2015, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jaromir napisał(a):
Założyć, że też będzie dobrze?
IMHO optymalnie.

R.Robert napisał(a):
z góry wężykiem raczej nie pójdzie a weszły trzy litry.


Czemu? Skoro wolisz wymienić to w miarę cienki, giętki wężyk, dobra strzykawa i ssij, jak zostaną 3 kielonki to nic się nie stanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 30 cze 2015, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Do wyciągania oleju można kupić takie cuś : http://www.narzedziax.pl/wysysarka-do-o ... -1573.html

Ja kupiłem w podobną w Castoramie na stoisku ogrodniczym. Nazywało się to to pompką do wymianu oleju w kosiarkach, piłach itp

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 25 lut 2016, o 22:30 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 05:41
Posty: 23
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j
Mam pytanko jak odpalacie disla bukha przy niskich temperaturach przecież on nie ma świec. Ją swojego remontuje, mam w zimnym ok 0.C pomieszczeniu i żeby odpalić w kolektor ssący dmucham suszarką wtedy pali ładnie czy to normalne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 25 lut 2016, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
R.Robert napisał(a):
jak odpalacie disla bukha przy niskich temperaturach


Nie odpalamy, czekamy na wiosnę :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 26 lut 2016, o 01:55 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
R.Robert napisał(a):
czy to normalne.
Normalne, powinien palić bez podgrzewu, ale.
Kompresyjka aby należyta? ;)
Ale można było dodać świecę podgrzewającą wlot powietrza, opcjonalną, jeśli Cię to nurtuje. Niemniej ich ideą była działalność bez prądu, zasadniczo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 26 lut 2016, o 06:45 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 05:41
Posty: 23
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j
Kompresja 27barów jestem po wymianie jednej tuleii cylindrowej i wymianie pierścieni na obydwuch cylindrach ,wymianie końcówek wtrysków. O jakij świecy piszesz i gdzie jej szukać.

Pozdrawiam Robert :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 26 lut 2016, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Sprawny silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem powinien palić bez świec.
Przy większym mrozie i lekko dojechanym silniku/akumulatorze za starych dobrych czasów dawało się gazetę do czytania ( podtykało przy rozruchu zapaloną gazetę pod wlot kolektora ssącego) najlepiej "Trybunę Ludu" :lol:
Albo tzw. lutlampę czyli palnik benzynowy. Desperaci rozpalali także ogniska pod silnikiem, żeby ogrzać olej - czego nie polecam :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 26 lut 2016, o 14:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
R.Robert napisał(a):
O jakiej świecy piszesz i gdzie jej szukać.
Szybki wrzut w gugla donosi:
Engine preheater kit 008E9212 no longer available :-(
http://www.bukh.dk/bukh---service-information/
Tu numery części: http://bukh.dk/upload_dir/docs/FAQ/Bukh ... 1402_0.pdf

Któreś forum donosi też że dziabąg kosztował koło 200 eurów :-?
Można poszukać, tylko czy warto.
Takie cuś zapewne obejmuje ekstra kawałek kolektora dolotowego, świecę żarową, przekaźnik do jej zasilania, inną stacyjkę albo wyłącznik, może coś jeszcze...

Gdyby chcieć się pobawić, taniej: wstawić świecę płomieniową, od dowolnego traktorka (co przypasuje), powszechnie dostępna rzecz, parędziesiąt złotych (najtańsze badziewia dychę, jeśli tylko do prób ;) )
U mnie (perkins) jest takiego stylu, podobne yanmar, ursus, etc: http://www.diesel-czesci.pl/assets/prod ... 666108.jpg
Świeca ma spiralkę grzejną i zaworek podający (po ogrzaniu) paliwo z dodatkowego zbiorniczka -
a silnik zaciąga siem żywym ogniem i niech spróbuje palnąć że nie pali :cool:

Jeszcze nie użyłem ognia do zapłonu bo mi samo nagrzanie świecy wystarcza. Morze nie Sybir, zęza nie zamarza.

Trzeba zrobić na to gwint w samym kolektorze bądź dodać wstawkę, raczej niepalną... Zasilanie wprost z baterii, bo to sporo bierze (a warto mocną jeśli ma być tylko elektrycznie użyta); normalnie ma sterowany ze stacyjki przekaźnik, lecz starczy oddzielny wyłącznik.
A jak kto ambitny to jeszcze mały zbiorniczek dodatkowy, grawitacyjny, na paliwko.
I... ognia! :twisted:


Kupi też tylko żarowe bez ognia, albo 'kołnierze grzewcze' na dolot, ale to do ciężarówek i pobór prądu mają ciut duży.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 26 lut 2016, o 20:09 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 05:41
Posty: 23
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j
Dziękuje za podpowiedź najprawdopodobniej zainstaluje świece płomieniową.
Zastanawiam się czy w tym silniku jest jakąś możliwość regulacji konta wyprzedzenia wtrysku czy tylko ustawienie rozrządu na znakach ,czy jeszcze te podkładki pod pompą wtryskową mają jakieś znaczenie.
Pozdrawiam Robert.



Za ten post autor R.Robert otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 26 lut 2016, o 20:58 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
R.Robert napisał(a):
Dziękuje za podpowiedź najprawdopodobniej zainstaluje świece płomieniową.
Zastanawiam się czy w tym silniku jest jakąś możliwość regulacji konta wyprzedzenia wtrysku czy tylko ustawienie rozrządu na znakach ,czy jeszcze te podkładki pod pompą wtryskową mają jakieś znaczenie.
Pozdrawiam Robert.


Podziękowałem Ci za pytanie o podkładki pod pompą wtryskową, ponieważ ma ono charakter fundamentalny i jak sądzę dotyczy sprawy ważnej dla osób nie będących specjalistami od napraw siników diesla - czyli dla większości żeglarzy.

Podkładki, a ściślej grubość podkładek, jest tak dobrana, żeby krzywka napędzająca pompę wtryskową poruszała tłoczek czy tłoczki w odpowiednich momentach.

Ponieważ przeciętny Diesel jachtowy pracuje w przedziale od jakichś 800 do 2500 - 3000 obrotów na minutę, więc nietrudno wyliczyć, jakie ułamki sekundy decydują o momencie wtrysku paliwa do cylindra, jeżeli wiadomo, ze początek wtrysku musi nastąpić tyle to a tyle stopni kątowych przed GMP, a sam wtrysk ma się zakończyć przy kolejnym, ściśle określonym kącie położenia wału korbowego.

Przykładowo - przy średniej prędkości obrotowej diesla, dajmy na to 2500 obr./min., wał kręci się ponad czterdzieści razy na sekundę, czyli przykładowo - obrót o 15 stopni kątowych trwa, z grubsza licząc, 1/24 x 40 = 1/960 sekundy.

Mówiąc obrazowo - rzecz zamyka się w przedziałach czasowych wynoszących tysięczne części sekundy, bo w takich granicach przebiegają regulacje czasów rozpoczęcia i zakończenia wtrysku.

Właśnie tym celu w fabryce, panowie regulując silnik dobrali takie a nie inne grubości podkładek.

Zatem - jeżeli nie jesteś fachowcem od pomp wtryskowych - to raczej niczego w pompie i jej montażu nie zmieniaj, bo jest to proszenie się o kłopoty.

Co jest - naturalnie i z zasady - związane z uiszczeniem stosownej faktury, o wysokości proporcjonalnej do stopnia złożoności sprawy :-x

_________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Silnik BUKH
PostNapisane: 26 lut 2016, o 22:31 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 05:41
Posty: 23
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j
Dziękuje za przestrogę z tymi podkładkami,zastanawiam się jednak czy przez 40
lat krzywki i stopki pompy się odrobinę nie wytarły i może jednak jedną podkładkę
należy wyjąć.Czy ktoś to robił i mógł by mi doradzić.Lub doradzić jakiś solidny nie końiecznie drogi warsztat w okolicach Szczecina.
Pozdrawiam Robert


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL