Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 21:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 maja 2015, o 18:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
Jak (dwa posty) wyżej i na zalaminowane epoksydem dno.

Znaczy Pan nie wiedział a powiedział.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2015, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
jaszra napisał(a):
Firet jest pseudo przekładką, włókniną mocno nasyconą żywicą. Wytrzyma wszelkie naciski od szpilek balastowych. A do tego będą jeszcze dużej powierzchni podkładki pod nakrętki szpilek.

Firet to nie pseudo przekładka tylko przekładka. Tylko taka, która łatwiej sie układa od sztywnej pianki. i może mieć od 1mm grubości. Jak jest zalany żywicą na ful to będzie twarda ale czy na tyle żeby przenieść kilka ton nacisku na dodatek jeszcze dynamicznego co kilkakrotnie może zwiększyć ten nacisk. Trzeba wykonać próbkę. To zbyt poważna sprawa, że nie mieć 100 % pewności. Obym się mylił. Ale często używam firet i wiem, że do takich miejsc się nie nadaje. Tam musi być lity laminat. Dlatego Waliant zrób próbkę i ściśnij w imadle zobaczysz jaki to twardy materiał.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2015, o 18:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Dixi napisał(a):
Ale często używam firet i wiem, że do takich miejsc się nie nadaje.

Oczywiście, że się nie nadaje. A prawidłowo przesycony przeniesie obciążenia. I jak już jest to nie widzę problemu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2015, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Właśnie prawidłowo nasączony firet jest miękki. Bo on ma za zadanie odzielać od siebie pracujace warstwy laminatu i ma być możliwie lekki. Sam praktycznie nie pracuje dlatego nie musi być twardy. Taka jest idea przekładki. A nieprawidłowo nasączony czyli zalany tyle ile w niego jest w stanie wsiąknąć żywicy będzie twardy. Tylko pytanie jak został nasączony w tym przypadku. Nie znam przypadku żeby jakiś konstruktor zaprojektował jakakolwiek przekładkę w miejscu mocowania szpilek balastowych.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2015, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dixi napisał(a):
Nie znam przypadku żeby jakiś konstruktor zaprojektował jakakolwiek przekładkę w miejscu mocowania szpilek balastowych.

Jeśli podkładka będzie wystarczająco duża to rozłoży naciski tak, że wystarczy, a jeśli za mała to wyciśnie fireta.
Najlepiej było by na tą przekładkę przykleić z góry "blachę na której wisi balast"
tak "na wsiakij słuczaj". ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2015, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
waliant napisał(a):
Królestwo za naprawdę dobre nożyczki

http://en.csv.pl/CSV-Group/CSV-Kompozyt ... iecia-maty

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Janna napisał(a):
kup sobie profesjonalne nożyce krawieckie.

ciekawe ile te by wytrzymały?
http://eti.com.pl/Katalog/Nozyczki-i-no ... Ti812.html

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2015, o 22:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
"blachę na której wisi balast" ... tak "na wsiakij słuczaj" ;)
:?: ... ;)
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2015, o 11:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
boSmann napisał(a):
waliant napisał(a):
Królestwo za naprawdę dobre nożyczki

http://en.csv.pl/CSV-Group/CSV-Kompozyt ... iecia-maty

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Janna napisał(a):
kup sobie profesjonalne nożyce krawieckie.

ciekawe ile te by wytrzymały?
http://eti.com.pl/Katalog/Nozyczki-i-no ... Ti812.html

ja kupiłem fistarsa nozyczki i działaja juz 3 lata. Tną szkło, węgiel i inne takie. Z kevlarem to inna bajka ale też można przyjąć że tną. Na początku to cięły dobrze kevlar. Teraz trzeba by znów podostrzyć ale póki co nic nie robię z kevlaru

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2015, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Żeby nie było, że nic nie robimy. ;) Wczoraj po pracy zebrała się mocna ekipa (bo aż cztery sztuki) i przypasowywaliśmy balast do jachtu. A konkretniej sworznie do otworów. Których to otworów w większości nie było. Wyszło na to, że sworznie są krzywe (no, część). W sensie, że pochylone w różne strony. Dobrze zrozumiałem, czemu stare otwory pod sworznie były takie nadwymiarowe.
W każdym razie przesunęliśmy te 1200 kg pod środek jachtu, potem podnieśliśmy w górę. Przypasowaliśmy, narysowaliśmy korekty, wykonaliśmy korekty otworów przy pomocy czegoś typu zdzierak/frez do wiertarki. Genialne urządzenie. Balast na dół, poprawki frezem, balast do góry, na dół, poprawki, do góry i tak kilka razy. W końcu wlazł. Wyszło na to, że balast poprzednio był lekko nierównoległy do osi jachtu. Odrysowałem sworznie i podkładki, balast na dół. Ustawiony znów z boku sań, ale już znacznie wyżej, czeka na swój czas. A ja mam na weekend front robót.
Że nam się przy tych manipulacjach nie wykopyrtnął, to znak, że Teliga nas wspiera :)
Można też przyjąć, że stojak do balastu został całkiem niegłupio zaprojektowany i zrobiony ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2015, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
stojak do balastu został całkiem niegłupio zaprojektowany i zrobiony

Czy możesz pokazać fotkę tego stojaka?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2015, o 07:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Wojciech napisał(a):
waliant napisał(a):
stojak do balastu został całkiem niegłupio zaprojektowany i zrobiony

Czy możesz pokazać fotkę tego stojaka?


Na 2 stronie tego wątku.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2015, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mariaciuncia napisał(a):
Wojciech napisał(a):
waliant napisał(a):
stojak do balastu został całkiem niegłupio zaprojektowany i zrobiony

Czy możesz pokazać fotkę tego stojaka?


Na 2 stronie tego wątku.

Dzięki Marian.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2015, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Muszę odszczekać opinie o firecie. Hau Hau. :D Zrobiłem próbkę tak dla spokoju własnego sumienia 2x 450 firet z żywica aż przestała wsiąkać i 2X 450. Wywierciłem fi 6,5 i założyłem śrubkę z podkładkami RBS.To takie zwykłe podkładki tylko trochę większe niż zwykłe i ze zdziwieniem stwierdzam, że nie zgniata się. Może trochę, ale mało. Następnego dnia śrubka nie chciała się bardziej dociągnąć Firet się nie poddał. Śrubka trzymana z jednej strony wkrętakiem to i może siła nie jakaś bardzo duża była ale spora i powierzchnia za to mała. Ale jak by było żywicy tyle ile idzie normalnie przy laminowaniu to nie wiem jak by było. Ponieważ nadal sumienie mnie męczy to zrobię jeszcze jedna próbkę i dam znać.

_________________
Pozdrawiam
Darek



Za ten post autor Dixi otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2015, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech napisał(a):
Czy możesz pokazać fotkę tego stojaka?


Specjalnie dla Cię ;)


Załączniki:
DSCF4019_2.jpeg
DSCF4019_2.jpeg [ 103.52 KiB | Przeglądane 6334 razy ]
DSCF4018_2.jpeg
DSCF4018_2.jpeg [ 98.9 KiB | Przeglądane 6334 razy ]
DSCF4017_2.jpeg
DSCF4017_2.jpeg [ 108.67 KiB | Przeglądane 6334 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl

Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2015, o 20:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
kawał ajzola :D
coś czuje,że będzie kolejka do porzyczenia

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2015, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Eeee, po zakończeniu prac pewnie zostanie to pocięte, bo nie bardzo jest sens trzymać. Musiałbym najpierw ustalić formę własności tego stojaka :)
Zrobiony ze złomu, który był w klubie. Leżał taki ceownik w hangarze i zawadzał, to wziąłem po uzgodnieniu. Dlatego taki duży ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2015, o 07:17 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
piotr6 napisał(a):
coś czuje,że będzie kolejka do porzyczenia

_________________


waliant napisał(a):
Eeee, po zakończeniu prac pewnie zostanie to pocięte


Chiba chitry jezdeś. :mrgreen:
Nie chcesz porzyczyć :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2015, o 08:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ups :oops:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2015, o 12:17 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
cześć . Oj kol. Bombel jesteś troche "kumaty" człek to se swojego ( ze złoma jaki masz pod ręką ) zmajstruj a nie żebraj !!!


Z szacunkiem---- Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2015, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Najpierw co do firetu. Konsultacje powiedziały, że mam zostawić jak jest. Dixi przeprowadził próby, a ja dzisiaj także. Skąd próbki, o tym za chwilę. Wnioski: firet, odpowiednio nasączony, tworzy z żywicą plaster miodu. Jest bardzo twardy, jako całość. Przyłożyłem w imadle maksymalną siłę na jaką mnie stać (a nie jestem drobnym chłopcem), kilka razy. Bez wrażenia. Moim zdaniem świetnie nadaje się na podkładki pod kabestany, knagi, inne zamiast sklejki. Pod balastem też wytrzyma, tak gdzie został.
No właśnie, tam gdzie został. Robiąc przygotówki pod denniki stwierdziłem, że laminując podkładki pod sworzenie, popełniłem błąd. Dupy dałem, mówiąc wprost :oops:
A to dlatego, że zostawiłem za dużo miejsca pod denniki. Gdy wyobraziłem sobie, jak laminat otacza denniki, jak z nich wychodzi, zobaczyłem swój błąd w całej okazałości. Mogłem nadmiar miejsca między sworzniami wypełnić pianką i zaszpachlować, z góry zalaminować. Mogłem w to miejsce wstawić firet. Czyli też laminować. W tej sytuacji poszedłem prawie na całość. Częściowo wywaliłem to co zrobiłem, czyli wykułem te dwa wąskie paski pod sworzenie. W wykuwaniu laminatu mam dużą wprawę ;) Nie ruszałem tego trójkąta na końcu i tego co na początku, bo uznałem, że nie warto i że to byłaby już przesada. Ale cały środek został oczyszony prawie do zera i wylaminowany do samej góry. Widać na zdjęciach piękny, zielony kolor. Łącznie 17 pakietów, czyli zestawów mata-biaxial.
Te wykute i rozwalone paski dokładnie obejrzałem, a gruby kawałek użyłem do testów.
Wyszlifowałem boki, wyrównałem do poziomu. Frezem wiertarkowym i pilnikiem zrobiłem na gotowo 8 otworów pod sworznie balastowe (cztery trzeba po laminowaniu ponownie wywiercić, ale wiem gdzie) - to pokłosie środowego pasowania balastu i znakowania flamastrem odchyłek. Jeszcze raz wyznaczyłem położenie denników (są w kilku korekty o kilka mm). Wkleiłem na gotowo dwa denniki, a pozostałe (w tym pierwszy, najtrudniejszy) są w różnym stadium zaawansowania. Denników łącznie będzie siedem, ech. Ale jak sobie je ułożyłem na podłodze, na miejscach, to wyszło mi, że powstaje naprawdę pancerna konstrukcja.


Załączniki:
DSCF4021_2.jpeg
DSCF4021_2.jpeg [ 92.51 KiB | Przeglądane 6217 razy ]
DSCF4020_2.jpeg
DSCF4020_2.jpeg [ 79.56 KiB | Przeglądane 6217 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl

Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2015, o 20:23 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Wkleiłem na gotowo dwa denniki,

I wreszcie prawidłowa robota. A tak będzie zgodnie z dokumentacją.

Do Szanownego Mariana. Zobacz jak powinna wyglądać dokumentacja konstrukcyjna.
Załącznik:
czarodziejka ruszt denny.jpg
czarodziejka ruszt denny.jpg [ 123.11 KiB | Przeglądane 6210 razy ]



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: Były user, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2015, o 21:13 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Apasz napisał(a):
zmajstruj a nie żebraj !!!

Hmmmm.
Może najpierw czytaj, potem pisz :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2015, o 10:10 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Czesc...chciałem napisać ____rzebrać----- a wyszło jak wyszło

przepraszam

Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2015, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
cors napisał(a):
Do Szanownego Mariana. Zobacz jak powinna wyglądać dokumentacja konstrukcyjna.

A rapidografem (z 1976 roku) też tak umiesz? :rotfl:

MJS = rozweselony Marian
który uczył grafiki komputerowej prawie 20 lat.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2015, o 15:36 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
A rapidografem (z 1976 roku) też tak umiesz?


Byłem perfekcjonistą w kreśleniu grafionami w 1965-68 (idealnie prosta linia-np wodnica 0,05mm 2,5m długa, szt. 18, siatka do linii teoretycznych, w 1969-76 grafosami, 1977-2000 rapididografami od 2001 acad. Jak byś zobaczył moje rysunki np. z geometrii wykreślnej, kółka punktów o średnicy 0,6mm ołówkiem lub tuszem byś nie uwierzył, że tak da radę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2015, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
cors napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
A rapidografem (z 1976 roku) też tak umiesz?

Byłem perfekcjonistą w kreśleniu grafionami ... ołówkiem lub tuszem byś nie uwierzył, że tak da radę.

Uwierzyłbym: miałem kupę utalentowanych uczniów. :lol:

Sam niestety gdyby nie rapidograf (Rotring-0,4mm), to nie zacząłbym swej przygody z kreśleniami, i chyba z jachtami też.
MJS

ps
Zostałbym chyba utalentowanym malarzem marynistycznym. :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2015, o 20:16 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
rapidograf (Rotring


Preferowałem szwajcarski KERN, mieliśmy w Stoczni im. Conrada. W Austrii pracowałem na Rotringach i mam do dziś szczątki 2 kompletów do "zwykłego" tuszu jak i do "specjalnego" (z rozpuszczalnikiem) do kreślenia na laminacie foliowym.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Uwierzyłbym: miałem kupę utalentowanych uczniów.


To cynizm? Szczęście, że nie byłem Twoim uczniem :lol: Choć to raczej niemożliwe, ze względu na zbyt małą różnicę wieku między nami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2015, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Proszę o minimum szacunku dla każdej ze stron.

Ps. Posty niezwiązane z tematem wątku przeniosłem do "Offtopy i inne pojedyncze spady"

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Bombel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2015, o 22:48 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech napisał(a):
Proszę o minimum szacunku dla każdej ze stron.

Proszę bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2015, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
cors napisał(a):
I wreszcie prawidłowa robota. A tak będzie zgodnie z dokumentacją.
Do Szanownego Mariana. Zobacz jak powinna wyglądać dokumentacja konstrukcyjna.


To jeszcze wyjaśnij, proszę, dlaczego uważasz, że tak powinno wyglądać mocowanie kila.

W szczególności, na czym miałaby polegać jego wyższość nad tym, które można znaleźć np. tu:
http://www.sailmagazine.com/boatworks/why-do-fin-keels-fail
i w ogóle jaki jest sens inżynierski przykładać skupione obciążenia do płaskiej, stosunkowo cienkiej skorupy dna, mając 6cm dalej element konstrukcyjny kilkakrotnie grubszy, a więc kilkadziesiąt razy sztywniejszy.
Jeżeli sens jest taki, że denniki wypchane są byle czym i nie wytrzymałyby nacisku śrub, to następne pytanie brzmi: ile zaoszczędzamy na wypychaniu denników byle czym, w zamian potrzebując znacznie grubszej skorupy dna?

Trzecie pytanie jest do M@rka: nie wierzyłeś że Farr w "Cheeki Rafiki" zastosował takie właśnie mocowanie kila (z wiadomym skutkiem). Teraz już wierzysz?

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL