Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 10:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 cze 2015, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
krzysztofz napisał(a):
powinna istnieć służba analogiczna do Port State Control z tą różnicą, że inspektorzy przeprowadzaliby kontrole nie pod kątem wymagań konwencji, lecz wymagań ustawowych i zdroworozsądkowych.


Jeszcze jedna służba ?????
A sam zdrowy rozsądek armatora nie wystarcza ?
I co ta służba by robiła ?
Odnoszę wrażenie, że jesteś jakoś niezaspokojony brakiem takiej, czy takiej, czy takiej kolejnej służby i gubisz się w tym nadmiarze wolności... :lol:
Myślę, że masz jednak zakorzenione, iż kontrola = bezpieczeństwo tyle, że to nie papierki pływają a jachty lub ludzie.
A sam chwilę wcześniej mówisz jak to "pięknie" bywa, kiedy to wyposażenie na czas kontroli wypożyczane jest z jachtu na jacht :lol:
No to zdecyduj się co lepsze - zdrowy rozsądek właściciela jachtu czy kontrole.
My te kontrole już przeszliśmy w czasach słusznie minionych i więcej tego nie chcemy.
Poza tym zwróć uwagę, że my walczymy o liberalizację dla pływania rekreacyjnego.
Choć nie rozumiem, dlaczego nie mogę raz/dwa razy w roku dla podreperowania sobie budżetu jachtowego powozić turystów za kasę.
Wolny kraj - wolny wybór - chcą ze mną pływać i za to płacić to OK.
Nie chcą ? Trudno.
Dajmy generalnie ludziom szansę, aby sami decydowali o swoim losie.
Pzdr
Kocur
ps. Jakbyś kiedyś chciał mnie podwieźć swoim autem to przygotuj wcześniej komplet dokumentów ze stacji kontroli pojazdów, Inspekcji Transportu Samochodowego, Wydziału Ruchu Drogowego Policji no i oczywiście z badania alkomatem.
Inaczej mogę mieć stracha jechać z Tobą :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 4: -O-, cine, M@rek, Senator
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 12:50 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
krzysztofz napisał(a):
Czy nie uważacie, że powinna istnieć służba analogiczna do Port State Control z tą różnicą, że inspektorzy przeprowadzaliby kontrole nie pod kątem wymagań konwencji, lecz wymagań ustawowych i zdroworozsądkowych.

Odpowiem za siebie:
Nie uważam. :mrgreen: Nie zgadzam się na panstwo policyjne.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: -O-
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
krzysztofz napisał(a):
Uważam, że tylko SOLIDNE i UCZCIWE, prowadzone przez profesjonalistów przeglądy mogą przynieść korzyść.
Tralala i inne utopie.
krzysztofz napisał(a):
Poza tym w trakcie przeglądu sprawdzane jest wyposażenie. Wiele jachtów "komercyjnych" pełne wyposażenie ma TYLKO W CZASIE INSPEKCJI. Po kontroli (pożyczone) wyposażenie wraca na inne jachty.
Sam sobie odpowiedziałeś.
Po za tym komu miałby przynieść korzyść te przeglądy po za rzeszą "profesjonalistów". W jaki sposób profesjonalista ma przejrzeć mój jacht, żeby stierdzic cos czego ja nie wiem? Musiałby spędzić na moim jachcie z tydzień. kto za to zapłaci? Ja?! Ja mam jego "profesjonalną mość" w nosie. Sam wiem co na moim jachcie jest do zrobienia.
krzysztofz napisał(a):
Spróbuj w UK zacząć organizować rejsy dla "ludzi z internetowej łapanki" to bardzo szybko przekonasz się jakie wymagania stawiane są wobec prowadzących i wyposażenia jachtów.
Jakie?
krzysztofz napisał(a):
W majowy weekend byłem świadkiem wyjścia w rejs do Szwecji, 11 metrowego jachtu bez tratwy
No i co z tego? Pół życia pływałem bez tratwy. tratwa to jakiś fetysz?
krzysztofz napisał(a):
Właśnie o to mnie chodzi. Nie ma przepisów. Nie ma odpowiednich ludzi. Nie ma woli politycznej, żeby to się zmieniło.
DZIĘKI BOGU!!!!
krzysztofz napisał(a):
Czy nie uważacie, że powinna istnieć służba analogiczna do Port State Control z tą różnicą, że inspektorzy przeprowadzaliby kontrole nie pod kątem wymagań konwencji, lecz wymagań ustawowych i zdroworozsądkowych.
Nie uważamy. Zdecydowanie nie uważamy. Niech nas Pan Bóg broni! Już tak było, że na główkach w Gdyni stał trep od którego widzimisie zależała czy sobie popływasz czy nie. Nigdy więcej!

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 13: bury_kocur, Były user, Były_User 934585, cine, Colonel, Kitt, kudlaty74, M@rek, Micubiszi, sailhorse, Stara Zientara, Waldi_L_N, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2011, o 13:45
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale wlałbym jacht
Ja się tam nie znam ale w zeszłym sezonie czarterowałem Twistera żeby popływać po Zalewie Szczecińskim, jacht miał kartę bezpieczeństwa w której jak wół stało że niespełna 8 metrową łódką na wodach wewnętrznych musi prowadzić JSM w towarzystwie ŻJ :rotfl: Brakowało natomiast radia VHF i oświetlenia nawigacyjnego. Iny niewiele większy jachcik który prowadziłem krótko potem pływał pod banderą uznawaną za niesolidną ale za to wyposażenie i stan jachtu nie pozostawiały nic do życzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
kraken napisał(a):
pod banderą uznawaną za niesolidną


Tzn ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Dolna Volta. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 18:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
kraken napisał(a):
Twistera żeby popływać po Zalewie Szczecińskim


wiesz, nie wiem po co KB ale i też radio i oświetlenie nawigacyjne na zalewie jest konieczne?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie jest konieczne ale może się przydać. W przeciwieństwie do znacznej części sterników morskich.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 19:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
może się przydać.


przydać się może jak najbardziej

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
krzysztofz napisał(a):
W majowy weekend byłem świadkiem wyjścia w rejs do Szwecji, 11 metrowego jachtu bez tratwy.

A skąd wiesz, że bez tratwy ? Robiłeś inspekcję ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
skipbulba napisał(a):
(...)No i co z tego? Pół życia pływałem bez tratwy. tratwa to jakiś fetysz?(...)!


Tak, to jest fetysz, Maćku. Mam tratwę, bo dziewczyny chciały na rejs. Będę miała do oddania w dobre ręce za jakiś czas, jak skończę ze swoim ratunkowym bączkiem...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
kraken napisał(a):
jacht miał kartę bezpieczeństwa w której jak wół stało że niespełna 8 metrową łódką na wodach wewnętrznych musi prowadzić JSM w towarzystwie ŻJ

Może zapytaj dyrektora Urzędu Morskiego na podstawie jakiego przepisu prawa ustalał skład załogi. Ba - na jakiej podstawie wydał dokument, zwany kartą bezpieczeństwa? Kto ustalił wzór takiego dokumentu?
Jak spytasz w trybie dostępu do informacji publicznej - ma obowiązek odpowiedzieć...

krzysztofz napisał(a):
Czy nie uważacie, że powinna istnieć służba analogiczna do Port State Control z tą różnicą, że inspektorzy przeprowadzaliby kontrole nie pod kątem wymagań konwencji, lecz wymagań ustawowych i zdroworozsądkowych

A nie zauważasz, że obecne przepisy stwarzają możliwość przeprowadzenia podobnych do proponowanych przez Ciebie kontroli?
Rozumiem, że nie czytasz przepisów, nie znasz uprawnień istniejących służb, ale pytasz o konieczność tworzenia nowych?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
I czemu u nas oficjalnie tak tez być nie może a trzeba kombinować ?
tego nie wiem :D ... chociaż w wątku politycznym może by się znalazła odpowiedź?
_________________pozdrowienia piotr

Raczej w wątku psychiatryczno-neurologicznym, by było łatwiej o diagnozę:
Czemu u nas...
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 20:47 

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 21:35
Posty: 27
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Cape napisał(a):
krzysztofz napisał(a):
W majowy weekend byłem świadkiem wyjścia w rejs do Szwecji, 11 metrowego jachtu bez tratwy.

A skąd wiesz, że bez tratwy ? Robiłeś inspekcję ?
Rozmawiałem z załogą.

Prezentowali podobne zdanie do tego co był łaskaw stwierdzić kolega Skipbulba: "A co to, fetysz?".
Nie, nie fetysz, ale życie kilku osobom uratowała.

Przy okazji, Skipbulba, szelki asekuracyjne wkładasz czasami? To jest fetysz dla ciebie?
Tak samo mało ludzi wypada za burtę, jak i pozostaje na powierzchni morza po zatonięciu jachtu.
Po co się wpinasz?
A może używasz innego fetyszu - kamizelki pneumatycznej? Po co ona komu?!

Popatrzcie w statystyki żeglarskie ostatnich lat. Znacznie więcej osób skorzystało z tratwy niż utonęło w wyniku braku kamizelki ratunkowej.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Czyli co? Piszemy do Jurka Kulińskiego, żeby przestał gadać o kamizelkach na grzbietach żeglarzy, bo taki fetysz to głupota?

_________________
Stopy wody,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 20:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
krzysztofz napisał(a):
opatrzcie w statystyki żeglarskie ostatnich lat. Znacznie więcej osób skorzystało z tratwy niż utonęło w wyniku braku kamizelki ratunkowej.


na Bałtyku, masz jakąś statystykę? sa się zastanawiam nad tratwą i ciągle mi to nie wychodzi

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
krzysztofz napisał(a):
Rozmawiałem z załogą.


To powiedz jeszcze ile przypadków i jakich jest Ci znanych użycia na Bałtyku tratwy w sytuacji, kiedy załoga była NAPRAWDĘ zmuszona do opuszczenia jachtu na ową tratwę ?
Nie mówimy o Kmicicu :rotfl:
Pzdr
Kocur
ps. u siebie tratwę mam ale ciekaw jestem Twojej odpowiedzi

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 21:18 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 229
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Eh, jakby to kolego Krzysztofz powiedzieć?
Gotujesz coś czasem w kuchni?
A fartuch zakładasz? A rękawice jak garnek ciepły przestawiasz? A jak gości w kuchni masz to każesz im też się zabezpieczyć? A może jakiegoś ukaza by stworzyć coby było wiadomo, że para parzy i trza uważać. Ja to bym jeszcze wprowadził karty bezpieczeństwa dla kuchni, obowiązkowe wyposażenie i strażnika żeby nikogo postronnego nie wpuszczać. A jak dzieci prywatkę zrobią i zaproszą inne dzieci?
A jak zrobią imprezę składkową? Toć to komercja będzie. Może sanepid powinni wezwać?
Ehh...
Jacek



Za ten post autor Jaca_33 otrzymał podziękowania - 7: Były user, cine, Colonel, Kitt, Moniia, Stara Zientara, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
I pozwolenia na nóż. ONzZ i ONbZ. Jedno na nóż z ząbkami a drugie bez.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam. Jeżeli można. Zadam pytanie: Co to znaczy liberalizacja? Czy to oznacza zwolnienie od odpowiedzialności czy właśnie odwrotnie nakłada obowiązek na właściciela jachtu? Moim zdaniem, w przypadku jachtów komercyjnych (zarabiających na siebie) ta właśnie liberalizacja nakłada na armatora szczególną odpowiedzialność za stan jachtu. Inaczej ujmując, dla mnie, ta liberalizacja dotyczy zwolnienia urzędników od konieczności ścisłej inspekcji jachtu, a opiera się na oświadczeniu armatora, że wszystko jest zgodne z przepisami. Uważam, że to właśnie armator ponosi całkowitą odpowiedzialność. Ale to moja hipoteza.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski



Za ten post autor Leszek otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
krzysztofz napisał(a):
Cape napisał(a):
A może używasz innego fetyszu - kamizelki pneumatycznej? Po co ona komu?!


A Ty używasz kamizelki pneumatycznej? Bo jeśli tak, to jak sprawdzasz, czy jest sprawna? A może ufasz armatorowi, ze kamizelki są sprawne, naboje pełne, a tabletki jakby co - się rozpuszczą?

A olej w silniku? Wysyłasz do analizy, czy ufasz armatorowi, ze wymienia regularnie?

A kiedy kupujesz używany samochód - żądasz od sprzedawcy opinii z PZMOTu i zawsze kupowałeś auta z pełna i nieprzerwanie prowadzoną książką serwisową?

Twój Iksinski - armator, kiedy czasteruje Twemu Ygrekowskiemu swój jacht oświadcza w umowie, ze oddaje mu jacht sprawny i zdatny do rejsu. Nawet jeśli to jest umowa ustna to ma moc prawną.Odpowiedzialność wobec skiperra ponosi zatem armator, a skipper ma to do siebie, że zwykle podczas pływania jest na rejsie. I bardzo nie chce zatonąć.

Cywilizowane demokracje dojrzały do tego, że jeśli coś - na poziomie ogólnym - moze regulować kodeks cywilny, to lepiej żeby państwo ze swoimi przepisami się w to nie wtrącało. To komuna traktowała obywatela, jako potencjalnego oszusta, zdrajcę albo - generalnie osobnika wymagającego ciagłej obserwacji i ewentualnie - błyskawicznej represji. Dojrzałe państwowości traktują swoich obywateli podmiotowo. I ingerują wyłacznie wówczas, gdy obywatel zawiedzie tego zaufania, a dobro innych obywateli wymaga ochrony.

_________________
Z wyrazami
JM



Za ten post autor sailhorse otrzymał podziękowania - 3: Były user, Marian Strzelecki, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 00:06
Posty: 71
Lokalizacja: QTH: JO73MI
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: pełne ;) KJ
Czy liberalizacja jest bezpieczna?
Pytanie retoryczne bo dotyczy życia jako takiego, a te jest z natury niebezpieczne i kończy się śmiercią, która jest jedynie pewną rzeczą w życiu stąd biznes oparty na idei bezpieczeństwa ma wieczny biznes zapewniony jak i zakłady pogrzebowe ;).
Liberalizacja jest tylko obroną przed zachłannością biznesmenów z pod idei bezpieczeństwa, ich zachłanność kończy się niewolnictwem jak i wszelkie zapędy kierowane chciwością, nie zaś realną skalą zagrożenia w znaczeniu ogólnym.
Liberalizacja chroni podstawowe wolności i tyle, jak ktoś się niewolnikiem urodził to mu ciężko zrozumieć po co wolność bo jej nie zna i się nieznanego zwyczajnie boi. Czyli życia się boi ;) To jak Mit Jaskini Platońskiej.
Pozdrawiam

_________________
Wszystko płynie :)



Za ten post autor Tomecki otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Tu pomału chyba większość pomroczność jasna ogarnia. przecież tzw jacht rekreacyjny powinien mieć TAKIE SAMO wyposażenie jak komercyjny.
A jakiś głęboko nawiedzony z SAJ...(odsłuchałem to żenujące posiedzenie komisji) doprowadził do wykreślenia z proponowanego zapisu ustawy nawet dokumentu o nazwie "Instrukcja bezpieczeństwa".
I argumentacja "kolejny powrót ale wstecz" :rotfl:
Pani minister tez nie lepsza... nie wiedziałem ze w Polsce mamy jacht o nazwie ONKO :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 22:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
reed napisał(a):
przecież tzw jacht rekreacyjny powinien mieć TAKIE SAMO wyposażenie jak komercyjny.


Dlaczego powinien?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12603
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
reed napisał(a):
przecież tzw jacht rekreacyjny powinien mieć TAKIE SAMO wyposażenie jak komercyjny.


A niby dlaczego? Nie chcę na swoim jachcie tratwy to nie kupię, co komu do tego?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
reed napisał(a):
jacht rekreacyjny powinien mieć TAKIE SAMO wyposażenie jak komercyjny.


Jakie wyposażeni powinien mieć jacht rekreacyjny to pozwól ale zostawmy to armatorom tych jachtów a nie narzucajmy im tego.
Żyjemy w wolnym kraju i nic nikomu - Tobie także - do wyposażenia mego jachtu rekreacyjnego.
To nie Twój interes co inni mają na swoim jachcie.
Dbaj uprzejmie o Swój jacht a dbanie o inne jachty rekreacyjne pozostaw ich armatorom i właścicielom.

reed napisał(a):
A jakiś głęboko nawiedzony z SAJ...(odsłuchałem to żenujące posiedzenie komisji) doprowadził do wykreślenia z proponowanego zapisu ustawy nawet dokumentu o nazwie "Instrukcja bezpieczeństwa".


To ja jestem tym "głęboko nawiedzonym" bo nie widzę podstaw, aby w demokratycznym społeczeństwie państwo ingerowało w moje życie i regulowało mi wyposażenie mego jachtu.
Trzeba było także przyjść na ową komisję i wyłożyć Swoje zdanie.
Nie przyszedłeś - Twój problem ...
Pzdr
Kocur
ps. jeszcze jedno - żyjemy w państwie ponoć demokratycznym.
Kiepski to ustrój - wiem to - ale nie wymyślono lepszego.
Demokracja polega m.in. na tym, iż mniejszość MUSI się podporządkować większości
A póki co jeżeli chodzi o kierunek zmian w przepisach dotyczących uprawiania żeglarstwa to widzę, że jesteś w mniejszości.
Sorry - taki mamy klimat ...
A tratwę i UKF-kę możesz przecież wozić ze sobą nawet na kajaku - kto Ci to broni ?
Napisz sobie to tego kajaka ową upragnioną "instrukcję bezpieczeństwa" - daj ją do podpisania dyr. Urzędu Morskiego - zapłać za ów podpis i trzymaj się tego coś tam napisał.
Przecież napisałeś to dla siebie ...
Nieprawdaż ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
A mnie i innych w Swój kajak nie mieszaj ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 4: Były user, cine, Colonel, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 02:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Głównie za ostatnie zdanie ta łapka była. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 07:00 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
reed napisał(a):
powinien mieć TAKIE SAMO wyposażenie jak komercyjny.

Ja na jachcie 7,60 jak na razie rekreacyjnym mam silnik stacjonarny 15 KM, AIS, EPIRB, ciepłą wodę, prysznic, NAVTEX, Radar i krzywą Reeda z dodatnim momentem prostujacym do 155 stopni.
Żądam, żeby wszystkie jachty komercyjne miały adekwatene do swej wielkości wyposażenie porównywalne z moim.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 07:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Reed, pomijając już chamskie określenie, którego użyłeś, to przejdź się parę razy do róznych marin i łatwo zauwazysz,z ewiększośc jachtów rekreacyjnych jest lepiej wyposazona i w lepszym stanie, niż analogiczne komercyjne. Wiesz czemu? Bo dziala myslenie! Czemu tylko wiekszośc? Bo niektórych na pewne rzeczy od razu nie stać.

EDIT:

Zwróc uwage na "onko"... aramator był tak zachwycony kompletem świeżutkich i całkiem poprawnie uzyskanych papierów, że zwolnił sie od myśłenia.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 07:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Leszek napisał(a):
oświadczeniu armatora, że wszystko jest zgodne z przepisami.


Nie Leszku - absolutnie NIE !
Nie mieszaj do tego przepisów.
Właśnie walczymy o to, aby ustawodawca nie wpakował nam ich kolejnej części w postaci owych "instrukcji bezpieczeństwa".
Na jachcie wszystko ma być zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i dobrą praktyką żeglarską.
Przepisy nie zdefiniują Ci KAŻDEGO przypadku na morzu - tu MUSI zadziałać zdrowy rozsądek i praktyka.
Dlatego nie zgadzamy sie na próby coraz dalej idącej ingerencji państwa i jego urzędników w nasze żeglarskie sprawy.

sailhorse napisał(a):
Cywilizowane demokracje dojrzały do tego, że jeśli coś - na poziomie ogólnym - moze regulować kodeks cywilny, to lepiej żeby państwo ze swoimi przepisami się w to nie wtrącało. To komuna traktowała obywatela, jako potencjalnego oszusta, zdrajcę albo - generalnie osobnika wymagającego ciagłej obserwacji i ewentualnie - błyskawicznej represji. Dojrzałe państwowości traktują swoich obywateli podmiotowo. I ingerują wyłacznie wówczas, gdy obywatel zawiedzie tego zaufania, a dobro innych obywateli wymaga ochrony.


To jest bardzo dobrze napisana i zdefiniowana właściwa relacja państwa do obywatela.
I tego sie trzymajmy.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 08:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
To jest bardzo dobrze napisana i zdefiniowana właściwa relacja państwa do obywatela.


zgadza się tak być powinno, tym bardziej że państwo jest dziurawe jak sito i nie zapewnia mnie jako obywatelowi żadnej ochrony, co jak dowodzi historia ze Zjawą IV z CWM, gdzie zresztą dodatkowo nawalił armator.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL